Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.020
    Antall liker
    4.365
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    1 stk kelner som heller lar serveringsklare retter stå å bli kalde på disken mens han/hun tar opp ny bestilling fra 6 stk surrehuer
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Trampoliner med innvendige sveiseskjøter i rørdeler som gjør at de ikke passer. Dårlig kvalitetskontroll, rett og slett.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Eureka! Radio! Dersom verket skulle kunne spilles noenlunde kontinuertlig fra studio måtte neste side være klar på spiller 2. Med denne layouten slipper man unna med et eksemplar av utgivelsen. Tillegg: Ikke helt. Man må vente mellom 2 og 3, men det blir ett vent mindre. Fint om det er en opera i to akter f.eks. Da skulle det jo prates om verket mellom aktene.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.753
    Sted
    Oslo
    En gang kjøpte jeg en Joni Mitchell plate som var presset med side 1 på begge sider.
    Og nei, det var ikke" both sides now"
    Fikk selvfølgelig byttet, men burde kanskje ha beholdt den.
    Feil trykk på frimerker kan jo gå svimlende høyt.
     

    tvb

    Medlem
    Ble medlem
    08.12.2005
    Innlegg
    26
    Antall liker
    14
    Eureka! Radio! Dersom verket skulle kunne spilles noenlunde kontinuertlig fra studio måtte neste side være klar på spiller 2. Med denne layouten slipper man unna med et eksemplar av utgivelsen. Tillegg: Ikke helt. Man må vente mellom 2 og 3, men det blir ett vent mindre. Fint om det er en opera i to akter f.eks. Da skulle det jo prates om verket mellom aktene.

    Du må ha en slik, da gir det mening
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    1 og 4 pluss 2 og 3 skal det vel være. Dette er en patent originalt fra 78-plater og plateskifter, for å spille klassiske verker.

    En legger hele stabelen med plater på skifteren, med første plate på bunnen, med side 1 opp. Så spiller den seg igjennom hele bunken, og så snur man bunken opp ned og spiller de siste sidene.

    Johan-Kr
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    "Venstreblinkere" i rundkjøringer. Spesielt de som driter i å blinke seg ut av rundkjøringer.
    Denne oppførselen er til dels observert i biler fra kjøreskoler også.
    Det gir mening i å blinke til venstre for å signalisere at man ikke skal ut i første til høyre, men fordrer ar man blinker seg ut av rundkjøringen også.

    Dette er rundkjøringen sør for Fagernestunnellen i Narvik. E6 går fra topp til bunn av bildet. De aller, aller fleste bilene som passerer her skal rett igjennom, med mindre man har et ærend på Byggmakker, Nordengros eller noen av bedriftene på terminalen.
    Skjermbilde 2022-04-21 kl. 15.18.36.png
    De aller fleste som kommer sørfra, kjører omtrent rett frem frem her, istedenfor å holde til høyre. Mange er jævlig sløve å blinke for at de skal ut.
    Biler som kommer sørfra, og skal til venstre i denne rundkjøringen følger på i samme spor her som de som skal rett fram. Hvis de blinker til vente, så er det en sjanse for de som kommer nordfra å registrere at "her må jeg vike". Uten blink er det ingen sjanse å se hvor de skal, før de er godt inne i rundkjøringen - hvilket medfører en god del bråbrems.

    Johan-Kr
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel en anbefaling nå at dersom man ikke skal ut på første høyre, så skal man blinke venstre ved innkjøring...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Heller litt unødvendig blinking enn folk som ikke gidder å blinke og lar deg vente unødig i en rundkjøring.
    Venstreblinking i rundkjøringer er for dydsposører
    Om det å ha <90 i IQ er en dyd så kanskje. Men det er dog situasjoner hvor det er nyttig. Det er ikke nyttårsaften hver gang man kommer til en rundkjøring men det er bedre å blinke til venstre enn ikke å blinke ut.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Kan ikke nepene bare holde seg hjemme til det har begynt å regne?

    Brann i søppelbøtte: – Nesten uforståelig

    Brannmester Kenneth Stensrud er frustrert etter at noen kastet en engangsgrill i en søppelbøtte på Fjærholmen uten å slokke den.

    – Det er nesten uforståelig, her har de hele Oslofjorden ti meter unna, og burde ha alle muligheter til å slokke engangsgrillen.

    Han oppfordrer folk til å vurdere risikoen for brann ved bruk av engangsgrill i tørt vær.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Ikke akkurat irritasjon, men:

    "Jeg er nok en gang oppmerksom på hva ting koster og må hele tiden ta aktive valg for å prøve å spare penger. Kostnadene mine har økt mye dette halvåret. Slik det ser ut nå, har jeg ikke råd til å dra på ferie i år, sier han."

    Sitat fra Adresseavisen. En ungdom som nettopp er ferdig som student og har begynt å få inntekt. Stakkars liten som faktisk må tenke litt på økonomien og ikke har råd til å dra på ferie.
    Nei, hvem hadde vel egentlig råd til å ikke tenke på økonomien når man var nyutdannet og skulle etablere seg? Jeg mener at jeg var godt oppe i 40-årene før jeg kunne begynne å tenke på å bruke noe særlig uten å se på prisene. Og de sier at det er min generasjon som er "dessertgenerasjonen". Kan det være at vi faktisk har jobbet for det vi har, og faktisk har måttet begrense oss rimelig mye i vårt forbruk da vi var i 20-årene? Jeg var 40 før jeg hadde min egen leilighet og var gjeldfri først da jeg var 60.

    Men den stakkars ungdommen, mens min generasjon har fått alt gratis! Tro det du.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.290
    Antall liker
    2.488
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Vi etablerte oss i 88-89, da så alt omlag ok ut. Så smalt det, "jappe" tida var over, og vi slet i 7-8 år med etterdønningen av den. Vi skulle ha vært gjeldsfrie ca. 55 år gamle, men som over, så ble vi det ikke før 60. Ja, jeg vet, vi kunne ha prioritert osv. for å bli tidligere gjeldsfri. Men nå er gjelda borte, så det er ikke noe mer å tenke på.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Håper ikke dere nordmenn holder på å bli like så dumme som amerikanere (ikke tørk katten din i mikroovn).
    Runnkjøring og engangsgrill. Hva blir det neste??
    Kjør for faen da inn i runnkjøring. Om du ikke blinker til høyre, da skal du vel ikke ut. Hvor svert er det??
    Å kaste en tennt grill i søpla, er vel på samme intelligens niveau, som å tømme askebegeret i posen med gamle aviser 😂 😂
    Come on guys ;)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Så kan vi jo ta en kikk rundt i huset, bilen, bukselommene etc og se alt vi omgir oss med idag, som knapt var påtenkt da vi etablerte oss...
    Ny mobil til 15'+ annethvert år, 65++" TV hvert 2-3 år ettersom de blir større.... osv osv....
    Ting var nok noe enklere for 40-50 år siden, og kravene "noe" mindre...
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Folk legger ut til salgs annonser her på Sentralen. Jeg er interessert i en annonse, prøver å få kontakt, men , han gidder ikke svare. Har venta ei uke nå. Går det ikke an å finne ut navn på vedkommende da? Finn har jo kontaktnformasjon. Jeg har svart med pm med fullt navn og tlf. Noen gir f--i å oppdatere annonsestatus. Bør kanskje hives ut fra Sentralen? Håper Høvdingen kan hjelpe meg. Personvern ok, men man finner jo ut med bank id feks hvem som er eier av en bil.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Så kan vi jo ta en kikk rundt i huset, bilen, bukselommene etc og se alt vi omgir oss med idag, som knapt var påtenkt da vi etablerte oss...
    Ny mobil til 15'+ annethvert år, 65++" TV hvert 2-3 år ettersom de blir større.... osv osv....
    Ting var nok noe enklere for 40-50 år siden, og kravene "noe" mindre...
    Javisst. Kravene var noe mindre. Så problemet er ikke at de ikke har råd til å leve greie liv, men at kravene er for store. Man skal jo selvfølgelig kjøpe egen leilighet når man er 22 år - hvis man ikke har råd til det blir det avisoppslag.
    Samtidig har jo det de kjøper blitt billigere. Min første datamaskin (betalt av jobben) kostet 36 000 kr. i 1986. VI kjøpte en 40" SONY TV og betalte vel rundt 10 000 kr for den rundt år 2000 (etter at vi hadde fått råd!). Ikke fikk vi forbrukslån (men noe slikt ville vi ikke ha heller) - vi sparte og prioriterte. Det var vel egentlig hele poenget. Vi sparte og prioriterte, akkurat som denne ungdommen gjør i dag. Vi klaget ikke, det gjør de nå. Det er vel mye av forskjellen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Venstreblinking i rundkjøringer er for dydsposører
    Nå vet vi jo hva slag bil du kjører Pinky og som en hver annen engelsk genleman bruker selvsagt ikke du bliklys til venstre!

    Du ruller nok ned vinduet og rekker armen ut til venstre. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Folk legger ut til salgs annonser her på Sentralen. Jeg er interessert i en annonse, prøver å få kontakt, men , han gidder ikke svare. Har venta ei uke nå. Går det ikke an å finne ut navn på vedkommende da? Finn har jo kontaktnformasjon. Jeg har svart med pm med fullt navn og tlf. Noen gir f--i å oppdatere annonsestatus. Bør kanskje hives ut fra Sentralen? Håper Høvdingen kan hjelpe meg. Personvern ok, men man finner jo ut med bank id feks hvem som er eier av en bil.
    Kan det være så enkelt som at vedkommende ikke kjenner systemet med PM her på sentralen?
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.296
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Stavanger
    "Venstreblinkere" i rundkjøringer. Spesielt de som driter i å blinke seg ut av rundkjøringer.
    Denne oppførselen er til dels observert i biler fra kjøreskoler også.
    Ser du ingen poeng i å blinke til venstre i rundkjøringer ?
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Å blinke til venstre hvis man skal til venstre synes jeg kan være et helt fint tillegg til å blinke til høyre før man skal ut.

    Det største problemet jeg egentlig har med det er at det virker som om folk har blitt enda mer forvirret over hva de skal gjøre i en rundkjøring.

    Jeg ser overraskende mange som blinker til venstre, men ikke til høyre når de da skal ut. Har folk begynt å se på rundkjøring som et kryss? Rett frem ikke blink, høyre blink til høyre, venstre blink til venstre.

    Så siden folk er så stupdumme at de tydeligvis ikke klarer å kombinere blinkinka i noe særlig grad synes jeg innføringen har resultert i, totalt sett, dårligere synlighet av når folk skal forlate rundkjøringen.

    Kun etter egen observasjon selvsagt, mulig folk er flinkere andre steder enn der jeg pleier å kjøre.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.296
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Stavanger
    Å blinke til venstre hvis man skal til venstre synes jeg kan være et helt fint tillegg til å blinke til høyre før man skal ut.

    Det største problemet jeg egentlig har med det er at det virker som om folk har blitt enda mer forvirret over hva de skal gjøre i en rundkjøring.

    Jeg ser overraskende mange som blinker til venstre, men ikke til høyre når de da skal ut. Har folk begynt å se på rundkjøring som et kryss? Rett frem ikke blink, høyre blink til høyre, venstre blink til venstre.

    Så siden folk er så stupdumme at de tydeligvis ikke klarer å kombinere blinkinka i noe særlig grad synes jeg innføringen har resultert i, totalt sett, dårligere synlighet av når folk skal forlate rundkjøringen.

    Kun etter egen observasjon selvsagt, mulig folk er flinkere andre steder enn der jeg pleier å kjøre.
    da er vi jo inne på logikken til dem som ikke mener det skal blinkes til vestre i det heletatt. å det er vel noe som blinker du ikke til høyre skal du ikke ut. den er tynn.. dem fleste av oss har ikke radarsyn og klarer ikke se gjennom biler om det blinker på andre siden.

    hvis alle husker 2 regler om retningslys/blinklys: skifter du felt eller kjøreretning vis med retningslys/blinklys. da skal det gå av seg selv.
    det har ikke jeg lært på trafikkskolen syndrom,.. ok hvorfor beholder du enda førerkortet ? hadde den logikken virket på jobb; nå jæj
    ble ikke lært opp til dette jeg 😆 Nav neste..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn