JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.291
    Torget vurderinger
    10
    Altfor lite DIY i tråden din Jan.

Sender deg denne i posten så er du så godt som i mål. Du får også strømkontakt og plugg samt sikringsholder. Da skulle det bli strøkent.

NB! Du må stikke på Clas Ohlson og kjøpe en liten akrylplate og litt våtslipepapir samt en boks svart spraylakk. Her finner du inspirasjon:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/66182-t-amp-chassis-under-bygging.html
    For T-ampen må jo se ut som en micro Audio Note ikke sant? 8)

Forresten, hadde du tenkt deg volumknott eller blir det en ren effektforsterker?

Hans Erik

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Skal skumme igjennom den tråden på avf :) Takk for link.

Ikke hatt ork til så mye i det siste skal jeg innrømme. Mye styr, mye å stresse opp over.
    Roer seg vel, og sette seg ned med bolten burde jo absolutt være bra for å få stressnivået ned :)
    Så ikke umulig at det blir bittelitt DIY her i tråden utover.

Tanken var, i utgangspunktet, å bruke den som eff.forst. Kanskje en ide å slenge på en vol pot ?
    Tenke på't.

Hehe utseende er iofs ikke så nøye men en god tanke det der med AN look.
    Får sette meg i tenkeboksen og se hva det blir til, er litt treg av natur ;)
    Foresten ett fint chassi du bildet av der.

Men takk så langt for tips og deler HEL :)

/jan

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.291
    Torget vurderinger
    10
    Du må kanskje ha en messingknott og volumpot også da? ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Du må kanskje ha en messingknott og volumpot også da? ;)
    Hehe kanskje begynne å vokte ordene mine ;D
    Trodde jeg hadde ett gammelt kullpot liggende men nei, satt i S-300. Vel, borte blitt.
    Fant mye annet kjekt å ha riktig nok når vi fikk ryddet på boden i dag, og i skuffene her i bunkers.
    Vi er vel kanskje enig i at det er kjekt med vol pot, noe mere fleksibelt iaf.

Litt på sidelinjen, får besøk til lørdag men det viste du kanskje ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    hel skrev:
    Mm, skjærte seg litt i helgen så har satt av førstkommende lørdag. Da skal han få frie tøyler her ;)

/jan
    Himalaya ... da blirre liv i bunkersen :p
    Vi får jo håpe det ;)

/jan
    Og så må du gjøre som HEL sier .... 8) Litt finnish på den ampen .. Loook alike AN
    Jo ser den, hadde vært kult.
    Vi får se, liker å bruke ting, ikke å bruke dagesvis på å få det til å fungere/se ut.
    Man er en enkel person 8)
    Svart matt hadde vært tøft, tror jeg.

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    hel skrev:
    Mm, skjærte seg litt i helgen så har satt av førstkommende lørdag. Da skal han få frie tøyler her ;)

/jan
    Himalaya ... da blirre liv i bunkersen :p
    Vi får jo håpe det ;)

/jan
    Og så må du gjøre som HEL sier .... 8) Litt finnish på den ampen .. Loook alike AN
    Jo ser den, hadde vært kult.
    Vi får se, liker å bruke ting, ikke å bruke dagesvis på å få det til å fungere/se ut.
    Man er en enkel person 8)
    Svart matt hadde vært tøft, tror jeg.

/jan
    Svart matt ... OG med flammer ... 8) Kjør på med Monster Magnet ... og det er en vinner ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Svart matt ... OG med flammer ... 8) Kjør på med Monster Magnet ... og det er en vinner ;D
    Skal prøve å ikke bli helt revet med ;)

Har du noe av de her liggende foresten ?

/jan

J

J.J

Gjest
    Nope det har jeg ikke ... men har hørt litt av kompiser og sånt .. litt bra .. litt dårlig ;)

Her er litt M.M

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.793
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg gadd ikke å trykke på den siste youtubesnutten der, men bildet borger for en kvalitetslåt av dimensjoner.

J

J.J

Gjest
    Canales skrev:
    jeg gadd ikke å trykke på den siste youtubesnutten der, men bildet borger for en kvalitetslåt av dimensjoner.
    Come on .. det er tøff musikk 8) V8 ... flammer ... damer .. rockn roll .. FETT

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.793
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jan#jan skrev:
    Canales skrev:
    tviler ikke.
    får vi se mye til disse tøsene i videoen, forresten?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen som hører på noe sånt?

J

J.J

Gjest
    Canales skrev:
    jan#jan skrev:
    Canales skrev:
    tviler ikke.
    får vi se mye til disse tøsene i videoen, forresten?
    Godt med hud der ja ;D tøser er bra og ha ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kult cover om ikke annet ;)

Og ja, de har vel noe som er ok må sies.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    OK?

Rocker hardt, gjør det! :)

Stoner rock blir ikke bedre. Tekstene er morsomme også. "Driving the tractor on the drug farm". :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    OK?

Rocker hardt, gjør det! :)

Stoner rock blir ikke bedre. Tekstene er morsomme også. "Driving the tractor on the drug farm". :)
    Rocker iaf, hardt og hardt fru blom. Spørs hva en er vant med ;)
    Og finner ikke noe MM her annet enn noe greier på hd'n, hvem skive begynner man med ?

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Trenger ikke ha growling og doble basstrommer med juksepedaler for at det skal være hardt. Ingenting er hardere enn Lemmy, f.eks. Svartmetall-gutta kan prøve så mye de bare vil. ;)

Bra skive å begynne med fra Monster magnet? Hmmm. Vel, Powertrip (den med låta over) er jo bra. ...Eller kanskje Superjudge.

Kan rippe (få flac-filer) av meg hvis du vil.

Og når vi først er inne på anbefalinger i den gata:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Trenger ikke ha growling og doble basstrommer med juksepedaler for at det skal være hardt. Ingenting er hardere enn Lemmy, f.eks. Svartmetall-gutta kan prøve så mye de bare vil. ;)

Bra skive å begynne med fra Monster magnet? Hmmm. Vel, Powertrip (den med låta over) er jo bra. ...Eller kanskje Superjudge.

Kan rippe (få flac-filer) av meg hvis du vil.
    Takk for tilbudet men står over :)
    HD basert er ikke kommet på kanskje lista over avspillingsremedier, ennå.
    (overlater det til ungdommen, som garasjeboeren vår)

Snoke litt på cdon og platekompaniet. Takker.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Space lord var en stor favoritt på saftige vorspiel under den såkalte student tiden i mitt liv sammen med store mengder øl :)

J

J.J

Gjest
    Milenko skrev:
    Space lord var en stor favoritt på saftige vorspiel under den såkalte student tiden i mitt liv sammen med store mengder øl :)
    En som virkelig har skjønt det ;D Øl og M.M er som hånd og handske 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Milenko skrev:
    Det også må jeg få lov til å legge til.

Kanskje nevne at det spilles mere musikk her i edru tilstand enn bedugget ;D

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Milenko skrev:

/jan
    Seff ... så klart det er det .. MEN som du oxo vet Jan .. noen artister er det ekstra gøy og finne frem noe tweakevann til ... ;D

hehhee... skulle tatt seg ut om en måtte drikke all den tid en spillte musikk 8) ( hadde vel sagt det meste OM det meste )

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Milenko skrev:

/jan
    Seff ... så klart det er det .. MEN som du oxo vet Jan .. noen artister er det ekstra gøy og finne frem noe tweakevann til ... ;D

hehhee... skulle tatt seg ut om en måtte drikke all den tid en spillte musikk 8) ( hadde vel sagt det meste OM det meste )
    AA neste, iaf for oss som spiller (mye) musikk. De andre som hører på lyder og denslags sliter nok ikke ::) Går nok mere i kefir der vil jeg tro.

Når sant skal sies så er det utrolig deilig med en lille en i glasset og ett par kalde på bordet, spesielt på fredags kveld. Slutten på uka, senke skuldrene, kose seg :)

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    Når sant skal sies så er det utrolig deilig med en lille en i glasset og ett par kalde på bordet, spesielt på fredags kveld. Slutten på uka, senke skuldrene, kose seg :)

/jan
    Her er vi oxo enige ............... det der .... det handler om livskvalitet. Det kan ikke måles med noe .... fader og det er nydelig 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Her er vi oxo enige ............... det der .... det handler om livskvalitet. Det kan ikke måles med noe .... fader og det er nydelig 8)
    Godt det snart er helg igjen 8)

I dag har det kun gått på Rega/Naka/Altec. Musikk må man ha, selv om man sitter bak pc :)
    I kveld blir det vel litt vinyl og khorn, kjenner jeg meg sjøl rett. Skal jaggu koste på meg en lille "båtpuss" au.

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:

/jan

I dag har det kun gått på Rega/Naka/Altec. Musikk må man ha, selv om man sitter bak pc :)
    I kveld blir det vel litt vinyl og khorn, kjenner jeg meg sjøl rett. Skal jaggu koste på meg en lille "båtpuss" au.

/jan
    Det er vel 2 plattgattere du har i bunkersen ... og dem må jo være strøkne hele tia.... ikke rart det lukter litt båtpuss da 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:

/jan

/jan
    Det er vel 2 plattgattere du har i bunkersen ... og dem må jo være strøkne hele tia.... ikke rart det lukter litt båtpuss da 8)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn