Invitasjon til kabelaften - en uformell test.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Blir spennende dette her.
    Prøvde jo å høre forskjeller på høyttalerkabler hos meg for en liten stund siden.
    Der sammenlignet vi en kabel til ca 25kr meteren, som vi også brukte som referanse, med kabler til 110kr meteren. 8000kr for 2x2 m og 37000kr for 2x2m

    Når vi prøvde å si hva som var a og b kabel (kabel tester bytta kabler i helt vilkårlig rekkefølge) så var det typisk 3,4,5/10 riktige.

    Det som dog var litt intr var at jeg bomma på de 4 første, traff så, så bomma jeg, så traff jeg på de 4 neste. Akkurat som om jeg lærte å kjenne lyden fra de to ulike kablene.

    Jeg og en til kom bedre ut enn de 2 andre. Så vi hoppa opp på den dyreste kabelen. Jeg tok en vanlig blindtest. Jeg traff da 8/10
    Nr 2 visste at det ble bytta kabel. Parvis. Deretter skulle han svare på hvilken kabel han likte best. Han traff da 10/10

    Så det er mulig å høre forskjell, ivertfall plukke ut kabel a og B. Lettere hos oss den gangen vertfall når prisen steg. Bomba var alikevel at jeg og han andre plukket ut 25kr meter kabelen som den vi like best...
    Dette styrker vel teorien om eq-effekt og at man gjerne kan snakke om forskjeller mer enn hvilken som lyder riktigst.
    Eksempelvis kan gjerne den dyreste avvike mest fra naturtro lyd, men lytteren kan allikevel gjerne påstå at denne lyder best ut fra egne lydpreferanser.
    Så kan det avslutningsvis også hende at kabelen fyller et 'hull' slik at totalt sett blir lyden i hele kjeden mer korrekt. Det er vel heller ikke umulig at kabelen kan 'avhjelpe' sibilanter.
    Bra jeg ikke sliter noe med sibilanter her hjemme.. Det vi etterhvert "tok" kablene på var når vi konsentrerte oss om plassering av instrumenter og lydbilde istadenfor lyden i seg selv. Da bomma også vi relativt mye.
    Det er jo interessant, da pinpointing normalt ikke bør være berørt av et kabelbytte.
    Kan dog være at det er en faseproblematikk involvert?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende dette her.
    Prøvde jo å høre forskjeller på høyttalerkabler hos meg for en liten stund siden.
    Der sammenlignet vi en kabel til ca 25kr meteren, som vi også brukte som referanse, med kabler til 110kr meteren. 8000kr for 2x2 m og 37000kr for 2x2m

    Når vi prøvde å si hva som var a og b kabel (kabel tester bytta kabler i helt vilkårlig rekkefølge) så var det typisk 3,4,5/10 riktige.

    Det som dog var litt intr var at jeg bomma på de 4 første, traff så, så bomma jeg, så traff jeg på de 4 neste. Akkurat som om jeg lærte å kjenne lyden fra de to ulike kablene.

    Jeg og en til kom bedre ut enn de 2 andre. Så vi hoppa opp på den dyreste kabelen. Jeg tok en vanlig blindtest. Jeg traff da 8/10
    Nr 2 visste at det ble bytta kabel. Parvis. Deretter skulle han svare på hvilken kabel han likte best. Han traff da 10/10

    Så det er mulig å høre forskjell, ivertfall plukke ut kabel a og B. Lettere hos oss den gangen vertfall når prisen steg. Bomba var alikevel at jeg og han andre plukket ut 25kr meter kabelen som den vi like best...
    Dette styrker vel teorien om eq-effekt og at man gjerne kan snakke om forskjeller mer enn hvilken som lyder riktigst.
    Eksempelvis kan gjerne den dyreste avvike mest fra naturtro lyd, men lytteren kan allikevel gjerne påstå at denne lyder best ut fra egne lydpreferanser.
    Så kan det avslutningsvis også hende at kabelen fyller et 'hull' slik at totalt sett blir lyden i hele kjeden mer korrekt. Det er vel heller ikke umulig at kabelen kan 'avhjelpe' sibilanter.
    Bra jeg ikke sliter noe med sibilanter her hjemme.. Det vi etterhvert "tok" kablene på var når vi konsentrerte oss om plassering av instrumenter og lydbilde istadenfor lyden i seg selv. Da bomma også vi relativt mye.
    Det er jo interessant, da pinpointing normalt ikke bør være berørt av et kabelbytte.
    Kan dog være at det er en faseproblematikk involvert?
    Nope tror nok ikke det. Vi hadde kablene tilkoblet høyttalerene hele tiden. Byttet kun på forsterker siden. Klarte jo å snu fasen et par ganger, men sa da ifra med det samme. Der var det tydelig forsjell. Når jeg fikk 8/10 riktige så visste jeg ikke hvilken kabel som ble brukt. Han som byttet kunne like gjerne ha brukt samme kabel alle 10 gangene. Han som klarte 10/10 visste på forhand at han skulle få høre begge to etter hverandre. Men ikke i hvilken rekkefølge. Nå var det større forsjell ved å flytte hodet 5cm, men vi klarte til dels å si hva som var kabel A og kabel B. I tilfelle det skulle vere uklart, så er jeg kabel skeptiker.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Så var det bare en dag igjen til vi treffes og jeg er godt i gang med forberedelsene. DAC’ene er satt opp og begge spiller nå med respektive kabler. Papirarbeidet er også ferdig. Må vel også si at jeg gleder meg.

    Her finner dere spillelisten:

    https://tidal.com/playlist/9f184214-313c-416c-afca-3a410582ed8f

    Den innholder altså 9 sanger og varer i 42 minutter fra ende til annen. Totalt 84 minutter med to avspillinger av hver sang, kortere enn en dårlig action film. Flere av dem låter bra på Tidal mener jeg.

    Noen av produktene som er i bruk. Og nei, ingen av dem er tidligere ubrukte:

    25648CFC-2F4A-4885-AC44-1294FEA0BCAD.jpg


    Laget en slik for at dommerpanelet kunne ha noe å notere på:

    A6A9673D-CA7A-4835-A17E-594A39F4D643.jpg


    Velkommen skal dere være!

    Mvh
    -BB-
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Dette ser bra ut.:) Husk at det ikke kan diskuteres seg imellom under lytteseansen. Kun notater!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Her er noen låter jeg har sansen for, og kjenner ganske godt:

    Sigurd Islandsmoen: Requiem Lacrymosa
    https://open.spotify.com/track/7aeyVlg9JXnmwfMldMVFEF?si=8lMHwp7AQKSeQeJX_vwMIg

    Chick Corea: Armandos Rhumba, live with Béla Fleck
    https://open.spotify.com/track/18oOY2SP2mB8WTukWoOKvP?si=r2MiGfYMQ4-XMoYsdPEIgA

    Hugh Masekela: Stimela - The Dowry Song
    https://open.spotify.com/track/5CzM7bCPqFUF1eWh4nvVXy?si=zNjrDKy2SWabeyaJazQ1rg

    Rammstein: Los
    https://open.spotify.com/track/6IUhPMJf4iJQ3Go1CkHDsa?si=hUghyudvQXaYJUvgE9clOw

    Henry Mancini: The Pink Panther Theme (fra plata Ultimate Mancini)
    https://open.spotify.com/track/6WFKUr7QX1Qsdka7Cl63vX?si=sBPTaOsORAewoR9lfR2Q-A

    Louis Armstrong: St James Infirmary (fra When You Are Smiling).
    https://open.spotify.com/track/4ZT9vebDpHeIuIvjGj6etU?si=ujFboCSaTSWCr-mc_DCCLA

    Simple Minds: Woman
    https://open.spotify.com/track/1MdBFSDmHecjTlDsRbAeLe?si=qnI4_9FzQOC14BCVA7wx_Q

    Tord Gustavsen: Journey Of Life - Simin Tander, Jarle Vespestad
    https://open.spotify.com/track/0wDmRptapbpAZfsFv8Esyd?si=q0wDBNSvSW-UIjzRdeyd-g

    Steevie Ray Vaughan: Texas Flood (Texas Flood)
    https://open.spotify.com/track/5MtN38MGEWJt60LwtBmFNP?si=cnazP0G5S9aQf1kN0_Yk9w

    Duke Ellington: Nutcracker Suite: Sugar Rum Cherry.
    https://open.spotify.com/track/4HUYWxC3FMK9lj1fBe0lZE?si=KTeF8ECVRRS6PB6j3xfxaw

    Leos Janacek: In The Mists, Piotr Anderszewski at Carnegie Hall (I-IV)
    https://open.spotify.com/track/0dDnfbWRiNzBkMxTu2eHfB?si=Nu5Xt8kUTiu2lho_20s0VQ
    https://open.spotify.com/track/0QpzjyBtR1QRaQYTgb7Rwz?si=g0_rm_G6TPqaKedLjO4y6Q
    https://open.spotify.com/track/1ZXctaG5jKDK3GH7SIIxrO?si=cpBaHFd6R9m0Ajmyq_NfvQ
    https://open.spotify.com/track/3KQgkT3SXSHBVFxvTZUMgo?si=EiEUvGvzRVqguivGwnqw6Q

    Ble visst 11 det, eller 14, litt etter som man ser det.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Ohoi Snicker-is!

    Nå snakker vi... jeg må ut å kjøpe mer proviant :)

    Mvh
    -BB-
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Kunne sikkert ha lest tråden mer nøye. Men skal dere streame via Tidal??
    Hos meg gir det litt barokke utslag noen ganger. I alle fall gjelder det for elektronikken jeg har prøvd hjemme. Jeg ville brukt CD eller nedlastede filer.
    -eller har jeg misforstått opplegget?

    Uansett: Utrolig flott initiativ. :)
    Takk og ja. Det er viss fare for at du nok har misforstått for her skal det streames fra Tidal med en MacMini dedikert PC. Videre fra denne er det to identiske USB kabler til to identiske Henry MKIII DAC`er. Fra DAC`ene til forsterker går den ene via JBC RCA og den andre via Odin RCA. Så enkelt som det kan gjøres egentlig og CD platene har jeg for lengst pakket ned på lageret.

    Mvh
    -BB-

    Hei igjen.Bra du skriver "en viss fare". Hadde nok oppfattet det riktig. Det er mulig det jeg tenker på, er et "ikke-problem" for kabler. Men under utprøving av dacer via Tidal har jeg opplevd at den hørbare prestasjonsevnen i alle fall tilsynelatende har variert ganske mye avhengig av kvaliteten på det som streames. Noen av komponentene syntes å være mer ømfintlige for variasjoner i materialet som ble overført. Problemet var ikke å høre forskjeller i lydbildet mellom de ulike komponentene, men at disse forskjellene varierte ganske mye avhengig av hva som ble spilt av. Jeg opplevde ikke det samme med nedlastede høyoppløselige filer. Mitt forslag om å benytte nedlastede filer av høy kvalitet var ment for å unngå eller minimere en mulig "feilkilde". Jeg skriver feilkilde i "", idet verden jo faktisk ofte er slik at det vi hører på, kan være av svært ulik teknisk kvalitet. Jeg blir ikke overrasket om resultatet av evenementet er at man hadde en veldig hyggelig stund, men at det ikke var mulig med tilstrekkelig sikkerhet å høre forskjeller.

    Lykke til. :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.268
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Hei BB,
    kan du legg dette testsignalet til spillelisten, spor nr 6- Testsignal for messung der Lautsprecher frekvenz...
    Autohifi Hificheck
    hf.JPG


    Det er det jeveste pink noise jeg fant fra Tidal..
    slike måler det (i rommets komfort posisjon)hos meg.med og uten Trinnov korreksjon:rolleyes:
    hifichkTrinnovJPG.jpg
     
    Sist redigert:

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Målinger

    Ser frem til resultatene av testen. Sitter nå også å hører på den gode musikken dere har foreslått :)

    En tanke slo meg: Kunne det vært en idé å måle noe her? Jeg kan stille opp med R&S Audio analyzer hvis det er ønskelig.
    https://www.rohde-schwarz.com/tw/product/upv-productstartpage_63493-7558.html

    Og så er jeg glad i kaffe...


    EDIT: Jeg var litt kjapp. Ser Balle Clorin har mer enn godt nok måleutstyr til å avdekke små forskjeller i kablene. Håper dere får tid til å utføre noen målinger også.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Morn alle sammen.

    Da er lørdagen her og om ikke mange timene sitter 4 voksne mannfolk og glor ut i lufta med øra på stilk. Dette er jammen en pussig, morsom, interessant og passe sær hobby :)

    @ Balle Clorin; jeg klarer ikke å finne den platen eller sporet på Tidal.

    @ Retep; Dac`ene har jo bare en RCA utgang og dem er forlengst gjemt og glemt.

    @ Armand; veldig hyggelig at du kunne tenkt deg å ta turen. Akkurat nå er vi fullbooket og det blir temmelig intimt i tre-seteren med fire personer :)

    Klokken 17.00 kverner jeg bønnene og setter vannet på kok. Jeg startet testen selv allerede på torsdag men mine inntrykk får dere ikke. Men det jeg kan si er at hodetelefoner er et glimrende redskap :)

    fullsizeoutput_1767.jpg


    -BB-
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Jeg switcher gjerne med Armand om det er ok for verten? Er det noen forskjell tar det meg uansett 12 sekunder eller så å høre det... [emoji6]

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Jeg switcher gjerne med Armand om det er ok for verten? Er det noen forskjell tar det meg uansett 12 sekunder eller så å høre det... [emoji6]

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
    Jeg kjenner hverken deg eller Armand så om Armand kom og presenterte seg som Snickers-is så hadde jeg gått fem på :) Ønsker du å dimiteres så er du så klart velkommen til det. Her er det ingen tvang eller møteplikt på noen som helst måte.

    Armand, bekreft gjerne i tråden og så sender jeg deg en PM med detaljene.

    Mvh
    -BB-
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.479
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Jeg tenkte vel mer på muligheten for at vi bytter på litt underveis. Armand er et særdeles hyggelig bekjentskap. Dessuten er jeg ingen stor kaffedrikker selv så han må gjerne ta en kopp for meg. Jeg glemte uansett helt bort å servere ham kaffe selv på lørdag. Ikke at han hadde vett på å spørre heller da [emoji3]

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg vet hvem Snickers-is er, så kan hjelpe deg med å sluse inn riktig person. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Jeg vet hvem Snickers-is er, så kan hjelpe deg med å sluse inn riktig person. :)
    Æ flire - høgt!

    Nå: 10km lett jogg for å friske opp hjernen etter gårsdagens vinylsesjon i regi av Asker og Bærum Audio etterfulgt av en tur til butikken.

    Mvh
    -BB-
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Det er bedre at Snickers plasseres i treseteren. Han har mye mer lytteerfaring enn meg. Det var bare tilbud om måling jeg tenkte på før jeg ble oppmerksom på at Balle har dette under kontroll.
    Kos dere. :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Det er bedre at Snickers plasseres i treseteren. Han har mye mer lytteerfaring enn meg. Det var bare tilbud om måling jeg tenkte på før jeg ble oppmerksom på at Balle har dette under kontroll.
    Kos dere. :)
    En liten fugl fortalte meg at du også var opptatt med å lage helt støysfrie strømforsyinger i dag :)

    Alt skal nå være klart. Kakene er klare for ovnen og rørene er varme.

    -BB-
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er på vei. Kommer tidlig. Mulig jeg går å sparker småstein en stund.. Ble ferdig på kino demoen noe før betegnet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg vet hva vi hørte, mye ræl, men god mat. Og extremt god kaffe. Fikk t.o.m en pose til å ta med hjem.
    Etter se andre gikk så tok jeg en liten runde til hvor BB bytta om på dacene. Mer om det senere. BB skal få mulighet til å høre selv uten for mye påvirkning fra meg...

    Tusen hjertelig takk for at jeg fikk komme. Dere er invitert ut på landet om dere har lysst.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Siste gjest har akkurat forlatt bygningen og jeg sitter i godstolen og fordøyer inntrykk og erfaringer.

    Først og aller fremst - tusen takk til Balle Clorin, Retep og Snickers-is for en interessant, givende og hyggelig lørdag aften. Bak nickene befinner det seg kunnskapsrike, engasjerte og reflektere personer som villig delte sine meninger om det dem hørte og det setter jeg pris på. Balle Clorin hadde med seg måleutstyr og han var rask til å sette i gang med diverse målinger med en gang han kom inn døra, godt hjulpet av Retep. Jeg hadde knapt rukket å by på noe drikke før strømnivå, støynivå, rom akustikk og til slutt kabler var målt. Utrolig interessant.

    Her er`n med i gang:

    fullsizeoutput_1781.jpg


    Og her i betongjungelen har vi nok strøm i kontaktene og sikkert nok støy i strømnettet også (?)

    fullsizeoutput_177d.jpg


    Så mye at han måtte kontrollmåle:

    fullsizeoutput_1782.jpg


    Alle andre målinger overlater jeg til Balle Clorin å forklare.

    Retep og Balle Clorin diskuterer målinger og på min oppfordring målte vi 3 alternative plasseringer av høyttalerne og det var gledelig at målingene bekreftet det ørene har fortalt meg og at primærplassering både låt og målte best.

    fullsizeoutput_1787.jpg


    Etter målingen ble det tid til mat før vi startet med lyttingen:

    fullsizeoutput_1789.jpg


    Og vi lyttet - intenst!

    fullsizeoutput_178f.jpg


    fullsizeoutput_1796.jpg


    fullsizeoutput_179b.jpg


    Mer kommer!

    Mvh
    -BB-
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Og hva lærte vi?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Kort fortalt:

    Til tross for at målingene viste oss at det knapt var noen forskjell mellom kablene så kunne samtlige høre forskjell. Tenke seg til!

    -BB-
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Og hva lærte vi?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Kort fortalt:

    Til tross for at målingene viste oss at det knapt var noen forskjell mellom kablene så kunne samtlige høre forskjell. Tenke seg til!

    -BB-
    Alt annet enn en nullhypotese er ihvertfall overraskende for meg.
    Så får vi se hva som kommer. Antar at pris vs kvalitetsbedømmelse ikke nødvendigvis viste noen 1:1 forhold. Regner også med noe spredning i gruppen her (?)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Alt annet enn en nullhypotese var ihvertfall overraskende for meg.
    Så får vi se hva som kommer. Antar at pris vs kvalitetsbedømmelse ikke nødvendigvis viste noen 1:1 forhold.
    Samtlige hørte forskjell etter kun kort lyttetid. Selv ble jeg såpass overrasket over forskjellen at jeg måtte ty til headset for å få bekreftet det jeg hørte fra sofa`n. Er det virkelig forskjell på kabler?

    -BB-
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får vel skrive litt om testen.
    Skriver nå med runde 1 i tankene.

    Frem og tilbake mellom kablene. Den ene låter friskere, akkurat som om man har vert inne på en EQ og heva hishelf med Q på 0.1 fra en 2-3000hz med en tøddel. Denne kabelen flytta også lydbilde ganske mye. Akkurat som om den ene høyttaleren spillte 0.5db høyere eller lavere. Fokuset forsvant litt også. Virka nesten som om det skjedde noe med fasen. Et eller annet rart skjedde.

    Den andre kabelen var litt rundere i lyden om man kan si det. Men her var ballansen og plasseringene av det som skjedderiktig.

    Tar vi bort dette rare som skjedde med at lyden flyttet seg. Så synes jeg at kablene låt ganske likt. Men jo lenger opp i frekvens vi kom, dess mer forskjell var det.

    Jeg likte best blu jeans sine kabler, og valgte de fordi de hadde en riktigere fysisk plassering høyttalerene slapp lyden bedre enn de andre.

    Så ja, jeg må bite i det sure eplet og si at joda, jeg hører forskjell på kabel 1 og 2

    Så får vi vente litt å se hva som skjer når jeg skriver om del 2...

    Sålangt 1-0 til blue jeans
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Regner med at ikke siste ord er sagt og at det kommer en eller annen form for tabell med resultater senere?

    Edit: Retep beat me to it.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Alt annet enn en nullhypotese var ihvertfall overraskende for meg.
    Så får vi se hva som kommer. Antar at pris vs kvalitetsbedømmelse ikke nødvendigvis viste noen 1:1 forhold.
    Samtlige hørte forskjell etter kun kort lyttetid. Selv ble jeg såpass overrasket over forskjellen at jeg måtte ty til headset for å få bekreftet det jeg hørte fra sofa`n. Er det virkelig forskjell på kabler?

    -BB-
    BB du får ta en ny runde imorgen med anlegget slik det står nå... :)
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Alt annet enn en nullhypotese var ihvertfall overraskende for meg.
    Så får vi se hva som kommer. Antar at pris vs kvalitetsbedømmelse ikke nødvendigvis viste noen 1:1 forhold.
    Samtlige hørte forskjell etter kun kort lyttetid. Selv ble jeg såpass overrasket over forskjellen at jeg måtte ty til headset for å få bekreftet det jeg hørte fra sofa`n. Er det virkelig forskjell på kabler?

    -BB-
    FAKE NEWS! Clickbait og svada av verste sort! Men jammen så det koselig ut på denne seansen ... :)
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Jeg vet hva vi hørte, mye ræl, men god mat. Og extremt god kaffe. Fikk t.o.m en pose til å ta med hjem.
    Etter se andre gikk så tok jeg en liten runde til hvor BB bytta om på dacene. Mer om det senere. BB skal få mulighet til å høre selv uten for mye påvirkning fra meg...
    Håper at det ikke var forskjell på Dac'ene?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn