JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• -morten-

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2005
    Antall liker
    15
    JanR skrev:
    -morten- skrev:
    og sånn for å ha slått det fast engang for alle; menn under 100kg virker ofte lettere feminine.
    ;D
    Jasså lillegutt ;)

/jan
    hey, dette er ikke noe som jeg har bestemt. gud skapte kvinnen til et lite, yndig, smekrere vesen en mannen, som han skapte mer som en klippe. derfor kan det lett oppstå konflikter grenseområdet mellom kvinne og mann.

står sikkert i bib'len det der.

mvh

-morten-

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    -morten- skrev:
    JanR skrev:
    -morten- skrev:
    og sånn for å ha slått det fast engang for alle; menn under 100kg virker ofte lettere feminine.
    ;D
    Jasså lillegutt ;)

/jan
    hey, dette er ikke noe som jeg har bestemt. gud skapte kvinnen til et lite, yndig, smekrere vesen en mannen, som han skapte mer som en klippe. derfor kan det lett oppstå konflikter grenseområdet mellom kvinne og mann.

står sikkert i bib'len det der.

mvh

-morten-
    Religion skal vi prøve å holde oss langt unna, blir bare bråk av sånt ;)
    Ellers er vi ikke så veldig uenig 8)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    -morten- skrev:
    Flørten!

;D ;D ;D
    Guttær guttær guttær ;D

Og nå noe helt annet.

Tenkte jeg skulle få rablet med noen ord om Trafomatic Experience ONE ila eftan/kvelden.
    http://www.moiz.no/produkter/trafomatic-audio/experience-one.html

Blir ikke en "review" i den forstand men noen tanker rundt Exp.1 og Svampen (som folket har døpt min 2A3)

Men først er det tur i skogen med ungene, grille litt og kose oss i finværet :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.471
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    RoDa skrev:
    -morten- skrev:
    Flørten!

;D ;D ;D
    Guttær guttær guttær ;D

Og nå noe helt annet.

Tenkte jeg skulle få rablet med noen ord om Trafomatic Experience ONE ila eftan/kvelden.
    http://www.moiz.no/produkter/trafomatic-audio/experience-one.html

Blir ikke en "review" i den forstand men noen tanker rundt Exp.1 og Svampen (som folket har døpt min 2A3)

Men først er det tur i skogen med ungene, grille litt og kose oss i finværet :)

/jan
    Ja her ventes på evalueringa di.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    han holder på å skrive.
    blir en firesiders extended review.
    lenge siden janr skrev særoppgave på ungdomsskolen, så han er litt ute av trening.
    tålmodighet, rolfozzy.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Akkurat nå slukes det mat...
    Så er det tilbake å leke rørlegger :-\

Men det kommer, etterhvert.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Der var vannproblemet fixet. Ble noe bløtt på kjøkkengulvet/skapet, forbanna dritt kran.
    Skal liksom være noe hele tiden.
    Nuvel, nok om denslags småting og irritasjoner.

Experience ONE, 2A3;
    Først må jeg si at det er en rør amp med høy WAF, iflg kjerringa er den "sjempeflott" og spiller bra rett ut av esken. Få's selvsagt i flere finisher enn den som står her.

Blir levert originalt med Sovtek 2A3/EH 5U4G/ Sylvania 12AT7 (i den her ampen) Sovtek og EH var helt nye, Sylvania NOS.
    Der må jeg nesten nevne at ampen kjører rørene ganske hardt. Hvilket gjør at "standard" rør (Sovtek 2A3 for eks) vil få forkortet levetiden noe. Produsent mener 1000-1200 timer mellom rørbytte. Mer om det senere.

Nå har jeg vært så heldig at jeg har hatt ampen her i en 4 ukers tid. Den har fått prøvd seg med 2 typer 12AT7 rør og 2 typer 2A3 rør. Takk til Gago som velvillig lånte meg ett par Mullard 12AT7 og til importør/Moiz.no som sendte ett par EML 2A3 hit til meg. Den har ca. 200 timer på nakken. Iflg produsent skal 200 timer "burn in" være tilstrekkelig.

Bare for ordens skyld, jeg har ikke noe (eier) interesser i verken Moiz.no eller Trafomatic. Ei får jeg heller betalt for å skrive masse pent om den eller skryte uhemmet. Fikk klar beskjed om å skrive det jeg syns og ville på hfs/ i tråden min. Både positivt og negativt. Regner med at de som har vært innom og hørt på ampen gjør det samme. Tøft gjort av gutta på Moiz ;)
    Moiz tilbød seg å låne meg ampen og da var jeg selvsagt ikke lei å be ;) Hvor ofte får man lånt en helt ny 2A3 amp eller en 2A3 i det hele tatt ? :)

Så, hva sitter man igjen med av inntrykk etter såpass mange timer med ampen 8)
    For det første det er en meget velspillende og flott amp. Ikke det at jeg har så mange 2A3 å sammenligne med men dog...
    Spillte meget bra rett ut av esken med nye rør. Til og med Sovtek låt brukelig bra ;)
    Kjerringa nevnte det etter 5 min med Totta, før jeg rakk spørre, jeg var ikke uening med a.

Syns den balanserer "hifi" og musikk på en flott måte. Det kan sikkert Mbare og Atonal si litt om også, kanskje ?

Med Sovtek rør før vi snudde stua; (uten pre)
    Ampen er dørgende tyst, ikke en lyd/ulyd i høytalerne.
    Veldig åpen/luftig, bra trykk og kontroll nedover om enn noe "mangel" på trykk i mellombass området som jeg liker best av alt med Klipsch. Flisespikkeri kanskje men sånn er det nå engang.
    Toppen, kunne kanskje ha vært litt mere luft, mellom instrumentene, men hey ikke dårlig i mine ører.
    Midt, det er vel ikke den sterkeste siden til Sovtek rørene men levelig ja. Savnet litt mere kjøtt på beina (Les: stemmene) og litt mere trykk.
    Bass, bra kontroll, faktisk overraskende bra kontroll men savnet som sagt litt mere oppover i bassen/mellombassen.
    Den farger ikke lyden så mye som jeg kanskje skulle ønsket, hehe, er man rørkæll så skal det låte rør. Igjen, den balanserer meget bra mellom "hifi" og musikk. Nesten pose og sekk, til prisen.

Det som derimot var litt artig å høre på var en Count Basie innspilling som R.Solhaug hadde med. Storband/swing cd fra 40-50 tallet (R.S kan sikkert si mere om den) der "knakk" lyden sammen. låt "spedt" og litt merkelig. Gjaldt iofs primært den cd'n den kvelden. De ble foresten begge kjørt igjennom M2 pre'n på den aktuelle cd'n. Gago og JH var også innom den kvelden. Tror vi var enig om at Svampen var tingen på Count Basie ::)

Exp.1 igjennom M2;
    Vil vel påstå det var ett lite løft selv om Exp.1 står helt greit på egne bein. Den blir levert med en Alps vol.pot eller gain kontroll som det så fint heter.
    Igjennom M2 stå vol. pot på ca.2/14.00 på Exp.1
    Nå kom mellomtonen mere fram, (Les: stemmer) kjøtt på beina om dere vil. Mere luft hele veien, kanskje til og med litt "større" rom, Nå skal det sies at M2 "farger" lyden litt, hvilket passer meg og mine ører meget bra.
    Ikke så mye forskjell iofs ellers. Alt ble det lille bedre + at man kunne dra på mere, endel gain i M2'n.
    Det var vel Mbare som nevnte at " svartere bakgrunn, mindre støy...." (du får rette meg Mbare hvis jeg tar feil)
    Sant nok, den er mere "hifi" enn Svampen uten at det er en dårlig ting (sa jeg virkelig det ?!)

Vel vel, det er en god amp, musikalsk sak absolutt. Til prisen, ca.17k m/rør, må det være mye for pengene mener nå jeg. Sun sin 2A3 ligger vel på 26-27k i Nederland, AN Vindicator ligger vel på 22k i Norge, Svampen kostet meg rundt 8k uten rør (til sammenligning)

Exp.1 i snudd stue;
    Det her var noe jeg hadde gledet-gruet meg til ;D
    For det første så sitter man brått mye nærmere, ca.3m (tidligere ca.5m) og høytalerne står med ca.2.1m (tidligere ca.3.5m) i mellom seg.

Det viste seg at det fungerte meget bra, syns jeg.
    Man får ett litt annet inntrykk av hardwaren, på en måte, tror jeg ;)

Vel tilbake til lyttingen.
    Første kvelden med Sovtek rør og ikke M2 tilkoblet.
    Vel, nå hørte man at sovtek kanskje ikke var ideelt men igjen fungerte helt greit.
    Følte kanskje at ting ble litt mere "uryddig" (i mangel av ett bedre ord) enn det hadde vært tidligere.
    Ellers ikke så veldig med forskjeller, tonalt mer eller mindre likt.
    Så ramlet det ned noen EML 2A3 i heimen til the Olsen's. Svarte f*n for ei stor eske var det første som slo meg, mange rør har de sendt !? 8)
    Etter å ha pakket opp ei eske så var det ei ny mindre inni der, du milde, gutta på jac music tar iaf pakkingen alvorlig nok.
    Nedi den siste esken lå det to jævlig store rør og gliste til meg, herlig tenkte jo jeg ;D

Fra venstre;
    EML, Sovtek, Sylvania NOS.

Beklager avsporingen, ble litt revet med her.

Så var det bare å putte EML (2A3 Mesh) rørene nedi Exp.1 og huke på M2'n.
    Slengte (hehe RoDa) på en cd og satte meg ut på terrassen, cig tid vet jeg.

Selv igjennom stuevinduet og en lukket terr.dør så hørte jeg noe som fikk gliset fram :) (Over en by med Kari B)
    Yes Bede, we got liftoff !

Ampen var jo rene Mr Jekyll & Hyde.
    Nå skjedde det ting, ampen våknet, tente på alle sylindrene om dere vil ;) Eller om det var jeg som tente på alle...nuvel, ikke så viktig.
    Alt og da mener jeg ALT åpnet seg opp, toppen falt på plass, stålkontroll i bassområdet (aldri trodd jeg skulle si det om en liten rør amp)
    Virket som den gikk fra å yte 3.5W til 50W, føltes sånn der og da.
    EML Mesh (her hos meg i mine ører) hadde stort sett alt jeg savnet med Sovtek 2A3 (til skarve 250,-kr stk)
    Stemmene ble bedre (ja både herre og damestemmer), mellombass-bass gikk opp 3 divisjoner, toppen betydlig mere detaljert og luftigere.
    Nå høres det nesten ut som en "hifi" amp men nei, den har fortsatt (kun) ett bein i hver leir, den spiller fortsatt musikk men har med seg endel ting som jeg liker fra "hifi" verdenen. Oppløsning/luftighet, kontroll, detaljerikdom fra topp til bunn, sorter bakgrunn (hater det ordet)
    Ampen trives uten tvil best med rør som tåler juling er min påstand. KR/EML osv type rør.
    Produsenten sa også at den kjører rørene hardt. Mere om det til slutt.

rolfozzy bemerket også det når han var innom, vannvittig kontroll spesielt nedover i registret.
    For de uinnvidde, det sitter en aktiv 12" foran og en 15" passiv i hver høytaler, skal kontroleres.
    Men det var igjennom M2.

laban var innom en kveld og da testet vi Exp.1 som int.amp. m/EML rørene.
    Det var strengt tatt ikke den oppturen vi hadde håpet på kontra Exp.1 m/Sovtek, hvorfor aner jeg ikke.
    Vi brukte cd spilleren som vol.kontroll og skrudde vol.pot til ca.klokk 2/14.00 på Exp.1 men nei, samme skjedde. Ble "flatt" og merkbart kjedeligere. Hvorfor...ingen forklaring.
    Kjørte Exp.1 igjennom M2'n og livet var bare herlig igjen. Merkelig opplevelse men vi forsket ikke mere på "problemet"

Det som er sikkert er at Exp.1 m/EML rør og M2 spilte helt for jævlig bra, syns jeg :D
    Nå skal det vel sies at den spilte ikke dårlig med Sovtek rør men EML løftet absolutt ampen til ett nytt nivå.

Prøvde også EML i Svampen, det var, utrolig nok, ikke store forskjellen fra EH GG rørene som jeg brukte til vanlig. Igjen aner jeg ikke hvorfor. Kan være at ampen min er for snill, kjører ikke rørene hardt nok. Virker som EML trives best når de får "juling". Låt kanskje litt bedre på ett par parametre men ikke nok til at jeg kan forsvare mer prisen overnfor kjerringa/ledelsen ;)
    EML 2A3 M koster vel rundt 3700,-kr hjem på døra for ett par, på lovlig vis selvsagt. EH 2A3 GG koster 700,-kr for ett par.

Nå skal det sies at for eks EML rørene lever betydelig lengre enn Sovtek og andre standardrør i Exp.1 ampen. Det som produsenten oppgir, hvis jeg har forstått rett, om at rør skal/bør byttes etter 1000-1200 timer gjelder standard rør.
    Kanskje Moiz gutta har en bedre forklaring på det ?

Exp.1 vs Svampen;

Det får vi ta utover kvelden :)
    Må være litt pappa her og skal på husvisning om en god time.

ps: skrivefeil og sikkert dårlige valg av ord får dere leve med, jeg er da for pokker'n ikke noen skribent.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Fantastisk godt og levende skrevet jan :) :) :)Du er en skribent!!! ingen skribent, for noe TØV!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jøye...
    jeg kødda da jeg sa at janr holdt på å skrive en lang review, men det stemte jo... ;D

bra jobbet, janr!
    meget utfyllende og godt forklart.
    du har tydeligvis ikke glemt særoppgaveskrivingen fra ungdomsskolen. ;D

jeg har jo bare hørt en kort sammenligning mellom trafomatic og svamp, og har vel allerede skrevet noen ord om det jeg hørte.
    så ikke mer gnåling fra min side.
    men det skal bli spennende å høre tingene i den "nye" stua di.

når det gjelder eml (og også kr audio), så stemmer det at disse rørene må drives litt hardt for å få ut potensialet.
    ved normal drift, så er de ikke så ulik andre artsfrender, med pros and cons i ulike retninger.
    så funnene dine vedr. eml i svamp høres fornuftige ut, imho.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.471
    Torget vurderinger
    2
    Er litt dårlig gjort av de to ovenstående og skrive slik de gjør.
    Det var jeg som hadde tenkt og gjøre det.
    Men, bra Jan. Veldig bra. Jeg er stolt av deg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    når det gjelder eml (og også kr audio), så stemmer det at disse rørene må drives litt hardt for å få ut potensialet.
    ved normal drift, så er de ikke så ulik andre artsfrender, med pros and cons i ulike retninger.
    så funnene dine vedr. eml i svamp høres fornuftige ut, imho.
    Ble litt overrasket bare, hadde håpet og trodd at det faktisk skulle være større forskjeller enn det var.
    Kan som sagt ikke forsvare prisen på EML i Svampen, de spilte ikke 3000kr bedre ;)

Men når sant skal sies, det var lærerikt å leke litt med rør i begge ampene. Spesielt siden EML er laget for å få juling, nå vet man hvordan de fungerer i en "normal" amp :)
    De spilte som sagt veldig mye bedre i Exp.1 enn med sovtek. Ampen burde, syns jeg, vært levert med for eks EML 2A3 S eller M, meg om det.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Fantastisk godt og levende skrevet jan :) :) :) Du er en skribent!!! ingen skribent, for noe TØV!
    Tusen takk, nesten rørt her :)

rolfozzy skrev:
    Er litt dårlig gjort av de to ovenstående og skrive slik de gjør.
    Det var jeg som hadde tenkt og gjøre det.
    Men, bra Jan. Veldig bra. Jeg er stolt av deg.
    Takk Rolf, blir satt veldig stor pris på siden det kommer fra deg :)

Nå er det hus titting, mere om ampene i kveld.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Faen Jan, du er jo rene hifiskribenten! :D Uten å ha hørt ampen, så vet jeg nå hvordan den låter. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Faen Jan, du er jo rene hifiskribenten! :D Uten å ha hørt ampen, så vet jeg nå hvordan den låter. ;D
    Hehe takk for den JanOlav :)

Akkurat kommet hjem,vært og tittet på ett par hus.
    Ett som absolutt var fristende, hørte jeg kjellerstue, ja det gjorde jeg ;D
    Vi får se, nå er det bading av unger, spise litt og så rable ned de siste berømte ordene om 2A3 ampene ;)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Dæven, Jan, du imponere! Eg er vant til at du er kortfattet og presis når du snakke om hi-fi, no er du langfattet, men presis. :) Veldig spennende, skal kommentere litt mer når eg ser ka du skriv helt sist og når eg har litt bedre tid enn akkurat no.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Dæven, Jan, du imponere! Eg er vant til at du er kortfattet og presis når du snakke om hi-fi, no er du langfattet, men presis. :) Veldig spennende, skal kommentere litt mer når eg ser ka du skriv helt sist og når eg har litt bedre tid enn akkurat no.
    Blir ingen vane ;D
    K.I.S.S funker for meg.
    Er ikke så flink med verken ordene eller termene som blir brukt av hifi folket ::) 8)

Men for engangs skyld tenkte jeg at jeg skulle gjøre ett forsøk på en litt seriøs "rapport" :)

Fortsettelse følger....

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Hehe takk for den JanOlav :)

Akkurat kommet hjem,vært og tittet på ett par hus.
    Ett som absolutt var fristende, hørte jeg kjellerstue, ja det gjorde jeg ;D
    Vi får se, nå er det bading av unger, spise litt og så rable ned de siste berømte ordene om 2A3 ampene ;)

/jan
    Kjellerstue er bra, smell inn et bud, jeg krysser fingrene for deg. ;) :D

R

RoDa

Gjest
    Ut på tur med familien, ut på visningsrunde, mange ords rapport......
    Føler at jeg er redd dette høye nivået gjør at du brenner ut raskt, pass på!!

Tror du skal slenge på en plate, slenge deg ned i sofaen, slenge fingeren på fjernkontrollen og slenge ørene til litt musikk.

;D

Imponert av omtalen jeg også!

S

Slorbak

Gjest
    :)

Lykke til med hustittinga Jan.

Meget godt innlegg av deg. Her fikk du vist fram hva som bor i deg. Har aldri vært i tvil selv om jeg ikke har kjent deg lenge.

Blir vel ikke lenge før du skriver i Fidelity. ;) :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Exp.1 vs Svampen;

Exp.1 med EML 2A3, Svampen med EH 2A3 GG.
    Begge kjørt igjennom AN M2 pre'n.
    Selvsagt spilt både cd og vinyl ;) Både "dårlige" og bra cd's/lp plater, tenker da på kvaliteten på innspillingene. Har ikke mest med audiofile innspillinger (tåpelig ord) så begge ampene må iofs kunne spille "mindre" bra cd's/lp's også.

Wow, hørtes nesten ut som en tvekamp det der...nuvel :)

Som tidligere nevnt har begge ampene gått ut og inn av racket med jevne mellomrom.
    Siste uken nå så har Svampen fått stått i racket 2-3 dager, helt uten innblanding fra Trafomatic'n.
    De har byttet litt plass i racket nå i helgen. Mest bare for å friske opp minnet mitt.

Exp.1;

Fortsatt imponerende måte å spille på. Kontroll og autoritet er nok kanskje ett par stikkord her.
    Spiller som tidligere nevnt best igjennom M2'n så ikke prøvd den uten siden laban var innom ::)
    Hva gjør så Exp.1 som ikke Svampen gjør like bra, hmm, gjøre ett forsøk her :)
    Den er tystere eller mørkere bakgrunn om dere vil, veldig god på å få med seg alle de små tingene i musikken men samtidig beholde den litt "rør aktige" lyden, bli ikke kjedelig på noen måte. Mere "hifi" korrekt kanskje.

Svampen

Godgutten til far.
    Den er rørete, bare å slå fast med en gang.
    Jeg liker rør lyd, feit og romatisk om dere vil. Matcher M2'n meget bra.
    Virker på meg som den er kraftigere/mere krefter (dreimoment) enn mye annet jeg har hatt i hus av røramper.
    Bra trafoer er ett stikkord her, mener nå jeg.
    Den er kanskje ikke så "hifi" korrekt men hell yea den spiller musikk.
    Passer meg og mitt ideal meget bra. Eller som ett par av gutta ville sagt "vinner neppe nm i hifi lyd" ;D
    Svampen fungerer også på alle typer musikk, kanskje ikke det super trykker på heavy/prog/rock som noen kanskje vil mene at det skal være men mer enn godt nok for meg. En pentode amp er kanskje bedre på noe av det men den her spiller alt, noe meget godt annet bare godt.
    Lydmessig, syns fortsatt den er hakket vassere på mellotone/stemmer enn Exp.1, snakker marginer/nyanser her. Men nå er jeg nå engang sånn at det passer meg og min smak best.
    Bassen ja, vil ikke si at den er særlig dårligere enn Exp.1 men annerledes. Litt "mykere", tyngre. Kan føles litt mindre kontrolert for noen vil jeg tro men ingen er best syns nå jeg. De bare har 2 forskjellige måter eller prioriteringer kan man vel si i det området.
    Summa sumarum; til prisener Svampen ett funn, min subjektive mening ;)

Det artige er at Exp.1 er også ett funn. Ingen er best, ingen er dårligst, de har bare litt forskjellige prioriteringer når det kommer til å gjengi musikk.

En slags oppsumering;
    Til prisen er helt klart Exp.1 veldig mye amp for pengene.
    Sleng noen EML eller tilsvarende rør i den og du får utrolig mye godlyd igjen og lengre levetid på rørene.
    Byggekvalitet meget bra, trafoer kan de også de gutta.
    Ett annet stort pluss er at kjerringa likte både ampen lydmessig og ikke minst utseende messig, høy WAF.

Det "negative" med den er at den kjører rørene hardt, spiller man mye/ofte bør man gå for kvalitets rør som liker juling<>bli kjørt hardt. De rørene koster litt mere enn jeg setter pris på men men...nå er jeg en fattig fan så :-\ Den burde vel strengt tatt vært levert med EML-tilsvarende rør først som sist syns nå jeg.
    Kunne vel kanskje kostet på seg en Noble pot eller tilsvarende men hey, Alps funker, flisespikkeri fra min side.
    Blir endel varmere enn Svampen, med EML rør droppet tempen. Med sovtek...varmt, veldig varmt.

Svampen ja, ja hva skal en si.
    Den ble bygd, både lydmessig og mekanisk, akkurat som jeg ville ha den. Med de trafoene jeg ville ha, innmaten jeg ville ha. Takk til Erland som tipset meg om diodene til likerettingen :)
    Den er rett å slett veldig "custom" bygd til meg og mitt lyd ideal.
    Spiller jævlig bra på det meste, ser ok ut om ikke så strøken som ønskelig. Men elsker den oldschool looken på den.
    Er snill med rørene, i det hele tatt en likanes kar.

Det negative, eneste jeg kan komme på i farta er at den kanskje ikke vil skli like godt inn overalt/i alle anlegg-rom. Den låter som sagt rørete/varm/romatisk. Mange vil kanskje ikke ha det sånn.
    Men til prisen ett røverkjøp ;D

Helst ville jeg ha beholdt begge, for å være ærlig.
    Exp.1 likte jeg fra første stund. Noe med den som trigger noe i en, foten går og det er som kjent ett godt tegn.
    Tenker man penger/pris kontra Svampen så er, i mine ører, Svampen mere for pengene. Iaf for meg.
    Men en ting er sikkert, skal jeg bytte ut eller ha meg en 2A3 amp til så er Exp.1 helt klart førstevalget.
    Og tro meg, det blir ikke med glede jeg leverer fra meg Trafomatic Experience ONE.

En stor takk til http://www.moiz.no/ som tilbød meg å låne ampen i 4-5 uker.
    Bestilte til og med EML rør for at jeg skulle få prøvd den med begge typer rør, knallbra guttær :)

Passe på å takke de som har vært innom for ærlige tilbakemeldinger.
    Og ikke minst kjerringa som har holdt ut med meg her de ukene jeg lekt meg vilt med Exp.1 ;)
    Takk kjære (vet du er innom her innimellom) ;D

Det var ett fattig forsøk på beskrive rom/forsterkere og hva de gjør, ta det for det det er :)

/jan"sliteniskrivefingeren"olsen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    Ut på tur med familien, ut på visningsrunde, mange ords rapport......
    Føler at jeg er redd dette høye nivået gjør at du brenner ut raskt, pass på!!

Tror du skal slenge på en plate, slenge deg ned i sofaen, slenge fingeren på fjernkontrollen og slenge ørene til litt musikk.

;D

Imponert av omtalen jeg også!
    Ett jævla liv RoDa, ett jævla liv ;)
    Vært litt "hektisk" en periode her men hey, det tåler man.
    Som du skriver, slenge seg ned i sofaen og dra på litt, kurerer det meste :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    :)

Lykke til med hustittinga Jan.

Meget godt innlegg av deg. Her fikk du vist fram hva som bor i deg. Har aldri vært i tvil selv om jeg ikke har kjent deg lenge.

Blir vel ikke lenge før du skriver i Fidelity. ;) :)

Mvh Roar
    Hehe ikke fan, blir lenge til neste gang jeg gir meg utpå noe som det her.
    Det enkle er som oftest det beste som de sier i reklamen ;)

Men takk endå Roar, setter pris på at noen svinger innom her med kommentarer :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.471
    Torget vurderinger
    2
    Nytter ikke og komme med enstavelses grynt lenger nå, Jan. Vi vet at du kan hvis du vil.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Nytter ikke og komme med enstavelses grynt lenger nå, Jan. Vi vet at du kan hvis du vil.
    Tro meg gamle ørn, det her blir ingen vane ;)

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Jan!! du ruler :) VELDIG bra beskrivelse
    Takk, igjen, Mr B.
    Hyggelig at du svinger innom tråden syns jeg :)

/jan
    Veldig hyggelig å svinge innom tråden :) burde vel snart svinge innom å høre på anlegget ditt. Har et par engelske hornhøytalere på gress som jeg kan ta med for å sammenligne

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Jan!! du ruler :) VELDIG bra beskrivelse
    Takk, igjen, Mr B.
    Hyggelig at du svinger innom tråden syns jeg :)

/jan
    Veldig hyggelig å svinge innom tråden :) burde vel snart svinge innom å høre på anlegget ditt. Har et par engelske hornhøytalere på gress som jeg kan ta med for å sammenligne
    Når som helst :)
    Bare å gi meg en pling/pm så jeg får satt på kaffen og varmet anlegget.

/jan

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.012
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    må takke og bukke for JanR's herlige omtale..Jeg har lært mye og fått ærlig feedback på produktet! ;D ...

Jeg får vel finne et annet produkt snart Jan kan teste... ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.471
    Torget vurderinger
    2
    NEVATON skrev:
    må takke og bukke for JanR's herlige omtale..Jeg har lært mye og fått ærlig feedback på produktet! ;D ...

Sleng til han en 300B. ;D

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    426
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    NEVATON skrev:

Du trenger ikke tenke på det. ;D :)
    En Leben CS 300 er klar til Jan :)

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.012
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    [/quote]

Du trenger ikke tenke på det. ;D :)
    En Leben CS 300 er klar til Jan :)
    [/quote]

;D ;D ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jøsses, har forhandlerne begynt å sende stuff til janr for testing fremfor til fidelity? ;D

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.012
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Sleng til han en 300B. ;D
    [/quote]

hmmm...tenkte kanskje en prototype ( 520b rør) eller et produkt jeg ikke fører enda:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn