Det er nok ikke enkelt, men jeg tviler på at det er så vanskelig heller.zed skrev:Jeg løper 50 km i uka, svømmer minst 2 timer, sykler 2 timer og har minst 1 time styrketrening, og er ganske nøye med det jeg spiser, og ikke minst hvor mye jeg spiser og det tok likevel 2 år å gå ned i vekt ca. 8 kg. Det er ikke så enkelt, nei.
Det er som tidligere skrevet her i tråden så enkelt at man må spise mindre aklorier enn man forbrenner. Trenner man nærmere 2 timer om dagen - så skulle det være omtrent umulig å ikke gå ned i vekt....
Ellers har jeg relativt god kunnskap både om trening og kosthold (er autorisert helsestudioinstruktør og har bedrevet forskjellig former for trening i alle år, og har lest både fedon, Atkins, blodtypedietten og Fedmenfaktor i jakt på en lettvint løsning).
Flere har anbefalt styrketrening - det er den treningen som alltid har falt lettest for meg - så der er det ikke noe problem.
På samme måte som enkelte av dere sikkert kan løpe 5 km på under 20 minutter uten å a trent på et år - kan jeg legge meg ned å ta kroppsvekten og vel så det i benken. Det er rett og slett forksjell på folk - noen har forbrenning som et middels østeuropeisk kullkraftverk - andre har det ikke.
Dog har jeg relativt god kondis - og har ikke noe problemer med en joggetur på både 1 og 2 timer. I det siste har jeg kjørt en del 4x4 intervall - da med puls på ca 185-190 i arbeidsøktene. Det er tøfft, men går helt greit - og jeg kommer meg fort etter øktene. Selv om jeg er tung - tviler jeg på at det er så mange av dere som tar meg på 100 meter (Selvbildet har ikke forfalt så mye som kroppen!!!!) - jeg er faktisk bygd for fart - selv om det kanskje ikek er det første som slår deg når vi møtes....
mvh
OMF