Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Syncrolux

    Gjest
    Bah. Gardiner ER viktig. Makan ….. ;)
    Er vel litt over middels gardin-junkie selv….
    Opphengene til IKEA er crap.….. De som Jysk har er mye bedre synes jeg!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Bah. Gardiner ER viktig. Makan ….. ;)
    Er vel litt over middels gardin-junkie selv….
    Opphengene til IKEA er crap.….. De som Jysk har er mye bedre synes jeg!
    Jaha, ja. Kjenner at det var ganske irriterende at du kaller IKEA sine for crap når jeg har satset på dem både i stue og soverom. ;P

    Men klart gardiner er viktige, både for å hindre innsyn og for å ikke bli bokstavelig talt stekt av kveldssola. Skader sikkert ikke akustikken heller. :unsure:
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.804
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Holmestrand
    Tok med kona på en tur til Latter i fjor. Vi så på Sigrid Bonde Tusvik sitt show "Heks on the Beach"...
    Fy faen så jævlig. Bare helt utslitte gamle floskler om hvor dumme menn er.... Det var så kleint at flere gikk før tiden.
    Ricky Gervais har skjønt det. Damer er ikke morsomme.
    Da må du se på «Apollo». Masse morsomme damer.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.078
    Antall liker
    1.082
    Sted
    '
    Enda et hakk mer irriterende: UP-bil med L-skilt.
    "Vedkommende som tok bildet opplyser til VG at den sivile politibilen hadde stoppet en bil, en Volvo med takboks, og at politibilen hadde blålys i bakruta men at dette ikke kommer frem på bildet."

    Ikke nok med at det hadde dekorert bilen med L-skilt, de hadde også jålet opp Volvoen med en Mercedes-stjerne. :rolleyes:

    30VO433HX80P.jpg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jaha, ja. Kjenner at det var ganske irriterende at du kaller IKEA sine for crap når jeg har satset på dem både i stue og soverom. ;P

    Men klart gardiner er viktige, både for å hindre innsyn og for å ikke bli bokstavelig talt stekt av kveldssola. Skader sikkert ikke akustikken heller. :unsure:
    Du skulle konsultert en ekspert (meg) med lang erfaring først... hehe.
    Neida, IKEA sine er greie nok. Det er bare at de på Jysk er hakket bedre, og betraktelig dyrere.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Selvsagt. Jeg har gardinstenger fra Gryphon og gardiner fra PS Audio i lytterommet mitt.

    PS. Husk å jorde gardinstengene, helst med sølvkabel.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du skulle konsultert en ekspert (meg) med lang erfaring først... hehe.
    Neida, IKEA sine er greie nok. Det er bare at de på Jysk er hakket bedre, og betraktelig dyrere.
    Må være første gang Jysk har noe som er bedre enn IKEA, i såfall. IKEA har til og med sin egen planlegger for sånne som meg, med animerte bilder og steg for steg for instruksjoner så man vet akkurat hva man skal kjøpe. Er en del av opplevelsen det også. :cool:

    Se:


    Er det noe annet jeg bør spørre deg om først, før jeg innreder eller gjør noe mer her hjemme? :unsure: Neste punkt er å koble til vaskemaskin på badet. :whistle:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    En annen ting som irriterer meg en del er oppvaskmaskiner med bestikkskuff øverst. Det gjør at hylla under blir så lav at nesten ingen litt store eller glass og ting får plass lenger, og må vaskes for hånd.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.963
    Antall liker
    7.007
    Sted
    Kongsberg
    Det irriterer meg at konas nye fancy glass er så bånntunge at det er nesten umulig å få de til å stå opp ned i oppvaskmaskinen. Nå på sommeren flyr det inn og ut unger som drikker opp juicen min og fyller opp oppvaskmaskinen med fancy glass som ligger hulter til bulter overalt i oppvaskmaskinen.
    Faen altså. På setra i gamle dager hadde vi EN ause som alle drakk vann fra. Det var tider det.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.707
    Torget vurderinger
    96
    Benny Hill fikk dårlig humor til å bli morsomt. Forskjellen er at vitsene rammet han selv, har var ikke morsom på bekostning av andre.
    Mange vil si at det var på bekostning av kvinner. Men de er jo aldri morsomme selv, så like greit. Anne K. Hærland er et hederlig unntak. Hun er fantastisk morsom, kjapp i replikken og herlig fri for PK.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    En annen ting som irriterer meg en del er oppvaskmaskiner med bestikkskuff øverst. Det gjør at hylla under blir så lav at nesten ingen litt store eller glass og ting får plass lenger, og må vaskes for hånd.
    Justerbar hylle er kjekt da.

    Det som irriterer meg mest med min oppvaskmaskin er at det ikke er noe godt sted å legge sleiver, stekespader og sånt. Grrr.... Tror jeg snart blir radikalisert interiørbutikkterrorist.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.760
    Sted
    Oslo
    Justerbar hylle er kjekt da.

    Det som irriterer meg mest med min oppvaskmaskin er at det ikke er noe godt sted å legge sleiver, stekespader og sånt. Grrr.... Tror jeg snart blir radikalisert interiørbutikkterrorist.
    Og der blei du flagga av PST.
    Både radikalisert og terrorist i samme innlegg.
    Blir nok en bekymringssamtale det ja!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Justerbar hylle er kjekt da.

    Det som irriterer meg mest med min oppvaskmaskin er at det ikke er noe godt sted å legge sleiver, stekespader og sånt. Grrr.... Tror jeg snart blir radikalisert interiørbutikkterrorist.
    Vet ikke om den er justerbar, men det er den helt sikkert ikke. Er vel sånn når man kjøper ferdige pakkeløsninger, da er det ofte de enkleste løsningene som blir brukt. Jeg oppgraderte til stor oppvaskkum, annen benkeplate og micro, men oppvaskmaskinen tenkte jeg ikke over engang. Skulle oppgradert den, og tatt en større koketopp i samme slengen. Tror kanskje de som lager koketopper at folk lager mat med bare èn knøttliten kjele av gangen? Det er knapt plass til stekepanne, kokekjele, og sausekjele samtidig, så liten er den.

    Men nå er jeg egentlig mest irritert fordi en skrue jeg måtte sage kortere ikke entrer gjengene inne i veggen. Og jeg har ingen fil her til å ta gradene med.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vaffal de som er for små, og har touch-betjening. Er så jeg vurderer å droppe nye høyttalere og heller bruke pengene på en bedre koketopp.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    I min er begge de 2 øverste hyllene justerbare. Jeg får plass til vinglass med stett i 2 hyller. Og har fremdeles bestikkhylle øverst.
    Takk for tips, skal sjekke siden når jeg har fått meg mat og ikke føler meg så vrang lenger.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Jeg kasta ut bestikkskuffa og erstatta den med bestikkkurven fra gamle el-kaputskij før den gikk til resirk.
    Mindre pirk og prakk på den måten IMO
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    Har du litt OCD når du legger bestikket i bestikkskuffen så er den genial. Når man rydder ut så er det svosj-svosj så er man ferdig. Har man kurv så må man plukke ut en for en av bestikket. Dessuten slipper man det store dilemmaet, bestikket opp eller ned?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.760
    Sted
    Oslo
    Bror min og jeg kjøpte samme bestikk.
    Han bruker bestikk kurv i maskin, jeg vasker for hånd.
    Hans er nå fullt av riper, mitt shining like a diamond in a goats ass, lytefritt!
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Bestikkkurven skal benyttes med skaftet NED, og selvsagt sorteres slik at hver dings har sin eget rom.
    Alle teskjeer i ett, alle gafler i et annet, etc etc.
    Ergo null forekomster av tidligere nevnte pirk og prakk :geek:

    Edit: Man vasker potene før man tømmer maskina, åff kåårs. Da er heller ikke 'løfte dem ut etter håndtaket' et tema lenger
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Bror min og jeg kjøpte samme bestikk.
    Han bruker bestikk kurv i maskin, jeg vasker for hånd.
    Hans er nå fullt av riper, mitt shining like a diamond in a goats ass, lytefritt!
    Kjøpte nytt bestikk før jeg flyttet, og når det har 25 års garanti tar jeg det litt for gitt at det tåler oppvaskmaskin slik de lover.

    Dessuten har jeg jo en sånn fantastisk bestikkskuff hvor bestikket får ligge fastspent i fred for hverandre, så skjønner ikke hvordan riper skal kunne oppstå. ;P
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.760
    Sted
    Oslo
    Kjøpte nytt bestikk før jeg flyttet, og når det har 25 års garanti tar jeg det litt for gitt at det tåler oppvaskmaskin slik de lover.

    Dessuten har jeg jo en sånn fantastisk bestikkskuff hvor bestikket får ligge fastspent i fred for hverandre, så skjønner ikke hvordan riper skal kunne oppstå. ;P
    Det er jo det geniale med bestikk skuff, i en bestikk kurv har de jo jacuzzi sex med hverandre.
    Men er old school og foretrekker håndvask og manuell tørking.
    Foretrekker også vinyl og rørforsterkere!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er jo det geniale med bestikk skuff, i en bestikk kurv har de jo jacuzzi sex med hverandre.
    Men er old school og foretrekker håndvask og manuell tørking.
    Foretrekker også vinyl og rørforsterkere!
    Sikkert greit det, men det u-geniale med bestikkskuff er jo som sagt at det blir så lavt under taket i skuffen under.

    Men det er bestikk, og det er 18/10 stainless steel, så det er laget for å brukes. Ellers har jeg ikke noe imot å vaske opp for hånd, det bare tar så lang tid før det tørker.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.023
    Antall liker
    4.379
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Det irriterer meg at konas nye fancy glass er så bånntunge at det er nesten umulig å få de til å stå opp ned i oppvaskmaskinen. Nå på sommeren flyr det inn og ut unger som drikker opp juicen min og fyller opp oppvaskmaskinen med fancy glass som ligger hulter til bulter overalt i oppvaskmaskinen.
    Faen altså. På setra i gamle dager hadde vi EN ause som alle drakk vann fra. Det var tider det.
    Ja dette er noe jævelskap! Kopper og glass med feil tyngdepunkt, tallerker boller fat etc som ikke kan stables, plastredskap på kjøkken, osv.. GRRRRRRRRR
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn