Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.436
    Åååå!! Den der ja! Har alltid vært misunnelig på det paret der, de eier jo ikke økonomiske bekymringer overhodet...........!
    Har alltid vørt irritert på klysen, besserwisser av en annen verden. Hun er jo bare et blondt nek.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Misforstå meg rett, hun er langt fra stygg, men hun er ikke "pen nok" til å være så "blond" som hun synes å være!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.948
    Antall liker
    11.351
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Gode reklamefilmer er sjeldne... jeg husker et par... Audireklamen for AWD, med bikkja på trappa.. og den hysteriske Byggmakkerreklamen hvor gubben dreiv med alle mulige slags påfunn for at kjerringa ikke skulle se noe som hadde med Byggmakker å gjøre....
    Ellers er det meste et regelrett hån mot alminnelig intelligens...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg liker den gamle «har’em lagd bok av Ringenes Herre og, nå a!».
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Det er egentlig ikke folka i den reklamen som irriterer meg, mer propagandaen og narrativet. Men ja, selve reklamen er jævlig.
    Jeg skulle veldig gjerne ønske at livet var så enkelt som det. Hva mener du med propaganda? Savner du mangfold i alle retninger?
    Jeg tror at de folka i reklamen er representative for den store majoriteten nordmenn, enn så lenge. Så da er den reklamen
    hverken verre eller bedre enn alle andre reklamer som vil selge varer.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg skulle veldig gjerne ønske at livet var så enkelt som det. Hva mener du med propaganda? Savner du mangfold i alle retninger?
    Jeg tror at de folka i reklamen er representative for den store majoriteten nordmenn, enn så lenge. Så da er den reklamen
    hverken verre eller bedre enn alle andre reklamer som vil selge varer.
    Coop-propaganda, om at Coop Obs liksom har løsningen på alle livets problemer. Det er dritkleint og ekkelt.

    Usikker på hvorfor du trekker inn "mangfold" og "den store majoriteten av nordmenn" i dette.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Coop-propaganda, om at Coop Obs liksom har løsningen på alle livets problemer. Det er dritkleint og ekkelt.

    Usikker på hvorfor du trekker inn "mangfold" og "den store majoriteten av nordmenn" i dette.
    I et Norge uten hysteriske drivstoffpriser, dyr strøm og økende matvarepriser ville nok dette paret være et ikke helt
    dumt eksempel på gjennomsnitts Ola og Kari Dunk. Men i dag tror jeg ikke de er fullt så gjennomsnittlige, enkelt sagt.

    Hadde denne reklamen blitt fulgt opp med en versjon II som er reklame for Intrum eller et annet inkassobyrå ville det straks
    blitt litt mer realisme over det hele.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    Gode reklamefilmer er sjeldne... jeg husker et par... Audireklamen for AWD, med bikkja på trappa.. og den hysteriske Byggmakkerreklamen hvor gubben dreiv med alle mulige slags påfunn for at kjerringa ikke skulle se noe som hadde med Byggmakker å gjøre....
    Ellers er det meste et regelrett hån mot alminnelig intelligens...
    Til det siste, hvor ofte ser man en annonsert pris som ikke inneholder et 9-tall eller flere?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Noen av de bedre reklamefilmer er fra Norsk Tipping. Han som kjørte Leo, som en ripp off fra Kellys Helter var faktisk gripende.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.133
    Noen av de bedre reklamefilmer er fra Norsk Tipping. Han som kjørte Leo, som en ripp off fra Kellys Helter var faktisk gripende.
    Ja det var noen gode Lottoreklamer husker jeg. VG hadde også noen gode på 90 tallet (tror jeg det var..).
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    I et Norge uten hysteriske drivstoffpriser, dyr strøm og økende matvarepriser ville nok dette paret være et ikke helt
    dumt eksempel på gjennomsnitts Ola og Kari Dunk. Men i dag tror jeg ikke de er fullt så gjennomsnittlige, enkelt sagt.

    Hadde denne reklamen blitt fulgt opp med en versjon II som er reklame for Intrum eller et annet inkassobyrå ville det straks
    blitt litt mer realisme over det hele.
    Jeg reagerer som sagt ikke noe særlig på folka i den filmen, det er mest budskapet og tonen i filmen som gir brekninger. 😌
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.152
    Antall liker
    7.790
    Sted
    Oslo
    Problemet med de"bra" reklamene er at de ikke skaper mersalg.
    Ergo er de dårlige reklamer.
    "God" reklame er den som får deg til å kjøpe bleier og bind og alt mulig annet.
    Coke adds life og på maccern har du det gøy med dine venner!
    For ikke å snakke om hva Shell's V2 kan gjøre med forbruket på en Tesla!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Reklamene fra Kinderegg da?
    "Tre ting, men det går jo ikke!?!"
    Noe så åndssløvt at det er imponerende.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.152
    Antall liker
    7.790
    Sted
    Oslo
    Kinderegg har jo gitt oss et ord som betyr noe i retning av at det gir oss flere ting på en gang.
    Det motsatte av Støre/Vedum regjeringa.... eller kanskje akkurat hva de gir oss?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Den maling reklamen med fyren som prøver å få på seg kjeledress, og knapper fyker av og armene er for korte etc. da dressen har "krympet" 😄Aldri ledd så mye av en reklame noen gang. Smart film med budskap om produktet på en snedig og morsom måte. Finner den ikke, noen som vet hvor man kan se den?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Posten reklamen med "hmm, skeptisk" likte jeg også fordi jeg kjente meg så altfor godt igjen i fyren.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.515
    Antall liker
    102.823
    Torget vurderinger
    23
    Irriterer meg over de "nye" 1,5 liters brusflaskene som er så myke at de imploderer når man løfter dem opp og begynner å helle av dem.
    Jeg også. Og at de har fjernet den hardplast "flensen som var på flaska rett under korken, veldig mye enklere å løfte/holde flaskene da. Hrmf :mad:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg også. Og at de har fjernet den hardplast "flensen som var på flaska rett under korken, veldig mye enklere å løfte/holde flaskene da. Hrmf :mad:
    Neste versjon Colaflaske blir trolig sånne plastposer som man får kjøpt spylervæske i, tenker jeg. Sparer produksjons- og transportkostnader. 🤔😅
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.515
    Antall liker
    102.823
    Torget vurderinger
    23
    Fy for faen da... ikke mal slike skrekkscenarioer :oops: :oops:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Men Solo reklamen med Olga Marie Mikalsen var jo staselig da.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Fra facebook-siden til Jula: "Jula vil motivere mennesker til å selv gjøre hverdagen sin enklere og skape et aktivt og givende liv." 🤢

    Eier reklamefolk overhodet ingen skam i livet?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Neste versjon Colaflaske blir trolig sånne plastposer som man får kjøpt spylervæske i, tenker jeg. Sparer produksjons- og transportkostnader. 🤔😅
    Tipper på resirkulert papp jeg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tipper på resirkulert papp jeg.
    Type melkekartong, ja. Det verste er at det er ikke helt utenkelig. Først lo jeg litt av tanken, men latteren stilnet når jeg innså at det kunne skjedd. Kanskje samtidig med at kullsyre blir forbudt.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    9.775
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Black Friday, Black Week, Cyber Monday.

    Drit og dra.

    Så noen frustrerte medlemmer av handelsstanden som sutret over hele greia, og ønsket å danne felles front mot tøyset.

    For det startet vel hos oss kundene ja... :unsure: :sneaky:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.437
    Antall liker
    84.029
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg var i kontakt med et forsikringsselskap i forrige uke og rett etter jeg hadde lagt på, kommer en automatisk telefonsamtale med x antall spørsmål. Etter å ha handlet på nett, kommer det mail etter noen dager om hva jeg mener om produktet. Etter å ha bestilt en pizza fra Peppes i går, får jeg x antall spørsmål på sms om pizzaen osv osv. Det får jaggu være bra at jeg gidder å handle hos dem, enn å måtte stå skolerett og svare for hver eneste handel og tlfsamtale jeg foretar meg. Jævxx irriterende! 😤
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn