JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ufattelig trist lesning konemor, ord blir fattige.
    Ta vare på deg selv oppi dette, glem ikke det!
    Jan er en fighter, han klarner, det kjenner jeg på meg.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Takk for at du orker oppdatere oss Konemor. Det har skjedd mye på en gang skjønner jeg. Håper dere får den informasjon dere har behov for oppi alt kaoset og at dere ikke sitter og lurer på ting som lett kan oppklares. Godt å høre at de har prioritert å få inn spinalpumpe i kveld. Så er vi mange som sitter med fingre og tær krysset og håper at han våkner uten smerter og er sitt sedvanlige jeg..
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Veldig flott gjort av deg Konemor og oppdatere oss her. Du er et veldig godt menneske som klarer/orker og dele på den måten med mange mennesker du knapt kjenner en brøkdel av, det settes utrolig pris på. Så jeg vil at du skal vite at vi er maaange som tenker på dere alle. Jeg tenker på Jan og dere hver bidige dag, ønsker og håper at han snart blir bedre.

    Vanskelig dette med ord og slikt.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Hei konemor,mine beste ønsker til dere fra en norlenning,ønsker dere alt det beste for framtida,har jo som ALLE andre her inne oppfatta JanR som en kjernekar uten sidestykke,så æ ønske dere alt godt:) Stå på,hold ut!

    mvh Filip
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.082
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kjære JanR
    Jeg har aldri truffet deg, kommer kanskje aldri til å gjøre det heller , og kan derfor ikke si at jeg kjenner deg, men kommunikasjonen her på HFS har gjort at jeg har fått et inntrykk av en personlighet og fått en følelse av at jeg kjenner deg. Har sett bilder og lest små historier. Og vi har handlet litt, som da du kjøpte steinost sin nydelige platestrammer av meg. Tilbakemeldingen da viser deg i et nøtteskall, og varmet mer enn man skulle tro.
    Du ble første æresmedlem på HFS, basert på antall innlegg, og du utmerker deg alltid med positiv og vennlig holdning i all kommunikasjon her inne. Gjennom så lang tid og så mange innlegg avslører det karaktertrekk som ikke lar seg simulere over så lang tid.
    Menneskelig varme, positiv grunnholdning og fordomsfri sprudlende musiikkglede preger dine bidrag på HFS. Du har oppmuntret, mildnet og stimulert, og aldri provosert og vært nedlatende mot noen, slik det er så fristende for mange av oss når uenighetene tilspisses og engasjementet og intensiteten stiger.
    Vet ikke om du får med deg dette, men vit at det er mange på HFS som tenker på deg og føler med deg i kampen og smerten.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.638
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei dere som følger min kjære jan. Som Lasse skriver er Jan veldig veldig syk nå. Var hos han på Ullevål tirsdag, da var han våken og fin og pratet og lo. Han fikk hyperkalemi der inne og var veldig slapp, men somm sagt kvikkna han til av dette. Han fikk smertepumpe der inne, så han hadde lite smerter. Så kom sjokket på onsdag. Han ble dement over natta. Smertepumpen ute av funksjon. Han var så høy på morfin at han hallisunerer og bare rører. Han ble også veldig urolig og ville hjem, så dem måtte igår gi han beroligende i tillegg til morfinen. De sa han ikke fikk ny pumpe før mandag. Ble såå lei meg og sa at han da ville være utilsnakkelig hele helga. Fikk sånen tlf idag tidlig og de sa at jeg ikke burde besøke han idag, da han er så neddopa at man ikke får kontakt. De lovet da og sette inn ny pumpe sånn at han blir medisinert på en bedre måte som ikke påvirker han like mye. Så lasse kom på en dag som morfinen og stesoliden hadde gjort sitt. Hun overlegen på kreftavd lovet meg idag at de skulle sette inn pumpe i dag og gjøre sitt for at han skal klarne opp, sånn at vi får kontakt igjen. Så hun sa at ikke alle klarner opp og får en bedre periode, men noen gjør det. Det er 50 /50 prosent sjanse. Han var fin tirsdag, men endte opp slik lasse så på onsdag. Idag har han enda ikke fått pumpe, da den avdelingen ikke hadde tid og kapasitet. Han var ikke akutt nok :( så sånn er det nå, hvordan dette går vet jeg ikke, jeg savner og sørger og synes dette er grusomt :( han er rett og slett så høy på medikamenter atde kalte det medisinert forvirring. Fikk også beskjed at han var slik pga strålingene mot hodet? Men vet jo ikke. Ikke har han fått i seg mat på halvannen uke heller:( vi tar nå en dag av gangen. Vi får se hvilken vei dette tipper:(
    Takker for din styrke og at du gir oss tid i denne situasjonen konemor!
    Ufattelig men veldig flott av deg å gi alle oss som håper, føler og har troen i behold, og å ha overskudd til og gi oss din feedback....
    Vi vet at Jan har styrke og vil kjempe, men får en følelse av at mye av den styrken har du/dere tilført Jan, og derfor går mange tanker til dere også:)

    gismo
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flott gjort av konemor å bruke tid og krefter på å oppdatere vennegjengen til janr i en tid der familien har mer enn nok å tenke på.

    jeg tenkte faktisk å skrive noen ord tidligere idag for å fortelle om ståa, men tenkte det var best at det kom fra familien.

    det er ufattelig tungt, dette her, og vi kan lite gjøre annet enn å krysse alle fingrer og tær for at janr skal komme til hektene igjen.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei dere som følger min kjære jan. Som Lasse skriver er Jan veldig veldig syk nå. Var hos han på Ullevål tirsdag, da var han våken og fin og pratet og lo. Han fikk hyperkalemi der inne og var veldig slapp, men somm sagt kvikkna han til av dette. Han fikk smertepumpe der inne, så han hadde lite smerter. Så kom sjokket på onsdag. Han ble dement over natta. Smertepumpen ute av funksjon. Han var så høy på morfin at han hallisunerer og bare rører. Han ble også veldig urolig og ville hjem, så dem måtte igår gi han beroligende i tillegg til morfinen. De sa han ikke fikk ny pumpe før mandag. Ble såå lei meg og sa at han da ville være utilsnakkelig hele helga. Fikk sånen tlf idag tidlig og de sa at jeg ikke burde besøke han idag, da han er så neddopa at man ikke får kontakt. De lovet da og sette inn ny pumpe sånn at han blir medisinert på en bedre måte som ikke påvirker han like mye. Så lasse kom på en dag som morfinen og stesoliden hadde gjort sitt. Hun overlegen på kreftavd lovet meg idag at de skulle sette inn pumpe i dag og gjøre sitt for at han skal klarne opp, sånn at vi får kontakt igjen. Så hun sa at ikke alle klarner opp og får en bedre periode, men noen gjør det. Det er 50 /50 prosent sjanse. Han var fin tirsdag, men endte opp slik lasse så på onsdag. Idag har han enda ikke fått pumpe, da den avdelingen ikke hadde tid og kapasitet. Han var ikke akutt nok :( så sånn er det nå, hvordan dette går vet jeg ikke, jeg savner og sørger og synes dette er grusomt :( han er rett og slett så høy på medikamenter atde kalte det medisinert forvirring. Fikk også beskjed at han var slik pga strålingene mot hodet? Men vet jo ikke. Ikke har han fått i seg mat på halvannen uke heller:( vi tar nå en dag av gangen. Vi får se hvilken vei dette tipper:(
    Takker for din styrke og at du gir oss tid i denne situasjonen konemor!
    Ufattelig men veldig flott av deg å gi alle oss som håper, føler og har troen i behold, og å ha overskudd til og gi oss din feedback....
    Vi vet at Jan har styrke og vil kjempe, men får en følelse av at mye av den styrken har du/dere tilført Jan, og derfor går mange tanker til dere også:)

    gismo
    Ja, uff... visste ikke helt om jeg skulle skrive noe i det hele tatt, men fruen og jeg var sammen med Lassemann på sykehuset i dag, og det er jo som konemor skriver.
    Fru Lagga var den eneste av oss som fikk noe ut av Jan, men hun har jobbet/jobber med brukere med problemer og behov, så hun har taket på slikt, vi andre føler oss bare maktesløse.
    Tenker på Jan, og tenker på konemor......

    / Morten
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Tenker på dere og sender alle slags gode ønsker.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dette var fryktelig trist å lese, og det er ikke lett å finne ord. Hold ut, Jan. Fingers har rett. Du er et fjell.

    Jeg sender varme tanker til deg Jan, og til alle dine. Tusen takk for at du har tid og ork til å oppdatere oss i en fryktelig vanskelig tid for dere alle sammen.

    Husk å ta vare på deg selv så godt du bare kan oppe i alt sammen.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Sender dere alle i familien min medfølelse i denne tunge tiden. Håper Jan kommer seg igjen snart.

    Mvh
    Ove
     

    Kjell Norvald

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.01.2013
    Innlegg
    67
    Antall liker
    44
    Sted
    Fredrikstad
    Hei dere som følger min kjære jan. Som Lasse skriver er Jan veldig veldig syk nå. Var hos han på Ullevål tirsdag, da var han våken og fin og pratet og lo. Han fikk hyperkalemi der inne og var veldig slapp, men somm sagt kvikkna han til av dette. Han fikk smertepumpe der inne, så han hadde lite smerter. Så kom sjokket på onsdag. Han ble dement over natta. Smertepumpen ute av funksjon. Han var så høy på morfin at han hallisunerer og bare rører. Han ble også veldig urolig og ville hjem, så dem måtte igår gi han beroligende i tillegg til morfinen. De sa han ikke fikk ny pumpe før mandag. Ble såå lei meg og sa at han da ville være utilsnakkelig hele helga. Fikk sånen tlf idag tidlig og de sa at jeg ikke burde besøke han idag, da han er så neddopa at man ikke får kontakt. De lovet da og sette inn ny pumpe sånn at han blir medisinert på en bedre måte som ikke påvirker han like mye. Så lasse kom på en dag som morfinen og stesoliden hadde gjort sitt. Hun overlegen på kreftavd lovet meg idag at de skulle sette inn pumpe i dag og gjøre sitt for at han skal klarne opp, sånn at vi får kontakt igjen. Så hun sa at ikke alle klarner opp og får en bedre periode, men noen gjør det. Det er 50 /50 prosent sjanse. Han var fin tirsdag, men endte opp slik lasse så på onsdag. Idag har han enda ikke fått pumpe, da den avdelingen ikke hadde tid og kapasitet. Han var ikke akutt nok :( så sånn er det nå, hvordan dette går vet jeg ikke, jeg savner og sørger og synes dette er grusomt :( han er rett og slett så høy på medikamenter atde kalte det medisinert forvirring. Fikk også beskjed at han var slik pga strålingene mot hodet? Men vet jo ikke. Ikke har han fått i seg mat på halvannen uke heller:( vi tar nå en dag av gangen. Vi får se hvilken vei dette tipper:(
    Takker for din styrke og at du gir oss tid i denne situasjonen konemor!
    Ufattelig men veldig flott av deg å gi alle oss som håper, føler og har troen i behold, og å ha overskudd til og gi oss din feedback....
    Vi vet at Jan har styrke og vil kjempe, men får en følelse av at mye av den styrken har du/dere tilført Jan, og derfor går mange tanker til dere også:)

    gismo
    Ja, uff... visste ikke helt om jeg skulle skrive noe i det hele tatt, men fruen og jeg var sammen med Lassemann på sykehuset i dag, og det er jo som konemor skriver.
    Fru Lagga var den eneste av oss som fikk noe ut av Jan, men hun har jobbet/jobber med brukere med problemer og behov, så hun har taket på slikt, vi andre føler oss bare maktesløse.
    Tenker på Jan, og tenker på konemor......

    / Morten
    Gitte og Hege er hos JanR nå han har ligget på intensiven i natt og gitte fikk beskjed om å komme ned idag det går mot slutten tror legen Så nå må vi bare krysse tomler og tær
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dette var trist, min bror gikk bort for bare noen få mnd siden og han orket ikke snakke med noen den siste tiden pga smertene han opplevde,
    men sålenge det er liv er det håp, alle mulige varme tanker og medfølelse sendes til dere fra meg og min familie, dere er alle sammen
    sterke mennesker og vi er fulle av beundring og respekt for dere

    mvh
    Jostein
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Sitter her og krysser fingra og biter tenna sammen, i håp om at du klarer og karre deg ovenpå igjen Jan.
    Alt blir så meningsløst her inne uten deg
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er bare triste greier det her. Jeg skjønte i går når jeg var der at mye skal til for å reversere denne forferdelige sykdommen. Tenker mye på dere vi også
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Utrolig trist lesning, krysser fingrene og håper på det beste.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Er utrolig trist lesing dette krysser både fingrer og tær for deg janR.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå skulle jeg ønske vi kunne sette Jan tilbake til (som de sier i pc verden) da alt virket som det skulle .
    HFS blir ikke det samme uten han,så han må klare dette!!!

    Mvh

    Ove
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Har et ørlite håp , dette høres ikke bra ut .

    Da jeg ikke vet noe
    kan jeg bare håpe at Fredrikstad sykehus ikke har lært noe som helst enda , så her er det hengende håp i snøret .

    Min kjære Far var også kreftsyk å ble også kalt ned da de trodde nå var det slutt for godt , men fant ut de hadde køddet til hele smertebehandlingen som var nøye tilpasset hva Far kunne tåle , dette er jo en balanse mellom ikke ha vondt å kunne være til stede / komunisere med omverden.

    Det var et himmel og helvete som utspillte seg bokstavlig talt da han var så høy på morfin mm som noen kunne bli , en skremmende opplevelse jeg unner ingen her i verden . ( du ser sånt knapt på film en gang så ille er det )

    Far hadde en lang kamp med hjerte problemer pluss kreft på slutten av sin levetid , min Far endte sine dager på Fredrikstad sykehus ved at en av vår nye landsmenn tok han av sitt nøye justere morfinbehandlig , å kjørte sitt eget løp med det resultatet at hjertet sviktet av for høye verdier ( aktiv dødshjelp med viten å vilje fra Fredrikstad sykehus )
    Hadde dem ikke køddet det til den ene gangen hadde han nok hatt noe år igjen å leve .
    Far hadde sikkert 20 år fartstid med sykdommen så helsevesnet er ikke noe ukjent på noen måte.

    Det samme sykehus tok neste råtta på en av gutta våre også ( nå 13 år frisk å rask ), rikshospitalet reddet han på hengende håret .
    Da gutten kom dødssyk inn på Fredrikstad sykehus var komentaren (næ se sånt har vi ikke sett før) ikke fant dem det ut heller , kom tlf fra riksen om å få den gutten inn til dem med blålys straks.

    ( Ble mye rart dette her )så hengende håp om at Jan kun er farlig høy på morfin mm , han har jo ikke hjertetrøbbel så da har han kanskje mulighet til å lande igjen .

    Mvh

    Lars

    En som håper ting kan være enkelt noe ganger
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gode ønsker fra indre Ø. Krysser finger og ber om at dette går bra!
    mvh ArneSW
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Dette var trist å lese. Håper og ønsker at det går bra.

    mvh
    Ivar
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Vi er mange som tenker på dere nå, mange som ikke har møtt Jan engang! Meg inkludert. Ord blir fattige..
     
    J

    J.J

    Gjest
    Så ufattelig trist at jeg ikke finner ord.

    Hvil ifred Jan.

    Mine tanker går til konemor og barna.



    Jan Robert
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Da fikk vår kjære Jan fred.
    Mine tanker går til Gitte og alle barna.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette var ufattelig trist.
    Hvil i fred Jan.

    Håvard
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Blåmandagen har egentlig vært, men denne mandagen starter langt verre. Ikke minst for Konemor og JanR sin øvrige familie. Det er noen som sier at det alltid er de beste som går først, og nå føles det sånn for mange av oss.

    Trøsten får være at det tross alt gikk raskt når han først ble så dårlig som han ble. For alt jeg vet sitter han allerede der oppe og smiler ned til oss, og ønsker oss velkommen etter når det blir vår tur med med følgende kommentar.

    - Nå har jeg fasiten, guttær. Her oppe spiller dem på noe de kaller himmelske basuner. Jeg kaller det horn!

    Hvil i fred JanR.


    Nå tenner jeg et lys og setter på en låt med en som er flinkere med ord enn de fleste.

    Som en storm
    (Tekst: Ole Paus)

    Som en storm skal det være - som en storm
    Som en storm skal det være - som en storm
    Torden og lyn følger meg hjem
    Himmelen er full av fly så folk som meg når frem
    Som en storm skal det være - som en storm


    Jeg vet at jeg er ventet - det er noe jeg vet
    Jeg vet at jeg er ventet - det er noe jeg vet
    De vil hilse meg velkommen alle de jeg har kjent
    Alle de jeg husker og alle de som jeg har glemt
    Jeg vet at jeg er ventet - det er noe jeg vet


    Jeg er’kke redd for reisen - jeg er’kke redd
    Jeg er’kke redd for å reise - jeg er’kke redd
    Jeg har reist hele livet over land og over sjø
    Jeg har reist hele livet for å lære meg å dø
    Jeg er’kke redd for å reise - jeg er’kke redd


    Han vil se meg når jeg kommer - Han vil se
    Han vil se meg når jeg kommer - Han vil se
    Det hender at folk her nede spør om jeg er frelst
    Men sånt no’ diskuterer ikke jeg med hvem som helst
    For Han vil se meg når jeg kommer - Han vil se


    Jeg er klar til å dra nå - jeg er klar
    Jeg er klar til å dra nå - jeg er klar
    Hvis noen gråter over meg, så hold opp med det der
    Jeg er bare oppe i himmelen, jeg venter dere der
    Livet var et spørsmål - døden et svar
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Så ufattelig trist og meningsløst, hvil i fred kjære venn. Du vil alltid ha et spesielt sted i hjertet mitt!
    Vi ses igjen kompis, det lover jeg.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Trist. Kjempetrist. Uvirkelig.

    Vi kommer til å savne deg, Jan.

    Hvil i fred.

    Mvh Salty
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Urettferdig og ufattelig trist!
    Hvil i fred Jan.
    Mine tanker går til familien.

    SAL
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn