Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Er ganske sikker på at en del av de som nå hopper på denne second edition GB, kommer til å selge kortene etter en stund...….
    Har de virkelig sjekket hva som trengs av utstyr og kunnskap for å lodde dette sammen ? Jeg tviler...….STERKT ;)
    Slik var det ved første GB av denne konstruksjonen i alle fall ;)

    Mvh
    Johnny
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Har sett på bildene av printa, og det er mye smd deler, i tillegg er det jo transistorer som ikke er lette å få tak i, programering av chipper o.l. mye snadder..
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Ja det er vist for kompliceret hvis chipper skal programmeres. Nu ser jeg alligevel på det. Tak Lne
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Drossel


    Ja det er vist for kompliceret hvis chipper skal programmeres. Nu ser jeg alligevel på det. Tak Lne

    Drossel:

    Dette er egentlig litt feil. Kun software til uc som skal legges inn, når alt er ferdig bygd. Å legge inn en software klarer de fleste.

    Naturlig

    Sitat Sitat fra Ine123 Se Innlegg

    Er det lov å linke til andre DIY -forum ? ??

    Hvis ikke får moderatorer slette denne posten
    https://www.diyaudio.com/forums/pass...preamp-gb.html
    Kan du kort beskrive hva dette er? Pre, ja, men hva er prosjektet? Gikk litt i surr med linker hit og dit.

    Naturlig:

    Skjønner ikke helt spørsmålet ? Prosjektet ? Kjøp kretskort, bestill deler bygg en pre-amp ;)
    En beskrivelse av hvordan det kan gjøres, ligger i denne tråden du leser nå.

    Mvh.
    Johnny
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Kan vel være en ide med litt trening på SMD-lodding først..... og gode briller...:cool:
    Forresten, - hva var prisen for settet ved forrige GB? Lurer litt på om jeg skal legge et sett på lager inntil videre....
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Kan vel være en ide med litt trening på SMD-lodding først..... og gode briller...:cool:
    Forresten, - hva var prisen for settet ved forrige GB? Lurer litt på om jeg skal legge et sett på lager inntil videre....
    Hei,
    gode briller holder ikke for undertegnede i alle fall. Vil nok anbefale mikroskop, samt en del erfaring med SMD-lodding. Der er her vanskelighet-graden ligger...….Hvis jeg ikke husker helt feil, så var prisen noe høyere ved forrige GB.

    Her er noen bilder fra loddingen av min, hvor jeg hadde god hjelp av en kollega :https://s560.photobucket.com/user/Ultimate_photos/slideshow/Muse

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei, vanlige briller holder nok ikke.... sjøl bruker jeg både mikroskop og hodelupe, alt etter som.... hodelupe kan gå om man ellers har godt syn....

    Jeg spurte om pris for flere sider siden, men ser ikke aat noen svarte.....?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Nei, vanlige briller holder nok ikke.... sjøl bruker jeg både mikroskop og hodelupe, alt etter som.... hodelupe kan gå om man ellers har godt syn....

    Jeg spurte om pris for flere sider siden, men ser ikke aat noen svarte.....?
    Er ganske sikker på at var 65,- Euro forrige gang. Dette var uten bufferkort. Prisen er jo avhengige av hvor mange som bestiller....
    Estimert pris nå er vel ca. 70,-$ + P/P

    Hello,
    So I did a quick check this weekend and I can get 70$ for a full set of 14pcb. I need to check how much I should spend in packing and shipping from my place to all of you which I don't have much time to arrange but I will try to manage.
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kan vel være en ide med litt trening på SMD-lodding først..... og gode briller...:cool:
    Forresten, - hva var prisen for settet ved forrige GB? Lurer litt på om jeg skal legge et sett på lager inntil videre....
    Hei,
    gode briller holder ikke for undertegnede i alle fall. Vil nok anbefale mikroskop, samt en del erfaring med SMD-lodding. Der er her vanskelighet-graden ligger...….Hvis jeg ikke husker helt feil, så var prisen noe høyere ved forrige GB.

    Her er noen bilder fra loddingen av min, hvor jeg hadde god hjelp av en kollega :https://s560.photobucket.com/user/Ultimate_photos/slideshow/Muse

    Mvh.
    Johnny
    Vakkert arbeid ;)
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Hei :)

    Drossel


    Ja det er vist for kompliceret hvis chipper skal programmeres. Nu ser jeg alligevel på det. Tak Lne
    Drossel:

    Dette er egentlig litt feil. Kun software til uc som skal legges inn, når alt er ferdig bygd. Å legge inn en software klarer de fleste.

    Naturlig

    Sitat Sitat fra Ine123 Se Innlegg

    Er det lov å linke til andre DIY -forum ? ??

    Hvis ikke får moderatorer slette denne posten
    https://www.diyaudio.com/forums/pass...preamp-gb.html
    Kan du kort beskrive hva dette er? Pre, ja, men hva er prosjektet? Gikk litt i surr med linker hit og dit.
    Naturlig:

    Skjønner ikke helt spørsmålet ? Prosjektet ? Kjøp kretskort, bestill deler bygg en pre-amp ;)
    En beskrivelse av hvordan det kan gjøres, ligger i denne tråden du leser nå.

    Mvh.
    Johnny
    Tråden startet i 2015, leste en del framover og antok at noe hadde endret seg fram til i dag.
    Utrolig flotte, velkonstruerte saker, mange fine tips å plukke opp og underholdende innlegg underveis. Fortsett, fortsett.
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Lurer litt på om jeg skal legge et sett på lager inntil videre....
    Hvis du har tenkt å bestille et sett, så er nok siste mulighet nå. Legger ellers merke til at det er tre andre medlemmer her på HFS, som har lagt inn en bestilling :). Får håpe de viser fram resultatene etterhvert, her på HFS ?. Det hadde vært spennende :).

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Hvis du har tenkt å bestille et sett, så er nok siste mulighet nå. Legger ellers merke til at det er tre andre medlemmer her på HFS, som har lagt inn en bestilling :). Får håpe de viser fram resultatene etterhvert, her på HFS ?. Det hadde vært spennende :).

    Mvh.
    Johnny
    Hei Johhny,
    Skjønner det er i siste liten for å bestille ett sett her, bestilles "UGS-muse pre.." med PM til Alex_twn? Spør siden eg ikkje fann noen form for bestilling sted på linken til DiYAudio. Men ser at det er litt å ta høyde for, og har lest ditt tidligere bygge så der vil nok bli mange utfordrinnger, men ser dette som ein mulighet til å få fatt i PCB'ene nå.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Hei :)

    Hei Johhny,
    Skjønner det er i siste liten for å bestille ett sett her, bestilles "UGS-muse pre.." med PM til Alex_twn?
    Ja, send en P.M så fort som mulig til Alex, samt legg deg inn her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qDamxUn-_N8yH9jMn6aUZQFqkiWnG8-0PCZIbKQEdXw/edit#gid=767699348

    Mvh.
    Johnny
    Johnny,
    Spørsmål, bør ein velge original PSU for preamp, eller SALAS løsningen som er ein opsjon nå, kom melding nå i dag?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Ditt valg egentlig...….
    Du kan jo prøve Salas shunt-regulering. Det er en noe dyrere løsning, da det brennes av en del effekt i regulatoren og du trenger litt større trafoer.
    Men, til syvende og sist, så er det regulatorene på main-boards som setter grensene: Les fra post #2834 til #2837 i denne tråden.

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Ironisk... Corona

    Hei :)
    Ikke mye spennende lesning dette her.

    Og så kom coronaviruset på topp av det hele.....mange fabrikker har stengt. En revidert tegning ble sendt i går, vi venter på svar...
    MEN, vi vet at de kan levere, noen custom kabinetter bestilt av en venn av meg er allerede mottatt. Og de holder en meget god kvalitet
    Fikk beskjed i morges om at tegningene var godkjent av Mr.Li i Kina. Penger overført. Coronaviruset herjer. Tålmodighet kreves. Har ventet siden 2/9-2019, så da kan vi likegodt vente litt til...…. Resultatet i slutt-enden som teller. Mr. Li har levert varene før, så da venter vi. Har andre ting å holde på med i mellomtiden ;)

    Mvh
    Johnny
    Da har vi fått beskjed fra Mr.Li i Kina at produksjonen av våre custom kabinetter har startet. Samtidig som Corona-viruset lammer Norge og resten av verden..... et tankekors...
    Gode nyheter for oss, det viser at Kina's harde grep har virket for dem. Måtte Norge (og resten av verden) ta like harde grep !
    Et litt undrende spm. Jeg mottok to forsendelser fra Kina i går. Er de smittebærende ? Har de blitt behandlet på noen måte ? Jeg bare undrer..

    Mvh.
    Johnny
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hey Johnny,,
    Har samme bekymring omkring overlevelsestid på den formandede coronavirus.
    Hvis du finder ud af eksakt viden om overlevelsestid udenfor "host", må du gerne dele din viden.
    Har ikke fulgt Norge de sidste 48 timer, men her i DK er alt som kan lukkes, lukket ned.
    Vi er 7 på mit nuværende job, som ligger i kategorien "særligt udsatte" som tirsdag aften fik besked på at blive væk.
    I eftermiddag blev det så bekræftet, at det selvfølgelig var med fuld løn, heldigvis :)

    Glæder mig til at se dine færdige kabinetter, når de engang kommer.

    Bedste hilsner.... Hasse !!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Får mange pakker fra Kina. Er ikke meget bekymret. Husk bare håndvask efter hver gang du åbner noget. Også ved efterfølgende berøringer. Husk håndvask er mere effektivt end desinficerende.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Kabinetter

    Hei :)

    da skjer det litt i Kina vedrørende produksjonen av våre kabinetter.Jeg fikk i dag et bilde fra Mr.Li i Kina. Kabinettene er nå ferdig Cnc skjært. Delene venter nå på eloksering, men den fabrikken er dessverre fortsatt stengt. Etter eloksering blir det silketrykk av tekst på frontene. Vi gleder oss over at det er framgang i Kina, og smører oss med litt mer tålmodighet. Blir nok bra til slutt :)

    Fra produksjonen:



    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Er den grønne tusjen malen for silketrykk ? :cool:

    Det ser ut til å bli gedigene greier.

    mvh
    KJ
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Nei, det blir nok ikke tekst på kinesisk, så her er tegningen som er sendt ang. tekstingen. Vi har bedt om å få Pass-logoen gravert (uten) ramme rundt.
    Det har de klart før, så får vi håpe at de klarer det igjen ? Vi har ikke direkte kontakt med kineserne, men via en andre part, så ting kan lett gå galt underveis inkl. div. språkbarrierer ;)

    Teksting:



    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert av en moderator:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Godt å se litt progresjon her! :):)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se litt progresjon her! :):)
    Hei :)
    Vel, progresjonen er for øyeblikket hardt regulert av noe som visstnok heter Covid 19 ?
    "Innmaten" har ligget ferdig loddet her siden høsten 2019. Dog, ikke testet ennå. Liker ikke at alt ligger løst og slenger på kjøkkenbordet, med løse ledninger i hytt og pine under testing. Men, det er nok "meg" ;). Andre gjør det annerledes...
    Legg ellers merke til stolen som katta har herpa til det ugjenkjennelige ! Satans katte ! Stolen åker på dynga snart (og det burde egentlig katta også), må bare gjøre meg ferdig først med dette prosjektet :):)


    Vis vedlegget 576345

    Mvh.
    Johnny
    Tenkte jeg skulle spørre hvem som eide matskåla, men fikk svaret. Skikkelig redskaper de har disse kattene....

    Ellers ser det bra ut ! Hvor spiser du frokost ;)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hvordan blir baksiden på kabinettene ?

    Hei :)
    Her har jeg gått for hvordan baksiden på XP 27 er, og ikke XP 25 som jeg bygger. Helt andre kontakter når det gjelder power mellom supply-kabinett og pre.-kabinett. Etter mange og lange studier av bilder på nettet, fant jeg til slutt ut hva som er benyttet :). Det er Japanske kvalitets-kontakter som er brukt.

    Slik ser baksiden ut på XP 27 Pre.:

    XP-27-9.jpg


    XP 27 Power:

    XP-27-8.jpg


    Her har jeg skaffet meg de samme kontaktene:

    Power supply con. red.jpg


    Og da kan jeg også lage meg en slik kabel, helt lik originalen :) :

    XP-27-4.jpg


    For øvrig, slik ser XP 25 ut:

    xp25_rear_0.jpg


    Liker dårlig d-sub kontaktene som ble benyttet her til distrubisjon av power mellom power og pre.. så slik blir det altså ikke.

    Med andre ord: Alt som behøves, ligger klart......;)

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    OK - uansett, - hvis man ikke henger på å være "kopitro", av mangel på et bedre uttrykk, så finnes det mil.spec plugger i hauger og dunger, med topp spesifikasjoner... særlig hvis pris egentlig ikke betyr så mye i slike prosjekter. Jeg har vært nokså stor forbruker av slike i en mannsalder....
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    OK - uansett, - hvis man ikke henger på å være "kopitro", av mangel på et bedre uttrykk, så finnes det mil.spec plugger i hauger og dunger, med topp spesifikasjoner... særlig hvis pris egentlig ikke betyr så mye i slike prosjekter. Jeg har vært nokså stor forbruker av slike i en mannsalder....
    Helt enig ! Jeg har brukt andre mil.spec plugger før, og det er mye å velge mellom. Men, her har jeg altså valgt å være "kopitro" ;).

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Betjeningsknapper

    Hei :)
    Jeg har slike knapper liggende her:

    IMG_20200311_143602 red.jpg


    De er graverte, ikke silketrykket.
    Som skal bli til slik:

    pass_xp25_extra.jpg


    Jeg har tegninger med de nye markeringer ferdig i .IDW format, laget i Inventor. (Kan leveres i andre format, hvis nødvendig).
    Her er en rendering:

    image2.jpeg


    Tanken er: Basen på knappen må slipes ned, da tekst er gravert, og ikke silketrykket.
    Etter at basen er slipt ned, må den elokseres på nytt. Det er mulig å separere knapp fra basen. Mulig selve knappen også må slipes ned og elokseres på nytt ?.

    Så kan basen silke-trykkes, evt. graveres med sort inn-fyll i teksten.
    Noen som har andre meninger om hvordan jeg ellers burde gå frem ?
    Forslag mottas med takk :)

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Kunne jeg få en kopi i ipt ? lurær ille hvordan du gikk frem med tekst på knotten :)

    Mvh
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Kunne jeg få en kopi i ipt ? lurær ille hvordan du gikk frem med tekst på knotten :)

    Mvh
    Hei :)
    Dette har vært ganske vanskelig å lage, og jeg har måtte ty til hjelp fra en venn. Vanskelig pga. at hver tekst skal ha en distanse til neste teks på 30 grader.
    (Senter på hver tekst skal være 30 grader fra senter på neste tekst). For eks. 750: der er "5" senter, 47K der er "7" senter.
    Min venn brukte ganske mange timer på å lage disse filene.
    (Helt sikker på at det er andre som er racere på dette, men det er altså ikke vi :rolleyes: )

    Det er Lorlin switchene som bestemmer dette med at det er 30 grader mellom hver posisjon.

    IMG_3265 red 2.jpg



    Min venn jobber ikke gratis, så å dele filene er ikke aktuelt. Sorry :(
    Men her er et eksempel vist av en .ipt-fil:

    Knott NR1 Dia 50.ipt.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Kunne jeg få en kopi i ipt ? lurær ille hvordan du gikk frem med tekst på knotten :)

    Mvh
    Hei :)
    Dette har vært ganske vanskelig å lage, og jeg har måtte ty til hjelp fra en venn. Vanskelig pga. at hver tekst skal en distanse til neste teks på 30 grader.
    (Senter på hver tekst skal være 30 grader fra senter på neste tekst). For eks. 750: der er "5" senter, 47K der er "7" senter.
    Min venn brukte ganske mange timer på å lage disse filene.
    (Mulig det er andre som er racere på dette, men det er ikke vi )

    Det er Lorlin switchene som bestemmer dette med 30 grader mellom hver posisjon.
    Min venn jobber ikke gratis, så å dele filene er ikke aktuelt. Sorry :(
    Men her er et eksempel vist av en .IPT-fil:

    Vis vedlegget 578120

    Mvh.
    Johnny
    Ser den Johnny :) Autodesk er ikke helt rett opp og ned så at det ikke vil deles skjønner jeg , svært sjelden prøver meg på Inventor så faren er stor jeg ikke hadde skjønt noe av det allikevel .

    Mvh

    øvelse.jpg
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Hei :)
    Jeg har slike knapper liggende her:

    Vis vedlegget 578107

    De er graverte, ikke silketrykket.
    Som skal bli til slik:

    Vis vedlegget 578108

    Jeg har tegninger med de nye markeringer ferdig i .IDW format, laget i Inventor. (Kan leveres i andre format, hvis nødvendig).
    Her er en rendering:

    Vis vedlegget 578110

    Tanken er: Basen på knappen må slipes ned, da tekst er gravert, og ikke silketrykket.
    Etter at basen er slipt ned, må den elokseres på nytt. Det er mulig å separere knapp fra basen. Mulig selve knappen også må slipes ned og elokseres på nytt ?.

    Så kan basen silke-trykkes, evt. graveres med sort inn-fyll i teksten.
    Noen som har andre meninger om hvordan jeg ellers burde gå frem ?
    Forslag mottas med takk :)

    Mvh.
    Johnny
    Sliping er vel lite egnet på det nivået du holder her, få heller noen til å dreie de ned.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei,
    Hvis basen kan skilles fra knotten ; hvorfor ikke gravere "baksiden" ? Så slipper du sliping og eloksering ?
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg:)

    Mvh.
    Rolf

    Hei :)
    Jeg har slike knapper liggende her:

    Vis vedlegget 578107

    De er graverte, ikke silketrykket.
    Som skal bli til slik:

    Vis vedlegget 578108

    Jeg har tegninger med de nye markeringer ferdig i .IDW format, laget i Inventor. (Kan leveres i andre format, hvis nødvendig).
    Her er en rendering:

    Vis vedlegget 578110

    Tanken er: Basen på knappen må slipes ned, da tekst er gravert, og ikke silketrykket.
    Etter at basen er slipt ned, må den elokseres på nytt. Det er mulig å separere knapp fra basen. Mulig selve knappen også må slipes ned og elokseres på nytt ?.

    Så kan basen silke-trykkes, evt. graveres med sort inn-fyll i teksten.
    Noen som har andre meninger om hvordan jeg ellers burde gå frem ?
    Forslag mottas med takk :)

    Mvh.
    Johnny
    Sliping er vel lite egnet på det nivået du holder her, få heller noen til å dreie de ned.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    rolfb*123


    Hei,
    Hvis basen kan skilles fra knotten ; hvorfor ikke gravere "baksiden" ? Så slipper du sliping og eloksering ?
    Forøvrig skal det sies at denne tråden er sentralens klart mest gjennomførte DIY-tråd ,stor respekt fra meg

    Mvh.
    Rolf
    Hei Rolf :)

    Det var en god ide ! Dog, baksiden er noe røffere en framsiden, men kan kanskje poleres opp ?
    En annen ide, er å eloksere hele knappen m/basen, slik at den får en mer "natural aluminium look". Elokseringen vil da dekke litt over den litt røffere baksiden. Nå er de egentlig veldig blanke i forhold til originalen. Originalen er ganske matt, se tidligere bilde lengre opp.


    Slik ser baksiden ut.

    IMG_20200404_162835 red.jpg


    Ellers takk for vene ord :)

    Mvh.
    Johnny
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn