Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har vært på båtmesse. Ikke skyt meg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hmmm, på messa i Horten i går...

    [bilde av pen jente fjernet]

    Kan dette være ardilla? *håpe*
     
    Sist redigert:

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Sitter her og leker med den nye hodetelefonforsterkeren. Har vel igjen fått bekreftet hva jeg visste, jeg har to stk. virkelig gode hodetelefoner (Fischer Oldskool og AKG HD242.). Jeg har to stk hodetelefoner som funker til alt AKG K420 (1 på jobben og 1 hjemme.), men som stort sett benyttes til radio og iPhone-lytting. Jeg har et sett Portapro i en skuff, som er grei å ha i reserve. Jeg har AKG K100, som sikkert har ligget og støvet i 6-7 år. Musikalske nok de, men ikke behagelige å ha påp seg over hodet. (Overhodet?)
    Og så har jeg, mitt seneste kjøp... Lekre å se på, ja det vil jeg si, behagelige? ja, ikke så galt dette, musikalske? NEI! Her pøses det på med bass, og det virker som om de gjør alt de kan for å drepe musikken. Dette er nå testet med FiiO E10 og Schiit Asgard, samme resultat. Har jeg klart å få de til å spille musikk? Ja, en gang, og det er tydelig at de trives greit med en iPhone som forsterker og dac. Hva snakker jeg om? Mine Esmooth ES-821EB selvsagt! Men, jeg gir de ikke opp, tror det ligger et potensiale der, må bare finne det. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Håper du Ardilla er 18 år? Jo, ja, du gjør vel det...
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    *redigert*
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    @mariusaa ^

    Det ordet finner jeg ganske frastøtende. Jeg oppfordrer deg til å bruke knappen merket REDIGER. Seriøst.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Foreslår at den som tok bildet ut av kontekst fjerner det da det ikke er sikkert at den unge damen vil like de kommentarene som følger.

    Skjerpings er påkrevd.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Tja. Hvis banal slang for kvinnelig kjønnsorgan vekker en følelse så sterk at man blir støtt så vil det være naturlig å tro noen lever ett isolert liv. Sinnet går naturlig til spekulasjon om hvordan man ellers kan eksistere i en verden fylt med så mange onde ting, og samtidig bli støtt av ett tullete ord skrevet av en vilt fremmet på ett internett forum. Burde det kanskje være en diskusjon om det er vår jobb å tilpasse oss en tilværelse lukket mentalt fra det virkelige liv. Eller om en tjeneste, i form av å kalle vagina for hva man selv ser som humor; vil det rett og slett være til hjelp for å gjøre huden litt tykkere og til slutt hverdagen enklere for de som finner ett problem i det helt trivielle?

    Men jeg bare spekulerer løst, uten grunnlag for noe som helst. Mest for min egen del da jeg nødig ville møte madrassen med ett sinn full av undring i kveld. Desverre så skal det tydeligvis være så: en søvnløs natt med tanker om vagina.

    Jallatråden FTW.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Jeg er satt sammen sånn, at når jeg lukker øynene, og har hodet på puta, så sovner jeg innen sekunder... Sånn sett er det kjelt med barn, de tar ALL energi fra deg. :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tja. Hvis banal slang for kvinnelig kjønnsorgan vekker en følelse så sterk at man blir støtt så vil det være naturlig å tro noen lever ett isolert liv. Sinnet går naturlig til spekulasjon om hvordan man ellers kan eksistere i en verden fylt med så mange onde ting, og samtidig bli støtt av ett tullete ord skrevet av en vilt fremmet på ett internett forum. Burde det kanskje være en diskusjon om det er vår jobb å tilpasse oss en tilværelse lukket mentalt fra det virkelige liv. Eller om en tjeneste, i form av å kalle vagina for hva man selv ser som humor; vil det rett og slett være til hjelp for å gjøre huden litt tykkere og til slutt hverdagen enklere for de som finner ett problem i det helt trivielle?

    Men jeg bare spekulerer løst, uten grunnlag for noe som helst. Mest for min egen del da jeg nødig ville møte madrassen med ett sinn full av undring i kveld. Desverre så skal det tydeligvis være så: en søvnløs natt med tanker om vagina.

    Jallatråden FTW.
    Nå er du prippen.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Klukk klukk :mad:

    Et apropos:

    Jeg synes det hadde vært litt ufint at det sjarmerende bildet av den unge kvinnen fra Hortenmessa dukket opp på Googles bildesøk for "øksesår". Tro meg - det ville det gjort - bilder i nærheten av ord på en side popper opp på den måten. Jeg tror ikke hun hadde likt det. Vi skriver i et åpent forum, og hva vi poster her indekseres av Google. Hifisentralen er et stort nettsted, og vil følgelig rangeres høyt opp. Selv om det er en jallatråd.

    Håper vi kan fjase videre :eek:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Seriøst og langt fra jalla

    Sitter her og leker med den nye hodetelefonforsterkeren. Har vel igjen fått bekreftet hva jeg visste, jeg har to stk. virkelig gode hodetelefoner (Fischer Oldskool og AKG HD242.). Jeg har to stk hodetelefoner som funker til alt AKG K420 (1 på jobben og 1 hjemme.), men som stort sett benyttes til radio og iPhone-lytting. Jeg har et sett Portapro i en skuff, som er grei å ha i reserve. Jeg har AKG K100, som sikkert har ligget og støvet i 6-7 år. Musikalske nok de, men ikke behagelige å ha påp seg over hodet. (Overhodet?)
    Og så har jeg, mitt seneste kjøp... Lekre å se på, ja det vil jeg si, behagelige? ja, ikke så galt dette, musikalske? NEI! Her pøses det på med bass, og det virker som om de gjør alt de kan for å drepe musikken. Dette er nå testet med FiiO E10 og Schiit Asgard, samme resultat. Har jeg klart å få de til å spille musikk? Ja, en gang, og det er tydelig at de trives greit med en iPhone som forsterker og dac. Hva snakker jeg om? Mine Esmooth ES-821EB selvsagt! Men, jeg gir de ikke opp, tror det ligger et potensiale der, må bare finne det. :)
    Dette var da (vel) seriøst, og dermed langt fra jalla?!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Tja, ikke så seriøst egentlig.. mer tankerekke uten filter. :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Litt som Ulysses, altså......Skriv ned dine tanker om hodefoner som en bevissthetsstrøm eller hva det nå heter på norsk. Vi er vel flere her som kunne bidra med et kapittel.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    God morgen! Hadde en herlig lytteøkt i får kveld, mens jeg puslet i Photoshop. Greit å ha en god lytteøkt i bakhodet når jeg skal starte med lønnsforhandlinger i dag. Trenger beroligende tanker i bakgrunnen. :)

    Høsten herjer utenfor vinduet. Høsten er vakker!
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    God morgen! Hadde en herlig lytteøkt i får kveld, mens jeg puslet i Photoshop. Greit å ha en god lytteøkt i bakhodet når jeg skal starte med lønnsforhandlinger i dag. Trenger beroligende tanker i bakgrunnen. :)

    Høsten herjer utenfor vinduet. Høsten er vakker!
    Hvilken musikk spilles før lønnsforhandlinger? ;-)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vi kan vel bare gjette på en lønnsforhøyelse eventuelt vil komme til å dekke...

    God morgen! Hadde en herlig lytteøkt i får kveld, mens jeg puslet i Photoshop. Greit å ha en god lytteøkt i bakhodet når jeg skal starte med lønnsforhandlinger i dag. Trenger beroligende tanker i bakgrunnen. :)

    Høsten herjer utenfor vinduet. Høsten er vakker!
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Synes du skal selge meg Woo'ene dine jeg ;-)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Synes du skal selge meg Woo'ene dine jeg ;-)
    Det er bare én, det ene komponentet er en strømforsyning og det andre er hodetelefonforsterkeren, :) Godt du postet i jallatråden :D

    Men Woo er veldig kos, ingen tvil om det.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Woo'ene i flertall fordi det er 2 enheter, selv om de hører sammen ;-) Jallajalla
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Woo'ene i flertall fordi det er 2 enheter, selv om de hører sammen ;-) Jallajalla
    På tide å vippe frem lommeboken og kjøpe seg noe skikkelig! En sort WA22 med orange diode og balanserte kabler til LCD-2ene dine ville stått i god stil til Abrahamsen DACen din. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Synes undertegnedes første møte med en rørforsterker fortjener en referanse herfra. :D

    http://www.hifisentralen.no/forumet...-pa-ra-rene-i-ra-rforsterker-hva-er-galt.html
    Hahahahaha!
    Du aner ikke hvor hardt jeg svettet da jeg så det der. Jeg var i totalt sjokk. :)

    Legg merke til de paniske morsomhetene; «Som du ser på bildet, så er baksiden på begge rørene fullstendig dekket av sotliknende materiale, og spørsmålet er da om jeg har fucket opp noe her, hehehe? Jeg har ingen erfaring med rør fra før (rim).»
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Beyond Just Technology: SuperUltraHyperTechnology
    PYST cables are made from only the finest 6-nines Unobtanium™ alloy, molecularly assembled in our Alternate Universe™ reality-distortion tesseract field , using a secret geometry reverse-engineered from crashed UFOs, painstakingly smuggled out of Area 51 by deep-cover operatives. Performance is further enhanced by the use of a QuantConnect™ quantum-entangled pair of transmission interfaces, held at absolute zero by our exclusive Stasis Field™ technology. The cables are then wrapped in NanoAeroCap™, a nanotechnology-enabled aerogel anti-capacitance insulation system, featuring Fractal Interleaved Geometry™ to create negative inductance for maximum audio transmission quality.

    :cool:


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn