Men hvis man allikevel er på nett kan man jo alltids 'Download a dream''JanR skrev:Tror jaggu jeg skal la hfs få være hfs og parkere kroppen i sofaen og nyde litt musikk.
|
Men hvis man allikevel er på nett kan man jo alltids 'Download a dream''JanR skrev:Tror jaggu jeg skal la hfs få være hfs og parkere kroppen i sofaen og nyde litt musikk.
Ikke prøvd noe nyproduserte, ennå.bambadoo skrev:Angående ez81. Har du testet forskjellige typer? Blir jo produsert "nye" av bl.a. JJ.
Er ikke enig med deg i at det er så små nyanser mellom de forskjellige 6x5røra.JanR skrev:Ikke prøvd noe nyproduserte, ennå.bambadoo skrev:Angående ez81. Har du testet forskjellige typer? Blir jo produsert "nye" av bl.a. JJ.
Fikk låne noe "nos" rør av BHO, bla Mullard/GE/Ei av begge typene (80 og 81)
Kjøpt ett Mullard ez80 på ebay, og BHO hentet ett Mullard ez81 hos Motron. Ikke fått de i hus ennå.
Bruker pr i dag Mullard 81, det som fungerer best her hos meg.
Lurer på om ikke gut_man skulle bestille noen JJ 81 rør, holde ett øye på tråden hans
edit:
legge til at det er større forskjeller mellom de forskjellige 80 og 81 rørene enn det er mellom de forskjellige 6x5 rørene. Der snakker vi små nyanser om noen.
81 er strammere og litt tøffere enn 80 rørene, her hos meg også. 80 er litt mere "laidback" men ikke dårlig av den grunn. Smak og behag.
/jan
Da får du lese en gang til, HER HOS MEG skrev jeg.rolfozzy skrev:Er ikke enig med deg i at det er så små nyanser mellom de forskjellige 6x5røra.JanR skrev:Ikke prøvd noe nyproduserte, ennå.bambadoo skrev:Angående ez81. Har du testet forskjellige typer? Blir jo produsert "nye" av bl.a. JJ.
Fikk låne noe "nos" rør av BHO, bla Mullard/GE/Ei av begge typene (80 og 81)
Kjøpt ett Mullard ez80 på ebay, og BHO hentet ett Mullard ez81 hos Motron. Ikke fått de i hus ennå.
Bruker pr i dag Mullard 81, det som fungerer best her hos meg.
Lurer på om ikke gut_man skulle bestille noen JJ 81 rør, holde ett øye på tråden hans
edit:
legge til at det er større forskjeller mellom de forskjellige 80 og 81 rørene enn det er mellom de forskjellige 6x5 rørene. Der snakker vi små nyanser om noen.
81 er strammere og litt tøffere enn 80 rørene, her hos meg også. 80 er litt mere "laidback" men ikke dårlig av den grunn. Smak og behag.
/jan
Her i min pre hører jeg godt forskjell på de forskjellige jeg har. Hvorfor du ikke hører forskjell, tja....ikke vet jeg. Men jeg tenker nå mitt om den saken.
Men jeg ser ikke bort fra at jeg vil gå for ez81. Prøve det ihvertfall.
Ingen som har motsagt deg.rolfozzy skrev:Hører godt forskjell, skrev jeg.
F.eks. Strammere og bedre bass med Sylvania 6x5 enn RCA og Brimar 6x5.
Større forskjell enn jeg i utgangspunktet hadde venta fra et likeretterrør.
Daukjøttet skal ikke noe sted i dag.JanR skrev:Ingen som har motsagt deg.rolfozzy skrev:Hører godt forskjell, skrev jeg.
Du hører godt forskjell hos deg, jeg hører ørsmå nyanser hos meg.
Nuvel.
Flytt daukjøtter til særp så skal du få høre hvorfor du skal gå over til ez rør
/jan
Hehehe.rolfozzy skrev:Daukjøttet skal ikke noe sted i dag.JanR skrev:Ingen som har motsagt deg.rolfozzy skrev:Hører godt forskjell, skrev jeg.
Du hører godt forskjell hos deg, jeg hører ørsmå nyanser hos meg.
Nuvel.
Flytt daukjøtter til særp så skal du få høre hvorfor du skal gå over til ez rør
/jan
Jeg sier jo at jeg vil prøve dette. Jeg tror på deg.
Daukjøtt........hm.
Har en MB psu, men ikke på preshaunv skrev:Ikke for å kuppe tråden din og snakket om 6x5 vs 81rør, men husk at begge deler kan jo erstattes med en BP PSU og da får du jo brukt et stykk stor likeretter i stedenfor. 8)
Har kjørt det på alt med unntak av på dac ja. Mest musikalsk resultat ved å ha den på pre. Minus: Litt brum. Best hifimessig resultat på blokkene. Men som du vet, det beste er ikke alltid det beste. ;DJanR skrev:Har en MB psu, men ikke på preshaunv skrev:Ikke for å kuppe tråden din og snakket om 6x5 vs 81rør, men husk at begge deler kan jo erstattes med en BP PSU og da får du jo brukt et stykk stor likeretter i stedenfor. 8)
Og jaggu har rozzy en også, men vi bruker de på power amps.
Du har vel kjørt BP psu på alt som er snart ?
/jan
Utrolig tråkig med nett trafoene dine, skal være noe :-\shaunv skrev:Har kjørt det på alt med unntak av på dac ja. Mest musikalsk resultat ved å ha den på pre. Minus: Litt brum. Best hifimessig resultat på blokkene. Men som du vet, det beste er ikke alltid det beste. ;DJanR skrev:Har en MB psu, men ikke på preshaunv skrev:Ikke for å kuppe tråden din og snakket om 6x5 vs 81rør, men husk at begge deler kan jo erstattes med en BP PSU og da får du jo brukt et stykk stor likeretter i stedenfor. 8)
Og jaggu har rozzy en også, men vi bruker de på power amps.
Du har vel kjørt BP psu på alt som er snart ?
/jan
Vurderer å teste på dac, men vet ikke om jeg har lyst.Men bør vel kanskje teste å ha BP på både pre og dac før jeg evt selger noe. Trenger nemlig litt penger til nye nett-trafoer på blokkene.
![]()
Tja, man kan da ikke alltid ha flaks.JanR skrev:Utrolig tråkig med nett trafoene dine, skal være noe :-\
Skal du selge BP psu så hold på hatten, tlf kommer til å kime seg rødglødende
Mm ja, husker du nevnte det med og uten psu's på blokkene. Kjenner igjen beskrivelsen
Det vi er enig om er at det har noe for seg, psu får man vel aldri nok av.
Psu'ene leverer jo bare b+, får du tappet lavt nok ut fra psu til bruk i pre - dac ?
M2 b+ = 260v sånn ca. Tenker på det du skrev ang brum.
/jan
Er nok ikke ment for pre'amp nei. I alle fall ikke ifølge Gary sies det. Overkill enner noe sånt. Uten at jeg har troa på overkill når det kommer til PSU.JanR skrev:Laveste tapping på MB psu er vel 310v, mener jeg å huske. Er vel kanskje primært tenkt brukt på eff.trinn ? 2A3 vil ha 300v, skal se på det etterhvert.
Men frister å teste den på M2 skal sies
Litt brum, som du og jeg definerer det, er ikke noe problem i det hele tatt for meg.
Fikk svak brum i venstre kanal når BP psu ble huket opp på svampen, heller ikke noe problem.
Må se å få levert den på service også, den årlig sjekken
Men nå er det vel bare å lure seg ned i bunkers. Vært i bursdag hos svigerinna mi, trenger litt nervemedisin, les musikk, for å komme ned igjen
/jan
Ser den, men har man psu'n i hus er det ikke mye mas å bytteshaunv skrev:Er nok ikke ment for pre'amp nei. I alle fall ikke ifølge Gary sies det. Overkill enner noe sånt. Uten at jeg har troa på overkill når det kommer til PSU.JanR skrev:Laveste tapping på MB psu er vel 310v, mener jeg å huske. Er vel kanskje primært tenkt brukt på eff.trinn ? 2A3 vil ha 300v, skal se på det etterhvert.
Men frister å teste den på M2 skal sies
Litt brum, som du og jeg definerer det, er ikke noe problem i det hele tatt for meg.
Fikk svak brum i venstre kanal når BP psu ble huket opp på svampen, heller ikke noe problem.
Må se å få levert den på service også, den årlig sjekken
Men nå er det vel bare å lure seg ned i bunkers. Vært i bursdag hos svigerinna mi, trenger litt nervemedisin, les musikk, for å komme ned igjen
/jan
Er bare fire små loddinger som skal til for å sette den på pre vet du, så hvorfor ikke?Du kan jo bare nappe ut likeretteren i preampen og switche mellom BP og uten.
Hehe kanskje kjekt å komme ajour med denslags også.shaunv skrev:Får litt medisin nå jeg også. Alt for å ikke jobbe med skolearbeidet jeg MÅ gjøre i dag. x)
Ikke fått med meg, takk for tipsDestiny skrev:Et lite musikktips JanR... hvis du ikke har fått det med deg alt da.
Månedens progplate i hi fi og musikk![]()
Pure Reason Revolution - Hammer and Anvil
Destiny..![]()
Nopp.jan#jan skrev:Er dette noe du kjenner til Jan ??
Har et par skiver som jeg trekker frem i ny og ne ....
Jepp, både nick ( :jan#jan skrev:Så du hva han het han som skulle selge dem Fortene ............................ ??
Alle tips tas i mot med takkjan#jan skrev:Kommer sikkert flere tips og hint ... når engang får platene mine inn her igjen ....
Edit ... nå går det bare etter hukommelse ... og den er jo ikke rar ... ;D ;D
Artig liten sak det derlassemann skrev:He, he.. Den der AN DAC 1 spiller helt himmelsk i heimen Jan.. Tror jammen 2011 nok må by på en slik også, hmm...
mvh
lassemann
Så det er dette du har holdt på med så ingen har sett snurten av deg her inne før godt etter lunsjtid i dag.JanR skrev:Ikke kommet lengre som dere ser, pønske ut hva slags chassi man skal bruke bla.
Stresser sakte, som vanlig :![]()
Hehehe, vært opptatt med litt annet de siste 2 dagene.Dazed skrev:Så det er dette du har holdt på med så ingen har sett snurten av deg her inne før godt etter lunsjtid i dag.JanR skrev:Ikke kommet lengre som dere ser, pønske ut hva slags chassi man skal bruke bla.
Stresser sakte, som vanlig :![]()
![]()
For eksjan#jan skrev:Er jo så smått at en kan bruke en tom ølboks .... :
;D
Akkurat, ja.JanR skrev:Funnet fram det her igjen![]()
Ikke spilt på snart ett år så måtte teste litt og da var det gjort...igjen.
Kremt!JanR skrev:.....er på det mest kreative når promillen passerer 3![]()
/jan
hel skrev:Jeg har bestilt noen chassier fra Monacor som er på vei i posten nå.
Kommer tilbake med foto senere.
Har du internkabling eller skal vi oppfordre lesere i denne tråden til å bli med på dugnad med donering? Er det noen som har noe sølv-kapp?
Langt utpå eftan det ;DRoDa skrev:Kremt!JanR skrev:.....er på det mest kreative når promillen passerer 3![]()
/jan
Du skal kjøre bil imorgen!
R
En kompis har en Duelund kabel som tilhører meg. DIY kabel.hel skrev:Jeg har bestilt noen chassier fra Monacor som er på vei i posten nå.
Kommer tilbake med foto senere.
Har du internkabling eller skal vi oppfordre lesere i denne tråden til å bli med på dugnad med donering? Er det noen som har noe sølv-kapp?