Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.643
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    på en måte skjønner jeg de godt, amsterdam kan være svært folksomt.
    Men de går litt langt noen ganger, de beste hadde vært å forby britiske menn på stag party, de er stort sett de som lager kvalme
    veldig fin by å være turist i sånn generelt
    på en måte håper jeg dette slår tilbake slik at byen blir folketom og de ønsker seg tilbake til turister og travle gater..
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Trondheim
    Jeg irriterer meg ikke over Harald Eia, jeg synes bare ikke det han driver med er humor. Humor skal være morro. Harald Eia er ikke morsom, bare slitsom.
    I den grad noe irriterer meg med Harald Eia er det at folk synes han er morsom.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.023
    Antall liker
    4.379
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2

    på en måte skjønner jeg de godt, amsterdam kan være svært folksomt.
    Men de går litt langt noen ganger, de beste hadde vært å forby britiske menn på stag party, de er stort sett de som lager kvalme
    veldig fin by å være turist i sånn generelt
    på en måte håper jeg dette slår tilbake slik at byen blir folketom og de ønsker seg tilbake til turister og travle gater..
    De næringsdrivende på Kanariøyene, Solkysten, Amsterdam osv. som gråt under pandemien ser vel en balansegang.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.800
    Antall liker
    5.449
    Sted
    Holmestrand
    Hvorfor må de ha med bilde av Brauten fordi en person uten noen form for tilknytning er dømt for en ulovlig demonstrasjon?
    1713434557834.png
     
    • Wow
    Reaksjoner: ptb

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.800
    Antall liker
    5.449
    Sted
    Holmestrand
    Her har muligens Dagbladet blitt lurt av AI:
    "Det var tirsdag Aftenposten avslørte at Dagbladet kan ha blitt lurt i intervjuet med Eia til bokspalten «Leselyst».
    Avisen brukte tjenesten AI Content Detector for å undersøke intervjuet, og konkluderte med det at svarene til komikeren kan være generert av AI.
    Eia sa kun til avisen at saken vil omtales i podkasten «Tore og Haralds podkast» fredag. Det samme sier han til VG.

    Tirsdag kveld valgte Dagbladet å avpublisere hele intervjuet.
    – Bakgrunnen for at vi har avpublisert saken er at det har dukket opp en konkret mistanke om at svarene som er gitt om boklitteratur, er en maskin sine og ikke Harald Eia sine, sier nyhetsredaktør Mads A. Andersen til VG.

    – Hvorfor fikk dere den mistanken?

    – Fordi Aftenposten ringte oss og har kjørt teksten gjennom en maskin hvor de får ut både en maskinell mistanke og sin menneskelige mistanke."
    Når jeg trodde han ikke kunne bli mere sopp:
    Det ER AI som har svart,
    MEN det er Eia som har spurt,
    OG levert svarene til Dagbladet,
    så da ER det faktisk hans svar.
    Han har søkt svarene, lest dem, godkjent og levert til Dagbladet. :rolleyes:

    "I podkasten får Eia direkte spørsmål fra sin makker om det er han eller ChatGPT som har svart på spørsmål i Dagbladet-intervjuet.

    – Chat, svarer Eia, som også innrømmer at han kun har lest deler av Jane Austen-boken «Stolthet og fordom», som han har referert til i intervjuet.

    Eia forteller at han mistet piffen av de faste spørsmålene som Dagbladet har i denne faste spalten, blant annet «Hvilken bok har du smuglest?» og «Hvilken romankarakter kan du ikke fordra?»."

    Han kunne ikke bare si at dette gidder jeg ikke svare på?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.456
    Antall liker
    102.618
    Torget vurderinger
    23
    Vi er på vei utfor stupet. Hverken det skrevne ord eller bilder kan man stole på lenger. Ikke engang personlig kontakt er trygt heller, alltids noen som filmer eller tar opp lyd... Tror jeg blir hjemme resten av livet! Bestiller sluse med metalldetektor til de besøkende.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.495
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg trodde han ikke kunne bli mere sopp:
    Det ER AI som har svart,
    MEN det er Eia som har spurt,
    OG levert svarene til Dagbladet,
    så da ER det faktisk hans svar.
    Han har søkt svarene, lest dem, godkjent og levert til Dagbladet. :rolleyes:

    "I podkasten får Eia direkte spørsmål fra sin makker om det er han eller ChatGPT som har svart på spørsmål i Dagbladet-intervjuet.

    – Chat, svarer Eia, som også innrømmer at han kun har lest deler av Jane Austen-boken «Stolthet og fordom», som han har referert til i intervjuet.

    Eia forteller at han mistet piffen av de faste spørsmålene som Dagbladet har i denne faste spalten, blant annet «Hvilken bok har du smuglest?» og «Hvilken romankarakter kan du ikke fordra?»."

    Han kunne ikke bare si at dette gidder jeg ikke svare på?
    Kontekts. Bakgrunnen er at Eia og Sagen lenge har snakket om AI. Her bruker han dette for å vise et praktisk eksempel. Det er vel ingen som synes dette er Ha-ha humor (heler ikke Eia vil jeg tro), men det er jo et litt artig og aktuelt stunt som understreker et poeng.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.472
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Kontekts. Bakgrunnen er at Eia og Sagen lenge har snakket om AI. Her bruker han dette for å vise et praktisk eksempel. Det er vel ingen som synes dette er Ha-ha humor (heler ikke Eia vil jeg tro), men det er jo et litt artig og aktuelt stunt som understreker et poeng.
    Time for TINFOIL HATS :cool:
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.643
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det gjør heller ikke jeg. Jeg skjønner ikke hva som er så spesielt med henne. Musikken er i beste fall middelmådig!
    hun har blitt populær fordi hun er illuminati og parret med en annen frontfigur (idrettstjerne)
    Musikken er dritt og dama er råtten
    to tomler ned
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.240
    Antall liker
    9.476
    Torget vurderinger
    2
    Vanvittig pengebruk i , dette er 1 stk bussholdeplass , råflott må det være med elektronisk sanntidsmarkering av bussankomst. Hva skal man med det nå bussene kommer hvert 5 minutt hele døgnet og alle har telefonapparatet med sanntidsinformasjon .. Offentlig Sløseri MDG style.

    IMG_2819.jpeg
    Det var en helt fin bussholdeplass her før luksusopograderingen
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Trondheim
    På biler med automatgir med girspake/bryter mellom setene har det alltid irritert meg at man skal skyve spaken fram når man skal kjøre bakover og trekke den bakover når man skal kjøre framover. Det blir som å se på et kart opp ned der man ser at dit man skal ligger til venstre og for å komme dit skal man gå til høyre.
    Det bryter jo med alle prinsipper for brukergrensesnitt.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.472
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    På biler med automatgir med girspake/bryter mellom setene har det alltid irritert meg at man skal skyve spaken fram når man skal kjøre bakover og trekke den bakover når man skal kjøre framover. Det blir som å se på et kart opp ned der man ser at dit man skal ligger til venstre og for å komme dit skal man gå til høyre.
    Det bryter jo med alle prinsipper for brukergrensesnitt.
    Aldri tenkt på det men du har jo rett 🤣
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Trondheim
    En annen irritasjon - folk som over hodet ikke bryr seg om andre. Jeg var ute for en slik i går. Jeg satt på på trikken og inn kommer en relativt liten dame og stiller seg opp like ved siden av meg. Hun snakket konstant i telefonen. Det kan jeg for så vidt leve med, men problemet denne gangen var at hun var liten og jeg er ganske lang så munnen hennes var max 10 cm unna øret mitt. Jeg kan garantere at jeg hørte det hun sa vesentlig bedre enn den hun snakket med.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn