Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ligner veeeeldig på tidligere nevnte Natalie Portman som du ser...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg poster dette for å minne om jallatråden. Loevhagen er i ferd med å gå inn i en alvorlig psykose.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Loevhagen burde passe bedre på Jallatråden hvis han vil holde liv i den.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jallatrådens formål

    Poenget er vel mer å holde jallaandelen lav i de øvrige trådene. Jallatråden er mer ment som en slags utluftingsventil og lynavleder enn et mål i seg selv.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg poster dette for å minne om jallatråden. Loevhagen er i ferd med å gå inn i en alvorlig psykose.
    Det er vel ett behov for en moderator her inne som tar litt tak i ting... Tråder trenger ikke være 100% on-topic hele tiden, men det er snart mer off-topic i alle trådene enn det er on-topic.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    State of the onion and how to slice it

    Faen hva dere surrer. Alle head-fi trådene er jo snart bare jalla, så jallatråden har vi vel strengt tatt ikke bruk for, eller?. :mad:
    Vi er som humla. Den kommer til målet til slutt, selvom det ser vimsete ut. Faktisk er ikke humleflygning så ineffektivt som det ser ut til, iflg illustrert vitenskap.
    Nevermind me. Jeg var bare litt skarp og pågående et øyeblikk - akuratt som en Grado *). ;)

    *) Jeg spekulerer bare, fordi jeg har aldri hørt Grado.
    Å humle eller ikke humle er vel egentlig ikke spørsmålet(?)

    Loevhagens observasjon i 2. setning 1. ledd er egentlig ganske god, om enn 1. setning ikke helt gjør seg i de finere salonger. Vi bør etterstrebe et bedre signal-støyforhold i de ordinære hodetelefontrådene.

    Jeg har dog etterhvert kommet til at Den store hodetelefontråden nærmest fungerer som en møteplass á la torget eller lokalbutikken. Den vil neppe noen gang bli (helt) strømlinjeformet.

    Det ville derimot være fint om vi i større grad klarte å plassere innlegg i rett tråd, og opprette nye tråder når det er formålstjenlig. Mange innlegg i Den store hodetelefontråden kan med fordel plasseres i andre tråder. Det var jo bl.a. derfor vi ønsket hodetelefonkategorien for å unngå at alle innlegg havnet i én stor, uoversiktlig tråd. Det er dessuten litt for mange sidespor i en del tråder. Sidesporene er ofte både gode, saklige og tilhørende hodetelefonkategorien, men de blir allikevel (en form for) støy når de plasseres i gal tråd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    titentei er jo seloppnevnt moderator. Skjønner ikke hvorfor han tar mer tak ting

    Jeg poster dette for å minne om jallatråden. Loevhagen er i ferd med å gå inn i en alvorlig psykose.
    Det er vel ett behov for en moderator her inne som tar litt tak i ting... Tråder trenger ikke være 100% on-topic hele tiden, men det er snart mer off-topic i alle trådene enn det er on-topic.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du aner ikke hvor hardt jeg svettet da jeg så det der. Jeg var i totalt sjokk. :)

    Legg merke til de paniske morsomhetene; «Som du ser på bildet, så er baksiden på begge rørene fullstendig dekket av sotliknende materiale, og spørsmålet er da om jeg har fucket opp noe her, hehehe? Jeg har ingen erfaring med rør fra før (rim).»
    Det er nok flere av oss som må erkjenne noe tilsvarende panikkartede hetetoktfrembringende situasjoner i befatning med ulike rørkonstruksjoner ja.
    Hva i helv... skjedde nå situasjoner har det vært et par av:).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg må si at jeg synes de som klager på for mye surr og støy bør tenke over at vi faktisk har en svært høy aktivitet på hodetelefonsiden - også hvis man trekker fra off topic. At vi tøyser og tuller mye innimellom gjør at folk ser det skjer noe, og endel av oss har kikket innom her svært hyppig i det siste. I dag har jeg lært mye nytt om hodetelefoner, selv om det har vært mye tull. Jeg tror ikke dette er noe enkelt NULLSUMSPILL! Jo mere vås, jo mere verdiskapning. Omtrent som FrP skulle sagt det selv (i skattepolitikkøyemed da).
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jallatrådens opphavsmenn

    Poenget er vel mer å holde jallaandelen lav i de øvrige trådene. Jallatråden er mer ment som en slags utluftingsventil og lynavleder enn et mål i seg selv.
    Hvem har bestemt det?
    Det følger av "Trådens opprinnelse og "forabeider"".
    Som er skrevet av hvem? :)
    Loevhagen, CDWMcInSpots og tittentei1000.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg må si at jeg synes de som klager på for mye surr og støy bør tenke over at vi faktisk har en svært høy aktivitet på hodetelefonsiden - også hvis man trekker fra off topic. At vi tøyser og tuller mye innimellom gjør at folk ser det skjer noe, og endel av oss har kikket innom her svært hyppig i det siste. I dag har jeg lært mye nytt om hodetelefoner, selv om det har vært mye tull. Jeg tror ikke dette er noe enkelt NULLSUMSPILL! Jo mere vås, jo mere verdiskapning. Omtrent som FrP skulle sagt det selv (i skattepolitikkøyemed da).
    Vi snakker stadig om dagsform i forhold til lytteopplevelser.

    Det samme gjelder hvordan folk reagerer på piss i forumet. Loevhagen, for eksempel, var sikkert furten i utgangspunktet da han kom inn. Jeg har aldri sett ham bruke det emoticonet før. Merket også at CDW har vært smått furten i dag. Maken til hormonelle gærninger!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fordel med rørbaserte komponenter der rørene er plassert inne i en lukket boks?

    Du aner ikke hvor hardt jeg svettet da jeg så det der. Jeg var i totalt sjokk. :)

    Legg merke til de paniske morsomhetene; «Som du ser på bildet, så er baksiden på begge rørene fullstendig dekket av sotliknende materiale, og spørsmålet er da om jeg har fucket opp noe her, hehehe? Jeg har ingen erfaring med rør fra før (rim).»
    Det er nok flere av oss som må erkjenne noe tilsvarende panikkartede hetetoktfrembringende situasjoner i befatning med ulike rørkonstruksjoner ja.
    Hva i helv... skjedde nå situasjoner har det vært et par av:).
    Er dette en fordel med radiorørbaserte komponenter der radiorørene er plassert inne i en lukket boks slik at man ikke ser hva som skjer? Ute av syne, ute av sinn? Det ser så langt ut til å fungere fint med STAX SRM-007t.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel nyproduserte "safe"-rør i Staxene. Du har tydligvis ikke drevet og bytta dem med 40-talls NOS rør osv. Men det kan godt hende at du burde bytte røra... Du har sikkert hatt den noen år nå :) Men det er garantert mye å hente på å finne de perfekte røra, selv om Staen bare er hybrid.

    Du aner ikke hvor hardt jeg svettet da jeg så det der. Jeg var i totalt sjokk. :)

    Legg merke til de paniske morsomhetene; «Som du ser på bildet, så er baksiden på begge rørene fullstendig dekket av sotliknende materiale, og spørsmålet er da om jeg har fucket opp noe her, hehehe? Jeg har ingen erfaring med rør fra før (rim).»
    Det er nok flere av oss som må erkjenne noe tilsvarende panikkartede hetetoktfrembringende situasjoner i befatning med ulike rørkonstruksjoner ja.
    Hva i helv... skjedde nå situasjoner har det vært et par av:).
    Er dette en fordel med radiorørbaserte komponenter der radiorørene er plassert inne i en lukket boks slik at man ikke ser hva som skjer? Ute av syne, ute av sinn? Det ser så langt ut til å fungere fint med STAX SRM-007t.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det samme gjelder hvordan folk reagerer på piss i forumet. Loevhagen, for eksempel, var sikkert furten i utgangspunktet da han kom inn. Jeg har aldri sett ham bruke det emoticonet før. Merket også at CDW har vært smått furten i dag. Maken til hormonelle gærninger!
    Pøh. Utblåsingen var strategisk. Først utblåsningen, så et morroinnlegg om Grado og som peker tilbake. Litt sånn som sjakk. Tenke mer enn ett innlegg frem i tid. Vi gamle er litt sånn. :(

    Sånn, nå har jeg brukt enda et nytt emotittiicon. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det samme gjelder hvordan folk reagerer på piss i forumet. Loevhagen, for eksempel, var sikkert furten i utgangspunktet da han kom inn. Jeg har aldri sett ham bruke det emoticonet før. Merket også at CDW har vært smått furten i dag. Maken til hormonelle gærninger!
    Pøh. Utblåsingen var strategisk. Først utblåsningen, så et morroinnlegg om Grado og som peker tilbake. Litt sånn som sjakk. Tenke mer enn ett innlegg frem i tid. Vi gamle er litt sånn. :(

    Sånn, nå har jeg brukt enda et nytt emotittiicon. :)
    Hehehe, jeg er tom for liker, ellers skulle du fått en. Fatter ikke hvorfor vi ikke kan ha uendelig mange liker alle sammen. Hva så om det går inflasjon i dem? Det er jo uansett likt for alle, så de beste innleggene vil få flere liker anyways, uavhengig av om det er en grense eller ikke.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Spørsmålet er bare å finne den rette balansen

    Jeg må si at jeg synes de som klager på for mye surr og støy bør tenke over at vi faktisk har en svært høy aktivitet på hodetelefonsiden - også hvis man trekker fra off topic. At vi tøyser og tuller mye innimellom gjør at folk ser det skjer noe, og endel av oss har kikket innom her svært hyppig i det siste. I dag har jeg lært mye nytt om hodetelefoner, selv om det har vært mye tull. Jeg tror ikke dette er noe enkelt NULLSUMSPILL! Jo mere vås, jo mere verdiskapning. Omtrent som FrP skulle sagt det selv (i skattepolitikkøyemed da).
    Jeg ser absolutt ikke bort fra at det også er noen sannheter i dette.

    Balanse_1.jpg


    Spørsmålet er bare å finne den rette balansen.

    Vi snakker stadig om dagsform i forhold til lytteopplevelser.

    Det samme gjelder hvordan folk reagerer på piss i forumet. Loevhagen, for eksempel, var sikkert furten i utgangspunktet da han kom inn. Jeg har aldri sett ham bruke det emoticonet før. Merket også at CDW har vært smått furten i dag. Maken til hormonelle gærninger!
    Dette var nytt for meg.

    Balanse_4_Trefigur.jpg


    Balanseøvelse for tittentei1000
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva skjer!?!?! Her svarer jeg seriøst på seriøse ting i Jallatråden!?!?! Dæven -- jeg tror jommen jeg har rett i post #105!

    Det er vel nyproduserte "safe"-rør i Staxene. Du har tydligvis ikke drevet og bytta dem med 40-talls NOS rør osv. Men det kan godt hende at du burde bytte røra... Du har sikkert hatt den noen år nå :) Men det er garantert mye å hente på å finne de perfekte røra, selv om Staen bare er hybrid.

    Du aner ikke hvor hardt jeg svettet da jeg så det der. Jeg var i totalt sjokk. :)

    Legg merke til de paniske morsomhetene; «Som du ser på bildet, så er baksiden på begge rørene fullstendig dekket av sotliknende materiale, og spørsmålet er da om jeg har fucket opp noe her, hehehe? Jeg har ingen erfaring med rør fra før (rim).»
    Det er nok flere av oss som må erkjenne noe tilsvarende panikkartede hetetoktfrembringende situasjoner i befatning med ulike rørkonstruksjoner ja.
    Hva i helv... skjedde nå situasjoner har det vært et par av:).
    Er dette en fordel med radiorørbaserte komponenter der radiorørene er plassert inne i en lukket boks slik at man ikke ser hva som skjer? Ute av syne, ute av sinn? Det ser så langt ut til å fungere fint med STAX SRM-007t.
    Ja..... en sjelden gang har jeg hørt..

    Kan ting gå i stykker pga feil på rørene?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Det samme gjelder hvordan folk reagerer på piss i forumet. Loevhagen, for eksempel, var sikkert furten i utgangspunktet da han kom inn. Jeg har aldri sett ham bruke det emoticonet før. Merket også at CDW har vært smått furten i dag. Maken til hormonelle gærninger!
    Pøh. Utblåsingen var strategisk. Først utblåsningen, så et morroinnlegg om Grado og som peker tilbake. Litt sånn som sjakk. Tenke mer enn ett innlegg frem i tid. Vi gamle er litt sånn. :(

    Sånn, nå har jeg brukt enda et nytt emotittiicon. :)
    Hehehe, jeg er tom for liker, ellers skulle du fått en. Fatter ikke hvorfor vi ikke kan ha uendelig mange liker alle sammen. Hva så om det går inflasjon i dem? Det er jo uansett likt for alle, så de beste innleggene vil få flere liker anyways, uavhengig av om det er en grense eller ikke.
    Tom for liker (igjen) så sorgenfri takker for innlegget:) Savner takker knappen jeg. Hvis en spør om noe ( fra min side somregel noe teit ) er det så greit å takke for svaret..men, det er jo fint å skrive det også da, så er det litt mer ektefølt på en måte mer sånn K9Z
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    @Sorgenfri: Har sett du har skrevet litt om hodetelefoner idag men ikke noe om ampen... var den så jalla?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Typisk at du liker fisehumor.

    Jeg har sett alle sesongene av Klovn og spillefilmen 2 ganger, så jeg begynner å bli drillet i dansk.


    Når Frank skal overraske Mia med surprise party, og hun står med bind foran øynene og fiser så det durer i stua foran alle gjestene. Beste tv-moment ever, igås!

    Hvis folk synes jeg er off topic, henviser jeg til Jallatråden. Der har jeg begynt å svare seriøst :rolleyes:
    Har du sett Klovn/Curb Your Enthusiasm? Du kan ikke si at det ikke er bra?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn