Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes at det er jævlig irriterende å ikke treffe levende mennesker når man tar kontakt med et firma, men blir henvist til å chatte med en robot. Som selvsagt er dum som et brød.

    mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er slik det er blitt - og vi har nok bare sett begynnelsen...... chatbots skal ikke ha timesbetaling...
    Men helt enig - chatbots og telefonmenyer kan irritere vettet av folk....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg synes at det er jævlig irriterende å ikke treffe levende mennesker når man tar kontakt med et firma, men blir henvist til å chatte med en robot. Som selvsagt er dum som et brød.

    mvh
    Noen ganger får man snakke med et levende menneske som er dumt som et brød også, men det er i det minste hyggeligere enn en robot.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Noen ganger får man snakke med et levende menneske som er dumt som et brød også, men det er i det minste hyggeligere enn en robot.
    Jeg hadde en sak med Altibox en gang. Vedkommende jeg snakket med var fullstendig ute av stand til å frigi seg fra scriptet for vanlige feil (lyser det? slått av/på? tatt reset? osv). Jeg forklarte gjentatte ganger at det faktiske problemet er at fiberen henger og dingler i hagen etter at en lastebil har revet det ned så jeg kunne med 100% sikkerhet si at ingen av vedkommendes forslag ville føre frem for å få signal og jeg trenger bare en montør for å koble den sammen igjen. Det hjalp ikke, til slutt ble jeg kanskje litt ufin og la på. Jeg ble etterpå oppringt av sjefen for kundesupport teamet som var sur på meg, jeg forklarte han på en så høflig mulig måte som mulig hvorfor jeg synes vedkommende jeg hadde snakket med ikke fremstod som spesielt begavet (uten å bruke et slikt uttrykk) og han innrømte til slutt at jeg muligens hadde et poeng og de skulle sende noen for å skjøte fiberen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    At når man skal gjøre et eller annet på nettet må man "logge inn med facebook". Nei takk!

    Jeg prøvde nettopp å booke et bord i Speilsalen på Britannia. Enten må man være gjest ved hotellet, eller så må man "logge inn med facebook". Så folk uten facebook-konto eller som ikke vil at facebook skal tracke deg kan altså ikke booke et bord der?

    Man kan jo ringe eller booke direkte med oppmøte, men hvorfor skal jeg ikke kunne booke et bord på nettet?
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.064
    Antall liker
    1.055
    Sted
    '
    Jeg prøvde nettopp å booke et bord i Speilsalen på Britannia. Enten må man være gjest ved hotellet, eller så må man "logge inn med facebook". Så folk uten facebook-konto eller som ikke vil at facebook skal tracke deg kan altså ikke booke et bord der?

    Man kan jo ringe eller booke direkte med oppmøte, men hvorfor skal jeg ikke kunne booke et bord på nettet?
    Jeg fikk ikke spørsmål om FB sist jeg reseverte bord online, ikke har jeg FB-konto heller.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Jeg gikk gjennom runden - velg dato , velg antall, velg kaviarbar og så "bestill". Og da dukker det opp : Logg inn, med valgene "Gjest" og "Med facebook".

    1618679611840.png

    Mulig jeg misforsto - det virker som om man kan klikke på "Fortsett som gjest" uten å være gjest på hotellet.

    Men problemet står fremdeles på mange nettsteder. Hvis du f.eks. vil kommentere på noe på Adresseavisens nettsider (eller lese alle kommentarene) må du logge inn med facebookkontoen din.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er det jeg har gjort også.
    Men det ser ut som om det går greit med Speilsalen uten facebook.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Jeg gikk gjennom runden - velg dato , velg antall, velg kaviarbar og så "bestill". Og da dukker det opp : Logg inn, med valgene "Gjest" og "Med facebook".

    Vis vedlegget 715202
    Men problemet står fremdeles på mange nettsteder. Hvis du f.eks. vil kommentere på noe på Adresseavisens nettsider (eller lese alle kommentarene) må du logge inn med facebookkontoen din.
    ? Har ikke facebook, men klarer fint å kommentere og lese kommentarer på adressa. Må logge inn med schibsted konto (var det vel). Men ingen krav om facebook (ihvertfall ikke for 2år siden når jeg logga på sist).

    Men, sider/tjenester som krever facebook, de får klare seg med en kunde mindre!
    Folks oppfattelse om at alle har facebook og at det er kjernen til alt irriterer meg grønn!
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    De endret det for et par år siden. Før brukte de Disqus, og da kunne man kommentere uten å logge inn med facebook. De sluttet å bruke disqus av sikkerhetshensyn. At facebook skal være så mye bedre tviler jeg på.
    Du kan fremdeles lese kommentarer uten å logge inn, men bare de første. Hvis det er mange og du klikker på les flere kommentarer får du beskjed om å logge inn med facebook.

    Her er det som skjer når jeg prøver å kommentere en sak:
    1618725678971.png

    NB: Jeg er logget inn med schibstedkonto.
    Hvorfor Adresseavisen synes dette er en god ide har de ikke klart å forklare meg. Jeg har sendt dem flere spørsmål om det, men de svarer ikke.

    PS: Det ser for så vidt ikke ut til at man må logge inn med sin facebook-konto, men at man må tillate at facebook tracker deg mens du leser/kommenterer. Siden facebook da ikke vet hvem du er, virker det da som om de ønsker å bygge en profil over de som leser og kommenterer i Adresseavisen. Jeg synes uansett at dette ikke er noe Adresseavisen burde tillate.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Induksjonstopp vår på hytta, irriterer jeg meg ikke over. Steker på hele den store 28 cm Gastrolux panna vår.
    20210418_085119.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jeg gikk gjennom runden - velg dato , velg antall, velg kaviarbar og så "bestill". Og da dukker det opp : Logg inn, med valgene "Gjest" og "Med facebook".

    Vis vedlegget 715202

    Mulig jeg misforsto - det virker som om man kan klikke på "Fortsett som gjest" uten å være gjest på hotellet.

    Men problemet står fremdeles på mange nettsteder. Hvis du f.eks. vil kommentere på noe på Adresseavisens nettsider (eller lese alle kommentarene) må du logge inn med facebookkontoen din.
    Jeg gjorde som du. Fortsatte som "gjest". Men jeg oppfattet dette som "gjest" på nettsiden og ikke som hotellgjest.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Stakkars fyr.... nå ser det jo ut til at det kommer til å bli i alle fall en periode med vaksinesertifikater, både for reiser og innpassering til flere land....
    Så får nå stakkaren holde seg sammen med Kari Jaqueson i Oslo...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Nå også gråtkvalt.

    Fryktelig stort og modig å vise seg som en tosk som ikke skjønner noe av situasjonen. Han skjønner tydeligvis heller ikke hensikten med munnbind.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    jeg irriterer meg mer over dagbladet enn svartersvein.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Stakkars fyr.... nå ser det jo ut til at det kommer til å bli i alle fall en periode med vaksinesertifikater, både for reiser og innpassering til flere land....
    Så får nå stakkaren holde seg sammen med Kari Jaqueson i Oslo...
    Det var da fanden til straff han skulle få da!! o_O :eek:
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Irritasjonsmoment...
    Kjøpte ny sykkelslange, for å sette i stand sykkelen til kona. Går i gang for å bytte den på søndag formiddag. Når dekket skal på, klyper dekkspaken hull i den nye slangen... to slanger med hull... ingen lappesaker.... ingen sykkeltur på søndagen....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er nok ikke lenge til Kari Jaquesson også får Fritt Ord prisen. De har jo tross alt gitt den til Nina Karin Monsen allerede.

     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Irriterende at det fortsatt er ukjent hvilket streaming format Spotify HiFi kommer med!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes at det er jævlig irriterende å ikke treffe levende mennesker når man tar kontakt med et firma, men blir henvist til å chatte med en robot. Som selvsagt er dum som et brød.

    mvh
    Det hjelper ikke særlig når de fleste lokale firmaer har sentralisert telefonstøtte til et senter langt unna. Jeg setter ikke bilen inn på et verksted der jeg ikke kan ringe mekanikeren...
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det kommer nok til å bli enda verre.... stadig flere slike sentraliserte tjenester nekter konsekvent å sette deg over til noen du egentlig vil/trenger å snakke med...
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    I motsatt ende drar man det i overkant langt med personlig servicetekniker. Når jeg leverer bilen til service er jeg fornøyd med å levere nøkler til den som sitter i ekspedisjonen, men da blir man spurt om hvem som er din tekniker. Hvilket jeg ikke husker, så skal det søkes opp og så blir man geleidet inn i verkstedet til den heldige mekaniker...

    Han forrige jeg hadde svetta så det rant, han var så stressa i disse kundemøtene. Nå har han byttet jobb og jobber sammen med en kamerat av meg, og grunnen han oppga var nettopp dette.

    Her velger noen yrket mekaniker fordi man interesserer seg i den retningen, og så blir man jaggu tatt igjen av salgscoachene der også. Tragisk.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Og du betalte både guiden og mekanikeren. Pluss kundemottager og delelagerekspeditør. Pluss.......
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    "Tacofredag hele helgen på Meny".

    Det reklameres med halv pris på tacoting, men det er jo ikke halv pris på noe av det man faktisk trenger til taco. Som mango, guacamole, lime, koriander, paprika, maismel, kanskje litt coulotte og diverse annet.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.226
    Antall liker
    267
    Var innom Biltema i dag for å reklamere på et hørselsvern med radio som jeg kjøpte med et Mastercard tidlig i januar. Varen var i stykker, og på spørsmål om jeg ville ha en ny, så var svaret nei, fordi den generelle kvaliteten var noe skuffende. Fikk tilbud om tilgodelapp, men var ikke interessert. Jeg ville ha en re-fund på samme kortet som jeg kjøpte varen med i utgangspunktet, kr. 999,-. Det har jeg gjort ved flere anledninger hos andre. Men siden jeg hadde kjøpt varen i januar, så hadde det gått over en måned, og da kunne jeg ikke få tilbakebetalt på kortet. Jeg kunne heller ikke få kontanter, da det ifølge betjeningen var et for stort beløp. Redningen ble at jeg tilfeldigvis hadde brukt det samme kortet hos Biltema for at par uker siden, og det var innenfor 30-dagersperioden fra dagens dato som kortet var åpent for re-fund på kjøpet i januar. Dette kjøpet hadde forøvrig ingen relevans i forhold til min reklamasjon. Kontaktet min Mastercard-leverandør, men de stilte seg helt uforstående til problemstillingen. Har aldri vært borti lignende før. Så hva skjedde, egentlig? Nye retningslinjer hos Biltema? Uansett, ble noe irritert, men lot det bli med det, da pengene nå er på vei.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Filmer som er klippet som en musikkvideo, med nye vinkler sju ganger i sekundet. En av Bourne-filmene var nærmest umulig å se pga. dette.

    Nei, jeg er ikke blitt gammel. 😊
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Biltema !!!!!
    Kjøpte et kjøkkenarmatur der og det lakk i krana med en gang. Ble byttet ( uten noe om og/eller men ) satte inn det nye og, gjett hva....?
    Etter noen timer drypper det også fra dette på samme sted. Sender en klage til "Kundeservice" beskriver problemet og spør om dette er en vare de har fått flere klager på. I så fall gidder jeg ikke bytte til et av samme type, selvsagt! Og hva skjer..? INGEN JÆVLA TING!!
    Tre uker har gått og ikke noe svar!

    MØKKAFIRMA!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Filmer som er klippet som en musikkvideo, med nye vinkler sju ganger i sekundet. En av Bourne-filmene var nærmest umulig å se pga. dette.

    Nei, jeg er ikke blitt gammel. 😊
    Heldigvis på vei ut, men filmer/serier filmet med "håndholdt" kamera. Skjelving og hopping og til tider ute av fokus. Æsj.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Biltema !!!!!
    Kjøpte et kjøkkenarmatur der og det lakk i krana med en gang. Ble byttet ( uten noe om og/eller men ) satte inn det nye og, gjett hva....?
    Etter noen timer drypper det også fra dette på samme sted. Sender en klage til "Kundeservice" beskriver problemet og spør om dette er en vare de har fått flere klager på. I så fall gidder jeg ikke bytte til et av samme type, selvsagt! Og hva skjer..? INGEN JÆVLA TING!!
    Tre uker har gått og ikke noe svar!

    MØKKAFIRMA!
    Det er straffen for å kjøpe kjøkkenarmatur på Biltema.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Biltema !!!!!
    Kjøpte et kjøkkenarmatur der og det lakk i krana med en gang. Ble byttet ( uten noe om og/eller men ) satte inn det nye og, gjett hva....?
    Etter noen timer drypper det også fra dette på samme sted. Sender en klage til "Kundeservice" beskriver problemet og spør om dette er en vare de har fått flere klager på. I så fall gidder jeg ikke bytte til et av samme type, selvsagt! Og hva skjer..? INGEN JÆVLA TING!!
    Tre uker har gått og ikke noe svar!

    MØKKAFIRMA!
    Norske Rørleggerbedrifters Landsforbund humrer kollektivt.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Vet jo det, men "Rørleggerbedriften skal jo ha 350% mere for tilsvarende kran pluss "ørten tusen" for å montere, hvilket jeg greier utmerket selv.

    Men klagen går først og fremst på Biltemas totale mangel på svar!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn