Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Bare så det er sagt, jeg har selv begynt å blinke til venstre i tillegg til når jeg skal ut av rundkjøringen.

    Jeg er også enig i at hvis alle gjør ting riktig får man bare mer informasjon ved at folk også blinker til venstre hvis de skal til venstre.

    Men realiteten er også at rundkjøring forvirrer folk tydeligvis. Jeg ser folk som blinker til venstre når de skal rett frem. De har sikkert hørt noe sånt som "nå skal vi også blinke inn i rundkjøring". Jeg kan stå å vente på å kjøre inn i en rundkjøring også kommer det en bil med blinken til venstre på, men jaggu kjører de ikke ut likevel, så de bare "glemte" å bytte fra venstre til høyre blinklys.

    Og ja, det er ikke alltid man er plassert sånn at man ser høyreblinken, men veldig ofte gjør man det. Og min mening er fortsatt at det er det viktigste blinket, altså når man forlater rundkjøringen.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Stavanger
    Bare så det er sagt, jeg har selv begynt å blinke til venstre i tillegg til når jeg skal ut av rundkjøringen.

    Jeg er også enig i at hvis alle gjør ting riktig får man bare mer informasjon ved at folk også blinker til venstre hvis de skal til venstre.

    Men realiteten er også at rundkjøring forvirrer folk tydeligvis. Jeg ser folk som blinker til venstre når de skal rett frem. De har sikkert hørt noe sånt som "nå skal vi også blinke inn i rundkjøring". Jeg kan stå å vente på å kjøre inn i en rundkjøring også kommer det en bil med blinken til venstre på, men jaggu kjører de ikke ut likevel, så de bare "glemte" å bytte fra venstre til høyre blinklys.

    Og ja, det er ikke alltid man er plassert sånn at man ser høyreblinken, men veldig ofte gjør man det. Og min mening er fortsatt at det er det viktigste blinket, altså når man forlater rundkjøringen.
    enig i alt men ikke viktigst alltid å blinke ut. i en liten 1felts rundkjøring og du skal til venstre har han som kommer mot deg ikke noe igjen for du blinker ut, men derimot at du blinker til venstre tidl så han ser han må stoppe. og siden det er 1felt i rundkjøringen vil ingen bak deg ha nytte av du blinker ut. ikke han som kommer opp fra venstre heller, han ser nå du ikke skal ta en 180 når du skrur av blinklyset, men når du gjør kan du like godt ta hendelen helt opp å blinke ut
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Jeg kjører aldri inn i en rundkjøring før jeg ser hvor bilene i rundkjøringen. Det er så mye blinking i hytt og pine at man ikke kan stole på noen. Jeg har til og med sett folk blinke før skarpe svinger.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    enig i alt men ikke viktigst alltid å blinke ut. i en liten 1felts rundkjøring og du skal til venstre har han som kommer mot deg ikke noe igjen for du blinker ut, men derimot at du blinker til venstre tidl så han ser han må stoppe. og siden det er 1felt i rundkjøringen vil ingen bak deg ha nytte av du blinker ut. ikke han som kommer opp fra venstre heller, han ser nå du ikke skal ta en 180 når du skrur av blinklyset, men når du gjør kan du like godt ta hendelen helt opp å blinke ut
    Ja, men venstreblinken har ingen praktisk betydning i det tilfellet.

    Hvis man ikke ser blink til høyre må man vente. Ser man ikke ser blink til venstre må man vente. Hvis man ser blink til venstre må man vente.

    Jeg stoler heller ikke på at folk gjør det riktige så det hadde aldri falt meg inn å kjøre inn i en rundkjøring hvis det kom en bil som ikke blinket til venstre.

    Det eneste jeg føler jeg kan stole litt på er blink til høyre, men stoler på ingen måte blindt på det heller.

    Edit: men uansett, vi er nå rimelig enig og det finnes viktigere ting her i verden å irritere seg over enn rundkjøring, så lar den ligge der 😊
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Stavanger
    Ja, men venstreblinken har ingen praktisk betydning i det tilfellet.

    Hvis man ikke ser blink til høyre må man vente. Ser man ikke ser blink til venstre må man vente. Hvis man ser blink til venstre må man vente.

    Jeg stoler heller ikke på at folk gjør det riktige så det hadde aldri falt meg inn å kjøre inn i en rundkjøring hvis det kom en bil som ikke blinket til venstre.

    Det eneste jeg føler jeg kan stole litt på er blink til høyre, men stoler på ingen måte blindt på det heller.

    Edit: men uansett, vi er nå rimelig enig og det finnes viktigere ting her i verden å irritere seg over enn rundkjøring, så lar den ligge der 😊
    feltskifte og ny kjøreretning så skal en. fordi det ikke er spesifikk retningslys regler i rundkjøring betyr ikke at en velger det som faller en inn. tror du har noen år i trafikken så det å kunne være varsom men ikke å bremse så lenge dem ikke blinker til venstre sparer deg for unødig stopp.
    paragraf 3. blinke til venstre; hensynsfullt. du er aktpågivende og varsom bremser du ned er du usikker. blinker han ikke til venstre er det ikke hensynsfullt, og en følger ikke regelen om å blinke med retningsskifte.
    ok da er vi ferdig 😁
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    feltskifte og ny kjøreretning så skal en. fordi det ikke er spesifikk retningslys regler i rundkjøring betyr ikke at en velger det som faller en inn. tror du har noen år i trafikken så det å kunne være varsom men ikke å bremse så lenge dem ikke blinker til venstre sparer deg for unødig stopp.
    paragraf 3. blinke til venstre; hensynsfullt. du er aktpågivende og varsom bremser du ned er du usikker. blinker han ikke til venstre er det ikke hensynsfullt, og en følger ikke regelen om å blinke med retningsskifte.
    Eeehh..javel?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Husker mange nestenulykker rett etter jeg flytta til Stavanger.
    Der hadde folk (majoriteten) lært at de skulle blinke inn i rundkjøringa. Resultatet var at alle skrudde på venstre blinklys før de kjørte inn i rundkjøringa, hvorpå venstreblinken fortsatt stod på når de svingte av første avkjørsel til høyre.
    Husker spesielt ei som skvatt litt når jeg banka i sideruta hennes i ei rundkjøring (kjørte sykkel). Hu hadde som veldig mange også lagt seg helt til venstre selv om hun skulle til høyre.
    Politiet mislikte at jeg fløyta på de når de kjørte ut av rundkjøringer med venstreblinken fortsatt på...
    Ble litt bedre etter mang en kampanje i aftenbladet i perioden før jeg flytta nordover igjen. Men merket at majoriteten fortstt ikke blinker til høyre der nede under en jobbtur i vår.

    Feil bruk av blinklys er verre enn ikke bruk av blinklys!
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    695
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på om jeg noen gang kommer til å oppleve at forhenget foran ølet fjernes i butikkens åpningstid. Hvorfor forhenget må på plass kl. 20 eller 18 hverdager/lørdager er for meg en gåte.
    ølsalg.jpg
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Stavanger
    Lurer på om jeg noen gang kommer til å oppleve at forhenget foran ølet fjernes i butikkens åpningstid. Hvorfor forhenget må på plass kl. 20 eller 18 hverdager/lørdager er for meg en gåte.
    Vis vedlegget 816156
    Du får alkoholproblemer, selvmordstanker, fattig og elendig skulle ølsalg holt lenger åpent….
    Dem selger øl på bensinstasjoner i danmark og dem holder på å dø heile gjengen..
    av å latterkrampe av oss nordmenn
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Vær nå obs på at salgstider for øl i butikk og utsalg bestemmes av kommunestyrer og byråd...
    Landsdekkende er max 20.00 man- fre, og 18.00 lørd.
    Er det hverdag/arbeidsdag dagen etter ere ikke så nøye å kjøpe til 20.00
    18.00 på lørdag er vel for at folk skal bli edru til kirketiden?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.341
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Rundt den tida hvor jeg begynte å drikke øl, var det mange steder ikke mulig å få kjøpt et par flasker.... man kunne derimot få kjøpt hele kasser, - og særlig hvis man hadde bestilt på forhånd.... Flere steder på vestlandet fikk ikke kommunens innbyggere kjøpt øl i egen kommune, - ikke engang på kafe/restaurant, så man måtte dra til nabokommunen for å få en øl..
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Rundt den tida hvor jeg begynte å drikke øl, var det mange steder ikke mulig å få kjøpt et par flasker.... man kunne derimot få kjøpt hele kasser, - og særlig hvis man hadde bestilt på forhånd.... Flere steder på vestlandet fikk ikke kommunens innbyggere kjøpt øl i egen kommune, - ikke engang på kafe/restaurant, så man måtte dra til nabokommunen for å få en øl..
    Den beste var jo de stedene som forbød skjenking til lokale, mens tilreisende fikk lov.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Om det å ha <90 i IQ er en dyd så kanskje. Men det er dog situasjoner hvor det er nyttig. Det er ikke nyttårsaften hver gang man kommer til en rundkjøring men det er bedre å blinke til venstre enn ikke å blinke ut.
    Det finnes en variant hvor det har nytte. I en tofelts, hvor du ligger i indre felt, skal videre rundt, og du gir et klart tegn til han som
    venter på å kjøre inn i ytre felt at han kan gjøre det. Ellers: bare forbanna vas. Folk blinker til venstre og kjører ut til høyre. Så står en der da som en tufs og venter.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Stavanger
    iriterer meg at
    selv når jeg legger inn bilde og tekst fra statens vegvesen sider så viser hvordan en skal bruke tegn, så er det fortsatt noen som mener det er galt.
    det er jo ikke det. Reglene er laget og følger du dem ikke bryter du trafikkreglene. Uansett om du mener du ikke gjør😁
    Det er smalhoder, dilettanter og alle andre av egon olsens nedsettende utrykk om dumme mennesker 👍🏻
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Iddioter, pappskaller og hengerumper!! Klassisk Egon.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Du glemte fjompenisser.
    Ganske irriterende at de gamle skjellsorda er borte.
    Jævla humlepung er bra.
    Ja, og en annen ting som irriterer grenseløst er det sanseløst begrensede ordforrådet som dagens unge har.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.285
    Torget vurderinger
    1
    Drit lei av bruken av ordet "utrolig" på TV eller i media forøvrig. Utrolig irriterende.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    9.752
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Vurderes solgt i annonser. Hva er greia med det, skal det liksom sende et signal om at jeg MÅ ikke selge altså, så ikke prøv deg med skambud! Eller...?

    Om jeg først tar meg bryderiet med å ta bilder og legge ut en annonse på finn, så har jeg gjort meg ferdig med vurderingen. Da skal dritten selges.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    når kraftig uenighet i en meningsutveksling blir karakterisert som polarisering. polarisering er ikke uenighet i meningsutvekslingen, men når en ikke går inn i en meningsutvekslingen og bare insisterer på sin egen greie, og gir faen i den andres greie. men det er noe annet enn uenighet.

    polariseringen inntrer når du ikke går inn på motpartens argument, men fortsetter egen forkynnelse som en papegøye som ser forskjell på rødt og blått, men ikke har det fjerneste begrep om farge.

    polarisering er de logiske egoisters domene.

    nå er vi så soft i barken at vi tror uenighet er polarisering. trist.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Pizzareklame.
    Ferdigpizza blir fremstilt som det selve lykken.
    Folk som synger av glede når de får en Grandis eller Ristorante. "som på en ekte Italiensk resturang"
    Drit å dra for hælvete 🤬🤬🤬🤬
    Det smaker jo dritt !!!!!!!!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Irritasjonsmomenter for en DIY’er :
    Lodde på kabel på høyttalerelement uten å ha sjekket på forhånd at elementet passer i hullet…
    Mekke kabler, og lodde på pluggen i andre enden uten å først tre hetta til pluggen på kabelen …
    Prøve å skru T25 skruehode med T20 bit …
    Det viste seg at man hadde to skruer for lite. Det er lørdag, og Biltema stengte for 2 minutter sida….
    Begge batteriene til drillen skulle vært ladet gitt ….

    osv ….. :p
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.024
    Antall liker
    4.382
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    "Reise". "Det har vært en fantastisk reise"- sier f.eks deltakere som er ute av en konkurranse.
    Hvor faen har de reist?
    Har de vært på en "trip"? Eller er de frisør, en hår-reisende? Bortreist !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn