Politikk, religion og samfunn Jeg er rasende!

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Og nå er SIAN på banen og vil brenne Koraner foran Stortinget på lørdag.
Sannelig fins det nyttige idioter over hele spekteret!
Selvsagt er de det. For det første lar PST og politiet vold vinne, for det andre spres det en forestilling om at landet er fullt av potensielle, muslimske drapsmenn. SIAN ser selvfølgelig den unike mulighet dette gir de.

Fantastisk godt jobbet av både PST og politi 🤘
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Vi får håpe de skeive møter opp på SIAN- arrangement og har ville, hemningsløse orgier rett foran øynene på de forkvaklede. Mens politiet sin vane tro beskytter SIAN.

Det hadde vært noe 🤘
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.326
Antall liker
3.670
Torget vurderinger
1
Islamsk terror skjer daglig verden over og deres syn på homofili er intet nytt! Bør heller ikke overraske noen at terroristen ikke var alene
For kirken har jo veldig god historikk på pro-homofili...!?
Her er det snakk om ekstremisme, og ikke religion direkte og tipper normale muslimer (og normale kristne for den slags skyld) holder avstand fra dette. Med ekstremisme så følger det sjelden med seg noe bra. Men det er heller ikke godt å si om dette angrepet var rettet imot homofili i det hele tatt, da skytingen startet imot en annen pub først og pågrepet nekter å uttale seg før han får viljen sin med offentlig uttalelse (jeg foreslår å nekte ham det, selv om jeg generelt er for ytringsfrihet så er det enkelte som dette som har gjort seg fortjent til munnkurv).


Er det ingen som har lest nyhetene på denne saken de siste dagene, men bare uttaler seg i blinde med egne meninger som vanlig?
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.077
Antall liker
2.535
Hvis vi ser bort ifra selve skytingen så er det reaksjonsmønsteret som er nytt fra politiet og som er som tatt ut av pandemi boka, vi ser det også på sykehusene i disse dager; flystreik + andre ting gjør at flere av dem høyner beredskapen og reduserer bl.a behandlingen av pasienter som ikke haster. Sier ikke at det er feil men det representer noe nytt som vi kun har sett i forbindelse med pandemien tidligere.
Er det nytt med regulering av beredskapsnivå i sykehusene eller er det nytt at avisene skriver om det?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ifølge lederen, så fremt du ikke er rabiat og løper rundt med dildo i gatene!
Så jeg kan løpe rabiat rundt med dildo i gatene og likevel være medlem i SIAN? Siden dette kun gjelder for de homofile?

Det var da enda godt.
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.266
Antall liker
9.100
Er det nytt med regulering av beredskapsnivå i sykehusene eller er det nytt at avisene skriver om det?
Mulig avisene har skrevet om det, jeg leste om det på sykehuset sin hjemmeside etter at en rutineundersøkelse jeg skulle hatt fjor nok en gang ble utsatt, dog ikke lenge lovte de. For deretter å ringe meg før helgen og lurte på om jeg kunne være der om 2 timer da de hadde en avbestilling. O/T i O/T.

Edit; ser jeg har nevnt det i corona tråden også, alt man glemme.
 
Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.134
Antall liker
7.763
Sted
Oslo
Så jeg kan løpe rabiat rundt med dildo i gatene og likevel være medlem i SIAN? Siden dette kun gjelder for de homofile?

Det var da enda godt.
Da kjenner jeg din våte drøm.
Min vil jeg ikke røpe, selv ikke her på et forum for vennligsinnede hi-fi nisser!
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.326
Antall liker
3.670
Torget vurderinger
1
Jeg tenke med en gang på den katolske kirken her. Men det var jo pedofili…. Stygge greier.
Religion generelt har vel hatt en stygg historikk, likhetstrekkene er store på de fleste religioner. Den katolske kirke ser på homofili som et stort brudd på guds vilje, men så lenge det har dreid seg om små gutter så var det vel innafor så lenge de ikke var kjønnsmodne enda.
Godt mulig homofili også var veldig utbredt i den katolske kirke i tillegg for de som skal leve i sølibat (gjelder vel flere religioner), jeg blander veldig mye av religionene og klarer ikke å se så stor forskjell på de lengre.

Problemet til religion er at kulturen har endret seg, noen religioner har tilpasset seg litt de siste hundre årene og andre ligger noen hundre år bak fortsatt.
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.266
Antall liker
9.100
Supernytt, er ikke det for barn og ungdom? Mye «god» oppdragelse rundt omkring.

Nei Norge, det står nok ikke så bra til som vi liker å tro.


 
Sist redigert:

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.424
Antall liker
1.979
Torget vurderinger
8
For kirken har jo veldig god historikk på pro-homofili...!?
Her er det snakk om ekstremisme, og ikke religion direkte og tipper normale muslimer (og normale kristne for den slags skyld) holder avstand fra dette. Med ekstremisme så følger det sjelden med seg noe bra. Men det er heller ikke godt å si om dette angrepet var rettet imot homofili i det hele tatt, da skytingen startet imot en annen pub først og pågrepet nekter å uttale seg før han får viljen sin med offentlig uttalelse (jeg foreslår å nekte ham det, selv om jeg generelt er for ytringsfrihet så er det enkelte som dette som har gjort seg fortjent til munnkurv).


Er det ingen som har lest nyhetene på denne saken de siste dagene, men bare uttaler seg i blinde med egne meninger som vanlig?
Både i Saud Arabia og Iran er det offentlige henrettelser av homofile! Hva som utløste denne terroren vet jeg ikke men passer jo greit med hva kompisen hans Bhatti skrev rett før angrepet og det ble skreket Allahu Akbar under skytingen, en venn av meg var 10cm fra og bli drept! Hans beste venn var ikke like heldig
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

- Det er Trondheims-politiet som vet best hva som er forsvarlig i Trondheim. Politidirektoratet sitter i Oslo og vet ikke best hva som kan arrangeres og ikke i Trondheim, sier Ottervik.

Hør, hør. Oslo er faktisk IKKE "Norge".
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Nå kaster også Listhaug seg på Pride toget.
Kan det ha noe med gjerningsmannens etnisitet å gjøre?
Jeg bare spør, konkluderer ikke.
De tar sin egen "SIAN". Helt som forventet. Det er neppe en rørende omtanke for de skeive som ligger bak

Jeg konkluderte visst 😎
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.999
Antall liker
6.219
Når får vi MuF? Muslimsk Folkeparti?
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
113 000 velgere forrige valg.
Sånn ca. 170 000 muslimer

Dessuten har nok de argeste homohaterne gått over til De Kristne og andre partier som vil dra oss tilbake inn i 1700-tallet. KrF vil jo ikke lenger enn til tidlig 1900-tall.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
"Nasjonale anbefalinger" betyr tydeligvis akkurat det samme nå, som de siste to årene; frakoblet egne, lokale vurderinger ,alt ses fra Oslo og Viken, blind etterkommelse av "nasjonale anbefalinger". Bortsett fra i Trøndelag! All ære til et politi som bruker vett og forstand og faktisk tenker selv.


Og sannelig refser ikke operasjonsleder PST også;

Operasjonsleder Hangaas sier politiet vurderer at deres tilstedeværelse sørger for at støttemarkeringene gjennomføres på en trygg måte.

– Også i Melhus hadde flere møtt opp til det som ble en fin markering, sier han til VG tirsdag kveld.

- De nasjonale anbefalingene er dessuten lite representative for Trøndelag, legger han til.

Det han sier, er altså at hva som skjer i Oslo ikke kan være bestemmende for resten av landet. I tillegg ga Rita Ottervik klar beskjed om at "Politidirektoratet ligger i Oslo, og vet ikke best hva som kan arrangeres og ikke i Trondheim."
 
Sist redigert:

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.266
Antall liker
9.100
"Nasjonale anbefalinger" betyr tydeligvis akkurat det samme nå, som de siste to årene; frakoblet egne, lokale vurderinger ,alt ses fra Oslo og Viken, blind etterkommelse av "nasjonale anbefalinger". Bortsett fra i Trøndelag! All ære til et politi som bruker vett og forstand og faktisk tenker selv.


Og sannelig refser ikke operasjonsleder PST også;

Operasjonsleder Hangaas sier politiet vurderer at deres tilstedeværelse sørger for at støttemarkeringene gjennomføres på en trygg måte.

– Også i Melhus hadde flere møtt opp til det som ble en fin markering, sier han til VG tirsdag kveld.

- De nasjonale anbefalingene er dessuten lite representative for Trøndelag, legger han til.

Det han sier, er altså at hva som skjer i Oslo ikke kan være bestemmende for resten av landet. I tillegg ga Rita Ottervik klar beskjed om at "Politidirektoratet ligger i Oslo, og vet ikke best hva som kan arrangeres og ikke i Trondheim."
Bare det ikke blir hytteforbud så er jeg happy.
 
  • Haha
Reaksjoner: JMM
S

Syncrolux

Gjest
Merk dere bare at hytteområder har reguleringsbestemmelser som hindrer deg i å male hytta i regnbuens farger…….
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.424
Antall liker
1.979
Torget vurderinger
8
De tar sin egen "SIAN". Helt som forventet. Det er neppe en rørende omtanke for de skeive som ligger bak

Jeg konkluderte visst 😎
Ikke bare Carl som har spådd rett i 30 år men SIAN får jo rett hver bidige gang de brenne boken de har i sitt eie 👍
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.266
Antall liker
9.100

Spørs om det ikke passer greit, hadde ikke kommet folk som støtter dem uansett da de heller kommer til å prioritere Pride den dagen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.928
Antall liker
19.786
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

Spørs om det ikke passer greit, hadde ikke kommet folk som støtter dem uansett da de heller kommer til å prioritere Pride den dagen.
Politiet og PST har jo malt seg inn i et hjørne her. I anstendighetens navn kunne de selvssgt ikke tillate SIAN å demonstrere mens homsene ikke får det.

Over hele landet. Det fullstendig makeløse er sannelig tilbake igjen. Jeg kjenner at jeg faktisk har savnet slik humor og logikk 🤣
 

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.769
Antall liker
5.288
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
Sian og homser? Har jeg gått glipp av noe? De burde jo slå seg sammen for en stund og fått røket ut noen femtekolonister🤔
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Religion er og blir et menneskeskapt rasjonale. For forklaring av tidligere tiders manglende vitenskapelige forståelse av mennesket, dets psykologi og dets natur. Samt overveiende naturlige fenomener som ikke fant sin forklaring på annen måte i den tid religionen tilkom og oppsto. Synd er i så måte alt som ikke passa inn i den tids moralske normer og -kompass. Som kunne brukes til å kontrollere individet og dets friheter. Et verktøy for overklassens maktutøvelse , samt unngåelse av anarki. Som gir den mottagelige sine leveregler, sin tro og sitt verdisyn Riktig eller galt varierer utfra ståsted. Ateisten har ingen direkte religion, men forstår verden likevel. Og kan forholde seg til alt og alle med samme respekt..om religion er i bildet eller ikke. Ateisten bruker andre midler for å oppnå sitt equilibrium..
 
Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.627
Antall liker
10.170
Religion rasjonelt?
Mennesket har i det minste rasjonalisert det. I så stor grad at det fremstilles som virkelighet i statlige organer verden over.
Om det dermed betyr at det er objektivt rasjonelt, er vel en helt annen sak.
 
Topp Bunn