JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Ufattelig trist. Hvil i fred, Jan. Vi lyser fred over JanRs minne, en bauta blant oss her inne. Mine tanker går til familien.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Sender mine tanker til venner og familie, ufattelig å se et så elsket menneske måtte gå så tidlig.
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    244
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Leste om bortgangen til Jan på nattevakt i natt, og jeg kjente han ikke, men har fulgt med på tråden hans i perioder. Dette viser hvor sårbart, urettferdig og hvor totalt meningsløst livet kan være i perioder.

    Vet at Jan har mange venner her inne og jeg ber dere ta vare på hverandre, og det vil alltid være sånn at det vil mangle en person i gjengen deres heretter. Etterhvert vil de gode minnene komme sterkere frem.

    Ber dere også ta godt vare konemor, og hun vil trenge masse støtte fremover, og særlig når hverdagen kommer, og det er en tomhet som utrolig vond å kjenne på.

    Mistet selv min kjære samboer på 38 år i Mars 2012 pga en blodforgiftning, og jeg merker hvordan tanker og følelser treffer meg midt i trynet igjen, for å si det veldig enkelt.

    Ta vare på hverandre


    mvh

    Tom
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Dette var veldig trist å høre. Vi får ta vare på hverandre her nå.
    Hvil i fred Jan.

    -Håvard-
     

    monsterdog

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Sted
    Østfold
    Veldig triste nyheter. Jeg kjente ikke Jan, men har lest en del på tråden hans og han virket som en flott fyr.
    Kondolerer til familie og venner.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Ufattelig, umistelig ... uungåelig, dessverre.
    Jan var liksom alltid "her", blant oss, en del av oss, en viktig del av miljøet vårt.
    Og nå er han borte, fysisk, men den gode arven etter ham vil alltid bestå: verdigheten, lunheten, de gode bemerkningene, hjelpsomheten!

    Jeg husker jeg kom tungt lastet med tunge Krell-blokker opp fra København en sen kveld: hadde kjørt hele dagen ned til Kongens stad, og opp igjen, og ville ha Jan til å være "grenselos". Ikke et nei i hans munn. Sette seg ned på en stol i Horten og bare prate om løst og fast. Med Jan var det alltid lett å føle seg vel og velkommen.

    Ufattelig. Lei meg.

    JackX
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig trist, Jan var en ekte musikkelsker, de gangene jeg besøkte han åpnet han døren til ny musikk for meg. Mine tanker går til Konemor og ungene. Hvil i fred JanR
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    En veldig trist dag, dette. Hvil i fred, Jan. Jeg er glad jeg ble kjent med deg.


    Kondolanser og varme tanker til Konemor og barna, venner og familie som skal få hverdagen til å bli levelig nå som du er borte.
     

    Hay

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.02.2002
    Innlegg
    151
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    3
    Kjente ikke JanR, men kjenner altfor godt til tragedier som denne. Ta godt vare på familien, spesielt barna.

    Hvil i fred!

    Truls
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Oj :eek: Det var som et slag i solar plexus og logge på Sentralen og lese nå.


    Nå lider ikke Jan mere, han er et sted uten smerter.



    Kondolanser til Jan sin familie og nermeste.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Faen så trist. Jeg kjenner på savnet av de stundene jeg nå ikke kommer til å få i lag med han og gleden over å ha fått lov til å bli kjent med han. Hvil i fred.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skrev litt i min egen bildetråd om JanR, og da tenkte jeg at det kanskje passet bedre her.

    En av Hifisentralens mest kjente personer, JanR har gått bort i dag morges, etter å ha hatt kreft. Det er veldig trist. Livet er så forgjengelig. Vi påminnes stadig hvor skjørt livet er -og hvilken gave det er. Noen er mer forunt enn andre å dele livet sitt med andre og å sette varige spor. Slik var det med JanR. Selv om jeg aldri fikk møtt han personlig, så var han en artig fyr å tulle og diskutere med her på sentralen. Gjennom andre medlemmer på sentralen fikk jeg og mange andre et lite innblikk, i hverdagen og interessen til JanR og hans familie og venner. Jeg fleipet gjerne med at vi burde bli bedre kjent her i bildetråden hans. Den tok han jo på strak arm og ønsket meg velkommen, men med en viss skepsis om hva det nå skulle innebære...

    Jeg håper JanR har det bedre nå. Jeg tenker på barna, og kona og deres nærmeste. Det er en tung tid. Men jeg håper de gode minnene lever videre og lyser veien for JanR sin familie, og deres venner.

    flagg-halv-stang-to.jpg
     
    Sist redigert:

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hvil i fred Jan! Og takk for at du var den kjernekaren du var som dro meg med inn i husvarmen(og rørvarmen) din mange ganger. Aldri et vondt ord om noen.

    Jon-Vegard
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Særdeles trist. Setter ting i perspektiv dette her. Jeg kjente dessverre ikke JanR - kun lest innleggene hans her på sentralen og hans snert og humor. Mine tanker går til de som nå sitter igjen.

    Kondolerer.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Var ikke mange dagene etter at jeg logget på sentralen før JanR inviterte meg til vennelisten sin. Vi delte musikksmak og kunne derfor tipse hverandre om skiver som var et must å ha. JanR var en raus person og jeg kan ikke huske at jeg noen gang har sett han heve stemmen annet for å beskrive god musikk eller gode horn.

    Det er vanskelig å beskrive en person som man aldri har møtt, det nærmeste jeg har vært han var på Sentrum Scene på siste Opeth konsert. Det er mange som har hatt JanR i tankene den siste tiden og dette viser hvilken person JanR var. Fryktelig trist er dette og ord blir så fattig når en tragedie som dette rammer.

    Kondolanse og medfølelse går til Konemor og de andre etterlatte.

    Setter på Opeth - Damnation som en stille hyllest til JanR - Hvil i fred
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Jan hadde fått div hifimagasiner drysset over seg mens han lå på sykehuset så entusiasten levde i han så lenge han orket , der hadde han sett seg ut en amp fra Leak (lurer på om det var en Leak 20) denne hadde han planer om å teste ut den dagen han fikk kloa i en slik sak .
    Så gutten hadde ingen planer om å gi seg så fort , han var litt mere en irritert / frustrert over sommel fra sykehuset følte nok på seg at ting hastet uten at noe skjedde .
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hvil i fred Jan.

    Hans Christian
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.892
    Først en kondolanse til Konemor og barna.

    Jeg kan på ingen måte fatte deres tap, selv om døden har hjerjet mye rundt meg og mine en stund. Ord blir fattig.
    Jeg kjente ikke JanR personlig, men merket meg hans entusiasme, joviale tone og formidable mengde med bidrag her inne på HFS. Aldri et vondt ord. Det står det RESPEKT av! Takk for det vi rakk JanR. Ber alle som kan, og kjenner familien om å ta ekstra godt vare på dem nå.

    Blås lenge i Hjallerhorn hos Heimdal før du begir deg over Bivrost til Odin i Valhall JanR, så sees vi der når min tid er inne.
    Vi har mye å prate om.

    Ærbødigst Powerpoint
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    så alt for fort, så alt for tidlig.
    Kondolerer
    Vi lyttes den dagen jeg kommer etter =)

    Christopher
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Utrolig trist å høre! Du vil bli savnet savnet Jan!
    Kondulere så utrolig masse til alle pårørende


    Cathrine og Andreas
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Trist å lese at det gikk som det gikk. Og så fort. Mine dypeste medfølelse til JanRs familie og venner i en vanskelig tid.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.385
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Mine dypeste kondolanser til Jan's familie og venner, en kone har mistet sin bedre halvdel, barn har mistet sin far og kanskje har foreldre mistet sitt barn også (Jan var ikke eldre enn at det kan ha skjedd), mange her på HFS har mistet en nær og god venn......... virkeligheten er rå, ubarmjertelig og overvelmende noen ganger.

    Jan og jeg rakk aldri og bli kjent selvom et besøk allerede har vært diskutert og var på tapeten over ting vi skulle finne på, men den gang ei.

    Det ene øyeblikket leser man at Jan er syk og i det neste så er han allerede borte............ jeg blir litt i sjokk........ hva skjedde akkurat nå ??...... jeg forstår at vi alle skal dø........ men det er skremmende når en mann i hans beste alder forsvinner så fort.
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Dette var trist å høre. De dypeste kondolanser til familien og alle som kjente JanR. Ta godt vare på hverandre og minnene om JanR.





    Trygve
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Møtte Jan aldri, men leste hans innlegg med interesse og fulgte med på sykdomsforløpet. Ufattelig trist. Tankene går til familien.

    Jan Fredrik
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Helt ufattelig trist å høre. Dette er så uretferdig og så alt for tidlig.

    Mine tanker går også til hans familie og venner.

    Hvil i fred gode mann.

    Amademus.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Det finnes vel noe utstyr der ute som trenger å finne veien hjem til rettmessige eier nå ?

    Jeg har et par korte stumper med A.N sølv kabel jeg har testet mellom MC step & Riaa .

    Mvh

    Lars
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dagen derpå.. Jeg hadde i utgangspunketet tenkt meg ned i begravelsen til Jan, det var planen. Natten før fikk jeg i det hele tatt i sove. Lå bare å vred meg. Siste året har jeg mistet 3 nære, inkludert Jan , til kreft og mange tanker gikk gjennom hodet mitt.. Når en er "middelaldrende" selv gjør en seg noen refleksjoner..

    I fjor sommer kom jeg hjem til Jan ved et par anledninger. Dette etter å ha våket ved sykesenga til hun jeg var sammen med i Fredrikstad. Jan lagde kaffe og vi gikk ned i bunkeren. Jan satte på litt gammel prog, tror det var Jahn Teigen. Så satt vi der..Jan og jeg, lyttende..Og mens jeg så kjæresten min gå stadig nærmere dødsporten , følte jeg ro og lykke i bunkersen en kort stund. Fordi Jan var der. Han insisterte aldri, bare mildt lot meg prate om det som opptok meg.. Og jeg følte fred, fordi han forsto, uten alle ord..Og musikken vi kunne dele.

    Etter at hun gikk bort dro jeg ned til Lagga en lørdag. Der var det en fin liten gjeng herifra. Den som kom å ga meg en god klem med en gang var Jan. Og lurte på hvordan det gikk med meg.. Så mye hjerte du hadde Jan, for alle rundt deg ...

    En annen gang hadde han lånt bilen til konemor og speilet datt av, selve plata. Husker han var litt fortvilet da han hadde lånt bilen hennes. Og veldig lei seg. I det lå det mye kjærlighet for sin kjære. Noe han også sa det egentlig gjorde med et smil om munnen.

    Jeg kjenner jeg savner Jan, hver dag. Det å kunne ringe og få ordnet ting. Jan var alltid lettvinn når det gjaldt å hjelpe til ...Og han ville sine medmennesker så inderlig vel.... Av dette har vi alle noe å lære. Jan var mannen med det store hjertet og det lune smilet. Temprament , helt klart, men og en spørrende innstilling til livet. Og han var og lekende. Husker ennå da vi satt i bunkers og skulle lande noen fly ifra andre verdenskrig på en flysimulator han hadde...

    Hvil i fred kjære venn. Du vil alltid være en del av meg og jeg er takknemmlig for at jeg fikk lære deg å kjenne . Til sommeren skal jeg legge en blomst på din grav kjære venn, for du er en vakker rose blant livets mange tistler.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Janr var for meg en stor innpirasjon og vist meg veien til den fantastiske musikkopplevelsen, noe jeg aldri vil glemme.

    R.I.P.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn