Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ja, aktive høyttalere har mer for seg enn aktive hodetelefoner :rolleyes:
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi får se. En del av hobbyen er uansett å kunne kjøre dem med egen amping osv. Men det kommer helt sikkert aktive hodetelefoner som spiller superbra. Beyer har jo kommet med noe som ser veldig bra ut. Det blir uansett ikke det samme.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja, vi får se. En del av hobbyen er uansett å kunne kjøre dem med egen amping osv. Men det kommer helt sikkert aktive hodetelefoner som spiller superbra. Beyer har jo kommet med noe som ser veldig bra ut. Det blir uansett ikke det samme.
    I motsetning til høyttalere er det jo ikke noe delefilter-problematikk med hodetelefoner (med noen få unntak) - så mye av poenget med aktiv drift forsvinner. Det blir mer praktiske hensyn for folk på farten.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp. Det er mange ting som aktive høyttalere løser på en bedre måte. Man ser jo fordeler for aktiv drift ved hodetelefoner som for eks he-1. Praktiske hensyn som på reiser osv er en ting. Men å kunne vandre rundt hjemme med superlyd på ørene uten kabling er hvertfall en liten drøm for meg. Jeg kunne tenke meg et par trådløse high end hodetelefoner med støykanselering som virkerlig leverer. Det kommer ikke til å ta livet av hodetelefonforsterkere og tuberolling, men som et supplement for audiofile på farten. Enn så lenge funker qc35 som ei kule under støvsugingen eller på flyet med en god lydbok. Qc35 låter ikke så værst med musikk heller før man begynner å sammenligne med riggen hjemme.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Klart det er praktisk. Men hodetelefoner har i motsetning til høyttalere et krav om å være lettest mulig, så det blir uansett lettvekter-elektronikk man putter inn :rolleyes:
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det har du selvfølgelig rett i Ardilla. Men jeg er sikker på at vi snart får trådløse hodetelefoner med veldig bra lydkvalitet. Både lydkvalitet og støydemping har blitt enormt mye bedre på få år.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det at noe har blitt bedre betyr ikke at det noen gang blir supert :rolleyes:

    Kult bilde. R det deg som tar den daglige ørepussen?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Viktig med ørepuss morgen og kveld! Renser med egen oppskrift. Spin clean fluid og antistat-spray fra nordost 60/40 cirka. Man er bare svimmel i noen timer etterpå. Når alt har sluttet å smake vodka, grapefrukt og frityrolje kan man ta fatt på dagen.

    Den som lever får se. Vi snakker noen år frem i tid. Tok på meg svart sørgebånd på jobb i dag. De elendige kollegaene mine trodde det hadde noe med fotball å gjøre. Lange tryner når jeg sa det var fordi compa var konkurs.
    Fra spøk til alvor. Jeg synes det var triste greier.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Heldigvis fortsetter både Soundgarden og Electrocompaniet :) Trolig bare et stunt for å få oppmerksomhet!
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Å kvitte seg med spaceworld er en god ting. Det var en schizofren butikk om jeg noen gang har sett en. De ønsket å selge mobiler og små elektronisk men var nødt til å pushe hegelog monitor audio i de lavere seriene. Samtidig måtte soundgarden selge mobiltelefoner og abonnement, noe de absolutt ikke var interressert i.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. Skjønte aldri hvorfor de slo seg sammen, hva var grunnen?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nei, si det. Jeg har ikke peiling. Ingen jeg kjenner som jobber/har jobbet i spacesound var happy med fusjonen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn