Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk til dere alle sammen! Ha en fredelig og god jul. :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Har man kommet seg etter ribbesjokk og desslike på Bærums Verk?
    Fått gjort unna noen innspillingstimer i jula?
    :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ribbesjokket har lagt seg, donnerwetter. ;) I år var det jeg som hadde ribbeansvaret, så det gikk rimelig greit. Innspillingstimer har det vært lite av, men det skal taes igjen i kveld og i morgen! ;D
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    impulse skrev:
    Ribbesjokket har lagt seg, donnerwetter. ;) I år var det jeg som hadde ribbeansvaret, så det gikk rimelig greit. Innspillingstimer har det vært lite av, men det skal taes igjen i kveld og i morgen! ;D
    Man får være nøye med tannpussen i morgen kveld, da ;D
    Husmors lyttekarameller er ikke å spøke med ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Peanøtter, Øistein. Man fikk da elektrisk tannbørste til jul! ;D
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Og den går på 3-fase?
    Tipper du bør koble den rett på trafoene...
    ;D ;D

    Når sånn ca?
    Transporterer også the notorious man with the greatest number of fingers...
    ;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    2.854
    Torget vurderinger
    3
    Godt Nytt År impulse håper det nye året bringer mange flotte musikk opplevelser :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Impulse.. :)
    Ynskjer deg eit
    henrivandes,
    lødigt
    musikalsk og
    Godt
    Nytt År


    og vi må vel også takke for det gamle... :)

    mvh
    Fredd B :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Et sjuhelvetes godt nytt år ønskes deg her fra furtekroken, Mentor :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Et avsindig godt, musikalsk, livsnytende og problemfritt (yeah, right!) nytt år ønskes tilbake, mine herrer! ;D Det gjelder forøvrig alle som har kikket, skrevet, delt og traffikert i denne tråden i det gamle året.
    For ikke å snakke om alle jeg har handlet med, lyttet med og utvekslet erfaringer med IRL. Tusen takk til dere alle sammen!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    donnerwetter skrev:
    Og den går på 3-fase?
    Tipper du bør koble den rett på trafoene...
    ;D ;D

    Når sånn ca?
    Transporterer også the notorious man with the greatest number of fingers...
    ;)
    Trond har nok fått versjonen med 2 watt tantalum motstander , og sølv internkabling.... ;D

    godt nyttår til trådverten..... Mvh Espen Saatvedt.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Godt Nytt År impulse!

    Vi er mange som setter pris på din deltagelse på dette forum. Det bør være grunn god nok til å fortsette!
    Ser nemlig i diverse innlegg at du er frustrert over utviklingen på forumet. Minner da om at selv innlegg som du oppfatter negativt, ikke nødvendigvis er ment negativt fra avsenderen. Audiofile er en sammensatt gruppe særinger, er vi ikke?? ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk, Espen. Et riktig godt nytt og skadefritt år til deg. Håper øret er seg selv igjen!

    Tusen takk til deg, Karma.Et riktig godt nytt år til deg også! Det er veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger, særlig på en dag hvor jeg strengt tatt er nærmere å logge ut for godt enn noen gang. Du har sannsynligvis rett, og ikke minst er det en betimelig påminnelse du kommer med. Det er mye av det negative som ytres her inne som kanskje ikke menes slik det legges fram. Samtidig er det jo engang sånn at vi alle har et ansvar i forhold til hvordan vi kommuniserer, og netopp fordi det synes å gå ganske mange hus forbi, synes jeg Hfs er mer preget av mistro, nedrakking, hersketeknikker, meningsterror og diverse annen dritt jeg har usannsynlig lite sans for enn jeg kan huske å ha opplevd før. Om man uttrykker seg som en full og bedrevitende bølle, men egentlig ikke mener å gjøre det, er det kanskje på tide å bruke hue til noe mer enn å ha håret på? Det er en så gedigen overdose dårlig stemning i mange tråder at jeg stadig spør meg selv hva i himmelens navn jeg driver med som bruker såpass mye tid og energi her inne. Misforstå meg rett, jeg har møtt veldig mange ekstremt kunnskapsrike og hyggelige mennesker her inne, og utvekslet meninger og oppfatninger om mye og mangt,men disse menneskene kommer jeg forhåpentligvis til å fortsette å ha kontakt med uansett. De er blitt venner jeg setter stor pris på.
    Det er som jeg ytret andre søndag i advent, da de fire første trådene på sentralen var kabelkrangleterrortråder. Det begynner å bli ille når jeg spør meg selv om enkelte her inne har bæretillatelse på tastaturet sitt. Mange av de mest kunnskapsrike, som sto for musikkglede, genuin interesse , formidlingsevne, forbrødring og i det hele tatt slike ting som synes å ha dårlige kår her PT, har enten trukket seg ut eller frekventerer kun musikk-og vennetråder. Mangfoldet lider, retorikkonanistene overtar skuta.
    Nå er det på tide å ta noen grep, om ikke det er sånn at dette er det vi vil ha. For min del lurer jeg jaggu på om ikke jeg trenger en lang pause. Så enkelt er det. Desverre.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Leste innlegget ditt og fant den miserable tråden, impulse. Lenge siden jeg har lest en kabeltråd, og denne var mer nedslående og fastlåst enn jeg kan huske å ha sett tidligere. Skrev en meta-kommentar, uten at det vil forandre 0,00000000001 på noe som helst. Hengi deg til turer i vennligere og mer givende terreng. Det er givende for mange fler enn det totale antall harde prupper annetsteds. Takk for heroisk innsats, forresten.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    tkr skrev:
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
    +1!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
    hvor hadde jeg vært i dag uten impulse og awe.
    ingen h6, ingen h6 kloner, ingen cj premier10, ingen heart beat,
    jeg hadde hørt musikk, men ikke med samme nytelse

    håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    tkr skrev:
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
    hvor hadde jeg vært i dag uten impulse og awe.
    ingen h6, ingen h6 kloner, ingen cj premier10, ingen heart beat,
    jeg hadde hørt musikk, men ikke med samme nytelse

    håvard
    Samme her
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    2.854
    Torget vurderinger
    3
    donnerwetter skrev:
    tkr skrev:
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
    +1!
    +1 til

    det er ikke noe særlig hvis bastante forståsegpåere ødelegger for alle andre.
    Jeg gleder meg storveis over slike tråder som det her ,leser og koser meg.
    Så lærer jeg litt og får musikk tips :)
    Håper du forsetter å spre glede med denne tråden din impulse i lang tid fremover.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Nikko03 skrev:
    donnerwetter skrev:
    tkr skrev:
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
    +1!
    +1 til

    det er ikke noe særlig hvis bastante forståsegpåere ødelegger for alle andre.
    Jeg gleder meg storveis over slike tråder som det her ,leser og koser meg.
    Så lærer jeg litt og får musikk tips :)
    Håper du forsetter å spre glede med denne tråden din impulse i lang tid fremover.
    Støttes!!!
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Oops! Med "..turer i vennligere og mer givende terreng." mente jeg ikke å logge ut, men å styre unna kabeldiskusjoner. Derimot mente jeg at Trond må fortsette å dele med seg av sitt rike forråd i andre tråder. Han er vesentlig for mine gode forventninger når jeg logger inn her, og alene god nok grunn til å fortsette med det. Vi blir, tkr.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Nikko03 skrev:
    donnerwetter skrev:
    tkr skrev:
    Det forstemmende er, awe og Impulse, er at hvis slike som dere logger seg ut for godt, blir det snart bare "Betonghoder" igjen her, og det hadde vært synd.

    mvh
    +1!
    +1 til

    det er ikke noe særlig hvis bastante forståsegpåere ødelegger for alle andre.
    Jeg gleder meg storveis over slike tråder som det her ,leser og koser meg.
    Så lærer jeg litt og får musikk tips :)
    Håper du forsetter å spre glede med denne tråden din impulse i lang tid fremover.
    Støttes fullt ut Nikko

    Kjære Impulse - Stå på videre - tror vi trenger deg og dine kunnskaper på tråden

    mvh :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    awe skrev:
    Oops! Med "..turer i vennligere og mer givende terreng." mente jeg ikke å logge ut, men å styre unna kabeldiskusjoner. Derimot mente jeg at Trond må fortsette å dele med seg av sitt rike forråd i andre tråder. Han er vesentlig for mine gode forventninger når jeg logger inn her, og alene god nok grunn til å fortsette med det. Vi blir, tkr.
    Godt å lese!!! du er en stor inspirator når klassisk musikk skal utforskes
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    awe skrev:
    Oops! Med "..turer i vennligere og mer givende terreng." mente jeg ikke å logge ut, men å styre unna kabeldiskusjoner. Derimot mente jeg at Trond må fortsette å dele med seg av sitt rike forråd i andre tråder. Han er vesentlig for mine gode forventninger når jeg logger inn her, og alene god nok grunn til å fortsette med det. Vi blir, tkr.
    Bra.

    Jeg prøver selv etter beste evne å løfte skjørtene og passe på hvor jeg trår når jeg passerer en kabeltråd, gjørmebryting er ikke mitt fag.

    Heldigvis finnes det, som du sier, mer givende områder her.

    Jeg undres likevel ofte over uforsonligheten i mange tråder. Jeg står ved karakteristikken "betonghoder"


    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøss, det var voldsomt til respons! Nå blir jeg nesten litt rørt her..
    Det har seg jo sånn at jeg har blitt kjent med mange alldeles fantastiske mennesker her inne, og selv om jeg begynner å få store mengder pels av alle bedreviterne som insisterer på å avlese soluret med lommelykt, må jeg gi deg rett, awe. Det gjelder å navigere litt kvassere her inne og forsøke å ikke bli skrudd opp av betonghodene. (Glitrende uttrykk, tkr! ;D)
    Ok, awe. Om du ikke logger ut, skal jeg jaggu løse et nytt sesongkort jeg også. ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Jøss, det var voldsomt til respons! Nå blir jeg nesten litt rørt her..
    Det har seg jo sånn at jeg har blitt kjent med mange alldeles fantastiske mennesker her inne, og selv om jeg begynner å få store mengder pels av alle bedreviterne som insisterer på å avlese soluret med lommelykt, må jeg gi deg rett, awe. Det gjelder å navigere litt kvassere her inne og forsøke å ikke bli skrudd opp av betonghodene. (Glitrende uttrykk, tkr! ;D)
    Ok, awe. Om du ikke logger ut, skal jeg jaggu løse et nytt sesongkort jeg også. ;)
    Bravo! Bravo! Bravo! nå gjelder det at Gagofar holder ut også
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det kjipeste med kabeltrådene er jo at folka kan fan meg ikke kunsten å krangle en gang.
    bare masse kjerringaktige sleivspark.
    "kabelerotiker".
    høhøh.

    nei, selv kranglinga var morsommere i gode gamle dager. ;D
    eller kanskje jeg rett og slett begynner å bli gammel...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    impulse, ikke gi deg, det får du ikke lov til. Husk bare at jorda ikke alltid er rund. ;) ;) ;)

     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Da gleder jeg meg til mang en hyggelig stund fremover på Sentralen, for vi har nok givende å ta av! Denne vendingen likte jeg veldig godt. Den skal få stå skulder ved skulder med dagens Mozart, og det er ord jeg ikke løselig slår om meg med.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.143
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    litt humor kan få impulse til å skifte mening..fra nevaton til impulse ;D ;D ;D ;D

     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Jøss, det var voldsomt til respons! Nå blir jeg nesten litt rørt her..
    Det har seg jo sånn at jeg har blitt kjent med mange alldeles fantastiske mennesker her inne, og selv om jeg begynner å få store mengder pels av alle bedreviterne som insisterer på å avlese soluret med lommelykt, må jeg gi deg rett, awe. Det gjelder å navigere litt kvassere her inne og forsøke å ikke bli skrudd opp av betonghodene. (Glitrende uttrykk, tkr! ;D)

    Ok, awe. Om du ikke logger ut, skal jeg jaggu løse et nytt sesongkort jeg også. ;)
    Gago skrev:
    det kjipeste med kabeltrådene er jo at folka kan fan meg ikke kunsten å krangle en gang.
    bare masse kjerringaktige sleivspark.
    "kabelerotiker".
    høhøh.

    nei, selv kranglinga var morsommere i gode gamle dager. ;D
    eller kanskje jeg rett og slett begynner å bli gammel...
    Da blir dokke med vidare begge to - eller :)

    Ta med eit sitat frå salige Ivar Aasen med på vegen:

    "...Og stødt vil Uvitingen vona,
    at ingen fekk Vit utan han;
    og stødt vil han skjemma og tjona
    den Ting, som han sjølv ikkje kann.
    Alt gamalt han ned vilde grava,
    naar berre so vist han slapp til.
    Men endaa den Voni me hava:
    han vinn ikkje alt, som han vil..."


    Ja, han fekk sagt det han Ivar...

    mvh :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nevaton
    Nå tror jeg Impulse fikk noen ukontrollerbare spastiske rytmeutslag.
    Fy faen, den var fæl. ;D ;D ;D
    Men godt ment.
    Humor kan vi like.

    håvard
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn