Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøss, Leif! Stas at det finnes så mange fantastiske klassikere på tape... og at de havner i Drøbak!

    Takker så mye, cross!
    Hva har du fått i posten?
    Og hvordan går det med black'en?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Senkte skuldre mens man venter på inngående oppgraderinger er oppskrytt. Kun en livsløgn for å døyve smerten :cool:
    Det er det vi har spriten for, gunner. Ikke lyden. :rolleyes:

    kult
    har "Paradise and lunch" på safetymaster på inngående etter at du nevnte den
    og så måtte jeg bare ha FZ Apostrophe, en av mine gamle favoritter
    Må nesten se å få stukket innom deg en gang, LMC. Det er to plater jeg kjenner så godt at det hadde vært utrolig gøy å høre en safetymaster av dem. Kjekt med slike referanseplater man har hørt i hele sitt liv. :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Senkte skuldre mens man venter på inngående oppgraderinger er oppskrytt. Kun en livsløgn for å døyve smerten :cool:
    Det er det vi har spriten for, gunner. Ikke lyden. :rolleyes:

    kult
    har "Paradise and lunch" på safetymaster på inngående etter at du nevnte den
    og så måtte jeg bare ha FZ Apostrophe, en av mine gamle favoritter
    Må nesten se å få stukket innom deg en gang, LMC. Det er to plater jeg kjenner så godt at det hadde vært utrolig gøy å høre en safetymaster av dem. Kjekt med slike referanseplater man har hørt i hele sitt liv. :)
    det løser seg sikkert
    har hittil ikke nektet noen adgang :cool:
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg er lettet over at du har valgt en ny APL, Impulse. Mine oppgraderingsdrømmer i lengre tid stort sett bestått av APL, så det hadde vært skikkelig nedtur om du nå hadde funnet noe annet som var bedre før jeg engang rakk å få meg min første APL!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du kan ta det med ro, Sst. Jeg har hatt andre ting innom som også har spilt fantastisk bra, og da kanskje særlig Bricasti M1. Men APL er likevel det foretrukne her i huset.
    De har en x-faktor jeg ikke finner igjen andre steder.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå som nummer sekstifem endelig er ute, ny APL er på innkommende og våren ser ut til å ha kommet, slakkes det intenst på sofaen med Beatles i mono, sjokolade og kaffe.
    Jeg gikk akkurat igjennom noen gamle bilder, og fant to jeg syntes jeg måtte legge ut, selv om det ikke har en pøkk med hifi å gjøre..

    L1060292.jpg


    IMG_1242.jpg


    Healey´en fant jeg på Sagene for noen år siden, den ble fanget med en liten Leica.
    Enfield-sykkelen sto utenfor et av messehotellene i Stockholm for noen uker siden, iPhone 6s
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny APL, impulse! Krysser fingrene for at allergien farer pent med deg, og alle kanaler er åpne og klar når APLen vandrer over dørstokken på fredag :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker så mye, Karmana! Jeg satser på at det går fint, jeg er mye bedre allerede. Det er gått ut "fruevarsel" i dag. Det meste av helgen blir nok brukt til lytting.....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med ny dac Impulse! Blir det DSD-filer på deg fremover? Har vært litt nysgjerrig på det selv, men ikke hoppet på.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker så mye, André.
    Vi får se hva det blir til med filer. Jeg har noen tanker, men er ikke helt i mål der enda. Uansett er dette den mest analogt lydende dac´en jeg vet om som er sånn noenlunde betalbar, så det er et veldig godt utgangspunkt.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er hjerteskjærende når sånne steder legger ned.
    Men det var noe til emballasje, ja!
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny omformer mister, nå blir det vel ennå diggere å sitte i sofaen din??????
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker, amademus! Joda, det kan fort vise seg å bli enda bedre. Værre blir det i alle fall ikke! ;D
    Du får komme innom og sjekke det ut neste gang du er på gamle takter!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg kom over en skive her for en stund siden som bare må nevnes. Dette er saker om interessen går i retning jazz fra storhetstida.
    Oscar Peterson er jo en helt her i huset, som han er flere steder. Hans "We get requests" er jo litt av en klassiker, coolere enn det meste. Men om noen unser string-swing og fransk jazz med adresse sigøynerkvarterene er noe du kan like, er "Oscar Peterson-Stephane Grappelli Ouartet featuring Niels H.Ø. Pedersen and Kenny Clarke" utgitt på America Records, definitivt noe du må lete etter. Det swinger så hemningsløst at det er lenge siden jeg hadde så store vanskeligheter med å sitte stille, og lyden er langt friskere, og med bedre instrumentlyd, livefølelse og trøkk enn noe annet jeg har fra gamle Oscar. For en skive! Denne får "We get requests" til å høres ut som om den er spilt inn i en fuglekasse foret med rockwool...

    Grappelli spiller violin. Om du tror det ikke duger til jazz, tar du så skammelig feil at det knapt er håp.

    Hele opptaket kom i stand på Grapellis initiativ i Februar 1973, og dette er vol 2 av en seanse som åpenbart ble til to plater. Du kan regne med at jeg skal skaffe meg den første!
    Den er også utgitt på dobbel CD på Gitane´s under tittelen "Jazz in Paris". Kjøp den, for swingende!

    R-2210574-1270131375.jpeg.jpg
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Da er det bare å slite seg ut på å skaffe den på mastertape, Leif! Denne rykker rett inn i toppskiktet når det kommer til jazz her i huset..
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Den mangler her også......Det søkes umiddelbart :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Skal vedde på at jeg finner den på tape før du finner den på vinyl.
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Tviler ikke på det. Resultatløst foreløpig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kom over en skive her for en stund siden som bare må nevnes. Dette er saker om interessen går i retning jazz fra storhetstida.
    Oscar Peterson er jo en helt her i huset, som han er flere steder. Hans "We get requests" er jo litt av en klassiker, coolere enn det meste. Men om noen unser string-swing og fransk jazz med adresse sigøynerkvarterene er noe du kan like, er "Oscar Peterson-Stephane Grappelli Ouartet featuring Niels H.Ø. Pedersen and Kenny Clarke" utgitt på America Records, definitivt noe du må lete etter. Det swinger så hemningsløst at det er lenge siden jeg hadde så store vanskeligheter med å sitte stille, og lyden er langt friskere, og med bedre instrumentlyd, livefølelse og trøkk enn noe annet jeg har fra gamle Oscar. For en skive! Denne får "We get requests" til å høres ut som om den er spilt inn i en fuglekasse foret med rockwool...

    Grappelli spiller violin. Om du tror det ikke duger til jazz, tar du så skammelig feil at det knapt er håp.

    Hele opptaket kom i stand på Grapellis initiativ i Februar 1973, og dette er vol 2 av en seanse som åpenbart ble til to plater. Du kan regne med at jeg skal skaffe meg den første!
    Den er også utgitt på dobbel CD på Gitane´s under tittelen "Jazz in Paris". Kjøp den, for swingende!

    Vis vedlegget 431169
    Denne utgaven har jeg, sporrekkefølgen er annerledes.
    Oscar Peterson - Stephane Grappelli Quartet.jpg

    https://www.discogs.com/Oscar-Peter...on-Stephane-Grappelli-Quartet/release/1265639

    Mvh Geir
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Jeg kom over en skive her for en stund siden som bare må nevnes. Dette er saker om interessen går i retning jazz fra storhetstida.
    Oppdaget Stephane Grapelli først for noen måneder siden og fikk akkurat Oscar peterson boksen fra Horch House inn døren, så dette var et ekstremt hot tips!
    Må kjøpes ASAP!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg kom over en skive her for en stund siden som bare må nevnes. Dette er saker om interessen går i retning jazz fra storhetstida.
    Oppdaget Stephane Grapelli først for noen måneder siden og fikk akkurat Oscar peterson boksen fra Horch House inn døren, så dette var et ekstremt hot tips!
    Må kjøpes ASAP!
    Veldig hyggelig at tipset treffer! Både Peterson og Grappelli er jo giganter, og når opptaket er glimrende i tillegg, er det en fest fra første til siste takt, spør du meg.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg kom over en skive her for en stund siden som bare må nevnes. Dette er saker om interessen går i retning jazz fra storhetstida.
    Oscar Peterson er jo en helt her i huset, som han er flere steder. Hans "We get requests" er jo litt av en klassiker, coolere enn det meste. Men om noen unser string-swing og fransk jazz med adresse sigøynerkvarterene er noe du kan like, er "Oscar Peterson-Stephane Grappelli Ouartet featuring Niels H.Ø. Pedersen and Kenny Clarke" utgitt på America Records, definitivt noe du må lete etter. Det swinger så hemningsløst at det er lenge siden jeg hadde så store vanskeligheter med å sitte stille, og lyden er langt friskere, og med bedre instrumentlyd, livefølelse og trøkk enn noe annet jeg har fra gamle Oscar. For en skive! Denne får "We get requests" til å høres ut som om den er spilt inn i en fuglekasse foret med rockwool...

    Grappelli spiller violin. Om du tror det ikke duger til jazz, tar du så skammelig feil at det knapt er håp.

    Hele opptaket kom i stand på Grapellis initiativ i Februar 1973, og dette er vol 2 av en seanse som åpenbart ble til to plater. Du kan regne med at jeg skal skaffe meg den første!
    Den er også utgitt på dobbel CD på Gitane´s under tittelen "Jazz in Paris". Kjøp den, for swingende!

    Vis vedlegget 431169
    Denne utgaven har jeg, sporrekkefølgen er annerledes.
    Vis vedlegget 431185
    https://www.discogs.com/Oscar-Peter...on-Stephane-Grappelli-Quartet/release/1265639

    Mvh Geir
    Samme opptaket er det jo uansett, så det er bare å gratulere!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Har noen Stephane Grappelli jag också. I remember Django är det fantastiskt ljud på. Tror den får speltid i dag.

    Vis vedlegget 431212


    God morgen, Cross! Så bra! Jeg ser du har akkurat den plata jeg snakker om også (men utgitt på et annet selskap og med et annet cover).
    Da der det bare å lene seg tilbake og nyte!
    God fredag!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Messias med St:martin in the fields, Neville Marriner og Elly Ameling er heller ikke så halvgæli...:rolleyes:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Slett ikke halvgæli det heller, nei. Det koker vel i grunnen ned til at du har jævlig god smak... ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    My tastes are very simple...I like only the best......?...hvem sa det? :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn