INFINITY`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bodvar

    Medlem
    Ble medlem
    18.11.2008
    Innlegg
    15
    Antall liker
    5
    Infinity Renaissance 90

    Hvilke høytalere er like bra eller bedre i dag
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hvilke høytalere er like bra eller bedre i dag
    Det er fleire som burte trekkjast fram, så kvar skal ein starte?

    Vi har til dømes nokre av Genesis-høgtalarane, som Arnold Nudell vidareutvikla frå erfaringane med Infinity.

    Det er fleire magne- og elektrostatar som gjer linjekjelde-øvingane betre enn dei største IRS-modellane, utan at dei har behov for veldig store lytterom, og utan å overdrive perspektivet slik desse gjer på t.d. visesang, kammermusikk og andre minimalistiske sjangrar. Soundlab, Quad, og magnestatane ET og Magnepan er døme på slikt.

    Det er også høgtalarar som er meir lettdrivne for forsterkarane, og som leverer veldig god frekvensgang, dynamikk og perspektiveigenskapar. Kan nemne B&W, KEF, Tannoy.

    Eg får vel også trekke fram MBL som ein høgtalarprodusent med modellar som skapar eit meir naturleg lydbilde.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Strøkne Kappa 9 i første utgaven ligger tildels høyt i pris. Med en muskel amp spiller de meget overbevisende.
    Det er korrekt. Mine 9a går lavt i impedans, de går vel ned mot 0,5 ohm i enkelte frekvensganger? Har to stk brokoblede Ec AW250-R som effektmessig er mer en nok, men sliter ved hard belastning på basstung musikk, da de bare "føler" halve impedansen. skal etter hva Ec sier være nokså stabile ned til 1 ohm.
    Heldigvis har Infinity ordnet dette med en bryter på baksiden av hver høyttaler, som kan enten velges i posisjon ; "Normal" eller "extended". etter hva jeg har lest meg frem til vil bryter i normal-stilling filtrere ut de laveste frekvensene, og gjøre dem mer lettdrevne. Har ikke hatt noen "protection" etter denne var satt i normal. Bare et tips til de som evt har disse, og ikke var klar over funksjonen.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Første inntrykket av en høyttaler betyr en del, tross akustikken. Husket en gang jeg var i Trondheim og besøkte en hifibutikk. For ned i en kjeller og hørte noen som virket veldig live og naturlig. Da jeg kom inn, så viste det seg at det var et par Quad ESL som spilte kammermusikk. Før var det ikke så mange merker som skilte seg. I dag er det på hundrevis av merker. De som skiller seg godt ut idag, er ganske kostbare. Finnes heldigvis rimeligere brukbare alternativer for mange. Tror at en eldre modeller kan hevde seg ganske bra i dag. Har litt å si hva slags innspillinger og musikk som blir spilt.
    Elektrostatiske hodetelefoner er for meg en god referanse på noen innspillinger og parametre.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.864
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Strøkne Kappa 9 i første utgaven ligger tildels høyt i pris. Med en muskel amp spiller de meget overbevisende.
    Det er korrekt. Mine 9a går lavt i impedans, de går vel ned mot 0,5 ohm i enkelte frekvensganger? Har to stk brokoblede Ec AW250-R som effektmessig er mer en nok, men sliter ved hard belastning på basstung musikk, da de bare "føler" halve impedansen. skal etter hva Ec sier være nokså stabile ned til 1 ohm.
    Heldigvis har Infinity ordnet dette med en bryter på baksiden av hver høyttaler, som kan enten velges i posisjon ; "Normal" eller "extended". etter hva jeg har lest meg frem til vil bryter i normal-stilling filtrere ut de laveste frekvensene, og gjøre dem mer lettdrevne. Har ikke hatt noen "protection" etter denne var satt i normal. Bare et tips til de som evt har disse, og ikke var klar over funksjonen.
    Hvor stort rom spiller de på?
     

    NadaSvada

    Fersking
    Ble medlem
    01.09.2018
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Der røyk ene kabinettet på Ren90'ene gitt.

    Helga kom og med den muligheten til å sjekke ut ny musikk og dra på volumet litt ekstra :)
    Så plutselig hører jeg et smell, tror først det er forsterkeren som vanlig gir fra seg litt lyd når den varmer eller kjøler, og tenker ikke noe mer over det.

    Spiller vidre, men merker etter hvert at noe er feil, noe med balansen i bassen spessielt. Begynner å inspisere, og finner at bakre enden på top-plata på ene høyttaleren har poppa opp, og med det forsvunnede trykket i kabinettet forsvant mye av bass responsen mellom 50-100hz.

    Noen som har noen formening om hva jeg kan gjøre her for å prøve å fikse dette?

    Screenshot (9).jpg

    Screenshot (10).jpg


    Det første jeg tenker er å prøve å lime med tre lim (eller evt noe bedre om noen kan foreslå) for så å stramme til med et par strammebånd.
    Noen andre forslag?
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Helga kom og med den muligheten til å sjekke ut ny musikk og dra på volumet litt ekstra :)
    Så plutselig hører jeg et smell, tror først det er forsterkeren som vanlig gir fra seg litt lyd når den varmer eller kjøler, og tenker ikke noe mer over det.

    Spiller vidre, men merker etter hvert at noe er feil, noe med balansen i bassen spessielt. Begynner å inspisere, og finner at bakre enden på top-plata på ene høyttaleren har poppa opp, og med det forsvunnede trykket i kabinettet forsvant mye av bass responsen mellom 50-100hz.

    Noen som har noen formening om hva jeg kan gjøre her for å prøve å fikse dette?

    Vis vedlegget 518926
    Vis vedlegget 518927

    Det første jeg tenker er å prøve å lime med tre lim (eller evt noe bedre om noen kan foreslå) for så å stramme til med et par strammebånd.
    Noen andre forslag?
    Hei. Foreslår Casco extremfix. Supersterkt lim. For det aldri fra hverandre igjen..

    Mvh.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Nydelige talere som låter himmelsk men krever utrolig mye effekt, hva bruker du til å få liv i dem? :)

    mvh
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Lekkert! Har et par Epsilon stående jeg også. Knallgode høyttalere selv i dag, men ble litt for mye greier(delefilter, 2 x store effektforsterker og 3 kabler til hver høyttaler) å ha stående i stua synes jeg så nå lever de avslappet pensjonistliv på på jobben. Kontorhøyttalere det står respekt av:)
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Nydelige talere som låter himmelsk men krever utrolig mye effekt, hva bruker du til å få liv i dem? :)

    mvh
    Hei. Jeg bruker for øyeblikket 2 stk. Nad 275 brokoblet på toppene. Bryston 4b3 på bunn. Det er helt tydelig at de gjerne vil ha mer , men må si at det går helt fint å nyte musikk nå også..men spille veldig høyt går ikke. Planen er å bruke 4b3 oppe og få tak i noe kraftigere til bunn. Det låter svært godt nå også selv med Nad...??????
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Nydelige talere som låter himmelsk men krever utrolig mye effekt, hva bruker du til å få liv i dem? :)

    mvh
    Hei. Jeg bruker for øyeblikket 2 stk. Nad 275 brokoblet på toppene. Bryston 4b3 på bunn. Det er helt tydelig at de gjerne vil ha mer , men må si at det går helt fint å nyte musikk nå også..men spille veldig høyt går ikke. Planen er å bruke 4b3 oppe og få tak i noe kraftigere til bunn. Det låter svært godt nå også selv med Nad...������
    Høres ut som en god plan, jeg ville anbefale Bryston oppe og Vincent 991 mono blokker i bunn :)

    mvh
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Lekkert! Har et par Epsilon stående jeg også. Knallgode høyttalere selv i dag, men ble litt for mye greier(delefilter, 2 x store effektforsterker og 3 kabler til hver høyttaler) å ha stående i stua synes jeg så nå lever de avslappet pensjonistliv på på jobben. Kontorhøyttalere det står respekt av:)
    High end Pc høytalere ??????
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Nydelige talere som låter himmelsk men krever utrolig mye effekt, hva bruker du til å få liv i dem? :)

    mvh
    Hei. Jeg bruker for øyeblikket 2 stk. Nad 275 brokoblet på toppene. Bryston 4b3 på bunn. Det er helt tydelig at de gjerne vil ha mer , men må si at det går helt fint å nyte musikk nå også..men spille veldig høyt går ikke. Planen er å bruke 4b3 oppe og få tak i noe kraftigere til bunn. Det låter svært godt nå også selv med Nad...������
    Høres ut som en god plan, jeg ville anbefale Bryston oppe og Vincent 991 mono blokker i bunn :)

    mvh
    Det kan nok bli bra ja. ??????
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Har noen en mening om Midgard Oberon 6.1 kan fungere i bunn på Epsilon ?

    Mvh.
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Prøver nå en Jadis defy 7 på toppen til Epsilon. For ikke kommet meg i seng. Det spiller jo helt vidunderlig 🙂
     
    T

    TLN

    Gjest
    Nydelige talere som låter himmelsk men krever utrolig mye effekt, hva bruker du til å få liv i dem? :)

    mvh
    Hei. Jeg bruker for øyeblikket 2 stk. Nad 275 brokoblet på toppene. Bryston 4b3 på bunn. Det er helt tydelig at de gjerne vil ha mer , men må si at det går helt fint å nyte musikk nå også..men spille veldig høyt går ikke. Planen er å bruke 4b3 oppe og få tak i noe kraftigere til bunn. Det låter svært godt nå også selv med Nad...������
    Hva med en 14B3 eller 7B3 i bunn? 14B3 er natt og dag sammenlignet med 4B3 :)
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Strøkne Kappa 9 i første utgaven ligger tildels høyt i pris. Med en muskel amp spiller de meget overbevisende.
    Det er korrekt. Mine 9a går lavt i impedans, de går vel ned mot 0,5 ohm i enkelte frekvensganger? Har to stk brokoblede Ec AW250-R som effektmessig er mer en nok, men sliter ved hard belastning på basstung musikk, da de bare "føler" halve impedansen. skal etter hva Ec sier være nokså stabile ned til 1 ohm.
    Heldigvis har Infinity ordnet dette med en bryter på baksiden av hver høyttaler, som kan enten velges i posisjon ; "Normal" eller "extended". etter hva jeg har lest meg frem til vil bryter i normal-stilling filtrere ut de laveste frekvensene, og gjøre dem mer lettdrevne. Har ikke hatt noen "protection" etter denne var satt i normal. Bare et tips til de som evt har disse, og ikke var klar over funksjonen.
    Hvor stort rom spiller de på?
    Det er ikke allverdens størrelse, omlag 20kvm
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Nydelige talere som låter himmelsk men krever utrolig mye effekt, hva bruker du til å få liv i dem? :)

    mvh
    Hei. Jeg bruker for øyeblikket 2 stk. Nad 275 brokoblet på toppene. Bryston 4b3 på bunn. Det er helt tydelig at de gjerne vil ha mer , men må si at det går helt fint å nyte musikk nå også..men spille veldig høyt går ikke. Planen er å bruke 4b3 oppe og få tak i noe kraftigere til bunn. Det låter svært godt nå også selv med Nad...������
    Hva med en 14B3 eller 7B3 i bunn? 14B3 er natt og dag sammenlignet med 4B3 :)
    Ja det vil jeg tro.. vurderer sterkt 7b3 ja. Jeg for sende et brev til julenissen 🙂
     

    leifarild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    229
    Antall liker
    205
    Jeg har et par Alpha 30 som ikke er i bruk. De har kun vært tilkoblet direkte til tv, og sånn sett meget pent brukt. Fremstår som nye.
    Bor i Sandefjord, og kan gjerne kjøre i møte innen rimelig avstand.
    Gi bud, de skal ut men ikke til enhver pris da.
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Infinity Kappa 8.Jeg trenger koblingsskjema delefilter info.

    Hei, jeg har et sett Kappa 8 som trenger en gjennomgang.
    Er det noen som har komplett skjema og delefilter liste?

    Mulig jeg også trenger nye diskanter etter en "uhell". Noen tips?

    Fortsatt god jul.

    Knut Runar
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Takker for den, men det er feil utgave av Kappa 8. Jeg har en tidligere modell med helt andre elementer.

    Denne: Infinity Kappa 8 crossover mods | Audiokarma Home Audio Stereo Discussion Forums

    ser heller ikke ut til å stemme 100% overens med mine høyttalere. Mine har f eks ikke bryteren i bass kretsen.
    Finnes det da enda flere utgaver? Noen som har oversikt eller en kopi?
    Har jobbet litt, og det ser ut til at jeg har en vakkel i det ene potmeteret.

    mvh Runar
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har hørt de minste i IRS serien og kan mene noe om hvem som er å anbefale og eventuelt forskjellene. Tenker da hovedsaklig på Sigma, Omega og Epsilon. Dette er modeller som avogtil dukker opp for salg for en billig penge.
    Om noen vet om slike eller eventuelt RS2A/B gjerne med deffekte elementer osv til salgs.
     

    stensth

    Medlem
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    24
    Antall liker
    31
    Noen som har hørt de minste i IRS serien og kan mene noe om hvem som er å anbefale og eventuelt forskjellene. Tenker da hovedsaklig på Sigma, Omega og Epsilon. Dette er modeller som avogtil dukker opp for salg for en billig penge.
    Om noen vet om slike eller eventuelt RS2A/B gjerne med deffekte elementer osv til salgs.
    Har ikke noen erfaring med de mindre i serien, men har Beta og Epsilon nå.

    I denne gruppa: https://www.facebook.com/groups/289251934784822/ har du en som heter Peter Jaxx, han kan sikkert gi deg noen gode råd. Usikker på om han finner her.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt Epsilon det er en fantastisk god høyttaler, men den må ha enormt med power for å yte sitt beste
     

    Bjørnar V

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Har et par Kappa 8.2 som jeg forer med lyd fra en bluesound node2 via en shanling a300 amp.
    Ampen har rør forforsterker og dual mono oppsett på forsterkerdelen. Yter ca 350w @ 4ohm
    Spiller veldig fint. Problemet nå er rommet som må dempes for å få roet ned bassfrekvensene :)
    Andre her som har erfaring med denne ampen?
    A2535FA6-D6CC-4624-B40C-636664BF1852.jpg
    EA10DB77-F9DA-4D1A-B519-575D8EB44962.jpg
    6DFF3416-B0ED-4503-91DA-84A24CC031B2.jpg
     

    Torky

    Fersking
    Ble medlem
    07.04.2018
    Innlegg
    4
    Antall liker
    3
    Hva med å forsøke noen andre rør? Kan være en enkel måte å endre signaturen i lyden. Eventuelt så kan du jo flippe bryteren på baksiden for å få litt roligere bass.
     

    Selliseth

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2013
    Innlegg
    27
    Antall liker
    9
    Sted
    sparbu
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har akkurat fått i meg Kappa 9.2 i de er originale fra 97. Bak på høyttalere er det et sort deksel med vippebryter bak. Har forstått det slik at du kan velge mellom normal og extension. Men hvilket er hva? Opp eller ned? Mvh.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Extended er bryter Opp og derved ned for Normal. Extended krever mer av forsterkeren, bare for å nevne
     

    BassHue

    Fersking
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei, ser det fortsatt er litt liv i denne tråden, veldig bra! :). Jeg har et surroundoppsett med Kappa 9.2i i front på Vincent SP991 monoblokker og 4 stk Kappa Video Series II som surrounds. Disse blir drevet av en NAD M27 7 kanals effektforsterker. Nå ønsker jeg å kjøpe enten Kappa 6.2i eller 7.2i for å erstatte videoene, men vil NAD'en kunne drive disse uten problemer? Noen som har greie på dette? Her er litt data på NAD'en:

    Continuous output power into 8 Ohms and 4 Ohms:
    ≥180W (ref. rated THD, 20Hz-20kHz, all channels driven)

    THD +N (250mW to rated power, CCIF IMD, DIM 100):
    ≤0.005% (ref. 20Hz – 20kHz)

    IHF Dynamic Power:
    8 Ohms320W
    4 Ohms700W
    2 Ohms650W

    Signal/Noise Ratio A-weighted:
    >94dB (ref. 1W)
    >118dB (ref. rated power)

    Damping Factor:
    >750dB (ref. 8 Ohms, 50Hz and 1kHz)


    Håper noen kan hjelpe med dette.
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Infinity Kappa 8 og 6.2

    To spørsmål til ekspertene.
    1: Behandlingen som innebærer smøring av mellomtonene. Har det lydmessig innvirkning eller kun visuell?
    Hva skal de eventuelt behandles med for aller best resultat?

    2: Det er tidligere i tråden nevnt at det finnes alternative delefiltre til de tidlige Kappa utgavene. Er det noen som har nærmere info om disse?

    Knut Runar
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Hei.

    Da er ulykken skjedd. Oppdaget med stor forferdelse at begge Emit high energy på den ene Epsilon min er helt stille.. Er det noen som har eller vet om hvor man for tak i nye ? Eller noen som kan reparere?

    Kenneth
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei.

    Da er ulykken skjedd. Oppdaget med stor forferdelse at begge Emit high energy på den ene Epsilon min er helt stille.. Er det noen som har eller vet om hvor man for tak i nye ? Eller noen som kan reparere?

    Kenneth
    Er det membran som er gåen ? Du kan høre med Magicmarsky på Ebay, har alltid Infinity deler ute for salg. Er det samme diahram som de vanlige emit så er det håp. Kurrant å bytte, har gjort det flere ganger på Emit og Emim av den vanlige typen.
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Hei.


    Da er ulykken skjedd. Oppdaget med stor forferdelse at begge Emit high energy på den ene Epsilon min er helt stille.. Er det noen som har eller vet om hvor man for tak i nye ? Eller noen som kan reparere?

    Kenneth
    Er det membran som er gåen ? Du kan høre med Magicmarsky på Ebay, har alltid Infinity deler ute for salg. Er det samme diahram som de vanlige emit så er det håp. Kurrant å bytte, har gjort det flere ganger på Emit og Emim av den vanlige typen.

    Hei. Takk for tips. Jeg har sendt mld til han ja etter å ha sett han har vært nevnt tidligere i tråden. Fikk til svar at han ikke hadde mulighet til å reparere de. Om jeg har forstått det riktig så er det ikke samme diagram som i andre emit. Ikke sikker...men om det er det så bytter jeg gjerne selv. Ringte også Øve Hæhre i dag som er nevnt tidlig i tråden her. Han dreiv ikke med høyttaler reparasjon lenger. Han hadde heller aldri reparert emit diskanter av noe slag... Jeg vurderer å demontere de å se om det er mulig å bruke ledende lim som noen tipsa om..men det blir kanskje mer skade enn repp...

    Tenkte at jeg kunne ta den ene som sitter bak og sette foran slik at jeg kjører med en emit i hver. Kan det da skade de i å med at det er ment å være 2 sånn i forhold til delefilter..??
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    Da er ulykken skjedd. Oppdaget med stor forferdelse at begge Emit high energy på den ene Epsilon min er helt stille.. Er det noen som har eller vet om hvor man for tak i nye ? Eller noen som kan reparere?

    Kenneth
    Hei
    Tror Hifiguiden på Hamar har en liggende. Fikk en ekstra av meg når jeg byttet på min
     

    lp45

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    22
    Sted
    Drammen
    Hei.


    Da er ulykken skjedd. Oppdaget med stor forferdelse at begge Emit high energy på den ene Epsilon min er helt stille.. Er det noen som har eller vet om hvor man for tak i nye ? Eller noen som kan reparere?

    Kenneth
    Hei
    Tror Hifiguiden på Hamar har en liggende. Fikk en ekstra av meg når jeg byttet på min
    Takk. Da skal jeg sjekke det. 🙂
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Noen som har hørt de minste i IRS serien og kan mene noe om hvem som er å anbefale og eventuelt forskjellene. Tenker da hovedsaklig på Sigma, Omega og Epsilon. Dette er modeller som avogtil dukker opp for salg for en billig penge.
    Om noen vet om slike eller eventuelt RS2A/B gjerne med deffekte elementer osv til salgs.
    Har hatt alle du nevner her. Alle spiller glimrende med gode forsterkere, men har du først hørt Epsilon så vil den "ødelegge" for de andre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn