JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:
    Takk for linkene.

Når tiden er inne,skal nok ny riaa kjøpes også,enten et kit som eg ikkje husker navnet på,evnt artemis riaa.

Da er vel spiller og ny riaa i ca samme klasse,når spiller er ferdig oppgradert såklart.

Mvh.
    Finns ett par meget bra kit/diy riaa's der ute. De to jeg har hørt og hatt hjemme er en som cobra2 snekret sammen, låt absolutt ikke galt :) Husker ikke navn men det gjør helt sikkert Arne/Cobra2.
    Og Jfet riaa'n til Slarsen, den bør du absolutt sjekke ut. Knakende god sak, og den var vel ikke 100% ferdig når jeg testet den.

/jan

J

J.J

Gjest
    Mårnings ;D

Begynner du og bli klar for helga ? vært stille her ( av forståelige grunner ) så måtte vekke tråden opp litt ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Mårnings ;D

Begynner du og bli klar for helga ? vært stille her ( av forståelige grunner ) så måtte vekke tråden opp litt ;D ;D ;D
    Nja, litt uklar og litt klar ;)
    Slår på tråden en av dagene.

LMC skrev:
    skrudd ned gelenderet? ;D
    Mange ganger ;D

Skal få tatt ett bilde ila uka med en 120cm "mal" så skal dere få se hvor inni hel**** trangt det er :-\

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Ikke noe prob Jan ... jeg har motorsag og du er snekker ;D
    Syns jeg hører kjerringa alt :-X

Var knapt at vi fikk ned khorna, den trappa er ikke ment brukt til annet enn å frakte folk.

/jan

J

J.J

Gjest
    Da blir det å dissekere den kassa da ...... ::)

Er jo lettere å bygge ny kasse nesten .... :-\

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Da blir det å dissekere den kassa da ...... ::)

Er jo lettere å bygge ny kasse nesten .... :-\
    Er nesten det gett, desverre.

Fra yttervegg til der flaska står er det 120cm, fra trappevangen (ved flaska) er det 88cm høyt.
    Dydden på samme sted er rundt 73-73cm.

Rekkverk eller ikke, trangt er det.
    Bedrøvelig.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Alt jeg har å si er at det er ett must å ha fotograf tilstede for å dokumentere dette her for alle som ikke får vært tilstede ;D

og lykke til selvfølgelig

j

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Alt jeg har å si er at det er ett must å ha fotograf tilstede for å dokumentere dette her for alle som ikke får vært tilstede ;D

j
    Hvis du tenkte på "motorsag massakren" så vil jeg helst ikke være tilstede ;)
    Ikke samme by engang.

/jan

J

J.J

Gjest
    Den skal jo ned sånn.... og så skal den vippes ... mot baren i nerkant... hmm .. ser det blir trang .. men ... ::)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:

j
    Ikke samme by engang.

/jan
    si ifra hvis det ender opp med 18 ++ aldersgrense :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Den skal jo ned sånn.... og så skal den vippes ... mot baren i nerkant... hmm .. ser det blir trang .. men ... ::)
    Tenk 120cm x 120cm.
    Må evt tas på "skrå" (nederst) og da bygger det brått mere enn 120cm.
    Som sagt slit vi med hønna, og de er "bare" 90cm bred godt og vel.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:

j
    Ikke samme by engang.

/jan
    Sånn mellom oss (hvis det hadde vært aktuelt) så hadde nok det meste blitt sensurert. Sterke scener osv.

Uff, vil ikke tenke tanken engang.

/jan

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jokris skrev:

j
    Ikke samme by engang.

/jan
    H A L O O O ... skal jeg lissom bli aleine med ei sinna kjerring ?? Du kan i det minste stå bak meg og backe meg opp .. og forsvare investeringen din ........... ;D ;D ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:

j
    Ikke samme by engang.

/jan
    Sånn mellom oss (hvis det hadde vært aktuelt) så hadde nok det meste blitt sensurert. Sterke scener osv.

Uff, vil ikke tenke tanken engang.

/jan
    ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    LMC skrev:
    Brasse skrev:
    flytt anlegget opp og kona ned ;D
    DET kaller jeg praktisk problemløsing! ;D
    mvh
    Leif
    Tanken er ikke helt borte den ;D

Nytt problem, hvor skal man gjøre av hønna i stua oppe 8)

Men helt klart mere praktisk med tanke på å få ting inn - ut ;)

/jan

J

J.J

Gjest
    Forte + 18" = Sant ;D

Kjerringa kan vel bare overta hønna da vel .... :-X ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    DRIT I FARGEN, DET ER BERRE EI SKISSE. HERREGUD, DET SKAL IKKJE SJÅ SLIK UT.

J

J.J

Gjest
    Brasse skrev:
    Men i all verden da :eek: hva er dette for noe ? rope sånn..

Jizzez .. takk for idag ...... :mad:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Hehe.
    Må inn der, forbi spisestue bordet, kjøkkenet er der.
    Men det hadde selvsagt gått an å smelle opp en vegg på 120-130cm ved den venstre høytaleren, fra yttervegg vel å merke. På høyre siden, ett stoooort jævla vindu, går fra gulv til tak. Noe skal det være.
    Hadde sikkert fått klager på at " ikke plass rundt spisestubordet.

Var faktisk under vurdering når vi flyttet inn her men....enklere å flytte ned med rotet mitt. Med tanke på besøk, spilling på natterstider og ikke minst plass. Eneste drawback er den ##&¤%&¤%#¤ trappa.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Hehe.
    Men det hadde selvsagt gått an å smelle opp en vegg på 120-130cm ved den venstre høytaleren, fra yttervegg vel å merke. På høyre siden, ett stoooort jævla vindu, går fra gulv til tak. Noe skal det være.

Var faktisk under vurdering når vi flyttet inn her men....enklere å flytte ned med rotet mitt. Med tanke på besøk, spilling på natterstider og ikke minst plass. Eneste drawback er den ##&¤%&¤%#¤ trappa.

/jan
    D'ække så synd på deg egentlig, med den flotte kjellerstua/musikkrommet. ;)

Bra med bass er det iofs der nå også.

Men, skulle ikke du, som jo er en habil snekker, uansett bygge deg nytt rack? Hva er vel bedre enn å integrere subhornet i det racket? ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.614
    Torget vurderinger
    24
    Mange barske bilder fra maurtua i dag, Jan! må ikke finne på å flytte fra bunkersen. Eneste suverent egnede lydstedet i huset - der stemmer alt! Du skal tross alt ikke sjaue svære ting opp og ned den trappa hver dag uansett. Beliggenheten og proporsjonene er best der nede. Og så ser det stille også, viktig.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Hehe.

/jan
    D'ække så synd på deg egentlig, med den flotte kjellerstua/musikkrommet. ;)

Bra med bass er det iofs der nå også.

Men, skulle ikke du, som jo er en habil snekker, uansett bygge deg nytt rack? Hva er vel bedre enn å integrere subhornet i det racket? ;)
    Nytt rack er under planlegging, vært ett års tid ;)

Med en eller to av de subbene der så hadde jeg brått hatt rack, 120cm x 2 for eks.
    Plass er det. Men vi får se.

Uten sub:
    Først må Altecene ut, haster ikke, så lage til ett rack med lp hyller på 2 sider (der hvor altecene står)
    Enten lage til noe eller kappe ei expedit hylle i 2 og tette de bak - aka forlengelse av khorn bassen.

Med horn sub:
    Bruke sub som rack eller underlag for ett rack. Ikke kommet så langt i planleggingen ennå ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Mange barske bilder fra maurtua i dag, Jan! må ikke finne på å flytte fra bunkersen. Eneste suverent gended lydstedet i huset - der stemmer alt! Du skal tross alt ikke sjaue svære ting opp og ned den trappa hver dag uansett. Beliggenheten og proporsjonene er best der nede. Og så ser det stille også, viktig.
    Mange gode poenger der Jan :)
    Og du har selvsagt helt rett.

Tror uansett ikke kjerringa hadde vært så veldig enig i å flytte ned.
    Etter halvannet år der nede kan jeg ikke si annet enn at jeg stortrives der.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.614
    Torget vurderinger
    24
    Ja, jeg kjøre med kjellerbunkers selv, og en får roen på en helt særegen måte der nede, og det er viktig ihvertfall for meg. Kan ikke konse og få fot på samme måte i stua. Dessuten er kjelleren så kjølig og deilig om sommeren, rene oasen, bare å gå innom kjøleskapet i gangen og hente iskaldt øl eller blande seg en gin,bitter, lime+ knust is og frostet glass, aahhh........ dette er VIKTIG! Før jeg fikk tak i huset så var hele sommerhalvåret mer eller mindre dødt lyttemessig, det er det ikke nå lenger heldigvis!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Ja, jeg kjøre med kjellerbunkers selv, og en får roen på en helt særegen måte der nede, og det er viktig ihvertfall for meg. Kan ikke konse og få fot på samme måte i stua. Dessuten er kjelleren så kjølig og deilig om sommeren, rene oasen, bare å gå innom kjøleskapet i gangen og hente iskaldt øl eller blande seg en gin,bitter, lime+ knust is og frostet glass, aahhh........ dette er VIKTIG! Før jeg fikk tak i huset så var hele sommerhalvåret mer eller mindre dødt lyttemessig, det er det ikke nå lenger heldigvis!
    Da er vi i og har vært i samme situasjon.
    Til tider ett sant mareritt når vi bodde i leiligheten, anlegg i stua, kjerringa som ville se tv hver jævla kveld, og når a endelig la seg var det å spille lavt....nei fan jeg er så glad vi flyttet og fikk "delt" oss. Sjelden - aldri noe problem med besøk, gjelder selvsagt oss begge voksne, og unger.
    At alle soverommene ligger i andre enden av huset gjør heller ikke noe 8)

I det hele tatt, det her er himmelen for meg som aldri har hatt eget "gutterom" :)

Mens jeg husker, noen som kan med sketchup eller tilsvarende prog som kan gi meg en hjelpende hånd ? Skisser til rack og noe annet smått ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.614
    Torget vurderinger
    24
    Sliter du også med manglende tegnemuligheter??? Utrolig - du er jo datamann! Jeg har lastet ned Scetchup selv, og sliter med å lære meg dette. Har akkurat samme behov, interiørdetaljer som skal tegnes ut så de blir forståelige for gutta på saga, skisser til ting som skal dreies, freses osv. Kommer ikke skikkelig videre før jeg har løst dette.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Sliter du også med manglende tefnemuligheter??? Utrolig - du er jo datamann! Jeg har lastet ned Scetchup selv, og sliter med å lære meg dette. Har akkurat samme behov, interiørdetaljer som skal tegnes ut så de blir forståelige for gutta på saga, skisser til ting som skal dreies, freses osv. Kommer ikke skikkelig videre før jeg har løst dette.
    Mest latskap må jeg innrømme ::)
    Og orke sette av tid til å lære seg.
    Mest tenkt til rack og litt annet smått som skal gjøres nede, greit å legge fram ei skisse for ledelsen vettu ;)

Laste ned sketchup og se på det, har en liten halvtime å slå ihjel her.

/jan

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    Har ikke Hallingdølen hentet Altecene enda?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Har ikke Hallingdølen hentet Altecene enda?
    Nopp :)
    Vi snakkes på tlf innimellom så har full kontroll.
    Og som sagt...de står ikke i veien.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Mens jeg husker, noen som kan med sketchup eller tilsvarende prog som kan gi meg en hjelpende hånd ? Skisser til rack og noe annet smått ;)

/jan
    Bare gi lyd.

Faktisk ble jeg litt revet med her allerede:

Hva med dette? Dazed(C)2011 :)

Og tegning:

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Sliter du også med manglende tegnemuligheter??? Utrolig - du er jo datamann! Jeg har lastet ned Scetchup selv, og sliter med å lære meg dette. Har akkurat samme behov, interiørdetaljer som skal tegnes ut så de blir forståelige for gutta på saga, skisser til ting som skal dreies, freses osv. Kommer ikke skikkelig videre før jeg har løst dette.
    Bistand med 3d-modellering og tegning kan sikkert ordnes. PM

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Det der må vi over kaffe, søndag for eks ?

Skrable ned ei skisse med noen mål så tar vi derfra.
    Og takk :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Det der må vi over kaffe, søndag for eks ?

Skrable ned ei skisse med noen mål så tar vi derfra.
    Og takk :)

/jan
    Det kan vi kalle en foreløpig plan. Både kona og meg har blitt seriøst forkjøla, så akkurat nå er det nok ikke så koselig å komme på besøk, men forhåpentligvis er formen bedre om et par dager, så søndag burde være trygg. :)

Forøvrig vet jeg ikke om det egentlig er så smart å stable masse rørutstyr oppå et bord som rister i vei med en svær 18" sub fastskrudd i chassiset, men en løsning finnes nok.

Jeg må bruke programvare og sånt etter arbeidstid på jobb, så det er fint lite jeg egentlig får gjort hjemmefra, men skisser og planer kan vi jo lage.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn