Nå var vel det Mbare som ville ha meg på sofaen :Brasse skrev:så, no er det over midnatt.
kva forsterker skal / skulle erstatte svampen?
bp?
JanR skrev:Det må sies, igjen, at må man har 2xzillioner watt amp så har man velgt feil høytalere imo.
/jan
R.S. skrev:JanR skrev:Det må sies, igjen, at må man har 2xzillioner watt amp så har man velgt feil høytalere imo.
/jan
Zillionamp høres definitivt ikke feil ut hos meg 8)
- men med de strømprisane vi har i vente, hvem vet ???
Mvh. RS
Der lå det en liten pakke og ventet på meg da jeg kom hjem i dag , gitt.JanR skrev:
Ett must i etthvert hjem spør du megRoDa skrev:Der lå det en liten pakke og ventet på meg da jeg kom hjem i dag , gitt.JanR skrev:
Terje Rypdal - Singles collection
Den var deilig den Mystery Man, du!!
R
Selvsagt, dumme meg ;DRoDa skrev:
Svampe tillegg er nok mere riktig å si.Brasse skrev:Smått er godt.
Svampealternativer?
Ikke helt borte neiBrasse skrev:Beste AN ampen imo.
Mere spennende å høre på deMilenko skrev:Blir spennende å lese om QS blokkene![]()
De er slettes ikke gale, de er vel nye så løsner muligens enda litt, etterhvert. Men det er ikke noen dårlig rør det der.lassemann skrev:Litt spent jeg og..Ser du har putta i KT66, spennende. Har ikke fått hørt så mye på de røra jeg ennå..
lassemann skrev:Ble bra med Mullard ecc83 i AN skjønte jeg
mvh
lassemann
Tør vi det a ?lassemann skrev:Hmm, tenke, tenke..
Vi burde prøvd Mullard EL34 i QS for å rettferdiggjort hva de kan prestere Jan..
mvh
lassemann
Det hadde vært gulllassemann skrev:Snakka litt med rubyred i går og vi kan kanskje utvide testperioden litt? Jeg kan ikke før tidligst mandag kveld. Må jobbe hele helgen desverre
mvh
lassemann
Bare hyggelig JanJanR skrev:Det hadde vært gulllassemann skrev:Snakka litt med rubyred i går og vi kan kanskje utvide testperioden litt? Jeg kan ikke før tidligst mandag kveld. Må jobbe hele helgen desverre
mvh
lassemann![]()
Ramler innom en kæll her ila morgendagen og det hadde vært artig hvis du hadde tid for eks mandag å svinge innom.
Tenkte jeg skulle få opp guttungen (eldstekaren) hit ila helga. Han pleier ikke å være lei å be
Så lenge Opeth funker er'n nøyd ;D
Igjen, tusen takk til dere begge. Setter pris på å få låne utstyr og rør
/jan
In sweet harmony (som det heter i sangen)Brasse skrev:Den skal leve side om side med svampen?
Godt det er flere av oss ;DBrasse skrev:Beste i min verden er, merkelig nok, alltid ift. betalbarheita. ;D
Takk for det J-Vshaunv skrev:Grattis med "ny" amp Jan!Jeg kjenner den jo ganske godt, så vet du har noe å kose deg med! 8)
Som relativt nyfrelst Naim-mann er eg 100% klar over forforsterkerens verdi i kjeden ;DJanR skrev:In sweet harmony (som det heter i sangen)Brasse skrev:Den skal leve side om side med svampen?![]()
Litt pose og sekk det vettu.
Godt det er flere av oss ;DBrasse skrev:Beste i min verden er, merkelig nok, alltid ift. betalbarheita. ;D
Men helt seriøst, det er en utrolig artig amp som engasjerer så det holder.
Det viste du jo selvsagt, det du ikke vet (tror jeg da) er hvor mye den vokser med M2'n
Rør er på gang, får inn en quad med 6p14p-k rør ila av uka hvis posten ikke finner på noe hyss.
Smiske litt med lassemann så kanskje jeg får snoket til meg ett par bra smårør fra han. Ecc83, Mullard/Brimar selvsagt.
/jan
Ampen har en litt koselig kul i bassen blandt annet, som ofte gjør seg godt! Selv om det sikkert er "fy fy". Hehe.JanR skrev:Takk for det J-Vshaunv skrev:Grattis med "ny" amp Jan!Jeg kjenner den jo ganske godt, så vet du har noe å kose deg med! 8)
Du kjenner den her ganske godt. Spiller faktisk bra med "Mullard" EL84 og Sovtek ecc83, men med Mullard ecc83 så snakker vi. Smak og behag selvsagt
Du brukte pre på'n ? (dumt spørsmål kanskje)
/jan
AN opp av dageshaunv skrev:Ampen har en litt koselig kul i bassen blandt annet, som ofte gjør seg godt! Selv om det sikkert er "fy fy". Hehe.JanR skrev:Takk for det J-Vshaunv skrev:Grattis med "ny" amp Jan!Jeg kjenner den jo ganske godt, så vet du har noe å kose deg med! 8)
Du kjenner den her ganske godt. Spiller faktisk bra med "Mullard" EL84 og Sovtek ecc83, men med Mullard ecc83 så snakker vi. Smak og behag selvsagt
Du brukte pre på'n ? (dumt spørsmål kanskje)
/jan
Brukte pre på den ja. Uten det så var den "ubrukelig". Av en eller annen grunn synes jeg den støyet uten bruk av pre. ???
;D ;DBrasse skrev:Som relativt nyfrelst Naim-mann er eg 100% klar over forforsterkerens verdi i kjeden ;D
M2 blir. Solgte min første M2, gråt meg i søvne lenge etterpå.shaunv skrev:Det er så natt og dag forskjell med og uten pre at du trenger ikke tenke på om du bør "bypasse" den engang. Bare gjør det! 8) Regner ikke med at du kommer til å kvitte deg med M2 heller akkurat.![]()
Hadde jeg bare visst at du ville falle sammen i krampegråt etter salget av M2, hadde jeg prøvd og overtale deg til og beholde den. Nå skal jeg ha det på samvittigheten også nå.JanR skrev:M2 blir. Solgte min første M2, gråt meg i søvne lenge etterpå.shaunv skrev:Det er så natt og dag forskjell med og uten pre at du trenger ikke tenke på om du bør "bypasse" den engang. Bare gjør det! 8) Regner ikke med at du kommer til å kvitte deg med M2 heller akkurat.![]()
Kjekt med vol pot da, på en måte selv om det er en "brems", men tviler på at den blir brukt til annet enn eff.amp så....
Må en tur oppi M2'n med loddebolten, kunne jo tatt p1 i samme slengen. Tar 5 min å fjerne pot'n.
/jan
Takk Rolfrolfozzy skrev:Du beholdt lille Otto ja. Fornuftig.
Syns den spilte bra det lille jeg hørte når jeg var innom. Forrige uke?
Får noen bedre rør så du får fiksa litt på den oppover så blir det jævla bra.
Grattis med den ihvertfall.