realist skrev:
Roysen skrev:
knutinh skrev:
Roysen skrev:
Dette er din påstånd og flere av dine meningsfeller har fremmet den samme påstanden - at "subjektivistene" mener det er en entydig korrelasjon mellom pris og ytelse på kabler. Dette har jeg imidlertid aldri sett hevdet fra noen her. Det som blir hevdet er at det er forskjeller på kabler - også de som er "godt konstruerte" og at dette kan være forståelig at noen av disse koster mer som en følge av komplisert konstruksjon og dyre råmatrialer.
I de fleste debatter om kabler her inne så kommer det før eller senere en anbefaling fra subjektivister om at kablene bør koste ca 10% av anleggets total-pris.
Hvordan er det mulig å gi en slik anbefaling dersom det ikke er en sterk korrelasjon mellom pris og ytelse for kabler som endog skalerer godt oppover i pris?
-k
Ja vel, de har gått meg hus forbi. Kan du vise til eksempler på at dette er et gjentagende fenomen?
Mvh
Roysen
Dette er en velkjent tommelfingerregel i subjektivistmiljø. Kan på stående for selv ikke vise til noen konkret dokumentasjon, men hør gjerne med for eks GT. Kanksje selv 10% blir for lite
Hvilket nick bruker GT her inne?
Det avkreves ofte fra enkelte hold dokumentasjon, sett i gang

Jeg tror nok også at enkelte her inne antyder at det er tilfelle, men er de mange?
Gi i alle fall ikke deltgere her inne "skylda" for hva andre utenforstående måtte mene og i særdeleshet hva som måtte menes utenfor forumet, nevne i så fall at det er det det dreier seg om.
Knutinh blir stadig tillagt ting han aldri har sagt, det får de "skyldige" ta på sin kappe å gjøre et forsøk på bedre ålese hva han egentlig skriver/mener.
Da kunne det også være hyggelig at det også fra andre hold blir gjort forsøk på det samme.
Kan du/dere nevne hvem det er som forsvarer prsen på f.eks. nye Odin(kabler) av deltagerne her inne, gjerne ta med Valhalla også.
Det at noen har Valhalla og eventuelt synes at de er gode, trenger ikke nødvendigvis bety at de synes prisen er "fornuftig"
Det er den ofte heller ikke på mange av komponentene våre, pickuper iberegnet.
Både himmeldyre komponenter og pickuper blir jo kjøpt av deltagere her og en må jo da gå ut i fra at de synes prisen som forlanges er verdt det for egen del, det UTEN at de dermed går ut å hevder at det er verd hver eneste krone for hvem som helst andre.
Så langt jeg mener å ha fått med meg så er både dyre kabler og pickuper (ofte også) andre komponenter (som er himmeldyre) kjøpt brukt eller sågar fra utlandet til betydelig lavere pris enn såkalt villedende.
Det er ufornuftig høye priser på enkelte kabler ja imo, men hvorfor skal disse hele tiden trekkes inn i diskusjonen, når det er svært få som vitterlig har de OG deltar i de samme kabeldiskusjonene gang på gang.
Det burde imo være riktigere å diskutere de kablene som de forskjellige (vanligvis) har opp mot de såkalte billigkablene, kjøpt på Biltema og Claes Ohlson.
Jeg har nå prøv å gi bort mine Biltema EKKJ (ht)kabler i 3 år uten og lykkes (3 sett med 2x3 meter) og er stadig forundret over at det skal være så vanskelig, så lenge de er helt på høyde med/bedre enn alt annet :
Jeg benyter meg en gang iblant av type direkte tale til de (nickene) som jeg konkret gjerne vil ha svar fra, det gjør jeg for at andre skal slippe å lure på om det er de jeg har i tankene, synes det er åpent og realt nok samtidig som andre slipper å lure på hvorvidt en har de i tanken (noen ganger kan jeg nok glemme enkelte i en slik litt mer konkret hendvendelse)
Av samme grunn er det ofte greit å svare med sitat slik at det blir mindre misforståeler om hvem du spør/ytrrer deg mot.
Jeg holdt meg en god stund borte fra slik kabeldiskusjoner, Backdoor bl.a. syntes ikke det var noen god ide, tror nå igjen at han for min del tar feil på det.
Det fører vel neppe til noe annet at en del av oss får utløp for et eller annet vi ha behov for avreagere/eller bare få tiden til å gå/ få opp adrenalinet e.l. ;D
Mvh.KW