James Brown er død.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
En av gigantene i musikken er borte. 73 år.
King of Soul & Funk.

R.I.P.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Har ingen av hans plater og har ikke tenkt storme til platesjappa nå heller.

Men nå kommer det sikkert diverse tributeplater slik at de andre artistene kan få seg en ekstra slant på nyåret. Trist at slike situasjoner blit utnyttet på denne måten. Kynisk bransje.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
og Sofia Gubaidulina døde også igår. Like sentral og nyskapende på sitt område som JB på sitt. Men det blir kanskje litt færre tribute-plater ut av det.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
:'( :'(
"Like a sexmachine" med denne "soulens" far (og kanskje rappens bestefar ::) ) dro meg mang en gang ut på dansegulvet på Dovrehallen (den gang studentkroa i oslo) i slutten av 60 åra, mimre,mimre :D
Låta var lang og jeg hadde nok forertrukket kortversjonen i dag ::)
Mvh.KW

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Mistet totalt respekten for Gubben, når han ble dømt for å være konedenger.
Feige jævel, gå løs på folk som er mindre enn seg :mad:

Ellers så har vi det koselig i Jula! ;D ;D

Lars

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Mistet totalt respekten for Gubben, når han ble dømt for å være konedenger.
Feige jævel, gå løs på folk som er mindre enn seg :mad:

Lars
Det var Miles også.
Dersom man begynner å rote i livet til store kunstnere dukker det gjerne opp dritt. Det er en grunn til av man skal bedømme kunsten i seg selv og la privalivet hvile eller overlate det til Dagbladet/VG......

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Skal man granske privatlivet/oppførselen til artistene før man lytter på de, tror jeg ikke det blir mange igjen.
Bowie og Clapton kom med rasistuttalelser på 70tallet. Selv om de for skams skyld har beklaga i etterkant, så er det der.
Dylan var vel ikke direkte snill mot Sarah. Chuck Berry straffa for å ta med mindreårige jenter over statsgrense og ha kikkhøl på et dametoalett. Og noe med et toalett og George Michael var det vel også. Lennon og Yoko hadde også en periode hvor Lennon var plagsom mot ho. Og hundrevis av andre er det også. Så skal man ha store idealer før man går inn i ei platesjappe, blir det vanskelig.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Dylan var vel ikke direkte snill mot Sarah.
Mulig det, men han skrev jo et par fine sanger til henne i det minste...(Sad Eyed Lady of the Lowlands og Sara)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Mulig det, men han skrev jo et par fine sanger til henne i det minste...(Sad Eyed Lady of the Lowlands og Sara)
Og noen som ikke var så fine. På Blood on the Tracks.
Men jeg har tilgitt han.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Og noen som ikke var så fine. På Blood on the Tracks.
Jo da, han tok i skikkelig da. Låtene er IMO noen av de beste han har laget, men tviler på at Sara ble overlykkelig over tekstene.
It's a thin line between love and hate........

K

kbwh

Gjest
Can we take it from the top?
Pa-dah-dah-dah-dah-dah-dah-DahDAH!

HIT me!

RIP, også til Gubaidulina. Hun laget spennende musikk.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Verden er en wifebeater fattigere...
Har aldri skjønt hva som er så stort med james Brown.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Verden er en wifebeater fattigere...
Har aldri skjønt hva som er så stort med james Brown.
Ikke jeg heller, men han skapte grunnlaget som George Clinton arbeidet ut i fra. Finnes for øvrig en doktoravhandling fra UiO om Brown's betydning for funken.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.908
Torget vurderinger
4
Hører bare på snille gutter og jenter jeg ;)
Synd for deg da....du går jo glipp av fx. Miles, Coltrane, Chet, Prince, the Glimmer Twins, Gould og en drøss andre....nå ryktes det jo at selv Macca har svin på skogen så det er vel i grunn bare Sissel og sir Cliff igjen ;-)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Liberace var en tvilsom type! Så du må nok slutte å kjøpe hans plater.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Synd for deg da....du går jo glipp av fx. Miles, Coltrane, Chet, Prince, the Glimmer Twins, Gould og en drøss andre....nå ryktes det jo at selv Macca har svin på skogen så det er vel i grunn bare Sissel og sir Cliff igjen ;-)
Og jeg som trodde Coltrane var en snill gutt ??? (bortsett fra visse kjemiske tilbøyeligheter) Men med ditt nick antar jeg at du vet hva du snakker om.

E

Einstein

Gjest
Har vært på konsert med James og det var en opplevelse.

Jeg finner det litt uforståelig at man bedømmer ham ut fra annet enn musikken. Han kan vel være en flink entertainer/musiker, selv om han dengte kona, eller er det slik at man bør legge med CV og en psykologisk redegjørelse for hver CD-utgivelse? Da tror jeg vel det meste ble uhørt.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Wagner var en av de største horebukker og svindlere i nyere tid, og bedro sine venner både finansielt og med deres koner og døtre, ofte på samme tid.......jeg tor man bare må akseptere at det går an å elske kunsten til en kunstner uten nødvendigvis å elske fyren/dama. Når det er sagt er ikke jeg noen uforbeholden Wagnerfreak.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.908
Torget vurderinger
4
Og jeg som trodde Coltrane var en snill gutt ??? (bortsett fra visse kjemiske tilbøyeligheter) Men med ditt nick antar jeg at du vet hva du snakker om.
...tja...han ble vel en snill gutt, men før det var han junkie heeelt på kanten... Forresten glemte jeg jo at den minst snille gutten, og den værste junkien av alle i jazzklassen var seff Bird.

K

kbwh

Gjest
Jeg hørte det som må være den definitive versjonen av Hank Williams' "Your cheatin' heart" på radioen i dag. Med James Brown!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
...alle som bruker to bassgiarister i bandet sitt fortjener respekt.

hvil i fred JB.

Topp Bunn