Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Steven Wilson, Sentrum Scene. Helt sykt! Perfekt kombinasjon av låter fra alle 3 soloskiver, og så avslutter de søren meg tulte med Radioactive Toy! :D
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    166
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Odd Rene Andersen

    Odd Renè Andersen står i spissen for et 7 manns orkester på festivalskipet MS Nordlys, fredag 15.mars. Og, når Odd Renè gjør det han er best på, er det knapt noen, sannsynligvis ingen, som utfordrer soulsangeren fra Fredrikstad. Odd Renè på sitt beste, handler ikke minst om Tamla Motown, musikkstilen som oppstod i bilbyen Detroit på 60-tallet, og som opp gjennom 60-70 tallet fostret artister som Marvin Gaye, Ray Charles, Stevie Wonder, The Temtations, Diana Ross for å ha nevnt noen. Odd Renè er også kjent som Ivar Dyrhaug`s favorittgjest i NRK`S Beat for Beat.
    Vi garanterer for stor stemning og en kanon kveld med Odd Renè og orkester om bord i Hurtigruten under Vinterfestuka.



    Dette var meget bra, god lyd og skikkelig trøkk, fantastisk stemme og KIM som koret, gjorde en flott jobb!
     
    N

    nb

    Gjest
    Satyricon og ymse annet på inferno på rockefeller i går. Satyricon var god stil, det andre nogen mindre interessant
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.490
    Antall liker
    35.342
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Odd Renè Andersen er uten tvil landes beste mannlige vokalist ( mener jeg )...
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    God kompis av meg er batterista i Blodsmak som supporter Rammsund i kveld på John Dee.Har tilogmed fått med frua som ikke er i komfortsonen når det gjelder sjanger. Kan bli interessant!!
    Oppdatering kjem.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Dumpet over denne i Barcelona:

    R0022286.jpg


    Forrykende munnspilldrevet sekstitalls r&b trio fra NY/USA, med "langfingret" vekt på det musikalske arvegodset etter Diddley/Hooker/Wolf.

    Savnet likevel – etterhvert – en bassgitar, og skulle – også etterhvert – gjerne likt å høre noen friske formelavvik, og sluppet å høre (høre?) vokal gjennom munnspillmikk.


    mvh e
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Var på Motorpsycho på Verftet i Bergen i går. Som vanlig var det bra og mange Blissard sanger! Sinful Windborne, Drug Thing, Greener, STG og Manmower. Nesten som i gamle dager...
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mja mjo tjo.

    Det var vel bra i går også ja, men syns det ble litt for mye "space" rock i går. Litt for lange og mange jams. Men koz med Blissard låter da :)
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Operaen - Cavalleria Rusticana og Pagliacci.
    Riktig bra!
     

    atletrix

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    Sted
    Kråkerøy
    Torget vurderinger
    1
    Silje Nergaard i Fredrikstad i kveld var en fin opplevelse. Flott stemme på dama og 2 glimrende gitarister. Bare å møte opp om hun kommer til en scene nær deg.
     
    N

    nb

    Gjest
    2x Springsteen på Telenor Arena. Musikknerder og indie-fanatikere kan si hva de vil. Få - om noen - kan underholde som Springsteen kan live og å se Springsteen stadionrocke er mer morro enn å henge på Øyafestivalen. Selvsagt lite overlapp mellom settene på de to konsertene, men den andre var nok hakket hvassere. Jeg overlater ellers resten til en av de beste konsertanmelelsene jeg har sett på trykk:

    Den gamle mannen og menneskehavet - kultur - Dagbladet.no
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    I dag tok jeg med min yngste på konsert med Melody Gardot i Grieghallen. Flott konsert med en opplagt artist, dans, allsang og nydelige soloprestasjoner. Kjekkest av alt var at en 58 modell og en 98 modell kunne dele begeistringen over samme artist.

    mvh Elektron
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bremnes/Bjørnstad - Løsrivelse - i Bærum kulturhus i går. En fin opplevelse.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Roky Erichson i Bergen i dag. Hadde litt forventninger, men dette var dessverre sørgelige greier. Hans mangler ble i stor grad søkt kamuflert av et velspillende og tøft band. Ble likevel for tydelig at tiden bør være forbi for at Roky står på en scene dessverre. Dette ble bare vemodig og trist. Lader batteriene og gjør klar for Mick Harvey på torsdag.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Roky Erichson i Bergen i dag. Hadde litt forventninger, men dette var dessverre sørgelige greier. Hans mangler ble i stor grad søkt kamuflert av et velspillende og tøft band. Ble likevel for tydelig at tiden bør være forbi for at Roky står på en scene dessverre. Dette ble bare vemodig og trist. Lader batteriene og gjør klar for Mick Harvey på torsdag.

    lever på konserten, Øya-07
    Avstår glatt Roky-konserter (nesten) etter det. Var å så ham på Rockefeller året etter og det var en humpete nedtur. Synd, men ikke overraskende.

    Likevel, fortjent at han har fått oppmerksomhet på gamledagene, om enn alt for seint. 13th Floor Elevators rager høyt, "You´re Gonna Miss Me" er en av verdens mest ikoniske låter.
    Roky solo på slutten av 70 og utover 80-tallet, Ethvert oppegående alternativt rockemenneske med vassent glimtt og piker i øyekroken spilte Roky/Aliens på etthvert nachspiel på 90-tallet, og hans gjennoppstandelsesalbum "All That Do My Rhyme" fra´94, hallo?

    tar meg den friheten og linker til en klassiker i "nyinnspilling" med Lou Ann
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Var på samme evenement som TOMZ i gå aftens.

    Tjah. Ka kan man si? Ole Paus og Jonas Fjeld er kanskje ikkje så rustne herrer allikevel? Her var det mye grums gitt, spesielt første halvdel. Åpnet med Cold night for alligators, og eg må si eg var usikker på om mikken til Roky var skrudd på innledningsvis - stemmen var jo totalt fraværende. Vaklende, fomlende, usikkert og rett og slett faktisk til tider trist innledningsvis. Han ble heldigvis noe varmere i trøya etterhvert, sjøl om det var begrenset kor varm man rakk å bli på 45 minutter Roky.

    Hovedbolken av materialet stammet fra klassikeren Roky Erickson & the aliens fra 1980, kanskje noe paradoksalt da at både I walked with a zombie, I think of demons og Don't shake me Lucifer uteble. Vi fikk Two headed dog og You're gonna miss me som ekstranummere, og akkurat der og da følte eg Roky og band var såpass på gli at eg kunne ønsket meg enda flere låter. Versjonen av Night of the Vampire dokumenterte vel langt på vei at Roky i dag er en skygge av gammel storhet.

    Hadde ingen store forventninger til konserten, til det har nok Roky vært gjennom litt for mye litt for lenge, var fullstendig klar over at dette nok ville handle mer om å få sett en av rockeverdenens største kultikoner framfor en fantastisk konsertbegivenhet.

    Backingbandet gjorde en grei jobb som nettopp det, men da de spilte som første supportband og framførte eget materiale med en Wigwam lookalike som frontfigur gremmet eg meg intenst. Det er nok noe av det aller dårligste eg har opplevd på en scene, egne sceneopptredener inkludert :) Det andre supportbandet gjorde en mer habil jobb, med en vokalist som virkelig hadde noe å fare med - bare synd det skortet litt på låtene.

    Alt i alt, veldig glad for å ha få sett Roky på en scene, det ble vel egentlig som forventet, mer en bevigenhet enn en god konsert - og i går fikk eg tidvis litt vondt av ham.
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Så var det altså allikevel lurt å gjøre som jeg gjorde; kjøpe billettene men ikke gå. Så fikk Roky eller Jegar slanten min og jeg husker fremdeles Roky fra utendørs i Bukta. Vinn-vinn. Var veldig i tvil, men lot omstendighetene ta avgjørelsen for meg. Fint at jeg slipper å angre resten av året.

    Regner med du har denne et sted i samlingen, Eros? Den er ikke spesielt verdifull eller veldig gjennomført, men et sabla bra dokument.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Roky & the Pedestrians:

    Trist er ordet. Var godt forberedt på muligheten for å bli skuffet, men kanskje ikke akkurat på denne måten. Lot meg heller ikke sjarmere av det habile backingbandet – snarere tvertimot. Kom heldigvis såpass sent at jeg ikke fikk med meg innsatsen som første oppvarmer. Skjegg- og bartegjengen som sto på scenen før "hovedpersonen" var forsåvidt traurige nok.

    Følgende spor griper dessverre – svært treffende – den rådende følelsen av tap, tomhet, sorg og svunnen tid:

    13th Floor Elevators-You're Gonna Miss Me (isolated vocal track) - YouTube

    mvh e
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Holder senga med sykdom i dag, allikevel sto ståpelsen gjennom gensern under dyna når jeg hørte tubevideoen din, espege. Takk for den.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.092
    Antall liker
    33.910
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sentrum Scene - Oslo i går:

    gallery30.jpg


    Steve Hackett med sin Genesis Revisited Tour. Jeg har skikkelig forhold til både Genesis og Hackett, og har opplevd flere konserter de siste drøye 30 årene.
    Gårsdagen ble en skikkelig tidsmaskin fra tiden med Genesis. Hadde samlet et veldig bra band, og til og med funnet en vokalist som kunne fylle Peter Gabriel's
    plass - og komme fra det med æren i behold. Rett og slett en kjempekonsert. Lyden satt også som et skudd, passe høyt og bra lyd !

    Her et amatøropptak fra Roma i april.........(dessverre bare en skygge av det å være der):

     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Gravedigger V på Mojo Workout (Bergen/Garage) igår:

    R0022757.jpg


    Vokalist Leighton Koizumi – forøvrig eneste gjenværende medlem fra originalbesetningen – leverer fremdeles varene med god margin!

    mvh e
     

    Tommy-

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    94
    Antall liker
    3
    Sted
    Risør
    Var på hage party sist lørdag da disse gutta hadde en liten privat konsert.
    Mye bra fra disse gutta,blir spennende å høre ferdig album til høsten.

     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Gravedigger V på Mojo Workout (Bergen/Garage) igår:

    Vokalist Leighton Koizumi – forøvrig eneste gjenværende medlem fra originalbesetningen – leverer fremdeles varene med god margin!

    mvh e
    Var det ikke et ganske så ok supportband også?
    :) Jo forsåvidt… gjorde seg vel ikke helt bort de heller, hvem de nå enn var. Sto litt dårlig plassert akkurat da, så jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder.

    mvh e
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fant ingen tråd for konserter som kommer, så jeg legger inn denne her (kanskje noen kan skrive litt etterpå...)

    Eivør synger sammen med Odin Staveland i Stavanger i kveld.
    Sted og tid: Gamle Riska Kirke kl. 18.00
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vært i Nederland nesten ei uke nå.. Relativt mye feiring men fikk med oss Muse i Amsterdam. Ganske "grandiost" kan man si.. Lydmannen hadde nok tatt seg en pille eller to.. Loudness War må trappes opp! Legger ved en liten videosnutt også :) Filmet med iphone shaiten...
    942967_10151683992571271_1905775208_n.jpg
    601760_10151683992611271_1200337255_n.jpg


     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Var på Chelsea Light Moving på Hulen i Bergen i går. Evig unge Thurston Moore sitt nye indie band var virkelig verdt inngangsbilletten.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Var på Chelsea Light Moving på Hulen i Bergen i går. Evig unge Thurston Moore sitt nye indie band var virkelig verdt inngangsbilletten.
    Jupp! Det var slettes ikkje verst. Temmelig tighte var de, og lyden var faktisk tilnærmet normal, på grensen til god lyd. Sjeldenhet på Hulen egentlig.

    Skal eg trekke for noe, så må det være varigheten - de kunne gjerne kjørt på 20-30 min lengre.

    IMAG0122 (640x361).jpg


    Fantastisk hirez mobilbilde.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Jeg var på Bergen fest i går. Steve Earl. Var en kort tur innom Dan Croll også, men det var særdeles dårlig. Band of Horses derimot var ganske så bra. Prøvde også å få med meg John Grant, men han spilte inne i ganske lite lokale og man måtte nok vært der 2 timer før for å komme inn.

    Nick Cave and the Bad Seeds var hinsides bra! Den mannen kan virkelig rocke. Jubelee Street og Stagger Lee var episke.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Jeg var på Bergen fest i går. Steve Earl. Var en kort tur innom Dan Croll også, men det var særdeles dårlig. Band of Horses derimot var ganske så bra. Prøvde også å få med meg John Grant, men han spilte inne i ganske lite lokale og man måtte nok vært der 2 timer før for å komme inn.

    Nick Cave and the Bad Seeds var hinsides bra! Den mannen kan virkelig rocke. Jubelee Street og Stagger Lee var episke.
    John Grant var absolutt verdt og stå litt tett for og få med seg (gikk glipp av mesteparten av BOH også, men pytt pytt), fantastisk stemme på den mannen. Nick Cave & TBS var fantastisk bra ja, et vanvittig energinivå på de karene der. Steve Earle overbeviste også, selv om stemmen nok ikke er på topp lengre (var mye harking mellom låtene).
    Sitter på hotellrommet nå og varmer opp til kvelden med litt Rival Sons. Er desverre verdens dårligste internettlinje her på hotellet så bilder får jeg eventuelt komme tilbake med senere.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg var på Bergen fest i går. Steve Earl. Var en kort tur innom Dan Croll også, men det var særdeles dårlig. Band of Horses derimot var ganske så bra. Prøvde også å få med meg John Grant, men han spilte inne i ganske lite lokale og man måtte nok vært der 2 timer før for å komme inn.

    Nick Cave and the Bad Seeds var hinsides bra! Den mannen kan virkelig rocke. Jubelee Street og Stagger Lee var episke.
    John Grant var absolutt verdt og stå litt tett for og få med seg (gikk glipp av mesteparten av BOH også, men pytt pytt), fantastisk stemme på den mannen. Nick Cave & TBS var fantastisk bra ja, et vanvittig energinivå på de karene der. Steve Earle overbeviste også, selv om stemmen nok ikke er på topp lengre (var mye harking mellom låtene).
    Sitter på hotellrommet nå og varmer opp til kvelden med litt Rival Sons. Er desverre verdens dårligste internettlinje her på hotellet så bilder får jeg eventuelt komme tilbake med senere.
    Regner med at Rival Sons blir bra. For min egen del synes jeg Biffy Clyro er blitt altfor pompøs, og nedprioriteres derfor til fordel for forventninger om en bøtte med gåsehud når Simon Felice går i gang i teltet. Har slik sans for platen til denne mannen at jeg også har bestilt boka han ga ut for et par år siden.....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Biffy Clyro var oppvarming for Muse som jeg så i Amsterdam.. Pompøs er en bra beskrivelse. Svingte ikke noe særlig heller.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Da har jeg akkurat vært og sett Amy MacDonald, slett ikke værst det, lett og bli sjarmert av unge syngedamer som er flink og holde kontakten med publikum mellom låtene. Svingte bra av bandet hun hadde med seg også.
    Nå blir det litt påfylling av væske og venting på Tønes, prioriterer bort Jamie Cullum for jeg tror Tønes kan være verdt og få med seg live og hvis det blir like stor pågang i teltet i dag som i går gjelder det og være tidlig ute.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Nick Cave and the Bad Seeds var hinsides bra!
    Samboeren er relativt blodfan, hun trillet 3,5 for kveldens fremførelse og en toer for festivalgjengere som ikke har vett til å holde kjeft under rolige partier.

    Lyden var så dårlig og komprimert at det var en skam

    Stagger Lee var episke.
    Den svingte og hadde ok lyd i tillegg


    Det er bare og konstatere at dagbladets anmelder slettes ikke har peil på lyd

    http://www.dagbladet.no/2013/06/14/kultur/musikk/anmeldelser/festival/norwegian_wood/27713895/
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn