Jeg fant, jeg fant!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Nikko03 skrev:
    Nå kan dere jo legge inn erfaringer istedefor hvor ubrukelig tråden er da
    så kanskje vi kommer på sporet igjen :)
    Det er begrenset for min del hvor mange ganger jeg gidder si det samme om igjen og om igjen, du er ganske ny her ser jeg så du finner kanskje en viss glede i dette, men det gjør ikke jeg lenger, det er nesten så man som impulse sier gjesper før det hele har begynt, dessverre.

    mvh
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner ikke hvorfor folk griner så veldig på nesen? Mbare fikk da bare positive tilbakemeldinger på sine beskrivelser av lytteopplevelsen? Det sporet litt av, og ble til en interessant diskusjon rundt hvorfor dette låt så bra, men jeg kan ikke helt forstå at noe av det som er skrevet i denne tråden skulle kunne holde folk tilbake fra å dele sine lytteinntrykk på sentralen.

    Mbares intensjoner med tråden ble borte, men ingen(evt. veldig få) har slik jeg har lest tråden, skrevet noe som skulle tilsi slik surmuling.

    Man kan være irritert fordi tråden tok en annen retning og det ble en teknisk diskusjon rundt hvordan musikk reproduseres i et MBL-oppsett, og ikke den store "del dine største lytteopplevelser"-tråden (det er fortsatt muligheter), men å bruke denne tråden som et argument for å holde tilbake på egne lyttebeskrivelser synes jeg er barnslig.

    Jeg er en av de som ikke synes de store "prinsipp-diskusjonene" på sentralen er så interessante, men denne likte jeg.
    For meg inneholdt denne tråden et herlig åpningsinnlegg av Mbare som inspirerte en fruktbar diskusjon. Ingen/få (kanskje ett innlegg) har kommet med usaklig kritikk av Mbares eller andres lytteopplevelser og beskrivelser i tråden.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Wergeland skrev:
    Jeg skjønner ikke hvorfor folk griner så veldig på nesen? Mbare fikk da bare positive tilbakemeldinger på sine beskrivelser av lytteopplevelsen? Det sporet litt av, og ble til en interessant diskusjon rundt hvorfor dette låt så bra, men jeg kan ikke helt forstå at noe av det som er skrevet i denne tråden skulle kunne holde folk tilbake fra å dele sine lytteinntrykk på sentralen.

    Mbares intensjoner med tråden ble borte, men ingen(evt. veldig få) har slik jeg har lest tråden, skrevet noe som skulle tilsi slik surmuling.

    Man kan være irritert fordi tråden tok en annen retning og det ble en teknisk diskusjon rundt hvordan musikk reproduseres i et MBL-oppsett, og ikke den store "del dine største lytteopplevelser"-tråden, men å bruke denne tråden som et argument for å holde tilbake på egne lyttebeskrivelser synes jeg er barnslig.

    Jeg er en av de som ikke synes de store "prinsipp-diskusjonene" på sentralen er så interessante, men denne likte jeg.
    For meg inneholdt denne tråden et herlig åpningsinnlegg av Mbare som inspirerte en fruktbar diskusjon. Ingen/få (kanskje ett innlegg) har kommet med usaklig kritikk av Mbares eller andres lytteopplevelser og beskrivelser i tråden.
    You missed my point, but what so ever ::) ...

    mvh
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    musicus skrev:
    Nikko03 skrev:
    Nå kan dere jo legge inn erfaringer istedefor hvor ubrukelig tråden er da
    så kanskje vi kommer på sporet igjen :)
    Det er begrenset for min del hvor mange ganger jeg gidder si det samme om igjen og om igjen, du er ganske ny her ser jeg så du finner kanskje en viss glede i dette, men det gjør ikke jeg lenger, det er nesten så man som impulse sier gjesper før det hele har begynt, dessverre.

    mvh
    Det stemmer at jeg er ny her inne syns jo litt på antall innlegg :) Har også tidligere i tråden prøvd å dele av min erfaring
    med H6 klonene pga det faktum at jeg oppfattet det slik at det var det tråden skulle handle om. Nettopp positive erfaringer.
    Hvis det er jeg som er helt på jordet her håper jeg tråd starter korigerer meg.
    Men det var nå engang slik jeg oppfattet tråden.
    Det stemmer at positive erfaringer har jeg stor glede av å lese om. Lite konstruktiv sutring ikke så mye.
    Derav oppfordringen til å dele positive erfaringer med andre medlemmer.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Nikko03 skrev:
    musicus skrev:
    Nikko03 skrev:
    Nå kan dere jo legge inn erfaringer istedefor hvor ubrukelig tråden er da
    så kanskje vi kommer på sporet igjen :)
    Det er begrenset for min del hvor mange ganger jeg gidder si det samme om igjen og om igjen, du er ganske ny her ser jeg så du finner kanskje en viss glede i dette, men det gjør ikke jeg lenger, det er nesten så man som impulse sier gjesper før det hele har begynt, dessverre.

    mvh
    Derav oppfordringen til å dele positive erfaringer med andre medlemmer.
    Det er en oppfordring jeg deler, mer av dette ;) ...

    mvh
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg skjønner ikke hvorfor folk griner så veldig på nesen? Mbare fikk da bare positive tilbakemeldinger på sine beskrivelser av lytteopplevelsen? Det sporet litt av, og ble til en interessant diskusjon rundt hvorfor dette låt så bra, men jeg kan ikke helt forstå at noe av det som er skrevet i denne tråden skulle kunne holde folk tilbake fra å dele sine lytteinntrykk på sentralen.

    Mbares intensjoner med tråden ble borte, men ingen(evt. veldig få) har slik jeg har lest tråden, skrevet noe som skulle tilsi slik surmuling.

    Man kan være irritert fordi tråden tok en annen retning og det ble en teknisk diskusjon rundt hvordan musikk reproduseres i et MBL-oppsett, og ikke den store "del dine største lytteopplevelser"-tråden, men å bruke denne tråden som et argument for å holde tilbake på egne lyttebeskrivelser synes jeg er barnslig.

    Jeg er en av de som ikke synes de store "prinsipp-diskusjonene" på sentralen er så interessante, men denne likte jeg.
    For meg inneholdt denne tråden et herlig åpningsinnlegg av Mbare som inspirerte en fruktbar diskusjon. Ingen/få (kanskje ett innlegg) har kommet med usaklig kritikk av Mbares eller andres lytteopplevelser og beskrivelser i tråden.
    You missed my point, but what so ever ::) ...

    mvh
    Det jeg skrev var ikke rettet mot ditt innlegg over.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Wergeland skrev:
    musicus skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg skjønner ikke hvorfor folk griner så veldig på nesen? Mbare fikk da bare positive tilbakemeldinger på sine beskrivelser av lytteopplevelsen? Det sporet litt av, og ble til en interessant diskusjon rundt hvorfor dette låt så bra, men jeg kan ikke helt forstå at noe av det som er skrevet i denne tråden skulle kunne holde folk tilbake fra å dele sine lytteinntrykk på sentralen.

    Mbares intensjoner med tråden ble borte, men ingen(evt. veldig få) har slik jeg har lest tråden, skrevet noe som skulle tilsi slik surmuling.

    Man kan være irritert fordi tråden tok en annen retning og det ble en teknisk diskusjon rundt hvordan musikk reproduseres i et MBL-oppsett, og ikke den store "del dine største lytteopplevelser"-tråden, men å bruke denne tråden som et argument for å holde tilbake på egne lyttebeskrivelser synes jeg er barnslig.

    Jeg er en av de som ikke synes de store "prinsipp-diskusjonene" på sentralen er så interessante, men denne likte jeg.
    For meg inneholdt denne tråden et herlig åpningsinnlegg av Mbare som inspirerte en fruktbar diskusjon. Ingen/få (kanskje ett innlegg) har kommet med usaklig kritikk av Mbares eller andres lytteopplevelser og beskrivelser i tråden.
    You missed my point, but what so ever ::) ...

    mvh
    Det jeg skrev var ikke rettet mot ditt innlegg over.
    Og jeg synes fortsatt ikke du har tatt poenget som ble reist mot retningen denne tråden har tatt...

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Mbare sitt åpningsinnlegg var så forbanna godt skrevet, opplevelsen hans var så godt beskrevet på en veldig engasjerende måte. Det var som den reneste lyrikk.

    Ingen her greier og komme i nærheten av den måten og beskrive sine lytteopplevelser på. Det er kanskje en av grunnene til at tråden har sklidd ut.

    Skal jaggu noe til og toppe det. Så da blir det tekno istedet, som også har vært interessant og følge med på. Men som nok burde ha hatt sin egen tråd.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Mbare sitt åpningsinnlegg var så forbanna godt skrevet, opplevelsen hans var så godt beskrevet på en veldig engasjerende måte. Det var som den reneste lyrikk.

    Ingen her greier og komme i nærheten av den måten og beskrive sine lytteopplevelser på. Det er kanskje en av grunnene til at tråden har sklidd ut.

    Skal jaggu noe til og toppe det. Så da blir det tekno istedet, som også har vært interessant og følge med på. Men som nok burde ha hatt sin egen tråd.
    Trådens nest beste innlegg.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jøss.

    Her skriver jeg et inlegg og drar på jobb-seminar og så har det tatt litt av når jeg kommer tilbake. Mine kommentarer:

    1. Jeg syns forsåvidt diskusjonen som utviklet seg var interessant og spennende, selv om det ikke var intensjonen med tråden - kanskje en moderator/Høvdingen kan klippe over de relevante innleggene i den nye tråden Orso opprettet slik at den diskusjonen kan fortsette der? I så fall skriver jeg litt mer om hva jeg reagerte på/hørte i den tråden.

    2. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

    3. Så får vi se hvor lang levetid tråden har, hvis vi skal overlate den til å skrive om positive opplevelser. :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    impulse skrev:
    Det er mulig jeg oppfattes som en killjoy nå, men det får våge seg. Jeg oppfatter at denne tråden er totalt kuppet. Mbares intensjoner var å legge opp til en opplevelsestråd. En positiv tråd hvor vi kunne dele historier og lytteopplevelser som flyttet grenser for oss. Gudene skal vite at det trengs. "Det klarer vi vel"? var trådstarters forsiktige spørsmål. Han hørtes ikke helt overbevist ut. Det forstår jeg godt. Det hadde jo vært forfriskende å for en gangs skyld snakke om opplevelsene vi har i lytterommet, i stedet for å diskutere lytterommet for gud vet hvilken gang? Det hevdes at å skrive om lyd er som å mime smaken av øl. Riktig morsomt. Kanskje ikke rart de fleste ikke tør prøve engang?

    Er det kanskje så altfor mange her inne som synes å ha mistet det Mbare har funnet? Synd.
    Tråder tar gjerne bidragsyternes retning.
    impulse skrev:
    Jeg ser den, Valentino...og jeg synes den er rimelig lettkjøpt. Når en tråd så til de grader starter med en oppfordring til bidragsyterne, burde ikke disse respektere den? Slik jeg ser det, er det ikke mange her som har bidratt til tråden. De har skapt en annen. En gjøkunge. Det synes jeg er dårlig stil, men det er meg. Dette er nok et eksempel på at hfs beveger seg i en retning som får i alle fall meg til å gjespe oftere og oftere.
    Nå er jeg såpass rart sammenskrudd at jeg synes godt om både åpningsinnlegg og gjøkungen. Det er kanskje fordi jeg interesserer meg for teknikken og fysikken som er involvert for å gjenskape en musikalsk begivenhet mer enn hva ledninger og bokser heter og om de gløder eller ei, for å polarisere merenn bare litt.

    Jeg startet en teknofri og opplevelsesrettet tråd som het Ode til gleden en gang. Den døde. Det er ikke lett å beskrive opplevelser slik Mbare kan,
    men de av dere som kan synes jeg heller kunne vise det enn å klage over hva andre bidragsytere (som ble inspirert av Mbare) har bibragt tråden.

    Edit: Mbare kom imellom, og jeg har sagt mitt.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Interessant tråd. :), takket være vredensgnag. Halelujafolket får ha meg unskyldt.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    65finger skrev:
    RoDa skrev:
    Fra et par tre år tilbake....

    "Glem alt du tidligere har lært, nå bare ER musikken der! Det aller råeste er hva denne himmelske kilden kan gjøre med resten av anlegget ditt. Effektforsterkeren er i denne konstellasjonen blitt til den sterkeste, strammeste, luftigste, vakreste og mest vellydende forsterkeren ever! For ikke å snakke om hva høyttalerne er i stand til! De kan nå sette storstua i bevegelse, og innbille deg at overflaten på veggene i den samme stua er laget av stein fordi opptaksrommet til musikken du lytter til akkurat da er en steinkirke. Det er ikke super romgjengivelse vi snakker om, vi snakker om at du befinner deg midt i opptaksrommet! Dette er himmel og helvete på en gang! Himmel fordi det kan få din hermetiserte musikk til å virke så til de grader levende, og helvete fordi det koster så vanvittig mye penger…"

    Herlig med slike grensesprengene opplevelser!!

    R
    Innlegget ditt kan minne om sutring kamuflert som ironi Roda :)

    Det er i så fall ikke meningen, dette var fra min ekstatiske opplevelse med TEAC ESOTERIC cd-rigg til halvmillionen. ;)

    R
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Ingen her greier og komme i nærheten av den måten og beskrive sine lytteopplevelser på. Det er kanskje en av grunnene til at tråden har sklidd ut.
    Det tror jeg ikke noe på RolfOzzy. Men for å skrive så levende og langt som Mbare gjorde så må det være rimelig nylig opplevd. Dette var bare hans egne inntrykk og vi kan ikke snakke om det vi ikke har hørt. Andre interessante vinklinger bare forlenger debatten synes jeg. Flott innlegg av Mbare bare for å ha sagt det :). Men vanskelig å skrive er det vel ikke.

    Mbare spør;
    Hva var det anlegget som fikk hjertet ditt til å banke, det skjeive smilet til å dukke opp og god-følelsen til å dukke fram?

    Det har jeg svart på, men jeg kan ikke skrive det så levende og utfyllende siden det er en god stund siden. Dessuten satt jeg ikke en time med egne plater. Så lang tid synes ikke jeg vil bruke på en demo av et anlegg jeg aldri vil ha råd til å kjøpe uansett.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Wergeland skrev:
    Jeg skjønner ikke hvorfor folk griner så veldig på nesen? Mbare fikk da bare positive tilbakemeldinger på sine beskrivelser av lytteopplevelsen? Det sporet litt av, og ble til en interessant diskusjon rundt hvorfor dette låt så bra, men jeg kan ikke helt forstå at noe av det som er skrevet i denne tråden skulle kunne holde folk tilbake fra å dele sine lytteinntrykk på sentralen.

    Mbares intensjoner med tråden ble borte, men ingen(evt. veldig få) har slik jeg har lest tråden, skrevet noe som skulle tilsi slik surmuling.

    Man kan være irritert fordi tråden tok en annen retning og det ble en teknisk diskusjon rundt hvordan musikk reproduseres i et MBL-oppsett, og ikke den store "del dine største lytteopplevelser"-tråden (det er fortsatt muligheter), men å bruke denne tråden som et argument for å holde tilbake på egne lyttebeskrivelser synes jeg er barnslig.

    Jeg er en av de som ikke synes de store "prinsipp-diskusjonene" på sentralen er så interessante, men denne likte jeg.
    For meg inneholdt denne tråden et herlig åpningsinnlegg av Mbare som inspirerte en fruktbar diskusjon. Ingen/få (kanskje ett innlegg) har kommet med usaklig kritikk av Mbares eller andres lytteopplevelser og beskrivelser i tråden.
    Støttes til de grader!!

    R
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Muligens ser jeg dette feil, men til tross for en viss utglidning har det vært langt unna en skikkelig krangletråd hittil. Innleggene har stort sett vært saklige, interessante og godt funderte.
    Med tanke på hvor mange ganger det har gått riktig galt før, kan jeg ikke annet enn å glede meg over en slik tråd som denne. Selv om de store opplevelsesbeskrivelsene hittil har glimret med sitt fravær.

    For å komme tilbake til utgangspunktet kan jeg jo ihvertfall skrive om min egen åpenbaring:
    Det var i 1991. Sammen med tre kolleger hadde jeg startet eget firma i 1989, og dette gikk så bra at det var rom for et lite utbytte to år senere.
    Utbyttet ble raskt omgjort til et sett med Martin Logan Sequel II, som ble kjøpt brukt og uhørt/usett fra en kar oppe på Nordvestlandet. Far en kar her i Bergen kjøpte jeg kort tid etterpå en brukt Music Reference RM 10 rørforsterker og en Jadis JP 30 pre.
    Da falt alt for første gang på plass.
    Mellomtonen var magisk!
    Lyden kom fra overalt og ingensteds, og midt inni lyden kumme jeg skimte musikerne..

    Jeg ble sittende og lytte til langt på natt.. Sånn rundt halv ett på natten hadde alle gått og lagt seg. TVene rundt omkring ble slått av.

    Jeg slo av alt lyset i stua, rørene på forsterkeren sto og lyste som bittesmå høyhus i en bitteliten by.
    Jeg satte på Jennifer Warnes og druknet i " I came so far for Beauty".


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn