- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 3
Bravo OMF,...nesten 4 kg på 4 dager.
Ikke så værst, nei. Det tok meg halv år for å gå ned i vekt 4 kg. Jeg er imponert.
Dette er ingen problem for kroppen å takle over en kortere periode. Det som virkelig ikke er bra for kroppen er å dra på for mange kilo.LMC skrev:skulle likt å se hva du klokker inn på om et år?
det der kan umulig være bra for kroppen.
imo
mvh
Det avhenger nok i langt større grad på hva jeg gjør de neste 360 dagene, enn hva jeg har gort de første 5!LMC skrev:skulle likt å se hva du klokker inn på om et år?
..og du uttaler med kunnskap basert i din kompetanse som ...?Kim skrev:Dette er ingen problem for kroppen å takle over en kortere periode. Det som virkelig ikke er bra for kroppen er å dra på for mange kilo.LMC skrev:skulle likt å se hva du klokker inn på om et år?
det der kan umulig være bra for kroppen.
imo
mvh
Stå på videre OMF, vi heier på deg!
Jeg har vel skrevet noen måltider lenger opp - men jeg prøver å spise minimalt. Jeg spiser overhodet ikke karbohydrater. Så jeg ender på 3-4 måltider om dagen av ca 200kCal.Miles skrev:Hei OMF
Kan jeg spørre om hva du spiser om dagen
frokost. lunsj, middag og kvelds ?
Ketil
Takk for at du tok deg selv inn angående bilderLMC skrev:på hifisentralen er det jo et enormt hig etter bilder
hva med noen før og etter bilder? ;D :
forresten jeg tror jeg står over 8)
lykke til
jeg har gått ned 4kg siden ult jan og synes det er greit
mvh
Leif
Apropos overvekt: Det ryktes at LMC fikk litt komplekser av at hans nettkabeloppdagelse fikk kallenavnet FAT LMC.LMC skrev:på hifisentralen er det jo et enormt hig etter bilder
lykke til
mvh
Leif
Vil nok en gang spør hva slags kompetanse du har. Det du sier stemmer ikke med hva jeg har fått beskjed om fra legehold.Kim skrev:Takk for at du tok deg selv inn angående bilderLMC skrev:på hifisentralen er det jo et enormt hig etter bilder
lykke til
mvh
Leif
4 kg siden januar er bra! Veldig bra! Med mindre du har lagt om så radikalt som OMF så er det vel normalt. Gjør man en slik radikal endring uten store resultater så er det fare på ferde!
Så lenge man har kontakt med kroppen sin, lytter til dens reaksjoner, tar de alvorlig og responderer så kan man godt gå ned 100 kilo i uken. Har man kontakt og føler seg fin så er det ikke noen fare. Kroppen gir beskjed.
Jeg har ingen kompetanse ut over mye erfaring, både egen og andres og har lest/studert og eksperimentert innen emnene trening og kosthold inngående de siste årene. Som det er nevnt tidligere i tråden så er det mye uenighet om emnene og enda mer uforstand og uttalelser fra personer uten egen erfaring. Det jeg anbefaler er "cutting edge" og egenprøvde metoder hva angår diet og trening. Jeg har ikke tatt av meg så raskt som OMF nå gjør denne uken, men kjenner til flere som har gjort det; Sunne friske mennesker alle sammen. Det er snakk om meget begrenset tidsrom, en uke er ikke lenge, mange kropper har tålt det. Jeg vet ikke om noen som har varige skader.xerxes skrev:Vil nok en gang spør hva slags kompetanse du har. Det du sier stemmer ikke med hva jeg har fått beskjed om fra legehold.
Hva kroppens signaler angår er det ikke noe problem å utsette seg for ting som er særdeles usunne uten at kroppen sier fra i særlig grad. F eks kan man legge på seg ganske kraftig...
Er avataren representativ for ditt kroppsideal?
Erfaring skal man selvsagt ikke kimse av. Jeg har lenge vært av de samme oppfatninger som deg, men etter en runde med lavkarbo/ketose, så ser jeg at mine rfaringer dessverre stemmer med de dystre spådommene rundt diss metodene.Kim skrev:Jeg har ingen kompetanse ut over mye erfaring, både egen og andres og har lest/studert og eksperimentert innen emnene trening og kosthold inngående de siste årene. Som det er nevnt tidligere i tråden så er det mye uenighet om emnene og enda mer uforstand og uttalelser fra personer uten egen erfaring. Det jeg anbefaler er "cutting edge" og egenprøvde metoder hva angår diet og trening. Jeg har ikke tatt av meg så raskt som OMF nå gjør denne uken, men kjenner til flere som har gjort det; Sunne friske mennesker alle sammen. Det er snakk om meget begrenset tidsrom, en uke er ikke lenge, mange kropper har tålt det. Jeg vet ikke om noen som har varige skader.xerxes skrev:Vil nok en gang spør hva slags kompetanse du har. Det du sier stemmer ikke med hva jeg har fått beskjed om fra legehold.
Hva kroppens signaler angår er det ikke noe problem å utsette seg for ting som er særdeles usunne uten at kroppen sier fra i særlig grad. F eks kan man legge på seg ganske kraftig...
Er avataren representativ for ditt kroppsideal?
Svært mange leger - allmenleger - er ikke oppdatert eller spesialisert på kosthold, trening og slanking. På disse feltene skjer det veldig mye og veldig raskt.
Litt av problemet her er at "pasienten" hører/ser det vedkommende ønsker å se. Derfor er det lett å komme ut i et uføre. Jmfr spiseforstyrrelser i f eks idrettsmiljø hvor man skulle tro at de fleste var gode på å lytte til kroppen.Om du legger på deg kraftig uten å plukke opp signalene fra kroppen så har du ikke kontakt. Det er akkurat dette med "i særlig grad" man må være oppmerksom på. Når man gjør noe slikt som OMF, eller trener mot et mål, så er man oppmerksomme; Det ligger i hodet; man går inn i en modus der kroppen er viktig og er derfor ektstra oppmerksom. Når man legger på seg så er man det motsatte; uoppmerksom.
Hehe - Godt å høre! Vivaldi ligger hjerte nært. Er dette en innspilling jeg burde kjenne til?Avataren er fra coveret på en plate med Vivaldi; den representerer mitt lydideal![]()
Hva opplevde du?xerxes skrev:Jeg har lenge vært av de samme oppfatninger som deg, men etter en runde med lavkarbo/ketose, så ser jeg at mine rfaringer dessverre stemmer med de dystre spådommene rundt diss metodene.
Jeg opplevde å gå fantastisk greit ned. 7 uker på 12 kg, så ble det bom stopp. I denne perioden følte jeg meg svært tilfreds. Følte full kotroll, og at kroppen virkelig fungerte. Dette er jo ikke så rart siden jeg er i ganske form, på tross av vekta. Etter en stund begynte det å krype sakte men sikkert oppover igjen. Stabiliserte seg 1,5-2 kg over utgangspunktet. Siden har jeg ikke klart å gå ned mer enn en drøy kilo som spratt tilbake mens jeg trakk pusten. Jeg har vel og merke ikke prøvd på noen "kur", bare prøvd å spise sunt og trene godt. Akkurat nå er jeg fullstendig demotivert og apatisk. Kjører en høykarbokur for tiden, uten at det ser ut til ågjøre noen forskjell. Motivasjonen er heldigvis på rett vei igjen så jeg er i ferd med stramme opp kostholdet. Den demotiverte og apatiske tilstanden jeg er i nå skyldes i stor grad frustrasjon over først å gå ned mye, så et kraftig tilbakeslag, og at det nå virker umulig å rikke vekta igjen.Lyngen skrev:Hva opplevde du?xerxes skrev:Jeg har lenge vært av de samme oppfatninger som deg, men etter en runde med lavkarbo/ketose, så ser jeg at mine rfaringer dessverre stemmer med de dystre spådommene rundt diss metodene.
Easy come, easy go!Rhesus skrev:Interresant å lese at lav-karbo slankere har mye høyere tilbakefall enn andre....
http://www.atkinsexposed.org/atkins...rb_for_Keeping_Pounds_Off,_Study_Suggests.htm
Hvordan spiste og trente du etter at du nådde bunnen? Jeg har som nevnt langt fra samme effekt nå som første gang, men så vidt jeg vet er det langt, langt lettere å slanke seg første gang enn etter flere perioder. Uansett type diett.xerxes skrev:Jeg opplevde å gå fantastisk greit ned. 7 uker på 12 kg, så ble det bom stopp. I denne perioden følte jeg meg svært tilfreds. Følte full kotroll, og at kroppen virkelig fungerte. Dette er jo ikke så rart siden jeg er i ganske form, på tross av vekta. Etter en stund begynte det å krype sakte men sikkert oppover igjen. Stabiliserte seg 1,5-2 kg over utgangspunktet. Siden har jeg ikke klart å gå ned mer enn en drøy kilo som spratt tilbake mens jeg trakk pusten. Jeg har vel og merke ikke prøvd på noen "kur", bare prøvd å spise sunt og trene godt. Akkurat nå er jeg fullstendig demotivert og apatisk. Kjører en høykarbokur for tiden, uten at det ser ut til ågjøre noen forskjell. Motivasjonen er heldigvis på rett vei igjen så jeg er i ferd med stramme opp kostholdet. Den demotiverte og apatiske tilstanden jeg er i nå skyldes i stor grad frustrasjon over først å gå ned mye, så et kraftig tilbakeslag, og at det nå virker umulig å rikke vekta igjen.Lyngen skrev:Hva opplevde du?xerxes skrev:Jeg har lenge vært av de samme oppfatninger som deg, men etter en runde med lavkarbo/ketose, så ser jeg at mine rfaringer dessverre stemmer med de dystre spådommene rundt diss metodene.
Jeg holdt ut lenge med god fokus på både trening og mat. Vi har hund, så jeg går mye ved siden av sykkel, ski, løper (litt!). Er generelt svært aktiv.Lyngen skrev:Hvordan spiste og trente du etter at du nådde bunnen? Jeg har som nevnt langt fra samme effekt nå som første gang, men så vidt jeg vet er det langt, langt lettere å slanke seg første gang enn etter flere perioder. Uansett type diett.xerxes skrev:Jeg opplevde å gå fantastisk greit ned. 7 uker på 12 kg, så ble det bom stopp. I denne perioden følte jeg meg svært tilfreds. Følte full kotroll, og at kroppen virkelig fungerte. Dette er jo ikke så rart siden jeg er i ganske form, på tross av vekta. Etter en stund begynte det å krype sakte men sikkert oppover igjen. Stabiliserte seg 1,5-2 kg over utgangspunktet. Siden har jeg ikke klart å gå ned mer enn en drøy kilo som spratt tilbake mens jeg trakk pusten. Jeg har vel og merke ikke prøvd på noen "kur", bare prøvd å spise sunt og trene godt. Akkurat nå er jeg fullstendig demotivert og apatisk. Kjører en høykarbokur for tiden, uten at det ser ut til ågjøre noen forskjell. Motivasjonen er heldigvis på rett vei igjen så jeg er i ferd med stramme opp kostholdet. Den demotiverte og apatiske tilstanden jeg er i nå skyldes i stor grad frustrasjon over først å gå ned mye, så et kraftig tilbakeslag, og at det nå virker umulig å rikke vekta igjen.Lyngen skrev:Hva opplevde du?xerxes skrev:Jeg har lenge vært av de samme oppfatninger som deg, men etter en runde med lavkarbo/ketose, så ser jeg at mine rfaringer dessverre stemmer med de dystre spådommene rundt diss metodene.
Mye bra der ja..Kim skrev:Jeg fikk en interessant mail fra Craig Ballantyne her om dagen som jeg vil dele med dere. Det går på motivasjon og hvordan man skal holde den oppe ved å stille seg selv de riktige spørsmålene.
Som vanlig en dyptpløyende analyse som setter verden inn i den riktige kontekst.BBking skrev:...og hvis du setter deg på dass, kan du faktisk gå ned 1/2 kg på 5 minutter. Jeg sier ikke mer.
Er du full av dritt er det nesten ikke grenser for hvor mye du kan gå ned i vekt slik.BBking skrev:...og hvis du setter deg på dass, kan du faktisk gå ned 1/2 kg på 5 minutter. Jeg sier ikke mer.
Høres ut som et litt optimistisk tall på forbrenningen...zed skrev:I dag er det Lørdag og jeg går på trening. I dag blir det først 15 km rolig løping, tempo rundt 05.00-05.15, dereter 45 min svømming. Alt ferdig på ca.2 timer, og forbrenning på ca. tja, underkant av 2000 kcal. Etterpå mann kan spise selv om en død hest uten dårlig samvitighet. Det er det eneste som fungerer, tror jeg. :-\
Dette er et regnestykke jeg ikke får til å gå opp.zed skrev:I dag er det Lørdag og jeg går på trening. I dag blir det først 15 km rolig løping, tempo rundt 05.00-05.15, dereter 45 min svømming. Alt ferdig på ca.2 timer, og forbrenning på ca. tja, underkant av 2000 kcal. Etterpå mann kan spise selv om en død hest uten dårlig samvitighet. Det er det eneste som fungerer, tror jeg. :-\
...ingentin er optimistisk selv om du regner med en som er 70 kg som trim.no bruker. Jeg er 83 kg. :topline skrev:Høres ut som et litt optimistisk tall på forbrenningen...zed skrev:I dag er det Lørdag og jeg går på trening. I dag blir det først 15 km rolig løping, tempo rundt 05.00-05.15, dereter 45 min svømming. Alt ferdig på ca.2 timer, og forbrenning på ca. tja, underkant av 2000 kcal. Etterpå mann kan spise selv om en død hest uten dårlig samvitighet. Det er det eneste som fungerer, tror jeg. :-\
http://www.trim.no/pub/art.php?id=589
![]()
Løpetempo er 05.00, da mann mener 5 min en km (1000 m) ;D. dvs 12 km/t i snitt. Jeg oftest begynner rolig rundt 10.5 km/t så øker jeg gradvis til 11.5 km/t, dereter 12 km/t, 12,5 km/t og da største delen går i en tempo på 13 km/t. Jo, det er rolig. Veldig ofte det går i en tempo på 14 km/t.Anonym skrev:Dette er et regnestykke jeg ikke får til å gå opp.zed skrev:I dag er det Lørdag og jeg går på trening. I dag blir det først 15 km rolig løping, tempo rundt 05.00-05.15, dereter 45 min svømming. Alt ferdig på ca.2 timer, og forbrenning på ca. tja, underkant av 2000 kcal. Etterpå mann kan spise selv om en død hest uten dårlig samvitighet. Det er det eneste som fungerer, tror jeg. :-\
Med tempo snakker du om km/t? Isåfall vil du jo bruke 3 timer på den rolige løpinga og når en kan gå i ca 7 km/t kaller jeg ikke lavere hastigheter for løping.
Skal du løpe 15 km på godt under 75 minutter (for det er jo det du skriver) så er det ikke noe jeg vil kalle for rolig løping.