Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.893
    Antall liker
    11.283
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har skrevet det før, men hvis man synes at livet er traurig og ens arbeid blir lite vedsatt, kan man jo tenke på at noen steder i Tyskland står det noen og monterer blinklys på slike biler....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Virker som om dyre tyske biler, les BMW, Audi og Mercedes har blinklys som ekstrautstyr, som eierne ikke huker av for
    Akkurat det med manglende bruk av blinklys er ikke spesifikt for bilmerke har jeg lagt merke til.
    Jeg har imidlertid noen til:
    Den med at man ikke legger seg inn mot midten av veien når man skal svinge til venstre og dermed blokkerer for de som skal rett fram og som ellers kunne ha passert på høyre side.

    Og de som ikke har forstått at når man skal svinge til venstre i et lyskryss skal man kjøre inn i krysset på grønt og vente til det er klart - "inn på grønt ut på gult" sa min trafikklærer til meg. Nå står mange å venter med å kjøre inn i krysset til det blir klart for møtende biler, og dermed er det ingen som kommer over krysset fordi det blir rødt før siste møtende bil har passert.

    Og så har man de som ikke kjører langt nok fram slik at det ikke registreres at det står en bil der og dermed blir det aldri grønt. Jeg har et slikt lyskryss ikke langt fra der jeg bor (sidevei inn på en hovedvei) og et par ganger har jeg vært nødt til å gå ut av bilen og fortelle bilen foran meg at han står for langt unna krysset slik at han aldri vil få grønt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Idioter er det over alt. Bak rattet blir de ekstra synlige... 😀
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, man har gjort sine feil. Egentlig tror jeg skillet går mellom de som lærer av sine feil og de som nekter å erkjenne de og/eller er ute av stand til å lære.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ingen som låner sine tryner til gambling reklamer fortjener annet enn forakt.
    Tja. En proffboksers karriere er ganske kort, så jeg kan på en måte skjønne at man vil tjene de pengene man kan mens man fortsatt er aktiv.

    Men hvis man først skal være kategorisk syns jeg man like gjerne kan si at alle som jobber med eller lager reklame er avskum som ikke fortjener annet enn forakt.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Tja. En proffboksers karriere er ganske kort, så jeg kan på en måte skjønne at man vil tjene de pengene man kan mens man fortsatt er aktiv.

    Men hvis man først skal være kategorisk syns jeg man like gjerne kan si at alle som jobber med eller lager reklame er avskum som ikke fortjener annet enn forakt.
    Kan man ikke tjene penger på noe som ikke innebærer salg av sjelen?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kan man ikke tjene penger på noe som ikke innebærer salg av sjelen?
    Jo, det kan man nok sikkert. Men jeg kan ikke svare på hvilke muligheter Cecilia har, eller om hun har fått andre tilbud som var mer moralsk høyverdige.

    Jeg ville uansett vært forsiktig med å sette meg på en høy hest og dømme andre for å ta jobber som kanskje er veldig godt lønnet, når man ser slutten på karrieren nærme seg med stormskritt. Det er ikke lenge til hun blir 40. Ville ikke vi takket ja til en lignende mulighet i hennes situasjon?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det kan man si om mangt. Anledning gjør tyv...... Uansett er vi ikke tvunget til å respektere det. Aner ingen ting om hennes privatøkonomi men Carew feks har midler nok til mange liv på øverste hylle. Man kan alltid velge hvilket gjørmehull man vil velte seg i. Det finnes sikkert alternativer til betting.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, hun er vel ikke akkurat den eneste som har reklamert for dem heller. Uansett har jeg uendelig mye mer sympati for boksere enn fotballspillere. Og proffboksing har vel aldri vært like lukrativt som fotball her tillands heller.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.508
    Antall liker
    7.843
    Torget vurderinger
    0
    Jo, det kan man nok sikkert. Men jeg kan ikke svare på hvilke muligheter Cecilia har, eller om hun har fått andre tilbud som var mer moralsk høyverdige.

    Jeg ville uansett vært forsiktig med å sette meg på en høy hest og dømme andre for å ta jobber som kanskje er veldig godt lønnet, når man ser slutten på karrieren nærme seg med stormskritt. Det er ikke lenge til hun blir 40. Ville ikke vi takket ja til en lignende mulighet i hennes situasjon?
    Jo det er nettopp det som plager mange er jeg redd, vi ville ha gjort akkurat det samme. Men vi får ikke muligheten og på grunn av misunnelse setter vi oss på vår moralske høye hest!

    Dette er på samma måte som alle de som gnager om at LOTTO vinnere bare MÅ bruke pengene på "moralsk høyverdige" prosjekter og ikke søle dem bort på "kvinner vin og sang"! Hvis jeg vinner noen fantasillioner i LOTTO er det ganske klart at jeg kommer til å bruke hver en smule på det mest trengende prosjektet jeg kjenner til, MEG SELV!

    For noen år tilbake var det en eller annen i nabolaget som vant en 6-7 mill i et Lottospill. Damen på TV sa at gevinsten hadde gått til vår kommune. Kort tid etter ringte en av konas venninder og spurte etter henne. Hun var på jobb så det sa jeg og hun spurte hva jeg drev med. Jeg sa at jeg drev å funderte på hva jeg skulle bruke alle pengene på. Hun tok ikke tegninga med en gang og spurte hva jeg mente. Da spurte jeg om ikke hun hadde hørt at førstegevinsten hadde gått hit? Det ble helt stille i telefonen før hun gispet, "var det du?????!!!!!" Jeg gav henne et par sekunder før jeg lo og sa at jeg tullet med henne. Hun sukket lettet og utbrøt: "Det var godt, for nå kjente jeg at jeg begynte å bli veldig misunnelig!" En veldig menneskelig reaksjon. Det som er noe uvanlig med denne damen er at hun er veldig ærlig, spontan, rett fram og et OK menneske. Det å innrømme noe slik er nok ikke helt vanlig, men jeg tror det er en reaksjon som de fleste vil komme borti i en slik situasjon. Noe allmenmenneskelig med andre ord. Og i denne suppa finner vi også mye av kritikken av Carew og Brekkhus. Tror nå jeg da.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan bare svare for min egen del og min kommentar til betting reklamer. Har aldri misunt de noe som helst. Carew har jeg til og med alltid likt. Men som offentlige forbilder forventet jeg en viss adferd. Jeg finner betting selskapene dypt umoralske. Hadde de tegnet en million tale på å promotere feks norsk laks hadde jeg ikke ofret det en tanke. Å tjene penger på noe som fører til så mye ulykke er noe helt annet. Jeg synes bare det er så snodig at nok aldri er nok, og at det ikke finnes grenser for mer.

    Det er lov å tjene penger. Kall meg naiv, jeg har bare et ønske om at folk tjener penger på ting som gir et positivt bidrag til samfunnet. Gambling er ikke det. Du ser da at det må - og faktisk bør - være mulig å være kritisk til hva folk tjener penger på? Jeg kaller det å holde to tanker i hodet på en gang.

    At fattigfolk gjør mye rart for få livene sine til å gå rundt har jeg stor sympati for. At folk som klarer seg mer enn godt nok gjør som Faust har jeg null forståelse for.
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.405
    Antall liker
    9.639
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Reklame er generelt irriterende, og bettingselskapene er usjarmerende. Jeg lar meg imidlertid irritere mer av Norsk tippings reklamer, både de rene reklamene og de nesten daglige «redaksjonelle» oppslagene om hvem som vant hvor mye.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Langt i fra uenig med din mening om Norsk Tippings reklamer, men bytt usjarmerende med kyniske i omtalen av bettingselskapenr. At idrettsfolk skal benytte sin rolle som forbilder til å lokke folk til å gamble enten her eller der, når vi vet hvor mange som får problemer med det, finner jeg imidlertid fortsatt direkte ufyselig.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Enig. Reklame generelt er irriterende. Så jeg ser TV-program i etterkant og spoler over reklamen. Jeg har RiksTV via en AppleTV og kan starte programmene f.eks. 20 min etter at de har startet og spole over reklamen. Utmerket løsning.
    Gambling har ødelagt så mange liv at å reklamere for det er så umoralsk som det går an. Det gjelder både de utenlandske bettingselskapene og Norsk Tipping.
    PS: Det gjelder for så vidt alkohol også, men alkoholreklame slipper vi heldigvis i Norge.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Emil Meek hadde trolig ikke fått det til å gå rundt uten betting-sponsen. Det er ikke alle profesjonelle idrettsutøvere som har støtte fra NIF og Olympiatoppen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.099
    Antall liker
    9.400
    Ja, hun er vel ikke akkurat den eneste som har reklamert for dem heller. Uansett har jeg uendelig mye mer sympati for boksere enn fotballspillere. Og proffboksing har vel aldri vært like lukrativt som fotball her tillands heller.
    Jeg har også registrert at sjakkspilleren driver reklame for gambling.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Ja, jeg må innrømme at jeg sluttet å se på sjakksendingene da Carlsen begynte å fronte et spillselskap.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg kan bare svare for min egen del og min kommentar til betting reklamer. Har aldri misunt de noe som helst. Carew har jeg til og med alltid likt. Men som offentlige forbilder forventet jeg en viss adferd. Jeg finner betting selskapene dypt umoralske. Hadde de tegnet en million tale på å promotere feks norsk laks hadde jeg ikke ofret det en tanke. Å tjene penger på noe som fører til så mye ulykke er noe helt annet. Jeg synes bare det er så snodig at nok aldri er nok, og at det ikke finnes grenser for mer.

    Det er lov å tjene penger. Kall meg naiv, jeg har bare et ønske om at folk tjener penger på ting som gir et positivt bidrag til samfunnet. Gambling er ikke det. Du ser da at det må - og faktisk bør - være mulig å være kritisk til hva folk tjener penger på? Jeg kaller det å holde to tanker i hodet på en gang.

    At fattigfolk gjør mye rart for få livene sine til å gå rundt har jeg stor sympati for. At folk som klarer seg mer enn godt nok gjør som Faust har jeg null forståelse for.
    Jeg skjønner godt hva du mener. Men vi har vel ikke egentlig hatt et sånt positivt forbilde i en kampsport siden Muhammad Ali's dager. Han brukte jo populariteten sin aktivt til å adressere rasisme og tok et tydelig anti-krigs standpunkt og var således et forbilde i ordets rette forstand.

    Kanskje det er litt mye forlangt at ei jente som Brækhus som har kjempet seg fram i proffboksing i et land som Norge skal klare å etterleve de samme skyhøye standardene.

    Men ja. Penger. Roten til alt.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Det er jo frivillig å kjøpe/spise. Trenger du et forbud for å klare å motstå?

    Jeg irriterer meg forresten over folk som skal forby det de ikke liker. ;)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Kunder som skal stå og småprate med personen i kassen etter at de er ferdige, til tross for at det står folk i kø bak dem. I tillegg har de ofte brukt myyyyye tid for å spørre om alt mulig irrelevante ting før de er kommet så langt.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Oslo
    Kunder som skal stå og småprate med personen i kassen etter at de er ferdige, til tross for at det står folk i kø bak dem. I tillegg har de ofte brukt myyyyye tid for å spørre om alt mulig irrelevante ting før de er kommet så langt.
    Og de som etter at alt er slått inn, bruker en halv evighet på å finne fram portemoneen.
    Som om det å skulle betale for seg var uventet
    og i tillegg vil ha kassadamen til å telle opp småpengene
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn