Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    47 ? jeg er overbevist om at en ungdom som impulse ikke teller år, men opplevelser, på den måten er han både vis og ungdommelig på samme tid.
    Jeg håper du får en dag helt i din ånd, impulse, gratulerer !
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.623
    Antall liker
    21.398
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen, impulse, og takk for hint, gutter! ;)

    Kjartan Kristiansen har notert dette ned for evigheten:

    Noen og tjue er ingen alder
    men herregud
    jeg er gammel
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Bevares, mine herrer..Det var da vakre ord. Tusen takk! ;D
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer så mye med dagen, Trond! Skal jaggu si herren holder seg godt :D
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Gratulerer med dagen.Håper du får en fin og innholdsrik dag.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk, alle sammen. :) Nå er det snart bursdagsmiddag på Bølgen & Moi, men får jeg kommer meg dit, kjører jeg noen runder med en gammel juleklassiker, en Naxosutgivelse kalt "Cristmas goes baroque". Som tittelen sier er det klassiske julesanger i barokkarrangement, fremført av kammerorkester. Balsam for ørene i denne hektiske førjulstida. Anbefales på det aller varmeste. Dessuten er den jo nærmest gratis....


    Glimrende, donnerwetter! Takk skal du ha! Da gleder jeg meg til romjulslytting. Nye rør er sikret, forresten... ;)
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.260
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med dagen, impulse!

    Ingenting å si på alderen, nei ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker, Jøgga. Neida, jeg liker i grunnen alderen min. Ikke at jeg har noe valg, forsåvidt. Man har jo liksom gått de rundene på livets skøytebane man har gått....
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med dagen!

    Det er veldig mange av oss andre, som forsatt "er" 29 år, i hvertfall så er det mange som føler seg sånn :p

    Det er jo bare det utvendige som forandrer seg. Hjernen er jo alene allikevel!

    Personlig så har man vært 29 år i snart 20 år, og får håpe at du føler det samme ::)

    Det er godt at enkelte av oss her inne, forsatt har hørselen i god behold. Tenker da spesielt på de som hører forskjell på kabler ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Store gratulasjoner herifra også.
    Må selvsagt feires med musikk, så hvorfor ikke denne klassikeren som sier "alt"
    Litt dårlig innpakning, men det er vel tanken som teller. ;) ;)

    (hva er forresten dette evinnelige snakket om 29 ;D )
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk,alle sammen. Hyggelig av dere! Fint å se at du titter innom, Olav. ;D Flink, det er fremdeles litt hørsel igjen, alderen til tross. "Sensasjonelt bra for alderen", i følge en lege jeg var hos ganske nylig. Betryggende, all den tid jeg får betalt for å videreformidle lytteinntrykk innimellom. ;D
    Merker meg forøvrig at det er i de siste årene før femti at "alder" plutselig er noe jeg blir oppmerksom på. Jeg har egentlig alltid sett på det som kun et tall. Bortsett fra når jeg kommer ut for mennesker som gir inntrykk av å være født som førtiåringer, selvfølgelig. "De unge gamle", som de så mondent og pretensiøst omtaler seg selv."

    Derfor, Eros, en varm takk til deg ! Pokker til tøff låt! Må gå på jakt etter mer fra den kanten ! ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med dagen, impulse.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.018
    Antall liker
    2.108
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    En liten hilsen fra det grønne toten, nå kledd i hvitt.
    Gratulerer med dagen.

    Håvard
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.260
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    impulse skrev:
    Tusen takk, Gago. Nå skal den feires med middag. ;D
    Siden vi nevnte alderen, du må bare huske på at gamle folk helst ikke bør spise helsekost. De trenger alle de konserveringsmidlene de kan få. ;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.852
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere så mye med dagen Impulse. :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Jøgga skrev:
    impulse skrev:
    Tusen takk, Gago. Nå skal den feires med middag. ;D
    Siden vi nevnte alderen, du må bare huske på at gamle folk helst ikke bør spise helsekost. De trenger alle de konserveringsmidlene de kan få. ;)
    Nå skal du ikke være frekk, Jøgga :eek:
    Ellers kjører jeg over foten din med rullatoren min ;D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    GRATULERER med velfortjent geburdag ;D

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, alle sammen. ;D Og Grumpy, jeg tror ikke den bikkja lukta kake, det ble lite sånt. Bursdagsdessert, derimot, det ble det. Og Champagne. Da klager man som kjent ikke!
    Nå er det allerede sekstende desember og roen har senket seg igjen. I dag er det tur til byen som gjelder. Jeg blir jo nødt til å kjøpe en forsinket presang til meg selv, og da går turen til Aktiv Klassisk og så til Andreas på Big Dipper. Vi får se hva det blir. Ellers tror jeg høyttalerelementene er i nærheten av å være ferdig innspilt. Det låter enda mer detaljert her nå, det går enda litt dypere enn bare noen få dager siden, og ikke minst låter det mykere og mer oppløst. Hvilken avsindig opgradering det ble å få nye elementer i H2!
    Ellers skal grammofonen gjennomgå en justering i kveld. Det er på tide å spille mer vinyl! Så da skal den avbildede lille aluminiumsklossen med den skarpe nåla få kjørt seg litt igjen.....
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Oi, jeg er visst litt treg av meg...

    Gratulerer så mye med overstått!

    Fin pick-up ;)

    :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    En takk til deg også, Kjoenik. ;) Jo, nå er det vel overstått. Så er det bare julestria som skal takles. I går hadde vi siste redaksjonsmøte og julebord i Fidelity, og undertegnede hadde feilberegnet temperaturen noe og var en smule tynnkledd. Bussforbindelsen var nok også litt plaget av kulda,for førti minutters venting på høvelig transport(og ikke en taxi å se. Hvem sa det er for mange av dem??) gjorde sitt. I dag våknet jeg forkjøla som pokker, og med feber.Igjen! :mad: Sånt går utover både planlagt lyttebesøk og egne ørers evne til å sette pris på lyden i heimen. Vel, vel. Klein vinter, dette her.Morgenkaffen er byttet ut med britisk influensamedisin. Den hjelper som pokker, men smaker hoppetau.
    Uansett, jeg har lyttet endel de siste dagene, og jeg er ekstremt godt fornøyd med hvordan det låter. Det har vært mange oppgraderinger i det siste, og de har dratt lyden i riktig retning alle sammen.Nå er jeg så tilfreds med tingenes tilstand at jeg freder anlegget som det står, med unntak av litt eksperimentering med underlag og planer om et nytt rack. Samt det ganske omfattende "platespiller nummer to"-prosjektet da, selvfølgelig. Men det kommer til å ta sin tid og er bare såvidt påbegynt. Oppdateringer kommer! ;D Det er farlig å si at man er i mål, men jeg føler at det er akkurat der jeg er, så herfra og ut kommer denne tråden til å omhandle lytteopplevelser, lyttebesøk og musikk. Jeg skal kjøpe flere plater, fortrinnsvis vinyl, selvfølgelig. That´s it, folks. Noen ganger er det vanvittig befriende å bare bruke all energi på det denne hobbyen egentlig dreier seg om, i alle fall for meg. Musikken!

    Og Kjoenik, det er en fantastisk god pickup. Men det vet du jo at jeg synes. Har en mistanke om at du er helt enig, forresten!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.018
    Antall liker
    2.108
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    God bedring til deg Impulse, håper du er bedre på søndag. Vi planlegger en tur til Bærums Verk i familien. Det skal være koselig å gå rundt der nede i disse tider sies det. Kjerringa er noe mer opptatt av jul enn det jeg er, og kanskje er det bra ;) Men vi takker ja til en kaffikopp hos deg om det lar seg passe inn.
    Ellers så har jeg handlet julepresang til sønnen i huset. Må få han interessert i hifi. Nå er et effekttrinn på vei inn i hula hans. Musical Fidelity E300. Tror det kan bli bra.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Haavard skrev:
    Hei
    God bedring til deg Impulse, håper du er bedre på søndag. Vi planlegger en tur til Bærums Verk i familien. Det skal være koselig å gå rundt der nede i disse tider sies det. Kjerringa er noe mer opptatt av jul enn det jeg er, og kanskje er det bra ;) Men vi takker ja til en kaffikopp hos deg om det lar seg passe inn.
    Ellers så har jeg handlet julepresang til sønnen i huset. Må få han interessert i hifi. Nå er et effekttrinn på vei inn i hula hans. Musical Fidelity E300. Tror det kan bli bra.

    Håvard
    Takk, Haavard! Ja, jeg forsto det i går. Hun tok telefonen din siden du var avgårde og snekret H6. ;) Jeg skal ta "Lemsip" i bøttevis og satser på å være i bedre form. Det er jo noen dager til! Jeg kan forresten bekrefte at det er både fantastisk stemningsfullt og vakkert på Bærums Verk nå om dagen. Et sted å hente julestemning, faktisk. Velkommen skal dere være! :)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Takk for i går, impulse ! Det var rett og slett en framifrå bra kveld/natt i Stallen til Fingern.
    Nå styrker jeg meg på Mozart levert av vår venn Alfred før jeg skal ut i julerushet. Den sitter som et skudd ! Takk ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk for i går, Robert! Det var rett og slett en kveld med så mye godt selskap og så mye fantastisk musikk at det var en sann fryd! Springsteen live fra 15.12.1978 i to timer er en av de sterkeste opplevelsene jeg har hatt foran et anlegg på flere år. Det kledde jaggu anlegget til Finger´n også! ;D Tusen takk for en av de fineste bursdagspresangene jeg har fått, ever! ;D
    Veldig hyggelig at du liker gamle Alfred. Det er få, om noen, som trakterer et flygel på den måten.
     

    Vedlegg

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer masse med dagen Trond :)

    Spis og kos deg, og spill gjerne litt god musikk!

    Destiny.. :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Legendariske Winterland, Fever er fantastisk på denne.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Fosse skrev:
    Legendariske Winterland, Fever er fantastisk på denne.
    Uten tvil. Men hadde jeg vært nødt til å trekke frem én låt hadde valget falt på Jungleland. Den gir meg vissheten om at jeg kan gå gjennom betong og sluke flammer.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Fosse skrev:
    Legendariske Winterland, Fever er fantastisk på denne.
    Uten tvil. Men hadde jeg vært nødt til å trekke frem én låt hadde valget falt på Jungleland. Den gir meg vissheten om at jeg kan gå gjennom betong og sluke flammer.
    Enig med deg Roberten. alle darkness on the edge of town låtene på første CDen i går var STORT
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Det satte sine spor ja. Jeg var nødt til å dra hjem fra Tilt for å få i meg litt foie gras og sette på denne konserten. Man blir godt vant av å være gjest i stallen :D Har en del andre Springsteen konserter fra syttitallet, tror søndagen må brukes til å høre gjennom de. Lenge siden jeg har kost meg så mye med Springsteen. Men så gjør jeg det til gangs nå også.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Det satte sine spor ja. Jeg var nødt til å dra hjem fra Tilt for å få i meg litt foie gras og sette på denne konserten. Man blir godt vant av å være gjest i stallen :D Har en del andre Springsteen konserter fra syttitallet, tror søndagen må brukes til å høre gjennom de. Lenge siden jeg har kost meg så mye med Springsteen. Men så gjør jeg det til gangs nå også.
    Hygger meg med denne som du var så grei å gi bort. Takker. Jeg gjennopdaget Bruce i går. Takker for det!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn