Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfk

    Medlem
    Ble medlem
    13.07.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    21
    Sted
    Tysvær
    Witchcraft på Jimi Legs. Kjøpte billetter til Clutch Oslo Feb. 13 idag
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Kari Bremnes besøkte Drammen Teater igår.
    Det gjorde jeg også!!
    Bandet virket som det var i storform og leverte varene på en utmerket måte.
    Kari glimret og skinte i rampelyset, med trange skinnbukser og sin usedvanlig flotte stemme.
    Litt skuffende at gjennomsnittsalderen er 50+ på publikummet. Musikken fortjener også yngre lyttere.
    Alt i alt vare dette en strålende konsert, og er Kari i nærheten av der du bor så ikke nøl med å komme deg dit!

    /Per Olav
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    H kvitnes/P Krebs/C Scott igår på Kolberg gård. 120 og full låve..
    Morsomt å høre noen av de eldre Kvitnes låtene på engelsk. Poul Krebs har jeg ikke hørt live før, men han overbeviste. (igår)..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bremnes på Sentrum Scene i går. Helt grei konsert etter "oppskriften", men den kommer en bit ned på lista i forhold til flere av hennes tidligere konserter.
    Mer eller mindre samtlige spor fra den siste skiva ble spilt. Og - som ventet også coveren av Timbuktu´s Alla vil til himlen - dessverre litt forkludret fra mixepulten.
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Kari Bremnes på Sentrum Scene i går. Flott konsert men kunne ha ønsket meg flere gamle melodier. Bandet var stødig og bra!
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Zappaunion på Union scene i Drammen sist helg.
    Noe ble borte i mixepulten og forferdelig grøtete. Men noe fikk absolutt ståkarakter.
    Mye bra musikk og et must for Zappafans.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    John Dee i kveld og fikk med meg Katatonia. Var også i fjor på 10 års jubileet for LFDGD og må si at jeg ble mektig imponert over årets konsert med Katatonia. Meget sterk sterk setlist og låter som July, Soil's Song og Longest Year var bare helt krampe. Encore med Dead Letters, Forsaker og Leaders brakte Katatonia helt oppe blandt det aller beste jeg har hørt live.




    Setlist
    The Parting
    Buildings
    Delibiration
    My Twin
    Burn The Rememberance
    The Racing Heart
    Lethean
    Teargas
    Strained
    Longest Year
    Soil's Song
    Omerta
    Sweet Nurse
    Deadhouse
    New Night
    July
    Day And Then The Shade
    Dead Letters
    Forsaker
    Leaders


     
    Sist redigert:

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Jeg var også på konserten igår. Katatonia er mitt favorittband for tiden og har gledet meg sinnsykt i flere måneder.
    Live er de veldig bra, men en totalt hjernedød lydtekniker ødela litt for opplevelsen. Han spilte altfor høyt. Jeg målte lydstyrken til over 100 db rett foran mixepulten. Så vidt jeg har forstått er maksgrensen 100 på konserter i Norge. Over 97 db er etter min mening uansvarlig. Ikke rart vi rockere hører dårlig etter mange år med konserter.
    Flyttet meg så til en plass bak mixen og det hjalp. Her målte jeg 99 db. Det gikk da greit med propper i øra. La også merke til at mange forlot konserten lenge før slutt.

    John Dee i kveld og fikk med meg Katatonia. Var også i fjor på 10 års jubileet for LFDGD og må si at jeg ble mektig imponert over årets konsert med Katatonia. Meget sterk sterk setlist og låter som July, Soil's Song og Longest Year var bare helt krampe. Encore med Dead Letters, Forsaker og Leaders brakte Katatonia helt oppe blandt det aller beste jeg har hørt live.




    Setlist
    The parting
    Buildings
    Delibiration
    My Twin
    Brun The Rememberance
    Raring Heart
    Lethean
    Teargas
    Strained
    Longest Year
    Soil's Song
    Omerta
    Sweet Nurse
    Deadhouse
    New Night
    July
    Dau And Then The Shade
    Dead Letters
    Forsaker
    Leaders


     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hei. Jeg var også på konserten igår. Katatonia er mitt favorittband for tiden og har gledet meg sinnsykt i flere måneder.
    Live er de veldig bra, men en totalt hjernedød lydtekniker ødela litt for opplevelsen. Han spilte altfor høyt. Jeg målte lydstyrken til over 100 db rett foran mixepulten. Så vidt jeg har forstått er maksgrensen 100 på konserter i Norge. Over 97 db er etter min mening uansvarlig. Ikke rart vi rockere hører dårlig etter mange år med konserter.
    Flyttet meg så til en plass bak mixen og det hjalp. Her målte jeg 99 db. Det gikk da greit med propper i øra. La også merke til at mange forlot konserten lenge før slutt.

    John Dee i kveld og fikk med meg Katatonia. Var også i fjor på 10 års jubileet for LFDGD og må si at jeg ble mektig imponert over årets konsert med Katatonia. Meget sterk sterk setlist og låter som July, Soil's Song og Longest Year var bare helt krampe. Encore med Dead Letters, Forsaker og Leaders brakte Katatonia helt oppe blandt det aller beste jeg har hørt live.




    Setlist
    The parting
    Buildings
    Delibiration
    My Twin
    Brun The Rememberance
    Raring Heart
    Lethean
    Teargas
    Strained
    Longest Year
    Soil's Song
    Omerta
    Sweet Nurse
    Deadhouse
    New Night
    July
    Dau And Then The Shade
    Dead Letters
    Forsaker
    Leaders


    Jeg stod rett bak miksen og klarte CA 20 sekunder uten ørepropper. Ørepropper er et must skal man klare seg gjennom fire timer med det lydtrykket som de mener er påkrevd. Hadde de dempet lyden litt samt tonet ned bassgitar noen hakk hadde det vært topp.

    Vi skal ikke klage når både oppvarmingsbandene og Katatonia leverer som i går.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tok meg en tur på Saga konsert på Rockefeller i kveld.
    Fantastisk liveband og utrolig bra lyd er mitt inntrykk
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    John Mayall på Rockefeller i går. Enda bedre enn forrige gang jeg så ham på samme sted for rundt 20 år siden. 6'er på terningen..............
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.642
    Antall liker
    58.416
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    GREGERS, Hamar 8/11.
    Steinar Raknes, kontrabass
    Unni Wilhelmsen, vokal
    Andreas Utnem, trøorgel
    Paolo Vinaccia, trommer

    Som Raknes sa sjøl: Vi driver med noe som ligger i mellom Jazz og musikk!
    Fine tolkninger av Dylan,Waits,Prine,Krauss,Springsteen,Lanois/Harris,Cash og Prince bl.a.(!)
    Også noe eget stoff, men mest sterke coverlåter i nye og spennende versjoner.

    Steinar Raknes er en kar som har en relativt stor diskografi,-han spiller bl.a. på Kirsti Huke sine plater.
    Raknes har spilt med folk som Chic Corea og Bobby Mc Ferrin. Bass-spillet var eminent virituost.
    Unni Wilhelmsen leverte nydelig sang i fin kontrast til Raknes litt rufsete uttrykk i landet mellom Waits og Springsteen.
    Wilhelmsen var foruten sang, også sjarmerende morsom.
    Vinaccia er en trollmann som fargelegger lydbilde med rytme og klanger og stor dynamikk.
    Pumpeorgel er noe man ikke hører så ofte, men det passet fint inn her som musikk og tekst ofte er litt skjørt og sjelfullt.

    Flott konsert!
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Filmkonsert i Stavanger konserthus.

    Snutter fra mer eller mindre kjente filmer, med tonefølge av Stavanger Symfoniorkester.
    Litt haltende sviskekompott båret frem av lokal velvilje. Helt greit å gå på, men takke meg Jesus at ikke alle konserter er slik.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Var på Coheed and Cambria i London før helga, var kult, bra stemning.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Min datter og jeg har vært på konsert i Grieghallen i kveld. Rammen var perfekt. Susanne Sundfør med Trondheimsolistene og en fullsatt sal. Vi er begge glade i musikken hennes og har alle platene. Men hva skjedde? Jo enkelt sagt: Trondheimsolistene, alle detaljer og tidvis Susanne Sundfør forsvant i en lydgrøt med gjennomtrengende synthbass i område 40hz og under. De første gikk etter bare en halv time, men vi holdt ut til det siste. Nå sitter vi begge her med dotter i ørene og er kjempeskuffet. Det eneste positive er at vi skal på konsert med Melody Gardot neste uke og det vet jeg blir bra. Jeg hørte henne sist hun var i Bergen og det var en opptur.

    mvh Elektron
     
    N

    nb

    Gjest
    Steve Vai på Rockefeller i går. Fikk dagens dose gitar og vel så det. Fyren er selvsagt helt rå på gitar men musikken er ikke helt min greie. Lyden var også katastrofal på de første par låtene (noe er feil når backinggitaristen er mixet høyere enn gitarhelten selv) men det ordnet de etter hvert. Han gjorde mer med en gitar enn jeg trodde var mulig.

    Ronnie Le Tekrø spiller fortsatt mye tøffere;)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Var på julekonsert med Gaute Ormåsen og Cecilia Vennersten idag, litt tidlig med tanke på jula kansje, men hyggelig konsert i og med at jeg er Gaute fan ;-)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.344
    Antall liker
    63.180
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min datter og jeg har vært på konsert i Grieghallen i kveld. Rammen var perfekt. Susanne Sundfør med Trondheimsolistene og en fullsatt sal. Vi er begge glade i musikken hennes og har alle platene. Men hva skjedde? Jo enkelt sagt: Trondheimsolistene, alle detaljer og tidvis Susanne Sundfør forsvant i en lydgrøt med gjennomtrengende synthbass i område 40hz og under. De første gikk etter bare en halv time, men vi holdt ut til det siste. Nå sitter vi begge her med dotter i ørene og er kjempeskuffet. Det eneste positive er at vi skal på konsert med Melody Gardot neste uke og det vet jeg blir bra. Jeg hørte henne sist hun var i Bergen og det var en opptur.

    mvh Elektron
    Og det gikk jo heller ikke bra.....
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Var på John Dee forrige fredag og hørte på "God is an astronaut". Irsk band med masse energi!
    Lyden var ikke værst. Stod helt bakerst.......
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Var på jubileumsfest for Robert Nordmann på Victoria i dag. String swing svinger fælt bra når Hot Club de Norvege forsterker med den franske gitar virtousen Angelo DeBarre. Det ble en trivelig kveld i hovedstaden.
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Melody Gardot holdt en kjempekonsert på Kilden i Kristiansand i går.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Garage-rock gudarna The Nomads på John Dee igår sammen med Elmer midd
    såg dem noen ganger på -80t, blitt som en god vin den her gjengen.
    images.jpg
     
    Sist redigert:

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7

    Vedlegg

    S

    Slubbert

    Gjest
    Ser ut som du stod et par-tre meter foran meg. Var på G3 tidligere i sommer (i Amsterdam), men må nok si at det var kulere med et komplett Vai-soloshow. På G3 kjører de strengt på 45min per artist, stort sett kun gamle hits, og så jammen til slutt der ting kan gå litt både inn og ut. Har også sett Satriani solo, men uansett hvor dyktig han er og hvor sykt han treffer overtonene, så er Vai IMO en langt mer kreativ gitarist.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Eg var på Scorpionane i går. Meget bra saker. Grunnet labert billettsalg var telenor arena delt opp til en tredjedel ca.
    Det funket som fy, lyden var kanon, stod 20 meter fra scenen, ingen ølkø. Klaus Meine og gutta ga alt selv om det var mange tomme seter og et ganske så halvslapt mandagspublikum. En minneverdig opplevelse!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ka kan vere mer errrkeberrrgensk enn å dra i Johanneskirken på Høyden og høre Sissel Kyrkjebø synge julen inn? Retorisk spørsmål, vil i grunn ikke vite det!

    Men det gjorde altså tkr og madammen i kveld.

    Har aldri hørt henne live før, og BKKs årlige gratiskonsert var et passende påskudd. Vi har en tradisjon til å gå dit sammen med Anne Marie og Tyrkeren_Helmut. Vi har stått i den køen i all slags vær fra full snøstorm til regnvær, og man lærer å ta sine forholdsregler- varmedress, lue, skjerf og hansker. Votter er overkill, dessuten er det vanskelig å holde fast i gløggen med votter.

    Hva kan en si? Den lyden som kommer utav munnen til Sissel, nå en moden dame på ca. 40, er og blir klokkeren og hjerteskjærende vakker. På den negative siden synes jeg at hennes sceneopptreden er nokså stiv og unaturlig.

    Målt mot tidligere opptredener jeg har sett på tv, virker det som om hun har tatt mange sangtimer, og hennes teknikk står nå ikke tilbake for noen andre jeg har hørt.

    Men det var sangen da: En julekonsert er sjelden nyskapende, og det var ikke denne heller. Sangvalgene gikk fra Schuberts "Ave Maria" over kjente julesanger a la "Nå tennes tusen julelys".



    Høydaren for mitt vedkommende var gospellåten "To God be the Glory", og "O helga natt". Hvorfor? En slags perfeksjon......Overfor en slik stemmeprakt må en bare gi seg ende over!

    Har alltid lurt på hvorfor Sissels karriere aldri har tatt skikkelig av. Talent og stemme kan det virkelig ikke være. Manglende "Stage presence"? Låtvalg i kategorien hummer og kanari? At hun liksom aldri slipper seg helt løs? Vet ikke, jeg, men jeg angrer ikke på at jeg tilbrakte en liten time i kø utenfor Johanneskirken en lørdag kveld.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Sjekk ut Sissels duett med Tommy Kørberg, når de knaller til med "Julen er her"!
    Finnes ikke mange sanger som får meg mer i julemodus enn akkurat den....

    mvh
    PRoffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sjekk ut Sissels duett med Tommy Kørberg, når de knaller til med "Julen er her"!
    Finnes ikke mange sanger som får meg mer i julemodus enn akkurat den....

    mvh
    PRoffen
    Hmmm, finner den ikke på harddisken. Husker du tilfeldigvis titel på plata?

    mvh
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Fredag kveld, Stavanger konserthus: Bugge Wesseltoft-it`s snowing on my piano. Fantastisk konsert! Setter meg i en utrolig fredelig julestemning!
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Kaizer i Operaen lørdag 26.jan. Endelig kunne jeg få en god lydopplevelse med Kaizers Orchestra. Har ikke noe forhold til bandet, men har hørt noe på Cd som ikke har inneholdt den store lydlkvaliteten. Denne live opptredenen(Violetta) viser i hvert fall hva bandet kan. Knallbra!
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    var på Arild Andersen trio i går.
    Arild Andersen, Tommy Smith og Paolo Vinaccia, var en kombo som må oppleves.
    Virkelig gøy å se musikere i verdensklasse storkose seg på scenen i lille flekkefjord.
    Litt synd at årets konsertopplevelse kom allerede i begynnelsen av februar...

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.642
    Antall liker
    58.416
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så de gamle heltene Little Feat i går.
    Fremdeles et meget bra band uten stive fingre, tross høy gjennomsnittsalder.
    Barrere var eminent på slidegitar og Tackett så ut til at han kan spille alt mulig.
    Tight og tøft komp som fikk fram et sugende groove i Fatman in the Bathub, Spanish Moon og Dixie Chicken.
    We fikk en kombiversjon av Willin` og Don`t Bogart that Joint, med publikums bifall og deltakelse.
    Ca.50/50 med nye og gamle låter. Noen av de nye var bra.
    Steinar Raknes hadde oppgaven å varme opp, og han gjorde ikke akkurat bort seg da han deltok i settet med ypperlig samspill med Bill Payne og trommisen.
    De som har mulighet kan se dem i Horten i kveld. Anbefales!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kaizer i Operaen lørdag 26.jan. Endelig kunne jeg få en god lydopplevelse med Kaizers Orchestra. Har ikke noe forhold til bandet, men har hørt noe på Cd som ikke har inneholdt den store lydlkvaliteten. Denne live opptredenen(Violetta) viser i hvert fall hva bandet kan. Knallbra!
    Jeg var også der den dagen..
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.140
    Antall liker
    10.629
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jazzcode Haugesund 8 Mars - 2013.. Med Carl Størmer og Bendik Hofset bl.a.
    Jeg og Hifiasylet.. Var veldig bra og virkelig flott lyd. Lydmessig faktisk en av de bedre konsertene jeg har vært på. Og fine "ord" i mellom låtene.

    Lagspill når ingen dager er like | Foredrag, kurs og jazz med Carl Størmer

    En liten Youtube snutt tatt med iphone.. Tok med det ene "miniforedraget" etterpå. Se gjerne.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Drister meg til å nevne, at jeg akkurat kommer hjem fra en konsert med Ida Jenshus, i Kongsberg.

    Vi var nok ikke mye over femti stk, men ho holdt ikke igjen av den grunn!

    Anbefalt!!

    Ps. Høflig og flink, fikk noen hyggelige hilsener med autograf :)

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn