Dere to nisser altså ;D
Ett kjapt sammendrag av kveldens lille "rør test"
Og jeg må si at jeg er imponert over ungdommen, de tar oppgaven alvorlig

(4 av de)
Som en kuriositet må jeg bare si at kjæresten til han ene kompisen til guttungen spiller både gitar og hu elsker Opeth

Hu er foresten 16.
Jo, tilbake til rør leking.
De ville absolutt høre Ramstein "rosenrot" på cd....vel greit nok. Og Blackwater park med Opeth (gjett hvem som ville høre den :

)
Jeg ville høre på PT "in absentia" vinyl. (som ett tredjevalg)
Så etter endel at - fram mellom rør og musikk (på cd) så var vel konklusjonen at ez81 var litt bedre på bass og ikke så ille frampå i toppen, sistemann foretrakk 6x5.
Jeg holdt klokelig kjeft.
Nok Ramstein.
På med Opeth "blackwater park" på cd, samme gjentar seg. 3 liker ez røret bedre. Mest pga bass, mere definert og "overdøver" ikke gitarer - vokal. (ungdommens egne ord) Sistemann liker det rølpete og en halv

Det er en ærlig sak.
Endelig vinyl. Selvsagt måtte jeg starte med Opeth "blackwater park" da de hadde den friskt i minnet.
Men nå likte faktisk 4 av 4 ez røret best

(det går på bass definisjon og ikke slitsom topp)
Sjøl syns jeg det var ganske tøft med 6x5, ja jeg liker litt rølp jeg også innimellom

Jaha tenke jeg, på med Porcupine Tree "in absentia" (side 3) og det her er litt morro for nå våknet gitaristen i jentungen og Jonas....ez81 denget 6x5 !!
Fant vel egentlig ut at ungdommen hadde gjort seg opp en mening så gadd ikke mase mere med de, musikk veis altså.
Satte på litt Jeff Beck på cd mens vi snakket litt om musikk/anlegg og ikke minst gitarer og gitar amper.
Da hev jentungen seg opp, stormet mot rack og lurte på hvor volumet var...ble litt satt ut men ba a skru på den helt til venstre, og etter det var det fan ikke råd å snakke sammen lengre ;D
5-6 min etterpå "det der svingte" smalt det fra de unge, ble rent rørt jeg

Nuvel. En artig og lærerik time, de unge har en herlig måte å forklare sine opplevelser på. Det tas til etterettning
Tror faktisk jeg lærte litt i kveld også. Ikke minst den delen som går på " ikke ta det her for alvorlig og ikke lek verdensmester " men kos deg med musikken.
Konklusjon, har du M2 psu eller en annen psu som bruker for eks 6X5, bytt fort som fan.
Vår utskremte medarbeider på plass i bunkers, JanR"gudhvormorromusikkkanvære"olsen