Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Bartistan

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    ...men nå tror jeg at jeg hiver på noe gammel Slade :p
    Det skal jeg ut å høre live i kveld;)
    Jeg også!
    Cum On Feel The Noize!!!

    OK; hvordan gikk dette?
    Jeg er en smule skeptisk til slike resirkulerte band der knapt noen originalmedlemmer medlemmer seg fremdeles, men håper like forbanna alltid at jeg tar feil :p
    Jeg har lært meg å gå på slike konserter med lave skuldre. Litt artig å treffe Don Powell som t-skjorte selger før konserten :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Stilte også uten forventninger, og i så måte var dette en helt grei opptreden. I motsetninger til enkelte andre "tilsvarende" band jeg har inntrykk av turnerer kun fordi de må tjene penger, er Slade fortsatt et band full av entusiastisk spilleglede - og det smitter over på de i salen. Hill er over alt - høyt og lavt og Powell slår fortsatt energisk på trommene. Hans nyblekede kritthvite tenner lyste forøvrig opp i flott kontrast bak trommer og symbaler:).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En «nostalgia act» kan være bra det. Det går først galt når de prøver å oppdatere seg og turnerer med nytt materiale. :)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Trond!

    Har prøvd nå deg på sms et par ganger siste uka uten hell, så da stikker jeg heller hue inn her. Fått rista av deg høstsjuka?
    Lurte bare på om du har fått agårde skruer til pu? Hadde vert snasent med litt vinylbalsam i jula??????
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God ettermiddag til alle som har vært innom i det siste. Både Slade-fantaster og alle gamle kjente. Mye kul musikk som ble lagt ut også...og BJH har jeg ikke hørt på årevis, musicus!
    Mye kult og breibeint du kommer trekkende med, fingers!

    Formen har ikke vært allverden i det siste, og mye hektisk jobbaktivitet som ikke lot seg drøye. Kjip kombinasjon som ikke gir så mye tid til å henge på HFS. Men jeg fikk i det minste spilt litt plater og prøvd noe nytt i anlegget. Særlig sånt som et lass av kara her inne aldri blir lei av å krangle om eller påpeke at det ikke er forskjeller på.

    Kabler.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Grapefruit Moon av gode, gamle Southside ligger på Tidal. Nettopp lastet ned til offline på tlf for litt hodetelefonkos på sengekanten. Selv mistet jeg "kontakten" med den artisten for 30 år siden, så dette blir nok et hyggelig gjenhør. :)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    "Bedre godt hengt enn slett gift" sier Shakespeare, men tretten dager etter begivenheten er jeg heldigvis ikke kommet dit. Imidlertid forhindrer visst ikke ekteskap forkjølelser, og denne gangen klistrer den seg så seiglivet til øregangene at musikken må stå på vent. Det er en ulykke. Mange dager uten dette krydderet gjør dagene grå.

    På slike dager faller jeg i tanker om at interessen for god lyd er avgjørende for livskvaliteten, for vårt indre livs velstand og sinnets mangfoldighet - hvis musikk nå engang er en hovedkilde til inspirasjon. Mer enn en hobby, mer enn mekanikk, mer enn fakta. Vi blir del av noe større enn oss selv, på kryss og tvers av århundrer, stilarter og forestillinger som kommer og går. Musikkens klanger, rytmer, melodier og akkorder kan frigjøre oss fra trivialitetenes og endelighetens begrensninger, og det er minst like virkelig som meter, kilo, tyngdeloven og metallers egenskaper.

    Er det ikke paradoksalt at en sier slikt nettopp i fravær av sansenes fulle bruk?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "Bedre godt hengt enn slett gift" sier Shakespeare, men tretten dager etter begivenheten er jeg heldigvis ikke kommet dit. Imidlertid forhindrer visst ikke ekteskap forkjølelser, og denne gangen klistrer den seg så seiglivet til øregangene at musikken må stå på vent. Det er en ulykke. Mange dager uten dette krydderet gjør dagene grå.

    På slike dager faller jeg i tanker om at interessen for god lyd er avgjørende for livskvaliteten, for vårt indre livs velstand og sinnets mangfoldighet - hvis musikk nå engang er en hovedkilde til inspirasjon. Mer enn en hobby, mer enn mekanikk, mer enn fakta. Vi blir del av noe større enn oss selv, på kryss og tvers av århundrer, stilarter og forestillinger som kommer og går. Musikkens klanger, rytmer, melodier og akkorder kan frigjøre oss fra trivialitetenes og endelighetens begrensninger, og det er minst like virkelig som meter, kilo, tyngdeloven og metallers egenskaper.

    Er det ikke paradoksalt at en sier slikt nettopp i fravær av sansenes fulle bruk?
    awe, vennligst lagre denne posten og legg det ut med jevne mellomrom. Jeg tror at mange her inne har godt av å lese den i sin jakt på bedre lyd.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skriver også under på awes lille epistel om godlyden og musikkens betydning for sjelens ve og vel. Joda, jeg tar pauser fra HiFi, men aldri fra musikk. Den er med meg hele tiden, enten det en 2,5" som spiller I mono eller det store systemet. Og den ubeskrivelige følelsen når jeg endelig sitter foran mine kjære MonoPulse etter et fravær og roen setter inn. Psykisk så føler jeg nesten at det kan ligne på følelsen en narkoman får når han setter dagens første skudd.

    Ok, kanskje jeg overdriver litt med det resonnementet om narkomanes morgenstund, jeg har aldri satt et skudd så egentlig burde jeg unngå slike analogier. De har det garantert verre om morgenen enn vi har det når vi ikke har fått høre musikk godt gjengitt. Men det er noe med den plutselige shot-en med serotonin og andre godsaker hjernen vår belønner oss med som kan sammenlignes med både dop og sex. Og sex er vi jo for gamle til ifølge våre barn, he he.

    Ha en finfin torsdag med gode opplevelser for kropp og sjel, godtfolk. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, awe. Det er ren poesi du deler, og en sanselig og levende motvekt til oscilloskop-hysteriet og brønnpissingen som rir dette litte subkulturelle vannhullet vårt.
    Å lese det du skriver får sola til å bryte fram bak en sky her.

    Gratulerer så mye med giftemålet, min venn!


    Jeg ser det er mange som liker Slade. Og det skal dere jo få lov til. Men min greie blir det aldri. Akkurat nå er det Nick Lowes "The convincer" som ruller på EC Living-anlegget på soverummet mens jeg planlegger morgendagen. En av de aller fineste platene jeg har!

    Det er julegateåpning her, bare noen få meter fra huset hvor KjellRs burleske keramikkfigurer kommer fra. Holder du til borti høgget her, forresten?
    I forbindelse med julegateåpningen har vi i filmklubben friluftsbisning av den ultimate juleklassikeren, "It's a wonderful life". Det kan bli kaldt, men stemningsfullt blir det uansett. Derfra går noen av oss hjem til oss og spiser og drikker i anledning førstedamens fødselsdag. Så det er mye å styre med om dagen. Derfor blir det ingen regulær fredagsanbefaling heller.
    Sånn bortsett fra den nevnte og helt fantastiske Nick Lowe-skiva, da. Men den har jeg nevnt før.

    Ellers er det en glede å se at forrige fredags anbefaling, "Grapefruit Moon" falt i smak hos baluba. Jeg har spilt den skiva hele uka. Den swinger fremdeles så voldsomt at det er som å ha en Doberman i hæla ned en vindeltrapp....

    God fredag, venner!
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kan ikke styre meg kompis, men anbefaler denne, ene og alene pga teksten!!....om husets frue på hennes dag, kan like BKO så burde teksten score godt! den skal i mitt liv brukes ved anledning! :)


    mvh
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Det er julegateåpning her, bare noen få meter fra huset hvor KjellRs burleske keramikkfigurer kommer fra. Holder du til borti høgget her, forresten?
    Fikk snusen i figurene til OMS for noen år siden - har blitt noen...
    Bor i Moss, eller i Rygge for å være korrekt. Men så nære bygrensa at vi har adresse Moss.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er julegateåpning her, bare noen få meter fra huset hvor KjellRs burleske keramikkfigurer kommer fra. Holder du til borti høgget her, forresten?
    Fikk snusen i figurene til OMS for noen år siden - har blitt noen...
    Bor i Moss, eller i Rygge for å være korrekt. Men så nære bygrensa at vi har adresse Moss.
    Det er jo rett borti gata omtrent, det!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Grapefruit Moon falt i smak, ja. Ikke bare hos meg, som fikk mitt forhold til R'n'B-kongen fra området rundt Asbury Park Southside Johnny fornyet med dette, men også flere venner og et familiemedlem. Lyden har vi ikke fokusert så mye på når jeg og trompetspillende broder (og navnebror til ottone) har lyttet, vi har som vanlig når blåsearrangementene er store lyttet til nettopp bandets ytelser. Og vi har sittet fjetret i sofaen over det dynamiske øset til storbandet til LaBamba. Perfeksjon til fingerspissene, slik storband framstod på femti- og sekstitallet.

    Vi hører selvsagt at det låter fantastisk også, men musikken og arrangementene har gledet så mye at vi rett og slett ikke har kommet til å analysere lydbilde og andre soniske detaljer. Denne platen er blant mine sterkest anbefalte nå på tampen av året. :)

    Ellers gleder jeg meg over at Win 10 har fått UAC2-drivere, slik at nå fungerer Henry Audio USB DAC 128 mkII akkurat som på mac, altså ingen ASIO Bridge for å spille av Tidal gjennom Jrivers drivere. Jeg tror sannelig det har hevet nivået på lyden litt også, men det er ikke mulig å teste fordi ASIO Bridge nå ikke får noen kontakt i andre enden lenger og ikke kan veksles mellom for å sammenligne.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Stille fra deg på tlf mister, så jeg titter inn her igjen. Lurte bare på om du har fått sendt nå?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Siste til Little Steven har mye Southside-aktig over seg. La Bamba spilte forresten på konserten på Rockefeller mandag for to uker siden.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den må kjøpes inn, Fosse! Skulle for øvrig gjerne vært på den konserten...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei sitter og hører på Blues in Orbit og tenker på deg......
    all good ? ...stille her noen dager nå.
    nå har jeg anskaffet endel av dine anbefalinger på båndsalat, så da er det bare å rote seg nordover.....:cool:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det var en hyggelig melding å få, Leif! ;D
    Det har vært stille her fordi det har vært mye å styre med i det siste. Utprøving av riaa-trinn, kabler, noen nye plater som måtte spilles, litt organisering av førjulslivet som har vært litt travelt, litt sånn "life in general", rett og slett.

    Men her er det all good og vel så det. Særlig akkurat i dag. Det er den dagen i året jeg ikke tar fem øre for å feire litt, så fruen og jeg er på førjulstur til favorittjulebyen Gøteborg. Dagen så langt har gått til reising, lunch på libanesisk restaurant, handling av sko og kaffe på skandinavias beste kaffebar, da Matteo.
    Nå er det slækking på hotellet før vi gir oss avgårde for å spise middag. ;D
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Gøteborg er en kulturby av rang. Jeg blir glad av maten, musikktilbudet og stemningen i den byen, og forstår godt at du feirer der istedenfor å klore rundt på HFS. Kulturjournalister trenger å lade batteriene og finne inspirasjon.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gøteborg er faktisk en av mine favorittbyer, awe. Det er helt nydelig stemning her, julepyntet så det holder, og maten er hinsides. I går fant vi en fransk "kvartalskrog" med helt utrolig mat, fransk tilbakelent, ujålete stemning og priser fra forrige århundre! Vi skal tilbake ikveld!
    Akkurat nå er det pause i handlingen og kaffe på da Matteo..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dere må virkelig kose dere i Gøteborg, det er en flott by. Og hils så mye til sjefen, vi møtes sikkert snart igjen. :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gøteborg er faktisk en av mine favorittbyer, awe. Det er helt nydelig stemning her, julepyntet så det holder, og maten er hinsides. I går fant vi en fransk "kvartalskrog" med helt utrolig mat, fransk tilbakelent, ujålete stemning og priser fra forrige århundre! Vi skal tilbake ikveld!
    Akkurat nå er det pause i handlingen og kaffe på da Matteo..

    den kroa må du sende meg navn/adresse på.
    vi er i gøteborg 1-2 ganger i året, veldig nedpå og trivelig by.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg savner litt gamle Haga, med overvintra hippier og punkere i skjønn forening med kunstnere og lyssky individer. I dag har gentrifiseringen nok forandret den bydelen slik den gjorde med Løkka på nittitalet. Og tilsvarende bydeler i den vestlige verden. Har varme minner om en gammel hippie jeg kjente, Kjell i lägret. Han og hans thailandske kone inviterte til noen utrolige langbord-fester om sommeren. ;D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En episode fra midt -80t i Haga var og besøkte kompisen Jörgen Cremonese gitarrist i Kai Martin&Stick den gången, en tur til Haga og inn i noen leiligheter som var vel døgn åpne:rolleyes: der satt bla Freddie Wadling i ett hjørne husker jeg.
    Göteborg är Gör trevligt;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gøteborg er faktisk en av mine favorittbyer, awe. Det er helt nydelig stemning her, julepyntet så det holder, og maten er hinsides. I går fant vi en fransk "kvartalskrog" med helt utrolig mat, fransk tilbakelent, ujålete stemning og priser fra forrige århundre! Vi skal tilbake ikveld!
    Akkurat nå er det pause i handlingen og kaffe på da Matteo..

    den kroa må du sende meg navn/adresse på.
    vi er i gøteborg 1-2 ganger i året, veldig nedpå og trivelig by.
    Ma Cuisine.
    Kyrkogatan 32.
    Du må dit, Mesut. Den kroa er et eventyr.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En episode fra midt -80t i Haga var og besøkte kompisen Jörgen Cremonese gitarrist i Kai Martin&Stick den gången, en tur til Haga og inn i noen leiligheter som var vel døgn åpne:rolleyes: der satt bla Freddie Wadling i ett hjørne husker jeg.
    Göteborg är Gör trevligt;)
    Freddie Wadling var en av vennene til Kjell. Ved en tilfeldighet kom en kompis og meg over en bok om alternativmiljøet i Gøteborg, og der var det et bilde av Wadling og Kjell sammen. Merkelig hvordan verden er liten, men jeg traff likevel aldri Wadling. Det nærmeste jeg har kommet svensk underholdningsroyaliteter er den morgenen jeg spiste frokost med Thomas Von Brömssen på Hotel Victors under min første turné med Carl Perkins i 1986. Det føltes eksklusivt å sitte der mange etasjer oppi et anonymt forretningsbygg med to etasjer med hotelsuiter klemt mellom kontorene. Og Hebbe lille som frokostpartner. ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn