Hei , det har gått en stud siden sist , jeg spiller mye musikk om dagen..... ;D ;Dsåpass mye at jeg ikke har giddet å skru av lokket for å ta bilder av preen enda , men det kommer , bruker noen arkivbilder fra an s sider i presentasjonen som kommer her...
Det er en senvinterkveld , jeg hadde uken før vært innom BHO for å høre hans la scala , og vi kom innpå preamper , og han skulle selge sin for å finansiere ny bp preamp..og den han skulle selge brukt var dyr....!ikkeno jeg umiddelbart kjøpte , men som den hyggelige , forståelsesfulle bho er , tilbudte han å ta med preampen på besøk...

..ett møte hos meg ble avtalt...Conrad jonson skulle utforderes , å jeg var neimen ikke sikker på om dette var verdt pengene....
BHo kommer til avtalt tid , lemper av preamp ved inngangen , jeg bærer opp i 4.etg mens han kjører ned bilen til lovlig parkering for kvelden....forbanna pre, tung som faen..jeg begynte å ane at min cj var utsatt for ett helvetes kjør i stallen , som skulle måles opp mot vidunderpreampen fra Petter Quortrups labratorie....
Vi koblet opp og spillete 1 LÅT.........

Hva i granskauen skjer....jo min cj preamp blir parkert så til de grader , jeg ble helt satt ut , her var det Dynamikk med stor D...! Luft , rom og detaljer , jeg hadde jo delvfølgelig ikke hørt maken hjemme , Bho hadde sedvanlig god tid , og vi ble sittende å spille lenge den kvelden , men tida gikk så alt for fort...og det var tid for bho å ta turen hjem , jobber ventet dagen etter , vi pakket ned vidunderpreen igjen , og jeg takket for visitten , så var det tid for ett par plater med cj da....det er somregel når man kobler tilbake man for sjokket skikkelig , dette var direkte flatt og kjedelig , mykt og rundt i kantene , det var som om det menglet noe....det gjorde det jo også....preampen til BHO......
Tankene begynte å løpe her om kjøp , men jeg syntes det fortsatt var mye penger det var snakk om nypris + modding for noen tusen hvnaer vi fort over 60k 8)....men det var en betraktelig hyggeligere pris det var snakk om , 27k.....mye penger, og tittet litt rundt noen dager på nymarkedet for se hva det gikk å få for den prisen nytt , etter en stund ga jeg opp , jeg falt for fristelsen å kjøpe denne preampen....en Audionote M3 Phonopreamplifier.......det som var at den og hadde sølvront også , noe jeg ville ha, den var nylig oppgradert med Hi-B trafoer hos UA..en skikkelig gobit , ejg hadde også fått ett tilbud på en pre som hadde vært borte på bruktmarkedet i løpet av ett blunk om den ble legt ut......
noen tlf senere , og noen lapper mindre på konoten , og en kveld hos bho med lokket av og en masse forlkaringer , var jeg eier av denne fantastiske boksen , jeg koblet opp hjemme og det står fortsatt å spiller som en drøm hos meg , den skal heller ikke byttes ut....skal jeg ha noebedre enn denne blir det nok snakk om å kjøpe en i ett seks sifret beløp , og det er ikke akutellt , jeg har nå muligheten til å bygge elektronikk rundt hjertet i anlegget , nemlig preampen!......det blir også gjort på ett senere tidspungt , det er bare at dette svei i lommeboka , og jeg er mer enn fornøyd igjen jeg

.......det største løftet jeg har gjort i hi-fi siden jeg kjøpte min første røramp og byttet fra en harmannreciver.....
I disse dager skal den oppgraderes med AN stepattenuator , det blir spennede . det skal gjøres hos UA sitt verksted på Tolvsrød.....jeg er dialog med de om dette nå , og fått beskjed om at dette blir ett skikkelig løft på akkurat denne preampen , fordi den er kostet på såpass fra før...
Den har en fantastisk mm riia innebygget med sølv rcaplugger og sølvkabling.....
i linjedelen brukes røret 5687 1 pr kanal , likeretterør er rca 6x5 gt
Denne preampen selger jeg aldri...........hvis jeg ikke har råd til å svi av en god del mere penger på en dyrere an preamp...og som jeg sa er redd det vil komme opp i 6 sifret før det blir veldig mye bedre....den har ått sin faste plass i hjemmet mitt , jeg skulle gjeren testa denne mot andre an preamper med tiden for å sett hvor god den er
Litt bilder klippet fra AN s hjemmesider :