Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

Uno_da

Gjest
    Jeg er ikke rødhåret og langt fra ingefærfarget. Har Ramadan-fasten gått deg til hodet?
    Har et bilde av deg, men publiserer jo ikke det. Du har uten tvil rødlige toner. Så det flyter nok araberblod i dine årer ja. Nå har du og din slekt bodd mange år i isolerte strøk, så år med innavl har nok gjort sitt for forvrenge typiske trekk. Jeg kan uansett gjenkjenne slikt umiddelbart. Synes du skal omfavne din herkomst og ikke forsøke å dekke det til med slikt hatske utfall, mot våre, og i sær dine, brødre i øst.

U

Uno_da

Gjest
    hehe, uno gjør comeback, ser jeg.
    moro.
    men du tar feil, uno. det er jeg som er ingefærfarget, ikke ivar.
    Mulig du har ingefærtoner i huden min asiatiske venn, men du har i tillegg en stri svart hamp på toppen, derfor kan nok ikke du uten videre påberope deg arabisk herkomst. Dessuten har du vel heller ikke anlegg for å få den vakre skjeggpryden.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Så det flyter nok araberblod i dine årer ja.
    Om det mot formodning skulle stemme, hva så? Om mine forgjengere spiste elg eller kamel har så lite med politiske spørsmål å gjøre som det er mulig å få det. Du når forresten ikke Affa til sokkeholderne.

U

Uno_da

Gjest
    Du når forresten ikke Affa til sokkeholderne.
    Jeg innser at du og Affa egentlig er i en helt annen liga enn oss vanlige dødelige. Men det viser jo seg nå at dere også har mer til felles.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg innser at du og Affa egentlig er i en helt annen liga en oss andre vanlige dødelige. Men det viser jo seg nå at dere også har mer til felles.
    Så det er du som er Uno. Det har vært snakket om deg i krokene i lang tid.

U

Uno_da

Gjest
    Så det er du som er Uno. Det har vært snakket om deg i krokene i lang tid.
    Ja, det er det. Må innrømme at jeg ikke føler meg helt hjemme her nede i OT sumpen, men siden Viking, om.s. og resten drømmerne har fått et reelt fotfeste i de andre seksjonene, får jeg prøve å karre til meg litt sollys her nede, i skyggen av de to store.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ja, det er det. Må innrømme at jeg ikke føler meg helt hjemme her nede i OT sumpen, men siden Viking, om.s. og resten drømmerne har fått et reelt fotfeste i de andre seksjonene, får jeg prøve å karre til meg litt sollys her nede, i skyggen av de to store.
    Det er dette som er toppen.
    Det andre er kun underkategorier. 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er fortsatt ingen som har kommentert statsbudsjettets kutt i bevigningene til PST. Danmark bruker dobbelt så mye som oss og Sverige nesten 3 ganger så mye pr. år. Bare se her:

http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article780895.ece

Er ikke dette litt alvorlig da f.eks. når man har hatt sånne hendelser:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135222
    Hva skal man si. Vi har en regjering som er opptatt av å krype for enhver som hever stemmen, og utenrikspolitikken er overtatt av dagdrømmende militærnektere. Er det rart man blir matt?

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Jeg har den største respekt for Hege Storhaug.  Kvinneundertrykkelsen under islam er massiv.  Norske feminister oppfører seg generelt som rasister, i det de kun interesserer seg for norske kvinners rettigheter, og gir blaffen i sine muslimske søstre.  Grovt!

Her er det en muslim av den mannlige sorten som absolutt trenger støtte!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/24/480771.html

Hvorfor blir ikke svina som står bak slikt utvist til der de kom ifra etter endt straff??

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Her er det en muslim av den mannlige sorten som absolutt trenger støtte!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/24/480771.html

Hvorfor blir ikke svina som står bak slikt utvist til der de kom ifra etter endt straff??
    "Svina" blir faktisk utvist etter sonet straff, dersom de ikke er norske statsborgere. Dette er regelen, og den følges normalt, bortsett fra i tilfeller der dette ansees å ha store skadevirkninger for eventuelle barn etc.
    Hva angår norske statsborgere med utenlandsk bakgrunn, kan man selvsagt ikke utvise. Dette i henhold til internasjonal normal handlemåte.

honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Hva angår norske statsborgere med utenlandsk bakgrunn, kan man selvsagt ikke utvise. Dette i henhold til internasjonal normal handlemåte.

honkey
    Jeg savner at myndighetene i større grad kan inndra statsborgerskapet.
    Alt for ofte ser vi at innvandrere får statsborgerskap på falske premisser, som f.eks. falske id-papirer.
    Når dette så blir avdekket, skulle de blitt fratatt statsborgerskapet og sendt ut av landet. J.fr. han krapylet som drepte kona si på ferie i hjemlandet.
    Nå viser det seg at både han og broren er kommet til Norge ved hjelp av falske papirer, men like vel kjemper UD for å få han utlevert til Norge, for å unngå dødsstraff.
    Her venter 2 - 3 års fengsel, og så friheten.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.719
    Torget vurderinger
    0

honkey
    Hvilket leder meg til at det kanskje er for lett ( tar for kort tid ) å få statsborgerskap her på berget.

Dessuten virker det som enkelte i UDI enten har en pervers form for humor eller har mistet gangsynet totalt. En enke etter en nordmann, med et barn gravlagt her i Norge, får ikke lov å bli fordi mannen døde noen måneder "for tidlig". En kjeltring, drapsmann, voldektsmann, raner eller slikt, som har bodd her et halv år før han ble satt i fengsel, få opphold etter 3-5 år i fengsel på grunn av"tilknytnig til landet ( Ullersmo ) " ?? Hvor er logikken ?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg savner at myndighetene i større grad kan inndra statsborgerskapet.
    Alt for ofte ser vi at innvandrere får statsborgerskap på falske premisser, som f.eks. falske id-papirer.
    Når dette så blir avdekket, skulle de blitt fratatt statsborgerskapet og sendt ut av landet. J.fr. han krapylet som drepte kona si på ferie i hjemlandet.
    Nå viser det seg at både han og broren er kommet til Norge ved hjelp av falske papirer, men like vel kjemper UD for å få han utlevert til Norge, for å unngå dødsstraff.
    Her venter 2 - 3 års fengsel, og så friheten.
    Det blir mye rart om vi skal bygge opp vår argumentasjon ut fra enkeltsaker vi liker eller ikke liker. Som prinsipp kan selvsagt ikke nasjonen Norge akseptere dødsstraff for en av våre egne statsborgere, uavhengig av handling. Norge er (i motsetning til hva mange her ser ut til å tro) svært restriktive i sin poiltikk rundt temaet innvandring. Folk med usikker identitet har f.eks opplevd å være fengslet uten lov og dom i nær 2 år. Slike saker har Norge gjentatte ganger fått påpakk av Amnesty for.
    Så kan iv like eller ikke like at noen har jugd seg til statsborgerskap, de HAR det og har således rettigheter og plikter som alle med samme status. Velger vi å "dumpe" de med "feil" bakgrunn, mens vi jobber for de hvite borgerne med godkjent stamtavle, opptrer vi som om vi var apharteid-regimets forlengede arm. Sånn kan vi bare ikke holde på i et moderne samfunn, enten vi liker det eller ei.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.719
    Torget vurderinger
    0
    . Sånn kan vi bare ikke holde på i et moderne samfunn, enten vi liker det eller ei.

Honkey
    Nei det var enklere før i verden, da solen aldri gikk ned over det Britiske Imperiet og vite menn var SJEF ! ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Nå er det vel mange med dobbelt statsborgerskap og om jeg ikke tar feil. Man frasier seg vel ikke sitt opprinnelige om man får nytt? Selvsagt må man fratas et statsborgerskap man har fått på feil grunnlag og jeg synes også man kan frataes statsborgerskap om man har brutt loven i tilstrekkelig grad, eller være mer restriktive med å gi det. Det vil i så fall være noe å ha i bakhodet om man ønsker å få bli her. Jeg har ofte inntrykk av at det er om å gjøre å hjelpe kriminelle i størst mulig grad, mens skikkelige folk er det ikke så nøye med. Hva med den stakkars jentungen som de hadde tenkt å sende til en stemor i Gambia? Hun var oppvokst i Norge, faren var opprinnelig gambisk, men død, den norske moren hadde et rusproblem, men hun har familie og tilknytting til Norge. Henne skulle de ha ut.

http://www.rights.no/norske_barn_gen/hrs_40.00_060930_111.htm

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Nå er det vel mange med dobbelt statsborgerskap og om jeg ikke tar feil. Man frasier seg vel ikke sitt opprinnelige om man får nytt? Selvsagt må man fratas et statsborgerskap man har fått på feil grunnlag og jeg synes også man kan frataes statsborgerskap om man har brutt loven i tilstrekkelig grad, eller være mer restriktive med å gi det.  Det vil i så fall være noe å ha i bakhodet om man ønsker å få bli her. Jeg har ofte inntrykk av at det er om å gjøre å hjelpe kriminelle i størst mulig grad, mens skikkelige folk er det ikke så nøye med. Hva med den stakkars jentungen som de hadde tenkt å sende til en stemor i Gambia? Hun var oppvokst i Norge, faren var opprinnelig gambisk, men død, den norske moren hadde et rusproblem, men hun har familie og tilknytting til Norge. Henne skulle de ha ut.

http://www.rights.no/norske_barn_gen/hrs_40.00_060930_111.htm

Ja, det er i sannhet mye rart, særlig om vi skal ta pressens foklaring som virkeligheten. Noen har ganske riktig dobbelt statsborgerskap, noen ikke.
    Våre inntrykk er nok ikke alltid korrekte, Komponenten, hvis man tenker over det, hva skulle motivasjonen være for å bygge opp et stort apparat for å hjelpe kriminelle, mens vi vil sende de resterende hjem?
    Utgangspunktet er at når folk først har et stasborgerskap, så har vi alle de samme rettigheter. Så får vi ta eventuelle komplikasjoner som separate saker. Det går ikke an å begynne en sammenblanding av en staffesak med et statsborgerskap mens saken pågår. Det er to forskjellige ting.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja, det er i sannhet mye rart, særlig om vi skal ta pressens foklaring som virkeligheten. Noen har ganske riktig dobbelt statsborgerskap, noen ikke.
    Våre inntrykk er nok ikke alltid korrekte, Komponenten, hvis man tenker over det, hva skulle motivasjonen være for å bygge opp et stort apparat for å hjelpe kriminelle, mens vi vil sende de resterende hjem?
    Utgangspunktet er at når folk først har et stasborgerskap, så har vi alle de samme rettigheter. Så får vi ta eventuelle komplikasjoner som separate saker. Det går ikke an å begynne en sammenblanding av en staffesak med et statsborgerskap mens saken pågår. Det er to forskjellige ting.

Honkey
    Det var nok ikke motivasjonen, men det er ofte konsekvensen. Om en drapsmann fra et land med dødsstraff klarer å komme seg til Norge, da er han "trygg", da kan vi ikke sende ham tilbake. Veldig mange av de som kommer har nedslipte fingertupper og har ikke pass når de ankommer, hva skal man gjøre når man ikke vet hvem man har å forholde seg til? Man kan ikke slippe de ut i samfunnet når man ikke vet noe om deres bakgrunn.
    Hvem har ikke dobbelt statsborgerskap? (med unntak av de som er født her) Mulig man bør operere med prøvestatsborgerskap, som kan frataes da, det er i alle fall for enkelt nå. De skikkelige og ærlige har ingenting å tape på det.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det var nok ikke motivasjonen, men det er ofte konsekvensen. Om en drapsmann fra et land med dødsstraff klarer å komme seg til Norge, da er han "trygg", da kan vi ikke sende ham tilbake. Veldig mange av de som kommer har nedslipte fingertupper og har ikke pass når de ankommer, hva skal man gjøre når man ikke vet hvem man har å forholde seg til? Man kan ikke slippe de ut i samfunnet når man ikke vet noe om deres bakgrunn.
    Hvem har ikke dobbelt statsborgerskap? (med unntak av de som er født her) Mulig man bør operere med prøvestatsborgerskap, som kan frataes da, det er i alle fall for enkelt nå. De skikkelige og ærlige har ingenting å tape på det.
    Dette er kravene Norske myndigheter setter:

Generelle krav til deg som søker om statsborgerskap
    Dersom du har gyldig oppholdstillatelse i Norge, kan du søke om norsk statsborgerskap. For at søknaden skal innvilges, må du blant annet oppfylle følgende krav:
    Være over 12 år (gjelder ikke den som er statsløs eller barn som det søkes statsborgerskap for samtidig med mor eller far, eller barn med norsk mor eller far)
    Ha dokumentert eller klarlagt din identitet
    Være bosatt i Norge og ha til hensikt fortsatt å bo her
    Fylle vilkårene for bosettingstillatelse.
    Ha til sammen syv års opphold i landet de siste ti årene med tillatelser, hver gitt for minst ett år (se unntak nedenfor)
    Ha gjennomført 300 timer norskopplæring eller ha dokumentert tilstrekkelige kunnskaper i norsk eller samisk (NB: Gjelder den som er under 55 år, og får sin søknad avgjort etter 1. september 2008 ). For nærmere informasjon se www.imdi.no.
    Ikke være straffedømt eller dømt til tvungent psykisk helsevern eller tvungen psykisk omsorg (vandelskravet)
    Være løst fra ditt opprinnelige statsborgerskap hvis det ikke automatisk opphører når du blir norsk

Om oppholdskravet og unntak fra dette
    For å bli norsk statsborger må du i utgangspunktet ha oppholdt deg i Norge syv år i løpet av de siste ti årene. Du må ha oppholdt deg her med arbeids- eller oppholdstillatelser av minst ett års varighet. Du må bo fast i landet når du søker om norsk statsborgerskap, og når søknaden behandles.

Har du fått tillatelse før du reiste inn i Norge, eller er du nordisk borger, regnes oppholdstiden fra da du kom til landet. Er datoen ukjent, regnes oppholdstiden fra da du ble registrert hos politiet eller i folkeregisteret, eller fra når du på annen måte kan dokumentere at du kom til landet.

Fikk du tillatelse etter at du reiste inn i Norge, regnes oppholdstiden fra du søkte om tillatelse.  

Ulovlig opphold i Norge godskrives ikke som oppholdstid.

Hvilket krav skal vi gjøre strengere, synes du?

Nei; det er mange som av forskjellige årsaker har kun ett statborgerskap. tidligere var det dessuten slik at man ikke kunne ha dobbelt.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Her er forresten reglene for dobbelt statsborgerskap:

Hvem kan ha dobbelt statsborgerskap?
    I følge norsk lov kan en person i utgangspunktet ikke ha to statsborgerskap. En norsk borger som har fått statsborgerskap i et annet land etter å ha søkt om eller uttrykkelig samtykket i å få det, eller ved melding, mister automatisk sitt norske statsborgerskap. Det gjelder også om et barn får statsborgerskap i et annet land som følge av forelders/verges søknad, melding eller samtykke. Hvis du søker om norsk statsborgerskap, kan det kreves at du må gi avkall på ditt tidligere statsborgerskap dersom du ikke automatisk mister dette.

I enkelte tilfeller tillater imidlertid loven at søkeren kan ha flere enn ett statsborgerskap. Dette gjelder blant annet i følgende tilfeller:

Hvis du er født til dobbelt statsborgerskap fordi du har norsk og utenlandsk statsborgerskap etter dine foreldre (for eksempel norsk mor og utenlandsk far)
    Hvis du er født av norske foreldre i et land som bygger på territorialprinsippet (den som er født i et land, får det landets statsborgerskap). Da kan du ha både norsk statsborgerskap og fødelandets statsborgerskap
    Hvis du har søkt norsk statsborgerskap, og det ikke er mulig for deg å gi avkall på ditt opprinnelige statsborgerskap
    Hvis et barn født før 1. september 2006 blir meldt norsk

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Folk med nedslipte fingertupper bør ikke slippes inn i Norge.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.719
    Torget vurderinger
    0
    En ting som forbauser meg er at de aller fleste av disse "nye nordmenn", samt endel som faktisk er født her i landet som 2. generasjons på død og pine må sendes "hjem", Etiopia, Gana, Paksitan eller "what ever," når de dør fordi de vil gravlegges HJEMME ! Attpåtil vil de at staten skal betale reisa !?

Jeg mener at når man har flyttet hit og fått statsborgerskap skulle man forvente at det ville være greit nok å bli gravlagt her i Norge. Når man prioriterer slik synes jeg det vitner om en i beste fall lunken holdning til det å være statsborger i landet. Er det kun for å hente ut maksimalt med penger fra dumme Ola Dunk, eller ligger det et reelt ønske om å bo å bidra her i landet bak dette statsborgerskapet ?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Har du noe tallmateriale på disse påstandende, Spiralis, eller er det samme type "inntrykk" som Komponentens vi snakker om her?

Honkey

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Rekordmange muslimer konverterer. Det mange ikke vet i dag er at i mange muslimske land konverterer muslimer til kristendommen. Her er et eksempel.

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=9965
    Skal man først konvertere, så er det bare tragisk at spørsmålet ser ut til å være "hvilken livsløgn passer best for meg"-konvertering. Konv. i humanetisk retning ville være mere sunt, iallefall for meg. Er vel der allerede selv om jeg ikke er utmeldt av statskirken.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Er dette nye regler Honkey, det kan se sånn ut, siden noe skal tre i kraft først i 2008.
    Vel det står ingenting om ekteskap her, og der tror jeg man får statsborgerskap etter 3 år, altså om man skiller seg etter 3 år så får man automatisk norsk statsborgerskap.
    Og når det gjelder dobbelt statsborgerskap så vil jeg jo tro at mange vil komme inn under en norsk og en utenlandsk foreldre, da mange henter ektefelle og får barn før ektefellen er blitt norsk statsborger.
    Jeg har en venninne med fransk mor og norsk far, og innbiller meg i alle fall at hun har to statsborgerskap, men mulig det er nye regler nå pga. Eu.

Er ellers enig med Spiralis. Jeg tenkte det samme da disse stakkars tre søstrene ble brakt “hjem” for å gravlegges, det landet de ikke torde å reise til da de var i live, der skulle de fraktes til når de var død.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Dette er kravene Norske myndigheter setter:

For at søknaden skal innvilges, må du blant annet oppfylle følgende krav:

Ha dokumentert eller klarlagt din identitet
    Så når noen oppgir falsk identitet, så oppfyller de altså ikke kravene for å få statsborgerskap. Har jeg forstått det riktig?

Det vil altså si at vår venn hustrumorderen Osman Omar Osman, har altså brutt forutsetningene for å ha norsk statsborgerskap.

Da foreslår jeg at det fratas ham umiddelbart, så slipper han å ligge UD til byrde.

En god løsning for begge parter.

Spesielt med tanke på at han kjente lovene i Irak

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Så når noen oppgir falsk identitet, så oppfyller de altså ikke kravene for å få statsborgerskap. Har jeg forstått det riktig?

Det vil altså si at vår venn hustrumorderen Osman Omar Osman, har altså brutt forutsetningene for å ha norsk statsborgerskap.

Da foreslår jeg at det fratas ham umiddelbart, så slipper han å ligge UD til byrde.

En god løsning for begge parter.

Spesielt med tanke på at han kjente lovene i Irak
    Problemet Norge har er jo det at vi ikke har rett til å gjøre folk statsløse i henhold til internasjonale avtaler. Har vi gitt noen statsborgerskap, uansett grunnlag, så er de altså pr definisjon Norske. Uavhengig av om vi liker det eller ei. Og de har våre rettigheter OG plikter i den sammenheng.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Er dette nye regler Honkey, det kan se sånn ut, siden noe skal tre i kraft først i 2008.
    Vel det står ingenting om ekteskap her, og der tror jeg man får statsborgerskap etter 3 år, altså om man skiller seg etter 3 år så får man automatisk norsk statsborgerskap.
    Og når det gjelder dobbelt statsborgerskap så vil jeg jo tro at mange vil komme inn under en norsk og en utenlandsk foreldre, da mange henter ektefelle og får barn før ektefellen er blitt norsk statsborger.
    Jeg har en venninne med fransk mor og norsk far, og innbiller meg i alle fall at hun har to statsborgerskap, men mulig det er nye regler nå pga. Eu.

Er ellers enig med Spiralis. Jeg tenkte det samme da disse stakkars tre søstrene ble brakt “hjem” for å gravlegges, det landet de ikke torde å reise til da de var i live, der skulle de fraktes til  når de var død.
    Det er ganske enkelt reglene klippet rett ut av UDI's nettsider, Komponenten. Det står INTET der om andre regler i forbindelse med ekteskap.

Var disse som ble bragt "hjem" norske statsborgere? Hva sier i så fall reglene om slike situasjoner? Det finnes garantert handlingsplaner og prosedyrer for slike tilfeller. Dere argumenterer som om det er noen i et elller annet muslimsk nettverk som har et sugerør inn i statskassen. Det kan dere ikke tro på selv en gang.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Problemet Norge har er jo det at vi ikke har rett til å gjøre folk statsløse i henhold til internasjonale avtaler. Har vi gitt noen statsborgerskap, uansett grunnlag, så er de altså pr definisjon Norske. Uavhengig av om vi liker det eller ei. Og de har våre rettigheter OG plikter i den sammenheng.

Honkey
    Men denne hyggelige karen er jo irakisk statsborger, så det er ikke et problem. Det som ville være et problem, er å importere kroppen til et norsk fengsel, og så ha ham rekende gatelangs på jakt etter et nytt offer om en 2 - 3 år.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Men denne hyggelige karen er jo irakisk statsborger, så det er ikke et problem. Det som ville være et problem, er å importere kroppen til et norsk fengsel, og så ha ham rekende gatelangs på jakt etter et nytt offer om en 2 - 3 år.
    Har lite kjennskap til denne konkrete saken, Oddgeir, så jeg kan ikke mene stort om den. Bortsett fra at jeg ikke ser noen prinsippielle problemer med å jobbe i MOT dødsstraff på generelt grunnlag.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Har lite kjennskap til denne konkrete saken, Oddgeir, så jeg kan ikke mene stort om den. Bortsett fra at jeg ikke ser noen prinsippielle problemer med å jobbe i MOT dødsstraff på generelt grunnlag.

Honkey
    Jeg plukket ham ut som et eksempel på mange i samme situasjon.

Han har skaffet seg norsk statsborgerskap på feil grunnlag. Hevder å være forfulgt i hjemlandet.

Drar tilbake til sitt opprinnelige hjemland, der han var "forfulgt", og begår en straffbar handling.

Når han blir dømt, skal Norge ta ham tilbake, for å skåne ham for konsekvensene av sin handling.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Passe villt
    Hva mener vår kjære Imam i Oslo? Er han enig eller uenig?
    Hvis det er udekket kjøtt som er kriteriet for når en muslim kan "miste hodet" og voldta, hva skjer da om han plutselig ser en gris?
    Griser er jo normalt avkledd og dermed udekket kjøtt..

Eller er det bare meg som har stått opp på feil fot i dag.
    Magen romler, hodet er fullt av bedritne humler. Otrivinen brukte en halv time på å trenge gjennom gørra i nesen. Biltema termometeret viser 39,1. Tror jeg går å legger meg jeg... å faen jeg ligger jo allerede... Kanskje skulle jeg prøve å ringe noen Imamer

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Passe villt
    Hva mener vår kjære Imam i Oslo? Er han enig eller uenig?
    Hvis det er udekket kjøtt som er kriteriet for når en muslim kan "miste hodet" og voldta, hva skjer da om han plutselig ser en gris?
    Griser er jo normalt avkledd og dermed udekket kjøtt..

Eller er det bare meg som har stått opp på feil fot i dag.
    Magen romler, hodet er fullt av bedritne humler. Otrivinen brukte en halv time på å trenge gjennom gørra i nesen. Biltema termometeret viser 39,1. Tror jeg går å legger meg jeg... å faen jeg ligger jo allerede... Kanskje skulle jeg prøve å ringe noen Imamer
    Så lenge du ikke ender opp med å tro at en muslim er en muslim er en muslim, så er utbruddet ditt helt i sin orden, lomt! :)
    Slike holdinger (imamens altså) er pyton!! På den annen side... det var dette med ytringsfriheten, da.... Faen også! ;)

Honkey

W

wurst

Gjest
    Jeg kan ikke skjønne annet enn at muslimske menn utelukkende tenker på sex når de ser et kvinnfolk!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Så lenge du ikke ender opp med å tro at en muslim er en muslim er en muslim, så er utbruddet ditt helt i sin orden, lomt!
    Det begynner å bli lovlig mange "utbrudd" etterhvert, både verbalt og med sprengstoff, du ser overhodet ikke noe mønster? Ingen sammenheng med islam overhodet?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn