Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Litt oppdatering i tråden.

    Hei :)

    Da var denne 3KvA trafoen bestilt fra Toroidy i Polen. Blir den største ringkjernetrafoen jeg noen gang har hatt i hus.
    Den blir slik:
    TS3000VA PRI: 230V SEC:

    Secondary 1: 2 x 32 V / 2x 22A
    Secondary 2: 2 x 32 V / 2x 22A)
    Secondary 3: 2 x 38 V / 2 x 1,3A
    Secondary 4: 2 x 38 V / 2 x 1,3A
    Secondary 5: 1 x 12V / 1 x 1,6A





    Burde holde i massevis til denne ampen.

    Kretskort til utgangstransistorer + power-supply er på vei fra Erno !

    Output PCB 400 red.jpg


    Kabinettet: Er lovet sendt i morgen med DHL (hvis jeg kan stole på disse Kineserne da ? )

    Pre-Amp: Har ikke fått laget arbeidstegninger til vannskjæring av topplokkene i AutoCad ennå, da "tegneren" er på ferie ut denne uken.

    Designfreaken i meg slår til igjen, NYE betjeningsknapper ! 3 forsøk dette her, men NÅ tror jeg at jeg blir fornøyd. ;). Så noen knapper via en link i en tråd her på forumet. Det var noen knapper Truls Gravesen hadde brukt. Lette febrilsk på e-bay, og fant de til slutt !
    Her er knappene i Truls sitt prosjekt:

    Knobs.GIF


    Disse har samme diameter (40mm), som de jeg bruker nå, men stikker lengre ut (L: 31mm.). Tror at jeg med disse blir: KNALLFORNØYD ! (Endelig)

    Knobs 2.GIF
    Knobs 3.GIF


    Disse knappene er nå på vei.

    Bestilling av glattekondensatorene må vente litt, er jo svinedyre (over 6000,-) , må spre kostnadene litt over tid.......ellers kommer HUN til å gå bananas ;).
    Nå venter jeg som en liten unge på Julekvelden, er meget spent på om kabinettet holder mål ?

    Mvh.
    Johnny



     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja ,high end er ikke billig selv om du bygger selv ,,, men tilfredstillelsen om at ingen andre har lik ens er der .

    Har du fått spillet noe på nye preen ? , eller er den i burn in " stadie " ?Husk at mange av disse fet konstuksjonene er litt som rør , de liker lang oppvarming og lyder best da . Min står på 24/7 , Det samme med Power ampen og , jeg bruker i low idle moden da , ca 0,8 A , når det skal koses ordentlig kjører jeg 1,7 A
    ettersom jeg synes k1530 /j201 lyder best over 200mA pr pair :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Ja ,high end er ikke billig selv om du bygger selv ,,, men tilfredstillelsen om at ingen andre har lik ens er der .
    Der traff du spikeren rett på hodet ! Spiller litt hver kveld via hodetelefoner. Den er fortsatt under "burn in ", uten DC-servo. Får ikke justert den perfekt før vannskjært topplokk er på plass. Kommer til å lodde ledninger til de kritiske justeringspunktene, og føre disse gjennom luftespaltene i topplokket. Først DA, kan jeg ta den siste fin-justeringen. Men så langt (via headset), lyder den helt herlig, med en dynamikk uten sidestykke !

    Det samme med Power ampen og , jeg bruker i low idle moden da , ca 0,8 A , når det skal koses ordentlig kjører jeg 1,7 A
    Hvordan har du løst denne switchingen ? Jeg mener low, kontra high Bias på power-ampen ? Hvordan oppfører DC-offset seg med en slik switching ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sitter det ikke avtegnet 2 switcher i bias kretsløpet ? P4 og p5 ? Hvis ikke kan jeg vise hvordann jeg lagde min . Ja offsett er jo litt avhengig av hvor fint utgangen din er matchet , men så lenge du har global motkoblet utgang og servo , betyr det ingen ting , servoen takler allt untagen totalt mismatch av inngangs fettene ,

    Men har du tenkt å bruke som meg utgang uten motkobling og uten utgangs spolen ,, så får du kun stole på matchingen , for servoen vil ikke kunne hjelpe deg med det off sett som introduseres av utgangen alene , derfor skippet jeg servoen , Hos meg er offsett døds stabilt uten cycling hverken offsett eller bias . Jeg har derfor ett offsett på ca 7-10 mV i lowidle og ca 3-5 mv i high bias
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.401
    Antall liker
    185
    Husker jeg bygde Borbely's MC forsterker på slutten av 80 tallet. Først klarte ikke servoen å hente inn ubalansen i inngangstransistorene. Skjønte ingenting og kontaktet Borbely. Fikk nye transistorere og alt var iorden. VH. Bernt

    PS: Måtte jorde kjøleplata til utgangstransistorene grunnet en liten oscillasjon.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Sitter det ikke avtegnet 2 switcher i bias kretsløpet ? P4 og p5 ? Hvis ikke kan jeg vise hvordann jeg lagde min . Ja offsett er jo litt avhengig av hvor fint utgangen din er matchet , men så lenge du har global motkoblet utgang og servo , betyr det ingen ting , servoen takler allt untagen totalt mismatch av inngangs fettene ,

    Men har du tenkt å bruke som meg utgang uten motkobling og uten utgangs spolen ,, så får du kun stole på matchingen , for servoen vil ikke kunne hjelpe deg med det off sett som introduseres av utgangen alene , derfor skippet jeg servoen , Hos meg er offsett døds stabilt uten cycling hverken offsett eller bias . Jeg har derfor ett offsett på ca 7-10 mV i lowidle og ca 3-5 mv i high bias
    Hei :)

    I min versjon : MILLENNIUM EB-2000/342, så har jeg kun P4 (1K). P5 er utelatt. Ser at "Ribbon" og MILLENNIUM-200 har denne opsjonen.

    Bias.GIF


    Hvilke verdier har P4 og P5 i din Ribbon?
    Ellers anbefalte Erno meg å lage denne for å matche utgang-fetene:

    Mosfet tester red.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei lagde den enkle fet testeren som ble vist tidligere i tråden din, Den er mer safe og nøyaktig Erno sin ,
    Skal se om jeg finner verdiene på bias resistorene, Jeg bruker faktisk samme print som deg ,og byggde på ett lite tilleggs print med og P5P med instikk i P4
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    r28 er3,1k
    r29 er499r
    p4 er lik p5 er lik 1k
    Ps det er og en note for bias transen som opprinnelig er hitatchi , bruker du tosh snur du d og s i forhold til printet
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Hei lagde den enkle fet testeren som ble vist tidligere i tråden din, Den er mer safe og nøyaktig Erno sin ,
    Begge testerne er faktisk Borbely sine forslag til utmåling av Fets :).

    Ser at du har mountet de fire TO-220 Fets med ledninger ned til: (main heath sink) ? Jeg kommer til å "ta en PBN" her med en felles alu-skinne, som tar med seg alle 8 (begge kanaler).

    cooling.GIF


    Ser at Q14 (bias transen) "ligger å slenger", bør ikke denne mountes til main heathsink for max. temp. tracking ?

    Mvh.
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Dette er bygge bilde , Alu platen driverene er montert på tjener som kjøling samt el sjerming og varmen fra heat sink , bias transen sitter på Power heatsinken selv sagt , ellers hadde det hele brent opp . Den andre ledningen er ut til bryter HI /LO switchen.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Da var det avklart, hehe.. Kommer nok til å lage noe tilsvarende : High/Low Bias switching. Takk for verdiene på trimpots m/tilhørende motstander. :)
    Kan jo bli litt for varmt i stua med max. idle, når den kommer til å være ON 24/7 . Vet godt av erfaring at disse ampene spiller best, når de er "gode og varme" !

    Mvh.
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja de trekker til sammen ca 800watt av netttet , så du ser den på strømm målern ,
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    hei Jonny , hvis det er lyden som teller så kan du ikke gå utemom om denne : formerly phillips computor grade , men den er ikke billig , farnell eller rs Components ;http://www.google.no/url?sa=t&rct=j...oILIAQ&usg=AFQjCNFC4ZyztO22LaQbQ1BVFMRf_uL3qQ

    Den blåser peh 169 og 200 av banen tverrt etter min mening , ikke det at lyden av peh er dårlig men kjedelig , du kan faktisk blande neon BC ped 106 med peh 200,
    Dette bli bare FOR DYRT ! Gir KENDEIL 47000UF 63V K02 CAPS 105C til en tredjedel av prisen en sjangs ;)
    2 891,32 NOK for 8 stk.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    hei Jonny , hvis det er lyden som teller så kan du ikke gå utemom om denne : formerly phillips computor grade , men den er ikke billig , farnell eller rs Components ;http://www.google.no/url?sa=t&rct=j...oILIAQ&usg=AFQjCNFC4ZyztO22LaQbQ1BVFMRf_uL3qQ

    Den blåser peh 169 og 200 av banen tverrt etter min mening , ikke det at lyden av peh er dårlig men kjedelig , du kan faktisk blande neon BC ped 106 med peh 200,
    Farnell og RS er vel de dyreste af alle. Jeg har prøvet Kendeil og finder dem også til den kedelige uopløste side. Har 8 stk. 10.000 uf. 63 v liggende. Kanskje det var kredsløbet som var kedeligt. Det røg også ud.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Johnny ,,, Hvem har sagt at det skal være billig ?Da kan jeg spørre hva kabinettet kom deg på totalt ? Jeg har brukt ca 30k til nå og ueeeeendelig mange timer , I tillegg kommer neon Tech og In acustik LS1002 kabling , neste mod er å bytte ut noen caddocker og noen dale i driver PCB til naked vishay.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    INGEN har sagt at det skal være billig . Ja, kabinettet er svindyrt, det legger jeg ikke skjul på. Men, et kabinett bytter man ikke så lett ut med et annet. Det vil si det samme som å bygge en ny amp. Elektrolyttene kan byttes ut senere, når økonomien tillater det. Slik er det bare.......Husk at jeg nettopp har bygd en Pre-amp hvor det ikke har blitt kompromitert på NOE. Hva den har har kostet i kroner og ører, tør jeg ikke regne på. Jeg tviler ikke på kvaliteten på Vishay lyttene, men akkurat nå tillater ikke økonomien de.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.216
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja du har det Johnny , du la lista høyt opp , ingen tvil om det :)
    Tipset var velment ,
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei @ HAREPUSEN :)

    Ja du har det Johnny , du la lista høyt opp , ingen tvil om det :)
    Ja, lista ble lagt høyt opp med Pre-ampen, hvor det ikke ble kompromitert på noe. Men, jeg tenker slik ang. Power-ampen at den kan "bygges for oppgraderinger", bare man legger tilrette for det. Du har jo tenkt selv på en ny oppgradering av din egen amp, og det er jo ikke noe problem. Slik tenker jeg også, man må bare tilrettelegge for det :).

    Tipset var velment
    Ja, Herre Jemini, vet godt det ;) . No hard feelings here ! :)

    Mvh.

    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Mounting of Power output Fets

    Hei :)

    Det har kommet fram mye fin info om heathsinks/terminal resistance mm. osv. osv i diverse tråder her i dag.
    Tror jeg kommer til å gå for denne løsningen i min Amp.

    Mounting fets.GIF


    En skinne i Alu. med U-shape. Denne vil være utrolig stiv, siden den er U-formet, samt umagnetisk. Med en skrue tett på vær side av transistorene, skulle man få et maksimalt trykk over hele kjøleflaten til transistorene.
    Isolator, denne: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=75-605-21&toc=20514
    Thermal resistance0.34 K/W


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Ohhhh, Yes!

    To store tunge esker kom med UPS i dag. Bare løslig skrudd sammen nå i kveld.

    Kjøleribber:
    005.jpg

    007.jpg
    008.jpg


    Noen ORDENTLIGE "bjesser" dette her, kameraet rettferdiggjør ikke størrelsen. Mye større enn det jeg hadde forventet meg utifra bildene på e-bay.
    Tre ribber pr. side som skrues fast på en 10mm tykk massiv alu.-plate. Her blir det lett som en plett å spre varmen !

    Bunn og topplate er i 4mm alu.

    Flere (dårlige) bilder)

    015.jpg
    021.jpg
    024.jpg


    Meget fornøyd med dette kabinettet, var større og bedre enn forventet. Vurderer å kryssbytte frontplatene på de to Krell-klonene jeg har kjøpt , da vil det se ca. slik ut:

    029.jpg


    (Frontplaten står bare løst foran den andre).

    Flere pakker kom i dag, kretskort til utgangstransistorer, og power-supply, samt en del komponenter til power-supply.
    Nye betjeningsknapper til pre-ampen kom også. (Ble dritfornøyd med de ). Bilder kommer senere

    Ha en fin kveld alle sammen :)

    Mvh.
    Johnny
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Med frontplaten til KSA 50S vil jeg kunne vise Bias-Level med lysdioder. MEN, dette krever en del arbeide. Det følger KUN med en Power-knapp, ikke Power-bryter. Det må lages et kretskort med egnet bryter som kan "kobles" til power-knappen. Dette må være en small/lavspent bryter, som trigger et rele. Med denne fronten vil det kunne vises Bias-Level for begge kanaler med lysdioder + et display for hvilken "status" ampen er i. Altså, en del jobb med å få dette til, men jeg tror jeg tar den jobben !
    Kjempefornøyd med kabinettet, det var mye større enn jeg hadde forestilt meg, og med rikelige store heathsinks. Kommer garantert ikke å bli noe problem med å kjøre dette i max. kl.A ;) 3KVA trafoen fra Polen er estimert levert 8/10-14.

    Uten fronthandles:

    030.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.057
    Antall liker
    2.849
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Johnny: dette ser veldig lovende ut!
    Kan du linke til heatsinkene du kjøpte på eBay ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Dette blir en dual mono 2 x 75W kl.A . Kabinettet du linker til bruker de samme heathsinkene som er i mitt kabinett. Frontplaten er jo forskellig.
    Heathsinkene tror jeg burde holde til til 2 x 100W kl.A. MEN, jeg sier "tror", har dessverre ikke specs. på de. De er i alle fall mye større , enn det jeg hadde forestilt meg ! Bildene jeg la ut, lyver ganske mye når det gjelder størrelsen. Kabinettene som "Douk" leverer er "dritfine", etter min mening. Fraktprisen er ...........DRITDYR !
    Douk (forhandleren), kan i alle fall anbefales på det varmeste. Alt er pakket inn på den beste måte, og kommunikasjonen med de er upåklagelig. Dritfine kabinetter, men de koster "skjorta" med frakt !


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hei :)

    Dette blir en dual mono 2 x 75W kl.A . Kabinettet du linker til bruker de samme heathsinkene som er i mitt kabinett. Frontplaten er jo forskellig.
    Heathsinkene tror jeg burde holde til til 2 x 100W kl.A. MEN, jeg sier "tror", har dessverre ikke specs. på de. De er i alle fall mye større , enn det jeg hadde forestilt meg ! Bildene jeg la ut, lyver ganske mye når det gjelder størrelsen. Kabinettene som "Douk" leverer er "dritfine", etter min mening. Fraktprisen er ...........DRITDYR !
    Douk (forhandleren), kan i alle fall anbefales på det varmeste. Alt er pakket inn på den beste måte, og kommunikasjonen med de er upåklagelig. Dritfine kabinetter, men de koster "skjorta" med frakt !


    Mvh.
    Johnny

    Takk for litt kvalifisert synsing.:) Kabinettet jeg linket til er vel litt høyere enn det du har med 260mm mot 215mm, så det burde kanskje gå.
    Synes kjøleribber og fronplate ser veldig bra ut, mens topp og bakplate kanskje ser litt simpelt ut. I hvert fall på bilder.
    Dyre er de, men det er ikke mange kabinetter der ut som kan takle så mye varme. Hvis man kan nøye seg med et av disse mot for to av et annet hjelper det en del.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    The building of the "BEAST"

    Hei :)

    Har fått låne søyle-boremaskinen til naboen for å tilpasse frontplatebytte av de to kabinettene. Dette ble en del mer arbeide enn jeg hadde regnet med. Nye festehull måtte bores (6 stk.) + samtlige eksisterende hull måtte forsenkes på begge sider av frontplaten.

    I mål med frontplatebytte:

    003.jpg
    011.jpg


    Her er et nærbilde av frontplaten:

    008.jpg


    Følgende er tenkt:

    1) Øverst kommer Power On/Off bryter.
    2) Display-vindu: Lysdioder for status.
    3) Lysdioder for Bias Level 1 og 2 for begge kanaler, samt Power On Led.
    4) (Rektangulær åpning): Her kommer det et Led termometer som viser arbeidstemperatur. (Sensor montert på Heathsink).
    5) Skilt: Her kommer det et gravert messingskilt med annen tekst.

    Ellers har det kommet kretskort for utgangstransistorer, og Power supply med en del komponenter:

    020.jpg


    Trafoen fra Polen er estimert til å bli sendt i morgen.
    Handelbars (bærehåndtak) til å montere på bakplaten av kabinettet er bestilt. (Det trengs virkelig til dette beistet ;) ).

    Handlebars.jpg


    Disse er bestilt i 6" lengde .

    Led termometer:

    Temp Display.GIF
    Temp display bakside.GIF


    Specs:

    Specification

    • Power requirement: DC 12V (DC4.5-15V)
    • Measuring range: -50 ~ 110C
    • Measurement accuracy: 0.1
    • Display: three 0.56-inch LED digital tube
    • Display color: Blue
    • Refresh rate: 200ms/time
    • Power Consumption: 18MA
    • Temperature probe: B3950-10K, waterproof sensor ,wire length 100mm
    • Working environment: -40~65C
    • Dimensions: 48x 29x 23mm,L*W*H (not including mounting ears)
    • Cutting size: 45.5 x 26mm
    • Probe sensor length:100cm
    • Reverse protection: Have
    • Waterproof: None
    • Fine tuning: None
    Packaging included

    • Digital thermometer x 1
    • probe x 1
    Kretskort blir plukket ut av plasthuset det kommer i.



    Pre-Ampen:

    Arbeidstegning for vannskjæring av topplokk til Pre-Amp og Power supply til denne er klar:

    Dekklokk 10mm (2).jpg
    Dekklokk-1.jpg
    Dekklokk-2.jpg


    De fire mitterste radene med luftespalter er sentrert rett over alle heathsinkene. Tror dette skulle gi bra nok "utlufting" av varmen.

    Så det er "litt framgang" om dagen :).

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Sigmund_B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    140
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bæltøft kabinett som sluket ville ha sagt ;D


    Sigmund
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Snasent kabinett!

    Flotte bygg du lager - og er ikke tvil om at både form og funksjon er ivaretatt!
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Ja, er veldig fornøyd med kabinettet :). Dyrt, men bra.....
    Glemte helt å legge ut et bilde av de nye betjeningsknappene til Pre-ampen. Her er de, og det er de jeg kommer til å beholde:

    022 red.jpg


    Mvh.
    Johnny
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    For å være litt pirkete så synes jeg ikke power knappen står helt i stil.:)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hva i #%?##x$ ?? Liker du ikke den fine HiFi-blå frontlykta mi, med innebygd bryter til og med ???;);)8)

    Neida, kan til dels være enig med deg der. Mange valg skal tas under et slikt byggeprosjekt. Noen blir veldig bra, andre.....så der.
    Hadde nok tatt et annet valg i dag, sett sånn i ettertid. Men gjort er gjort, og spist er spist. Nye utfordringer (og valg) kommer fortløpende. :)

    Mvh.
    Johnny
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Liker ikke blå lys så godt eller, men det er nå en smaksak..;)

    Ut over det så ble det meget meget bra synes jeg! Liker spesielt godt at du har hatt fokus på det estetiske også på innsiden. Gjennomgående gjennomført!

    Skal følge med på neste prosjekt.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Liker spesielt godt at du har hatt fokus på det estetiske også på innsiden.
    Har alltid hatt fokus på dette. Dette har mange ganger blitt min akilleshel, og har gitt meg flere grå hår, enn det jeg egentlig trenger.
    Liker ikke kråkereder, eller folk som tegner og forteller med tusj på komponenter (har de så dårlig retningssans på pluss og minus, in/out, left/right osv. ?? ).
    Det finnes papir og blyant for slike ting.
    Greit at de beste komponenter er brukt, det spiller fortryllende osv., men det skal tåle dagens lys når man tar av lokket.
    Just MY humble opinion !

    Mvh.
    Johnny
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Exactly! Helt enig! Synes dessuten det er gøy å fikle med estetikken på innsiden.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Ang. kabinetter....

    Hei :)

    Da var topplatene sendt til vannskjæring på Kongsberg. Og jeg kan si så mye at det slettes ikke er gratis ! Dessuten må de elokseres på nytt etter vannskjæringen. Blir to dyre lokk dette her, men jeg er helt avhengig av å få disse luftespaltene, da det utvikles mye varme fra en slik konstruksjon.

    Og jeg burde slutte å surfe på e-bay ! Fant denne comboen i går. Ikke like tykke frontplater/sidestykker eller lokk som på mine kabinett, men fint design. Mine kabinett er en tanks i forhold, noe som vises på vekten.

    Pre-Amp rev. 2.GIF


    Like brede som mine, men noen cm. dypere. (Hadde ikke skadet det). Kabinettet til Pre-ampen er noe høyere, slik at jeg kunne brukt høyere heathsinks. Dessuten, luftespalter i lokk ! Kabinettet til Power supply er noe lavere, så her hadde jeg måtte gått ned i verdi på glattekondisene. Nå ja, hadde vel ikke merket noe om jeg gikk litt ned fra 132000 uF som jeg har installert nå 8)...........SLUTT Å SURF PÅ E-BAY, JOHNNY !! ;)

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn