Politikk, religion og samfunn incels - de som undertrykkes av kvinner

S

Slubbert

Gjest
Eksempelvis er det sjåvinistisk og undertrykkende når menn gir uttrykk for fysiske preferanser for kvinnekroppen (at de skal være tynne, ha store bryster, you name it), og samtidig:

Jenter eliminerer lave gutter på Tinder: - Enormt frustrerende.

Omtrent annenhver kvinnelige Tinderprofil jeg har vært inne på stiller høydekrav. Og man kan jo bare tenke seg hvordan det ville blitt mottatt om en mann hadde skrevet at en potensiell make må bruke minst 36DD.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.231
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Det er dette Norge trenger...
prostitute.jpg
Og selvfølging marijuana.
a-marijuana-leaf.jpg
Og nei, jeg kødder ikke. Man blir rolig og velfungerende av begge deler.

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Antall liker
784
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Musiken er, Rigtige men, gider ikke høre mere vrølv8)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Eksempelvis er det sjåvinistisk og undertrykkende når menn gir uttrykk for fysiske preferanser for kvinnekroppen (at de skal være tynne, ha store bryster, you name it), og samtidig:

Jenter eliminerer lave gutter på Tinder: - Enormt frustrerende.

Omtrent annenhver kvinnelige Tinderprofil jeg har vært inne på stiller høydekrav. Og man kan jo bare tenke seg hvordan det ville blitt mottatt om en mann hadde skrevet at en potensiell make må bruke minst 36DD.
Der er jeg 100% enig. Om en mann tillater seg å mene f.eks. at ei dame er for feit (eller 'stor', som det vel heter for tiden) til å være attraktiv, så er det samfunnsproblem og egnet for både rikspolitikk og offentlig fordømmelse.

Det er ubalanse mellom kjønnene på en lang rekke områder. Mange ganger kommer menn bedre ut på rein flaks med X og Y, og noen ganger motsatt. Det er ikke klima for å påpeke de områdene hvor menn fikk svarteper. Det gjelder en rekke områder, barnefordeling/ -omsorg, kriminalitet, gutter som i langt større grad enn jenter er skoletapere, og sånn bortetter.

De senere årene har det for eksempel vært et tema å bedre soningsforhold for kvinner i fengsel, med utgangspunkt i en antagelse om at de har dårligere soningsforhold enn menn. En gjennomgang av en forsker ved Kriminalomsorgens høgskole og utdannigssenter viser at det motsatte faktisk er tilfelle. Funnet har på ingen måte påvirket debatten i ettertid, den er som før. Menn straffes også strengere enn kvinner for like lovbrudd, stor sak i Dagbladet for en stund siden, men sånt skrives, og leses (knapt nok), og glemmes. Så er vi tilbake til der vi var.

https://frifagbevegelse.no/bloggen/...oningstilbud-enn-menn-6.185.610890.f237881a36

Ellers er jo denne aldeles vakker:

jHwGOyb.jpg

Ektemenn, fedre, sønner... De selv mister jo bare livet. Og om noen sliter med matematikken, menn har også både sønner og fedre....

https://www.snopes.com/fact-check/hillary-clinton-victims-of-war/

Det er helt på sin plass å ta opp, igjen og igjen, at gutter og menn sliter med sitt. Forhåpentligvis vil det etterhvert gå opp for oss som samfunn.

Men. At man skal ha noen slags rett på sex? At det skal være noen slags plikt til ikke å avvise seksuelt? Tanken er fortsatt rablende galskap.

Sist redigert av en moderator:
S

Slubbert

Gjest
Det er dette Norge trenger...
Og selvfølging marijuana.
Og nei, jeg kødder ikke. Man blir rolig og velfungerende av begge deler.
Jeg blir alt annet enn rolig av marijuana. Men for de som takler andre mennesker når de bruker det så forsterker det sanseinntrykk, så de to er nok en bra miks. Vet om flere som sverger til pot som afrodisiakum.

Men. At man skal ha noen slags rett på sex? At det skal være noen slags plikt til ikke å avvise seksuelt? Tanken er fortsatt rablende galskap.
Og det er det vel få andre enn incel-miljøet selv som mener (og de fra patriarkalske kulturer hvor kvinnene giftes bort, som vi ser på voldtektsstatistikkene). I den psykologiske forståelsen av dette fenomenet er miljøene skadelige fordi man får bekreftet utilstrekkeligheten man egentlig burde kjempe i mot. Og i et samfunnsstrukturelt perspektiv har de vel heller ikke så mye å komme med, men man burde ikke ignorere at fenomenet er reelt bare fordi det rammer menn. Som du sier er det alt for ofte tilfellet når det kommer til utenforskap. Menn forventes å måtte klare seg selv.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Menn forventes å måtte klare seg selv.
Selve cruxet i hele kjønnsdiskusjonen, spør du meg. Og det slår begge veier.

For å karikere og overdrive litt.

Menn ses, og ser seg selv, som subjekter. Her er det værsågod å føle skam over hvordan det står til. Det er værsågod å ta ansvar for å skape den fremtiden en ønsker seg.

Tungt å bære til tider, og det for mange. Men så ligger kanskje løsningen her også?

Kvinner ses, og ser seg selv, som objekter. Her er det værsågod å sørge over egen avmakt, over alt som er galt, og alt som resten av samfunnet gjør med en. Her er det bare å be om at 'noen' forandrer samfunnsstrukturene som gjør at det går dårlig.

Det er noe bekvemt ved å ha noen andre å bebreide for egen elendighet. Men kanskje ikke særlig konstruktivt?

Mitt inntrykk er at dagens feminisme har har så til de grader gått seg fast i å være 'kampen for kvinners frihet og rettigheter' at den har mistet grepet om den grunnleggende mekanismen som styrer kjønnene mot hver sin skjebne (ingen av dem gode, i hvert fall ikke så gode som de kunne vært). Dermed har den moderne feminismen mistet mye av sin potensielle kraft for det gode. Den har ikke gått for langt som mange sier, den har bare mistet retningssansen. Kanskje på tide å grave fram Susan Faludi/ Stiffed igjen? Den ligger halvlest ett eller annet sted...

Et artig speilbilde av synet på individets frihet og samfunnets begrensninger i politikkens "høyre/venstre" også. Kvinner betraktes med venstresidens blikk, menn med høyresidens.

For ordens skyld: Jeg har ikke mistenkt deg for å rettferdiggjøre incel-perspektivet. Føler bare et ganske sterkt behov for å dele ut en verbal ørefik i retning av fenomenet.

Sist redigert av en moderator:

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859
Menn forventes å måtte klare seg selv.
Selve cruxet i hele kjønnsdiskusjonen, spør du meg. Og det slår begge veier.

For å karikere og overdrive litt.

Menn ses, og ser seg selv, som subjekter. Her er det værsågod å føle skam over hvordan det står til. Det er værsågod å ta ansvar for å skape den fremtiden en ønsker seg.

Tungt å bære til tider, og det for mange. Men så ligger kanskje løsningen her også?

Kvinner ses, og ser seg selv, som objekter. Her er det værsågod å sørge over egen avmakt, over alt som er galt, og alt som resten av samfunnet gjør med en. Her er det bare å be om at 'noen' forandrer samfunnsstrukturene som gjør at det går dårlig.

Det er noe bekvemt ved å ha noen andre å bebreide for egen elendighet. Men kanskje ikke særlig konstruktivt?

Mitt inntrykk er at dagens feminisme har har så til de grader gått seg fast i å være 'kampen for kvinners frihet og rettigheter' at den har mistet grepet om den grunnleggende mekanismen som styrer kjønnene mot hver sin skjebne (ingen av dem gode, i hvert fall ikke så gode som de kunne vært). Dermed har den moderne feminismen mistet mye av sin potensielle kraft for det gode. Den har ikke gått for langt som mange sier, den har bare mistet retningssansen. Kanskje på tide å grave fram Susan Faludi/ Stiffed igjen? Den ligger halvlest ett eller annet sted...

Et artig speilbilde av synet på individets frihet og samfunnets begrensninger i politikkens "høyre/venstre" også. Kvinner betraktes med venstresidens blikk, menn med høyresidens.

For ordens skyld: Jeg har ikke mistenkt deg for å rettferdiggjøre incel-perspektivet. Føler bare et ganske sterkt behov for å dele ut en verbal ørefik i retning av fenomenet.
Mye man kan være enig med her.

Av ren nysgjerrighet slang jeg innom noen forelesninger på Kjønnsstudier (tror det var det de het) på tidlig nittitall. Skandaløst uakademisk.

Alt etter som det passet så var det tilsynelatende ikke noen som så det problematiske i å forfekte at kvinner er grunnleggende like menn, og alle forskjeller kan tilskrives miljø, og å hevde at kvinner er grunnleggende og kvalitativt (med positivt fortegn, selvsagt) forskjellig fra menn, og det i samme forelesningstime. Det siste finner man fortsatt innen fredsstudier, som i at det er opplest og vedtatt at involvering av kvinner i fredsmekling øker sannsynligheten for konfliktløsning og bærekraftig fred. Det er bare det at når man ser på grunnlagstallene så operer man med en N som ikke en gang er tosifret... Husker spesielt en time hvor den mannlige foreleseren ble drevet til tårer av noen militant kledde studiner på første rad. De angrep ham for mangel på faglig kredibilitet i kraft av å ikke være kvinne. Korrekt antrukket fra turtleneck via røde fløyelsbukser til upussede sko fra ECCO tok han det så personlig at han begynte å ramse opp alle 8-marsdagene han hadde marsjert både med og uten barnevogn...

Det er ikke det at vi har oppnådd full likestilling ennå. Det er fortsatt et stykke igjen til full og likebyrdig frihet både til og fra. Men vi kommer heller ikke dit så lenge toneangivende feminister fortsatt driver aggressiv og ekskluderende kvinnekamp mot både virkelige og imaginære patriarkale maktstrukturer.

Kjenner noen av sorten, og som marxist-leninistene på 70 og 80-tallet er de typisk ganske fiendtlig innstilt til sosiale bevegelser for (andre) minoriteter, inklusive homokampen, for «stealing their thunder».

Det er også de samme som insisterer på å kunne trekke seg tilbake til egne safe spacer mellom slagene mot alle forsamlinger av menn.

Sist redigert:
S

Slubbert

Gjest
Det er ikke det at vi har oppnådd full likestilling ennå. Det er fortsatt et stykke igjen til full og likebyrdig frihet både til og fra. Men vi kommer heller ikke dit så lenge toneangivende feminister fortsatt driver aggressiv og ekskluderende kvinnekamp mot både virkelige og imaginære patriarkale maktstrukturer.

Kjenner noen av sorten, og som marxist-leninistene på 70 og 80-tallet er de typisk ganske fiendtlig innstilt til sosiale bevegelser for (andre) minoriteter, inklusive homokampen, for «stealing their thunder».

Det var ganske fascinerende å se hvordan Kvinnegruppen Ottar og Kari Jacquesson gikk til krig mot transpersoner for et års tid siden, fordi de egentlig var menn som ville tilrøve seg adgang til kvinners privatrom og garderober. Som nevnt tidligere kjenner jeg også en relativt aktivistisk sexarbeider (vennskapelig/platonisk, ikke "profesjonelt"), og hun er definert nærmest som et ikke-menneske av samme feminister. Ganske brede politiske miljøer synes å dele forståelsen av at menn = makt og kvinner = avmakt. Og det er et merkelig utgangspunkt for kvinnekamp, spesielt for kjønnsmarkedet hvor situasjonen i stor grad fremstår som motsatt.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.443
Sted
Ytterst i havgapet...
Verden blir nå rarere og rarere, sånn sett fra kroken til en etterhvert nokså rusten herre..... Før i verden måtten man liksom ut av huset for å treffe folk sånn rent generelt.... Nå tilbringes dagene i sofadatakroken med å klage over hvordan verden har blitt og hvor misforstått stadig flere er....
Kanskje grunnen til at kvinner på Tinder stiller slike krav er en del av årsaken til at de er nettopp på Tinder.... og at stadig flere naustgubber jakter damer på Tinder i stedet for å komme seg ut av hula si.... sosial kontakt er ikke noe man får til gjevings eller i milde gaver....

S

Slubbert

Gjest
^ Før var det nok mye mer vanlig at menn oppnådde kontakt med Trond Giske-metoden, men det er i langt større grad uglesett i dag. Jeg er mye ute på byen, men ser veldig lite åpenlys sjekking. Og for de sjenerte og innadvente er også Tinder en måte å oppnå den første kontakten på, noe som kan være veldig vanskeilg for disse menneskene ute på byen. Det er fortsatt menn som må ta initiativet (det er det også på Tinder, forøvrig) og det kan være et høyt hinder å klatre over for mange. På Tinder etc kan man gjøre det skriftlig, uten å avsløre usikkerhet eller angst, og når hinder nr.2 kommer og man faktisk møtes så har man kanskje allerede klart å gi et inntrykk av hvem man er og lagt grunnlaget for å ha noe å snakke om.

Jeg er enig med psykologen i Tinderartikkelen som sier at disse appene har åpnet nye dører for mange. Men du har helt rett i at man må komme seg ut. Som nevnt i tidligere innlegg, hvis incels eller menn som sliter med å skaffe seg dame skal få gjort noe med situasjonen sin må de bare prøve og prøve igjen. Hjernen og nevrotransmitterne må trenes til å takle nye situasjoner. Derfor er eksponeringsterapi psykologiens 101.

Naustgubber er forøvrig et unødvendig og nedsettende begrep å bruke om folk som sliter.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859
Det mest effektive sjekketrikset for menn som ikke har selvtillit på sjekkeren er vel fortsatt å bli med på organiserte fritidsaktiviteter (og da ikke på nettet, naturligvis) der helst over halvparten er damer.

Spiller ikke så stor rolle hva aktiviteten handler om, kan være alt fra å bli med som Natteravn hvis man bor urbant til naturvern om man bor ruralt.

S

Slubbert

Gjest
Er nok mye rett i det, men man må også på ett eller annet tidspunkt klare/tørre å gi uttrykk for andre intensjoner enn et rent bekjentskap. Ellers ender man bare i den famøse "friendzone". For de som har "incel-tilbøyeligheter" (når det kommer til kvinnesyn etc) kan nok det også bare være med på å bekrefte verdensbildet deres. Hvis man møtes via en sjekkeapp er intensjonene allerede gitt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.672
Torget vurderinger
0
Forskjellen på en Incel og en gift mann er vel den at incelen ikke vet hvor heldig han er.
Prøv å ikke snakke med andre mennesker utover det du er nødt til for å beholde jobben i, la oss si et halvår, og fyll alt annet behov for kommunikasjon via nettfora. Så kan du komme tilbake og fortelle hvordan det går med humøret.

SLUBBERT! Jeg er ganske sikker på at det var ment som en spøk!

Du må ikke miste din humoristiske sans mann!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859
Slubbert

Klart, men det ene utelukker jo ikke det annet. Det handler jo om å spre sine nett skal man øke sjansene for fangst. Omvendt er det vel knapt noe som er så dømt til å mislykkes som etter først ha drukket seg til mot å la det briste eller bære med hun fine i en venninnegjeng ute på byen.

Flørtingens kunst inkluderer "plausible deniability". Dess mer åpenbart og pågående dess mindre sjanse ikke bare for å mislykkes men at det også oppfattes som både uønsket oppmerksomhet og utidig på grensen til seksuell trakassering.

PS har vel også et inntrykk gjennom det jeg har lest om disse incels er at de fleste ikke synes å omgå damer i særlig grad i det virkelig liv også når formålet ikke er av amorøs art. Skulle ikke forundre meg det spor om enebarn/uten søstre er overrepresentert. Virkelige veninner er garantert mer effektive medhjelpere for å finne seg dame enn virtuelle venner...

Sist redigert:
S

Slubbert

Gjest
Ja, eksponeringsterapi, helst uten å bli politianmeldt. Men incels må begynne på bar bakke som tredve- eller førtiåringer, og det er ikke lett. Da er det nok veldig mye mer bekvemt å lulle seg inn i et miljø av likesinnede hvor man får bekreftet at det er alle andre sin feil. Spesielt kvinnenes.

Edit: Til det siste har jeg inntrykk av at de i større grad enn gjennomsnittet er personer som har problemer med sosiale relasjoner også mer generelt, og i liten grad omgås andre mennesker i det hele tatt. Og jeg vil tro at for hver som blir kjent pga voldelige handlinger eller internettnotoritet, så er det hundre som ender som anonymt listefyll i selvmordsstatistikkene.

Sist redigert:
S

Slubbert

Gjest

Gode spøker pleier å ha en kjerne av sannhet, denne hadde det ikke. Jeg har to venner som er suicidale, den ene er en bipolar kvinne og den andre er en mann som...you guessed it. Og jeg har også slitt med angstproblemer selv. Jeg synes dette er et ganske alvorlig tema, som favner mye bredere enn hvem som får pult.

C

cruiser

Gjest
Det var ganske tydelig på han kisen som var gjest på trygdekontoret at eksponeringsterapi er å starte i feil ende, mangel på samkvem var nok et av de mindre problemene han hadde. Sølibatet fremsto mer som et symptom enn selve problemet.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.898
Sted
Østfold
Og allikevel har symptomet fått alt fokuset, og blir nærmest latterliggjort i samfunnsdebatten, det er jo tross alt menn vi snakker om. Sånne som undertrykker kvinner, og ikke har noe følelsesliv selv.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Og allikevel har symptomet fått alt fokuset, og blir nærmest latterliggjort i samfunnsdebatten, det er jo tross alt menn vi snakker om. Sånne som undertrykker kvinner, og ikke har noe følelsesliv selv.
Problemet med psyke er det at folk fra utsiden gir velmenende råd uten at de har den minste ide om hvordan man har det eller hva man har behov for.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859
Som jeg har skrevet mange ganger før, utover empati med dem som sliter så er det all mulig grunn til å ta dette på største alvor, også som en voksende sikkerhetsrisiko i etablerte demokratier med såkalt kristen kulturarv.

Det er nemlig ikke så stor forskjell på de personlige profiler til menn som radikaliseres for jihad som for incel-terror enn noen av gruppene vil erkjenne.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859

Og jeg har også slitt med angstproblemer selv. Jeg synes dette er et ganske alvorlig tema, som favner mye bredere enn hvem som får pult.
Absolutt. Og til alle som da kommer fykende med at dette er noen nymotens pinglegreier og at våre forfedre bare tok seg sammen og sto han av; nei, det gjorde de faktisk ikke. Mye godt kamfluert statistikk når det kommer til hvorfor forventet levealder var betydelig lavere for bare noen tiår siden. Det handlet ikke bare om mangel på inntak av tran, for å si det slik.

Har også bipolar lidelse i familien og vet hvor jævlig det kan være, både for den enkelte men også familien rundt. Har hatt nære venner og kolleger som uten særlig forvarsel valgte å gjøre det slutt. En nær kollega og venn hoppet ut av vinduet i tiende etasje for to år siden. Også han med små barn som må vokse opp med det kanskje mest traumatiske og hjerteskjærende av alle spørsmål for et barn: var ikke deres grenseløse kjærlighet nok til at far så noen verdi i å fortsatt leve?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859
Virkelig. Noe av det bedre jeg har lest på norsk om emnet.

I det internasjonale fagmiljøet har dette vært kjent lenge. De første varsler jeg er kjent med går tilbake til begynnelsen av vårt millennium.

Dessverre har disse akademiske varslene delvis blitt forstummet av en kvinne- og LGTB-bevegelse som endelig så egne glasstak brytes, og som minoriteter ellers, ofte ble for opptatt av deres egnes prioriteringer og ikke andre med like legitime bekymringer.

I akademiske kretser var det tidlig sendt ut varsler om at den sterkt økende andel unge menn langs Mahgreb uten utsikt til jobb og dermed ekteskap (og dermed ditto legitim seksuelt omkved) var en sikkerhetsrisiko ikke bare for regionen, men også for Europa.

Tilsvarende har det i samme akademiske kretser tidlig blitt advart mot at en (oppfattet) fremmedgjøring av hvite, rurale menn med dårlige utsikter på både det økonomiske men vel så viktige ekteskapsmarked er blant de største utfordringer de såkalt etablerte demokratier har foran seg.

S

Slubbert

Gjest

I det internasjonale fagmiljøet har dette vært kjent lenge. De første varsler jeg er kjent med går tilbake til begynnelsen av vårt millennium.

Dessverre har disse akademiske varslene delvis blitt forstummet av en kvinne- og LGTB-bevegelse som endelig så egne glasstak brytes, og som minoriteter ellers, ofte ble for opptatt av deres egnes prioriteringer og ikke andre med like legitime bekymringer.

I akademiske kretser var det tidlig sendt ut varsler om at den sterkt økende andel unge menn langs Mahgreb uten utsikt til jobb og dermed ekteskap (og dermed ditto legitim seksuelt omkved) var en sikkerhetsrisiko ikke bare for regionen, men også for Europa.

Tilsvarende har det i samme akademiske kretser tidlig blitt advart mot at en (oppfattet) fremmedgjøring av hvite, rurale menn med dårlige utsikter på både det økonomiske men vel så viktige ekteskapsmarked er blant de største utfordringer de såkalt etablerte demokratier har foran seg.
Langt på vei enig, men ikke i at dette er et «fenomen» forbeholdt ressurssvake menn uten utdannelse. Jeg kjenner to og begge bor i by og har høyere utdannelse og gode jobber. Og når jeg ser tilbake på min egen tid som ung voksen (20±) så ser jeg at det er mest tilfeldigheter som gjorde at jeg ikke havnet der selv.

Men at risikoen for å havne der er større om du bor ruralt og ikke har utdannelse og/eller jobb, det stemmer nok.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859

Langt på vei enig, men ikke i at dette er et «fenomen» forbeholdt ressurssvake menn uten utdannelse. Jeg kjenner to og begge bor i by og har høyere utdannelse og gode jobber. Og når jeg ser tilbake på min egen tid som ung voksen (20±) så ser jeg at det er mest tilfeldigheter som gjorde at jeg ikke havnet der selv.

Men at risikoen for å havne der er større om du bor ruralt og ikke har utdannelse og/eller jobb, det stemmer nok.
Klart, det er ingenlunde forbeholdt ressurssvake menn ute på bygden. Er helt sikkert mange med både god utdannelse og jobb i byene som likefullt føler seg (seksuelt) isolert.

Har ikke noe forskningsmessig belegg for det følgende men det skulle ikke forundre meg om risikoen øker også om man har vært enebarn og/eller uten søstre samt vokst opp uten jevnlig sosial omgang med jenter både før, under og etter puberteten.

Selv for oss som har vokst opp med søstre og vært omgitt av dem og deres venninner så kan det være vanskelig nok å forstå seg på damer.

C

cruiser

Gjest
Man kan vel uansett ikke tilskrive dette problemet damene, som også trådtittelen mer enn antyder?

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.911
Las en sak om et eller annet datingprogram her forleden. Psykologen som var i "ekspertpanelet" påpekte at det norske kjønnsmarkedet er i ganske grov ubalanse, damer som gruppe vil, uansett hva de måtte hevde, generelt finne seg en partner på høyere eller likt nivå i det sosiale hierarkiet. Det er imidlertid langt flere kvinner enn menn som tar høyere utdannelse i Norge nå om dagen så stadig flere kvinner forblir single. Og da forblir, rimelig nok, også flere menn sigle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Og la meg gjette, kjønnsforskningen konkluderer med at dette er et problem og en sorg for disse kvinnene?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Selv for oss som har vokst opp med søstre og vært omgitt av dem og deres venninner så kan det være vanskelig nok å forstå seg på damer.
Prøver du nå å antyde at det er mulig?
Jeg vil nå tro det er langt mer håpløse menn enn damer. Jeg forstår veldig godt hvorfor mange menn ikke lykkes med å ordne seg dame.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Prøver du nå å antyde at det er mulig?
Jeg vil nå tro det er langt mer håpløse menn enn damer. Jeg forstår veldig godt hvorfor mange menn ikke lykkes med å ordne seg dame.
Håpløse ja, for all del. Men enkle å forstå er vi, og det er nok grunnen til at en del av oss sliter.... :D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Når man driver med meldingsterror, penisbilder, forfølgelse og synes synd på seg selv skjønner jeg godt hvorfor resultatene uteblir.

Sier ikke at alle menn gjør det men har forstått det som at det er noe man fort vekk møter som dame på datingapper.

Topp Bunn