Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ett bilde til.....

På bildene er spillern oppgradert med HRX minifeet fra vpi....isteden for alu spikesene...det ga mer ro i lydbildet , i tillegg har jeg kjøpt en vpi centerweight , som brukes istedenfor clamp , da jeg syntes dette er mer praktisk.

Beina kostet 2500,- lydmessig er det ikke verdt prisen , men spillern blir betydlig tyngre når disse er blyfyllte...en anelse tøffere i bassen kanskje , men ikke himmel og hav forskjell , det ga ett noe mer krafitg utseende på spillern , og gjør den mer stødig under betjening....tatt disse parametere i betraktning , var det greit å kjøpe disse beina.

centerweight er ikke så dyr , den koster 150 usd.....jeg hadde tenkt å bytte på litt men har blitt så fortrolig med loddet (som er standard på toppmodellen) at jeg utelukkende bruker dette.

Vedlegg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.729
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Flotte beskrivelser du kommer med. Morro å lese om de oppgraderingne du har gått gjennom (og at de innfrir!!)
    Keep'em coming! :)

mvh Kai

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk Kaap ! - det kommer mer , det har nå nemlig ankommet en svært spennende pickup i armen min her...Benz har fått seg en velfortjent ferie , den har vært snill mot sin eier og tryllet frem en god del vakre toner de siste månedene......

Både Dynavetoren og benz ace har fått nye hjem , og tilbake sitter jeg med to flotte pickuper....en benz ref(som blir med meg lenge.....og en japans kreasjon med Norske aner,,,,,,, :)

Mer om pickupen som det spilles på nå kommer.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg er nå kommet til mitt siste pickupavsnitt.

Benzen trues av avløsning fra en japse :)...Jeg har lenge lurt på hvordan en Lyra lyder....så jeg spurte å få låne OVK s aair sin , aair er jo alltid hyggelig og forståelsesfull , og i og med at han på tidspunget for lån hadde pakket ned sin spiller for flytting i sommer , passet dette veldig bra..Altså en Lyra Argo i.

Pickupen blir montert , og hva skjer....jo en ganske stor endring i lydbildet ( ikke uventet) jeg spiller noen dager på denne , og finner ut at Lyra passer meget godt inn i dagens oppsett , den er ikke bedre , eller dårligere enn min ref , bare litt forskjellig , kanskje noe friskere...og enda mer oppløst oppover , bassen er litt tightere...men alt dette koker ned til preferanser , jeg amonterer pickupen etter ei uke , og takker pent for lånet da jeg returnerer....Benz en må på jobb igjen , jeg kobler opp igjen....fortsatt imponerer denne ved tilbakekomsten , pickupene argo og ref er jo i noenlunde like prisklasser , så det skulle vel bare mangle . Jeg har i allefall konstatert at det mange sier om Lyra ikke stemmer i min spiller , sånn som , lys,kjedelig-kald uengasjerende......Jeg fant ut at Argo i var sånn : Veldig detaljert , stram..nøytral i klangen , uten å tippe over på noen måte , litt strammere i bassen en min ref.....så dette var en god match .

I dagene som gikk , tenkte jeg litt...skal jeg bestille meg en Lyra ?......så jeg kikket litt rundt , leste litt om de ulike modellene , og fant ut at den billigste varianten Dorian hadde fått veldig veldig gode skussmål rundt om i verden , hmm.

Gogglet litt på denne , og forhandlere...den var bare nå noen tastetrykk unna , og ble kjøpt ifra utlandet , jeg vet at disse pu ene har en Norsk forhandler...men det skillte bittelittegrann på prisen , så jeg bestillte altså utenlandsfra denne gangen ,årsaken til det er at jeg ikke handler hos det firmaet som fører disse i Norge , hvorfor vil jeg ikke gå inn på i denne tråden...men jeg bare handler ikke der mer.

Nok om det , altså ...min kjære benz har nok en gang fått en liten ferie..En Japse gjør nå jobben her...om den er bedre , nei det er den ikke , men det var ikke derfor jeg kjøpte pickup entry line fra Lyra heller..Jeg ville prøve denne pickupen , og den spiller annerledes enn benzen , fin til litt avveksling...I forhold til en Argo i er den litt mer tilbakelent , passer bra i armen ser det ut til , jeg har midlertid ett lite problem..dette er en medium output i forhold til min low benz...slik at med fast forsterkning på stepupen , blir det noe mer følsom volumkontroll , men det er ikke værre enn at det går..Vi lager ikke problemer , vi løser dem ;)

Tanken med å nå sitte med to pickuper , er at jeg uansett ikke vil bli av med Benzen min , og i og med at jeg har planer for å oppgradere på platespillersiden om en stund , kan en Dorian være en flott pickup som ev neste eier av spillern kan få mye glede av...om nå neste eier ikke skulle ha lyst eller råd til å betale det jeg skal ha for spillern med denne pu montert , neivel da gjør den fortsatt en jobb hos sin første arbeidsgiver...Denne kan jeg nemlig leve lenge med , og i og med at både Dorian og ref gjør tingene forskjellig , er det fint å ha ett par pu er å bytte på med , samt at om den spillern jeg har nå selges med pu , har jeg en Benz som sitter som ett skudd i min neste jmw arm........for det er selvfølgelig snakk om en ny spiller fra vpi og Harry Weisfeld ;)...bare opp noen hakk , vi får se , scouten spiller herlig den , og med en oppgradering vil jeg helt klart ikke få det skjokkløftet fra en Nad til vpi....den tiden er forbi , men at det kanskje er litt å gå på ser jeg ikke bort ifra.

Det var mine pu er folkens , lengere har jeg ikke rukket i min vinylkarriere...og det er ingen planer om å bytte ut hverken Dorian eller Ref her på en god stund , selv om jeg er åpen for at Dorian kanskje vil tjene sitt verk hos en ny eier i fremtiden..Det får tiden vise....

Bilde av pickupen skal dere selvfølgelig få...Jeg har ikke tatt noen bilder av spillern med pu montert , jeg kan gjøre dette når det er mer høylyst dag....

-----------------------------------------------------------------------------

I neste kapittel blir det en hel del om platevaskere , og det skl vise seg at det ikke er gitt hva man velger , selv om prisene er faretruende like.....

Mvh Espen

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.042
    Torget vurderinger
    28
    Fantastisk lesning Ixos.

Dette er en av de mest engasjerende og oppløftende trådene jeg har lest på lenge. Du har jo et engasjement og slikt et driv at en annen stakkar fremstår som både sedat og nysgjerrighetsfattig. Entusiasmen din er bare til å ta og føle på, likevel er jeg mest imponert over all kunnskapen du har tilegnet deg på kort tid. Jeg husker telefonsamtalen jeg hadde med deg for halv-annet år siden, du har hatt litt av en utvikling siden den gang Ixos.

Gratulerer og takk for tråden så langt.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei takk Fosse!...du husker den enda ja... ;) Jo må vel innrømme at jeg har snappet opp litt i alle timene jeg har tilbringet her inne .....jo brennede engasjert er jeg også , men for en flott hobby ,og ikkeminst så mange flott mennesker jeg har vært heldig å bli kjent med det siste året takk alle sammen!!
    Og så har jo musikksansene blitt oppgradert til de grader.....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kapittelet om ixos vei til platevask !

Etter mye vinylhandel og tildels særs tilgrisede plater , luktet jeg på å kjpøpe en vacuumvasker , jeg hadde jo vpi...men syntes en 16,5 var dyr nok (7500) på dette tidspungtet , så jeg titta på en billigre løsning , tildels fordi det kommer jo ikke lyd ut av boksen... 8) Tildels fordi jeg hadde flere jern i ilden på en gang , mht penger og bruk av midler på hi-fi.

Valget falt på en okki-nokki hos Big Dipper , en lykkelig Espen bærer vaskern opp i 4. etg(tung som faen denne også , som alt annet hi-fi greier med litt str. på)
    pakker ut , blander væske , og kjører igjang.....Herregud for ett satans leven! ;D

Den bråker noe inni granskauen , men venner meg fort til dette , jeg merker allikevel ganske tidlig at vaskern knappt nok er skrudd sammen . Først takker skruen til senterspindelen for seg , etter 10 plater til var tallerkenen såpass løs at jeg måtte hjelpe til med hånden å dytte rundt , noe som selvfølgelig var helt uaktuellt den skulle jo være helautomatisk..... :eek:

Vasker nr 1 blir straks returnert forhandler , som selvfølgelig gir ut ny over disk uten mokking,,,,,,kommer hjem , pakker ut m og skal vaske,,,,,,,,FA..........nytt problem oppstår , bosset som holder tallerken er nå sveiset på på denne , men det er sveiset så skjev at sugerøret ikke klarer å følge tallerkens vandrende plan , den suger på to pungter og legger igjen på to...altså skiva ser ut som ett kakefat etter vaskingen...Nå blir jeg forbanna , jeg bærer jo trossalt sorgen opp og ned hver gang , og importør blir gjort oppmerksom på dette , og det skaper en dialog.....jeg vil jo ha igjen pengene....Det vil seff ikke importøren , han vil skaffe enda en maskin.....hmm vil jo ikke ha mer av den dritten der nå , det har nå gått over en mnd siden jeg dro den første i hus...

Vi blir enige om at han skal prøve å ordne en annen maskin til meg , det blir ye to mnd venting , mens den okkien som ikke virker uten preskraft på sugerøret blir stående her.....

-----------------------------------------------------------------------------

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ventetiden er nå over , og endelig skal jeg få en ny maskin til min platerensing...Levrandøren har gått tom , og det tar tid å produsere disse maskinene fra okki-nokki.

Jeg har jo en avtale med importør og når han ringer med ny vasker for 3 gang er jeg ikke sen om å hive meg rundt , vasker nr 2 er nedpakket og jeg reiser inn å bytter vasker igjen med importøren (big Dipper)...

Det første jeg blir mottatt med ,av importøren er en real beklagelse over at alt har tatt sånn tid , noe som er svært svært hyggelig .Importøren har nå fått inn flere vaskere og satt opp ett lager av disse , når jeg nå kommer hjem viser det seg at denne maskinen har fått seg en real trøkk i frakten , og derfor fått en skade i selve kassen ,(blir aldri tatt i bruk) dette var umulig å se ut fra kartongen , men jeg kontakter importøren sporendeks......Dette er nesten for godt til å være sant ,. stengetid er ett faktum men Jeg gjør igjen avtale om å bytte maskinen...Mandagen etter byttes maskinen , denne gangen tar ikke hverken jeg eller forretningens ansatte noen sjanser og vi pakker ut en maskin der i butikken for inspisering , det hele ser bra ut , alt er helt og tallerkenen som hadde en prod feil ved første og andre maskin er endret i produksjonen.

Ny maskin pakkes derfor opp igjen hjemme , strømmen kobles til og det hele ser ut til å fungere som opprinnelig tenkt....det går 20-30 slitene bruktskiver , maskinen suger både jevnt rundt hele plata , og de tidlige sympomene er vekk . Fordelen med denne maskinen kontra en del andre er helt klart mangel på støvdeksle...det er mye lettere å komme til å få tørket opp overflødig fludium under tallerkenen , matrialet som plata er belagt med er av tyoen neoprengummi og også veldig lett å få rengjort...

Ahh endelig mulighet til å vaske skiver igjen(den nr to kunne og vaske i ventetiden men altså en prod feil på tallerkenen gjorde at suget på platene ble ujevnt...

Platevasker er kanskje det aller beste å innvestere i dersom man ønsker golyd pr krone ved vinyl...spesiellt på bruktplater , og kjør gjerne de nye svindyre pressingene dine på en vasker også , da fjerner du alt belegg fra produksjonen og det hele lyder meget bedre.

Jeg var utrolig uheldig med min leveranse , jeg fikk levert fra den første sendingen av maskiner som ankom landet....på en annen side , servicen fra forhandler var mildt sagt upåklagelig....feks når jeg venta på maskin 2 kunne forhandler sagt kom å tilbakelever den du har , for så å vente på ny , den fikk jeg beholde imens , og bare byttet når den nye ankom.....At det dukker opp en transportskade på byttemaskinen kan heller ikke noen noe for , jeg er temmelig sikker på at hadde jeg handlet en slik maskin i samme str orden kroner i en større butikk hadde jeg nok pent måttet finne meg å stå i kø ja..Det slapp jeg hos BiG Dipper .

Jeg tillater meg å si at bedre service enn denne vesle platesjappa midt i byen skal man lete lenge etter , men slik er det jo gjerne i entusiastbutikker drevet av entusiaster....Derfor er det så viktig at entusiastene handler i sånne sjapper også , for vi vil jo så gjerne ha de der , enten det er vinylsjappene eller andre ikke-kjedebutikker i hi-fi bransjen

Det ble diskutert på ett tidelig stadium at undetegnede ville gjøre om kjøpet på den første maskinen , men sånn ble det altså ikke.Jeg hadde allikevell ikke fått vasker til samme pris andre steder , og mellomlegget var betydelig.

Videre syntes jeg prisen er upåklagelig , man kan kanskje ønske seg støvlokk,hengsler,ditt og datt , men alt i alt , okki-nokki vasker plater , den suger paltene tørre , og den gjør av vinylen virkelig låter bedre.....Å vaske vinyl under springen er liten vits når man kan få en slik sak for 3500,- som jeg betalte for denne.

for å gjøre en lang historie kort....det var altså tallerken som var problemet med den vaskern jeg hadde , Importøren kunne selvfølgelig gitt meg bare en ny tallerken , og sagt værsågod unge mann....Importør gir heller ut ny maskin , men det blir da gitt ut ett eskenytt produkt , med andre ord det er ikke snakk om noe lappverk for å få det iorden :) Ny vasker skal fungere dermed basta...og sånn ble det tilslutt.

Jeg var vel ganske frustrert , sikkert importøren også , og ja jeg innrømmer gjerne det at jeg vil ha noe som er iorden når jeg kjøper noe (derav betegnet produkt som dritt i innelgg over). Vi som forbrukere har aldri noe garanti for at våre produkter aldri går stykker , men når det først gjør det , er det betryggende å ha kjøpt utstyr fra noen som virkelig bryr seg .

Big Dipper brydde seg , både om meg som kunde , og produktet , jeg fikk en kjempeoppfølging av denne saken og var strålende fornøyd etter endt levering av siste vasker...

Maskinen er veldig bra til en fornuftig pris , og det kan ikke sies for mange ganger ,,,platevaskere en er god innvestering....tenk deg at du kjøper pickuper til titusen kroner for å oppnå golyd , men kjører stiften i mer møkk enn vinyl , sånt blir det neppe golyd av...

I dag er det helt utenkelig å ikke ha en slik maskin i hus...jeg har videresolgt min siste maskin , dette fordi jeg har en klåfingret pjokk , som jeg til stadighet tok iå fikle med snurreren.......Samtidig gikk dollaren kraftig ned og gjorde at det ble gunstig å kjøpe en vasker fra vpi,jeg er jo svak for vpi sine platespillere og gikk for en slik vasker her i sommer.......vaskemessig blir resultatet det samme , men det var en fordel(mht klåfingrede unger) at denne har lokk og gjør sugerør og tallerkener litt mindre morsomme å fikle på).....de bråker like infernalsk begge to så jeg prøver å unngå bruk sent om kvelden når jeg bor i blokk.

Det jeg ikke liker på noen av de to vaskerne , er senterskruene til tallerken. DE kunne med fordel vært laget med større trykkflate på labelen , av respektive produsenter , på vpi sin 16,5 er desverre senterspindelen for kort for å bruke samme senterskrue som til feks scout...dette er jo litt synd , for de skruene låser jo plata mye bedre....trykkflaten blir lengere ut på labelen og dermed fester platene bedre...

Jeg vurderer å dreie senterbolt av aluminium og gjenge opp , med diameter på ca 40-60 mm utvendig , dette vil gi mer press på labelen ,men må forskes litt på slik at ikke labelen skades.....jeg tror fortsatt at det er mulighet for en forbedring her....

for dere som hverken har vasker fra det ene eller andre merke , så sitt ikke der å vent....innvester i en slik maskin å livet som vinylentusiast blir enda morsommere.....

Ett pluss er at reservedelene både til vpi og okki-nokki er veldig billige , slik at det koster utrolig lite å drifte disse maskinene over tid , på okki-nokki byttes enkelt hele sugerøret ut(metall)....mens på vpi byttes bare plastrøret inni fjerholderen , jeg har ikke sjekket pris på vpi røret , men mener Big Dipper sa at reserverør til okki kosta 200kroner eller deromkring , noe som må sies å være svært rimelig for en "årsservice" å regne....i en tid der pølse og brus på shell koster halvparten på en solskinnsdag... ;).

Så lenge jeg spiller vinyl huser jeg en slik maskin , jeg bruker den også på nye plater før de spilles , for å fjerne belegg fra pressing.......altså alle plater får seg en runde på maskinen før spilling , man skal heller ikke se bort fra at en slik maskin kan redusere pu slitasje relativt mye , dersom alternativet er å pløye i møkkete riller , etter ett par år som vinyljunkie kan jeg ikke finne en eneste god grunn til å ikke kjøpe en slik maskin (forutsatt at man bruker relativt kostbare pu er )

Ha en fin vinylrik musikkaften alle sammen , på nyvasket vinyl....

Okki-nokki kjøper du her: www.bigdipper.no

Vpi kjøper du her : www.taaimport.no

clearaudio sin vasker her: www.soundgarden.no

Mvh Espen

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg kommet til veiens ende , det står mer på tapeten i skrivende stund ,men vil nå legge ut noen linker til både butikker jeg gjerne anbefaler og bruker flittig selv , og til produsenter av utstyr jeg trives med....

www.vpiindustries.com

www.caryaudio.com

www.tubedepot.com

www.bigdipper.no

www.audiokompaniet.no

www.avantgardeacoustic.de

www.klipsch.com

www.thorhaugeaudio.dk

Om en stund kommer en omfattende jobbmed innfelling av helmhotzresonaterer i veggen i stua , samt nytt effektrinn fra Audionote er bestillt , ventes levert desember 08.

Takk for at dere hang med hele veien....mvh Espen ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei I dag tester jeg ut fatterns gode gamle Doxa effekt på AG horna , koblet via m3 preamp , bortsett fra at den faste kablen er for dårlig skjermet og litt støy pga dette , spiller det slettes ikke værst med Doxa signature mk II......terminaler etc er jo ikke akkurat av siste wbt mote , men den spiller jammen flott , med tanke på hva bruktmarkedet forlanger for disse.....(denne blir aldri tilsalgs , fungerer som garasjeanlegg hos gubben)

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve den , nå i dag var den kobla fra pga noe hylleflytting , vips så lå den i bilen..... ;) MIN.

Det er lenge lenge siden jeg har spillt på transistor , og ser ikke bort fra at m3 ern fikser litt på det hele i oppsettet med doxa effekt , men somasgt dette låter slett ikke værst.....ampen er på 2 x 70 w oppgitt effekt , jeg får la være å klå for mye nedi denne , den har trossalt en annen eier...he he.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Doxa har vært på besøk en tid , og imponerte ikke akkurat veldig , litt lyst og pistrete i forhold til set magien...men men , da er det prøvet også....

jeg hiver ut ett bilde av platespiller med Dorian i armen...

Vedlegg

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Moro lesning her i tråden din Espen! :)
    Lurer på et par ting; prisen på VPI pucken og tyngden på den?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tyngden er jeg usikker på....prisen er 149 usd + mva+ frakt......kommer vel på drøye tusenlappen....

Enklere i bruk enn den std skruen som følger med......

Nå er ikke anlegget helt i form om dagen , mine monoblokker har fått seg en karamell av lynet og lar seg ikke umiddelbart reparere desverre......Nå er det i allefall godt å ha forsikring....Espen

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ixos_76 skrev:
    Tyngden er jeg usikker på....prisen er 149 usd + mva+ frakt......kommer vel på drøye tusenlappen....

Enklere i bruk enn den std skruen som følger med......

Nå er ikke anlegget helt i form om dagen , mine monoblokker har fått seg en karamell av lynet og lar seg ikke umiddelbart reparere desverre......Nå er det i allefall godt å ha forsikring....Espen

Føler med deg!
    Du har vel en reserveamp?

Er det skrufunksjon på pucken?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har reserveklamen inntakt , men loddet skrues ikke , bare slippes nedpå.

den er grunn i boringen , men passer på alle vpi spillere i alle fall ,

Jeg går å lurer på vinyloppgradering om dagen , det er litt elle-melle på ev dac combo eller ny vinylrigg....og jeg lurer faktisk på det kan bli det siste ;)
    Er jo veldig fornøyd med scouten , men vurderer ett ar hakk opp , for å si meg fornøyd . Det blir nok vpi igjen , men da med en 10,5 arm , og vallhallakabling....

Time willls show.....

Jeg har lenge drømt om en aries 3....på en annen side , er jo scouten god som gull den og , Ariesen har mer oppgraderingsmuligheter , og en bedre vta justering på 10,5 armen....

Er såpass fornøyd med cary spillern at jeg lever nok godt med denne ett år eller to til , dessuten har den digital out , og kan fungere som drivverk til en fremtidig dac....

til syvende og sist , jeg trenger ikke å bytte noe heller , men somsagt trur en bedre vinylrigg vil kunne dra entusiasmen for mediet enda lengere , kanskje?

Mvh Espen

REX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Antall liker
    6
    Hmm. Selge Scout'en? Gi meg et vink da ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vink på pm Rex.... ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ixos_76 skrev:
    Har reserveklamen inntakt , men loddet skrues ikke , bare slippes nedpå.

den er grunn i boringen , men passer på alle vpi spillere i alle fall ,

Jeg går å lurer på vinyloppgradering om dagen , det er litt elle-melle på ev dac combo eller ny vinylrigg....og jeg lurer faktisk på det kan bli det siste ;)
    Er jo veldig fornøyd med scouten , men vurderer ett ar hakk opp , for å si meg fornøyd . Det blir nok vpi igjen , men da med en 10,5 arm , og vallhallakabling....

Time willls show.....

Jeg har lenge drømt om en aries 3....på en annen side , er jo scouten god som gull den og , Ariesen har mer oppgraderingsmuligheter , og en bedre vta justering på 10,5 armen....

Er såpass fornøyd med cary spillern at jeg lever nok godt med denne ett år eller to til , dessuten har den digital out , og kan fungere som drivverk til en fremtidig dac....

til syvende og sist , jeg trenger ikke å bytte noe heller , men somsagt trur en bedre vinylrigg vil kunne dra entusiasmen for mediet enda lengere , kanskje?

Mvh Espen
    Du må være forsiktig Espen, snart overtar du kronen; som BYTTEKONGE! ;) ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ja dæven....der sier du noe continuo.... 8)

får dra det ut i neste år...hjelper det ? ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er min ytterst Kjære scout solgt..(snufs)........ :'( :'( :'(

hva skal jeg finne på(eller har funnet på nå da tru...?) den som lever får se.....

Scouten har vært mitt hjertebarn i hi-fi anlegget i 1 1/2 år , og det som jeg har vært aller best fornøyd med av mine nykjøp innen hi-fi ever. Den får ett godt hjem hos en som gjør en gedigen oppgradering ;D

jeg kan røpe at ett dac prosjekt akkurat har blitt avblåst , og nå skal jeg SATSE på vinylen fremover......

Hilsen Espen ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med salg, ixos. (og til den nye scout-eieren).

ja, da blir det spennende å se hva du drar i hus.
    har vel fått et og annet hint allerede... ;D
    gleder meg til bildene!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JEPP........jeg røper foreløpig bare at digitalis medium ikke vil bli prioritert hos meg , jeg har jo nå en rega p3, den skal selges videre og er en p3-24 med 301 srm , i sort ,.

jeg skal prøve den , og pakke den ned for videresalg.(noen som vil ha den) ;D

Jeg sikter noen giraffhoder høyere denne gangen !DErfor er dac byggingen av audionote dac utastt på ubestemmt tid , om det i det heletatt blir noe av vet jeg ikke , ikke før på lenge , og da mener jeg lenge...."satser"på cary riggen det lille av cd som spilles her hos meg fremover....gidder ikke pumpe penger inn i dette døende mediet ;D

VINYL LIVES....FOLKS!

;D ;D

ESpen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.770
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Siden du har fått ny snurrer i hus Esp., så er det vel bare dette smykket du mangler:

/-Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da er rega p3-24 med bias 2 solgt til ny lykkelig eier , mer vinylglede i det ganske land.... ;D ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ........og ny spiller er i hus !

Jeg har kjøpt meg en fullspekket superscoutmaster , flott brukt . Den ble henta i går , og rega solgt i dag , så her har det gått unna ......SSM spiller helt utrolig bra ! bruker nå en lyra argo , denne pu en har jobba i JMW 9 armen på scout , her før så den kjenner jeg til ganske godt , og den spiller med enda mer autoritet på denne ssm....tiltross for at pu en er litt lett for armen som jeg nå har 10,5 jmw

dette var virkelig imponerende , tatt noen bilder , men kvaliteten ble så som så ., tenkte å vente til i morra for å få tatt noen i dagslys som kanskje blir bedre .

sds motorstyringsenheten er fin , den kan bytte 33/45 ELEKTRONISK , kjekt , samtidig korrigerer den slik at motoren går riktig hastighet .

hittil er jeg hinsides fornøyd og må vel bar si : SUPER Superscoutmaster!!

og det er veldig stor forkjell på denne og en scout (scouten er jo knallbra ,) men denne har nok mer ro og tyngde....skulle vel bare mangle den koster jo mye mer også.

mer oppdateringer kommer , nå skal jeg spella mer.....myyye mer .

cary-cd spillern er innvilget lang juleferie ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk Takk , denne spillern er jaggumeg bra....finnes det så mye bedre tru ? ;D

gleder meg over at jeg skal eie denne lenge lenge , og kose meg , det blir nesten som å høre platene på nytt , en hinsides dynamikk , sout var bra , denne er langt bedre......Konge rett og slett.....Bre motoren må bæres med begge hender ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ixos_76 skrev:
    Takk Takk , denne spillern er jaggumeg bra....finnes det så mye bedre tru ? ;D

gleder meg over at jeg skal eie denne lenge lenge , og kose meg , det blir nesten som å høre platene på nytt , en hinsides dynamikk , sout var bra , denne er langt bedre......Konge rett og slett.....Bre motoren må bæres med begge hender ;D
    Gratulerer Espen! :D
    Bare lurer på hva lenge, lenge betyr? ::)

Casle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    1
    Ja, nå er Rega P3-24 spilleren i hus... fungerer fint den. Så endelig blir det litt vinyl her i heimen igjen etter en tids vinyl avholdenhet.
    Men Rega Bias 2 p.u'en kunne jeg jo ikke spille med så jeg stakk en tur innom cash 63 etter jobben og kjøpte hans Dynavector DV20X p.u. Så nå spiller det så det griner her. Utrolig hvor mye musikk man får ut av denne kombinasjonen...

Men, etter å ha hørt forskjellen på P3-24 m/DV20X og cash 63's Nottingham Hyperspace m/XX-2 så kjenner jeg det rykker litt i kjøpemuskelen.
    Så skulle det dukke opp et solid drivverk på markedet så kan det jo hende det blir handel...

Takker ihvertfall for en god handel Ixos.

/C

ixos_76 skrev:
    Hei , da er rega p3-24 med bias 2 solgt til ny lykkelig eier , mer vinylglede i det ganske land.... ;D ;D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Grattis med ny vinylrigg Espen, det gikk jammen fort i svingene. Ofte da man blir mest fornøyd også ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.235
    Torget vurderinger
    2
    Hr.Ixos. Må jeg få overbringe mine gratulasjoner. Blir det noe tid til Totta på cd på en stund nå ?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.770
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Morro Espen - når jeg snakket med deg i går, var du helt oppi himmer'n, snakket på utpust og innpust og jeg skjønte fort hvorfor - GRATULERER med dobbel MDF-plate (hehe - intern spøk fra alu-freaken).

Her i heimen forsvant ett drivverk i dag og det er ledig plass i hylla. Nytt på vei inn ...så da blir det vel mest vinyl på meg også...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser man det, ja.
    grattis, ixos!

kom nå med bildene, da mann!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bilder......spillern er betydelig bedre enn kameraet ;D

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Plata den står på er halvfabrikata , måtte finne noe stift når lack var for liten og den skapdøra jeg tok i bruk på søndan bøyde seg.......aair stillte med mdf fra eget lager nå i kveld,,.....tusen takk aair

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    litt armbase jmw 10,5 arm med norost kabling og antiscate.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    litt til....denne tåler nok noen bilder , synd at kvaliteten ikke er så god , men bedre med bra lyd enn bilde ;D

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn