Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.935
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det har vel vært oppe før, men jeg har da fått inderlig nok av tabloidoppslag om et visst rettslig oppgjør om forholdene innad i en viss toppidrettsfamilie. Ka farsken? (Jeg har egentlig gitt opp den verste bannskapen med årene, men skulle nok ha vært i stand til å bruke et par minutter med demonpåkallelse vedrørende dette temaet.)

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.067
    Sted
    Sunnmøre
    Den saken er blitt helt usmakelig.... rett nok har det vel vært noe skudder-mudder, men mediagrafsingen har gjort med godt kvalm for lenge siden..
    Einig.

Har lese eit par saker om saka, og ingenting av det som har kome fram har gjeve meg noko anna inntrykk enn det eit par episodar av den dokusåpe-serien gav: Ein ufyseleg og autoritær type som ikkje akkurat greidde å vera både trenar og far. Neppe grove lovbrot, meir at folkemeininga om farsrolla («kva er ein god far») har endra seg dramatisk dei siste 20-30 åra.

Også irriterande at påtalemakta ser ut til å bruka veldig mykje ressursar på saker fordi dei er hausa opp i media føreåt. Dette er ikkje den einaste.

• Liker
    Reaksjoner: MML

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    14.261
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Når man legger inn bestilling i nettbutikk, og det eneste man har fått en uke senere er den første, automatiske bekreftelsen. Ingen
    sending, ingen estimert leveringsdato, nada.

Rett og slett for dårlig.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.467
    Torget vurderinger
    0
    Det har vel vært oppe før, men jeg har da fått inderlig nok av tabloidoppslag om et visst rettslig oppgjør om forholdene innad i en viss toppidrettsfamilie. Ka farsken? (Jeg har egentlig gitt opp den verste bannskapen med årene, men skulle nok ha vært i stand til å bruke et par minutter med demonpåkallelse vedrørende dette temaet.)
    Du lærte meg en gang for veldig leeeenge siden et ukvemsord jeg meget sjelden bruker. Det har på en måte blitt en form for et "Taktisk atomvåpen"!
    Kjekkt å ha men vanskelig å benytte. Og det er "Din bedritne latrineplanke". Benyttes KUN i meget påkrevede situsajoner der mottaker virkelig fortjener det.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.467
    Torget vurderinger
    0
    I dag på flyet fra Oslo til Kirkenes var det en ufyselig fyr som jeg hadde veldig lyst til å smøre til! Men slkt gjør man dog ikke!
    En dame på andre siden av midtgangen lette litt fortvilt etter ledig plass til sin lille trillekoffert i hattehylla. Jeg gjorde henne oppmerksom på en plass
    litt bak setet hennes. Hun stablet om på et par vesker og da var det plass nok. Da hun bøyde seg ned for å løfte opp kofferten som sto i midtgagen var det
    en slesk type / slask som satt litt bak den ledige plassen i hattehylla som skyndte seg å å hive sin egen lille trillekoffert over hodet på henne som sto bøyd
    og inn i den ledige plassen. Deretter satte han seg godt til rette i stolen med det mest sleske smil jeg har sett! Vi var noen som kommenteret at dette var frekt men han "hørte det ikke"!

Det irriterer noe at man ikke kan gå bort til slike og trykke dem på nesen så de begynner å blø neseblod! Men som sagt, slikt gjør man jo bare ikke.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.206
    For å gjøre en lang historie kort så glemte ufysen som satt ved siden av meg noen papirer (sikkert viktige siden han var en viktigper) i lommen på setet. Jeg ventet til vi hadde passert bagasjeutleveringen før jeg gjorde han oppmerksom på det.
    Slemt, men fy så deilig.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    14.261
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Når man legger inn bestilling i nettbutikk, og det eneste man har fått en uke senere er den første, automatiske bekreftelsen. Ingen
    sending, ingen estimert leveringsdato, nada.

Rett og slett for dårlig.
    Da sendte jeg mail og kansellerte ordren, og da fikk jeg svar selvsagt. Da er varen angivelig på vei (det sto at de hadde den på lager
    da jeg bestilte) og skal være her neste uke.

For sent da jeg har bestilt et annet sted allerede.

Litt kommunikasjon er alt som skal til, så vanskelig er det da ikke.

• Liker
    Reaksjoner: raw

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Holmestrand
    I ei tid hvor vi skal redusere på bruk av plast,
    så innføres det det plastkork på melkekartongen.

Samtidig så betaler vi 150.000 kr tonnet iplastavgift for bæreposen vi bærer melka hjem i.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    14.261
    Sted
    Interiore Simplicitate

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    525
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.345
    Hva baserer du det på? Med mindre du definerer handelens miljøfond som handelsnæringa selv så stemmer det ikke.

Plastpose koster 6,75 kroner. 4 kroner er til handelens miljøfond, 1,35 til staten ifa moms og siste 1,40 til butikken.

Ordningen viser seg være frivillig. Og det ble nylig avslørt at med unntak av de større kjedene er de fleste aktørene innen handel ikke er medlem.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn