Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Tesil!!

    Edit: Du drikker for sjelden!! Alt for sjelden!!
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Å så absolutt ikke! Jeg gikk tom for dagligspriten, og pga døgnrytmen kom jeg meg ikke på Polet, så jeg måtte ta en Eilan Gillan/ Macallan 1990 jeg hadde spart på i mange år. Forresten ikke mye å skryte av...
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Når whiskyflaska har stått så lenge innerst i drammeskapet at korka går i total oppløsning når du skal ha en liten dram... og sprer korkrester i spriten - og du får dem farsken ikke vekk med fingeren i glasset...
    La flaskene ligge, da tørker ikke korka ut.
    Men det sies at mer alkohol fordamper i liggende flasker?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Men hva kommer først?
    Kork som smuldrer opp av tørke?
    Eller kork som går i oppløsning pga alkoholinnhold?

    Får ta en runde over flaskene en dag tenker jeg. Mistenker at den flaska som har ligget lengst, snart har vært horisontal i 10 år.. Noen flasker har betydelig liggetid!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Måtte sjekke:

    Store your whisky upright

    Alongside light exposure, the position of whisky bottles is important to consider. Unlike wine bottles (which are recommended to be stored horizontally), whisky should be stored upright. Where wine corks are made to stay in contact with the spirit to keep it moist, they are not made for repeated use once opened. In contrast, whisky corks are designed for extended use once opened, but should not be consistently wet or they will cease to be effective.

     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Da var det oppklart.
    Macallan flaskene varer ikke i hylla i mange år da! Samme med rom flaskene!
    Eldste flaskene i hylla er nok noe dårlig tequila om jeg husker rett.
    Hadde vært for dumt å kommet hjem fra jobb en dag og funnet noe liter ned sprit på gulvet!
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Statister i (typisk amerikanske) filmer som er musikere i band. De har ikke en eneste replikk, de bare står der i bakgrunnen, men tross det velger man å bruke mennesker som ikke engang vet hvordan man holder instrumentet sitt riktig. Når de i tillegg liksom skal prøve å få det til å se ut som de spiller på dem blir det bare så utrolig irriterende fake.

    Hvorfor ikke bare plukke opp noen lokale musikere og la dem mime, de har jo ingen replikker uansett? Djiis!
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Kom igjen a, ikke la meg irritere meg helt alene!

    Hører på Jimmie Vaughan nå og kom på min første Clapton-konsert sånn rundt omkring millenniumskiftet en gang. I Globen i Stockholm, jeg hadde en 6+ timers busstur veldig klart og tydelig i ræva. Jimmie Vaughan åpnet for Clapton, og det midtre og fremste feltet var HELT tomt! Der hadde VIP-gutta billett. Når EC kom fylte det seg raskt opp. Applausen var høflig, men reservert. Helt til EC pliktoppfyllende dro i gang Cocaine...DA eksploderte det i fremre midtseksjon!

    Herregud, noe så patetisk. Og irriterende!

    Det finnes neppe noe mer irriterende enn en glatt, oppesen Stockholmare med høy promille (evt. blandingsrus).
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Såkalte journalister som ikke engang har grunnleggende kunnskap. Hørte på nrk i dag et innslag om dronning Elisabeth og hennes kjærlighet til dyr, og hvordan hun hadde lansert en egen rase Dorgi etter at en av hennes hunder parret seg med en dash-hund. Dash!

    Trenger ikke være mye til ekspert på hunder for å vite at det uttales dax.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Ganske irriterende når du kjører inn i en flere kilometer lang undersjøisk tunnel og blir møtt av en haug med blinkende skilter om at det pågår arbeid i tunnelen så derfor nedsatt hastighet til 50. Kjører likevel helt ned og opp igjen og ut av tunellen uten å ha sett en eneste arbeider eller maskiner nedi der.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Løvblåsere. Hva skjedde med å rake løv i hagen med håndkraft? En stille og nesten meditativ oppgave, kontra å trampe rundt med en bråkete helvetesmaskin og STØYE fordi man er lat. Barbarisk!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Har en slik Helvetsmaskin til å blåse løv bort fra singelområder. Mye lettere enn å skulle bruke annet utstyr.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Men du har vel ikke naboer? :unsure: 😇

    I det hele tatt er det mye støy fra verktøy og maskiner. Vi har de siste 4-5 årene hatt full oppussing i to av de nærmeste nabohusene. Det pigges gulv, sages og kuttes mesteparten av døgnet. I tillegg skal plenen klippes og snøen fjernes. Misfoni er jo bare fornavnet på hva enkelt av oss streber med, men neida. Joda, dette går så fint så.

    En annen nabo, som IKKE renoverer, har en forkjærlighet for tysk metal. Det skal spilles på skikkelig volum, gjerne mens han samtidig går over den digre terrassen sin med høytrykksspyler. Ikke mer enn en tre-fire ganger i året, men lell. :devilish:
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har en nabo som øver hjemme. Han synger i band. Eller roper i band.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    nei d er sykt irriterende. Vll jo ikke legge meg i v fil med 50 t
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    I går var det en VW UP som lå i 80 ned fra Liertoppen mot Drammen når jeg skulle hjem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Spør du om hva jeg kjører? Jeg kjører en gammel japansk SUV med boxerdiesel og permanent AWD. Fordi jeg bodde i toppen av en bratt, privat vei når jeg kjøpte bil sist.

    Uansett, jeg har et mye mer anstrengt forhold til VW enn Nissan Leaf. Nissan Leaf vet man liksom hva man har å forholde seg til med, men når man ser en VW vet man liksom aldri helt hva de kan finne på.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn