Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Winston Churchill.

    ..selv om Oscar Wilde er kreditert et nærmest likelydende utsagn. Dermed var det muligens han som ytret det først.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    trodde det var OW på 1880 tallet...uansett godt sagt
    OW 1854-1900 kan neppe ha plukket det opp fra "WC" :confused:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er vel i sånne tilfelle de lærde strides, men de var såpass sylskarpe i smella begge to at det er helt logisk at det er akkurat disse to det står om.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    teoretisk mulighet da WC var 26 da OW døde.....
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Churchill sin versjon : “My tastes are simple: I am easily satisfied with the best.”

    Oscar Wilde sin : " “I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.”


    Greit å holde styr på hvem som er hvem og ikke lage en middels kvasi-løsning.. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nemlig.
    Men selv om jeg alltid har kreditert W.C for denne,er jeg tilbøyelig til å innrømme at det er vel så sannsynlig at det var Wilde.

    Ufattelig godt sagt er det uansett.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå spikker du flis, HC. Språklig sett er det bare snakk om ørsmå nyanser.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det var vel innholdet i utsagnet, som var det essensielle,sett i sammenheng med TTs foregående statement, selv om jeg spurte hvem, som var kjent for utsagnet
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    det var vel innholdet i utsagnet, som var det essensielle,sett i sammenheng med TTs foregående statement, selv om jeg spurte hvem, som var kjent for utsagnet
    Som sagt, flisespikkeri. TT er vel uansett over middels opptatt av ord siden han lever av det, så greit å ha det korrekt. Du har sikkert viktigere ting å tenke på :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nemlig! Jeg skrev to innlegg i tråden for kassettspillere som omhandler mitt ideologiske forhold til strømming. Våger å gjenta dem her i din tråd, for jeg mener at vi bør alvorlig sette oss ned og tenke på hva strømming faktisk betyr, og ikke gjøre det som de litt gretne gamle gubbene vi normalt er. :cool:

    Når det kommer til musikkdistribusjon så var det løpet kjørt allerede da digitalteknologi ble modent for massemarkedet på åttitallet. Husker jeg leste en artikkel om framtidens musikkdistribusjon i danske Hifi & Elektronik på familieferie et år. Strømming ble regnet som en garantert framtid, men en annen idé om at butikkene selv ville brenne ut CD-er og printe cover on demand til kunde over disk vet vi i dag var dødfødt.

    Selv, som har hatt en med en fot i produksjon og distribusjon av musikk gjennom en årrekke, synes verdensveven og det digitale domenet er helt fantastisk for musikkens del. At den har gitt oss nye problemer med lyd som vi ikke hadde før får ikke hjelpe, verdensveven og digitalteknologien har ført til en fantastisk demokratisering av musikkverdenen. Hvis jeg har råd til det så håper jeg at jeg en gang i framtiden får være med på å gi ut vinyl igjen, noe jeg ikke har gjort siden 2000, men er glad for at jeg i alle fall har Bandcamp, Tidal, Spotify og Apple som garanterte distributører av min musikk i den oppløsningen jeg velger den skal være i. Med takhøyde for tilbyders tekniske begrensninger, selvsagt.

    Takk Gud for digitalteknologien, å mene noe annet er snobberi uten forankring i forståelse for at verden har godt av et breiere utvalg enn det bare de pengesterke utgiverne har råd til å drive infrastruktur for. Men takk og lov for at vi også har våre fysiske medier. En årsak til min entusiasme for kassettformatet ligger i at jeg tilhører den generasjonen som var avhengig av det mediet for å få publisert og produsert musikken vår hvis vi ikke var mainstream pop eller veldig flinke og anerkjente. KZ-utgivelser som White Lord Jesus' Amen fra tidlig åttitall er i dag regnet som en klassiker, og er endog gitt ut på CD i (digitalt) bearbeidet versjon som selvtitulert album. Finnes på Spotify og Tidal.

    KZ-bevegelsen betydde det samme for vårt distribusjonsnett om strømming og Bandcamp betyr for dagens unge på sidelinjen av mainstreamen. Og med dagens ungdom har vi også fått KZ-bevegelsen tilbake igjen. Jeg har tidligere omtalt Svart Kaffi her i tråden, og det er nok bare den første av en rekke tilsvarende kassetter jeg kommer til å kjøpe. Stikk en tur innom Tiger i Oslo så får dere se at de har et lite utvalg allerede. Tipper flere er i små serier som er nummererte, slik som min Svart Kaffi-kassett fra i fjor. Den er nummerert fra 1-100, og det følger med downloadkode for FLAC. Andre kan velge å kun kjøpe filen, og de som kommer for sent til å kjøpe siste eksemplar av kassetten må nøye seg med FLAC. Slikt motiverer meg til å kjøpe kassetter, og det motiverer pinadø meg til å gi ut kassetter også. Med downloadkode, seff.
    Men skal jeg få snakke fra artistenes side nå, den økonomiske siden av saken, så gjør ikke vi som samler på fysiske medier så fryktelig mye for inntektene til artistene. Det er strømming som er viktigst å få mer betalt for, de fysiske mediene er tynt nok som de er økonomisk så det er kun digital distribusjon som holder den store bransjen levende. Og gjør det mulig for de minste å bli distribuert. Det artistene trenger er folk som betaler for strømming i tillegg til å fortsette med å kjøpe fysiske medier. Come on, det dreier seg om 100-200 kroner i mnd, avhengig av hvilket abo du velger. Hvis verdens musikkelskere sluttet å være så formatbasert reaksjonære at de faktisk avviser å delta aktivt i digital distribusjon ville det faktisk gjøre musikkbransjens forhandlingskort med strømmetjenestene enklere. Det er kontraproduktivt for musikkbransjens overlevelse. Den kan ikke overleve på noen få skrotinger som fortsatt kjøper vinyl og CD, for å ikke snakke om kassetter. Hvor mange originalkassetter kjøper dere utover turer innom Fretex?
    Disse tekstene havner litt ute av sin kontekst her i din tråd, men det er ting som jeg brenner litt for.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er fornøyelig, ettertenksomt, poengtert og ryddig som pokker, baluba. Dessuten er argumentet om oss formatbaserte reaksjonære virkelig tankeføde. Her i denne tråden vil du alltid ha carte blanche. Legg ut akkurat det du føler for. En fornøyelse å lese er det uansett.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    rent lydmessig har jeg aldri hørt en strømmetjeneste hos noen som kan konkurrere med vinyl
    kommersielt skjønner jeg at det er der de store tallene kommer
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også et sitat å komme med, som kanksje ikke er helt på Oscar Wilde og Winston Churchill-nivå, men passer inn nå.

    "You want people to fucking listen to your music? Give them your music! And then go play a show. They like hearing your music? They'll go see a show. To me it's that simple, and I think it used to work that way."

    (Dave Grohl)

    Dave Grohl on Taylor Swift Spotify Fight: 'I Don't F--king Care' - Rolling Stone
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rent lydmessig har jeg aldri hørt en strømmetjeneste hos noen som kan konkurrere med vinyl
    kommersielt skjønner jeg at det er der de store tallene kommer
    Nei, det har jeg aldri ment heller. Selv om det nok finnes tilfeller av det også, unntakene som bekrefter regelen. Men det er litt vårt ansvar som musikknytere å forsøke å legge til rette for at bransjen overlever og at musikerne får avtaler med strømmetjenstene som de kan leve av. Til det trengs betalende abonnenter. Henviser til mitt forrige innlegg hvorfor det er så viktig å velge supplementet strømming i tillegg til de platene vi normalt kjøper uansett. :)

    Grohl er ei stjerne fra bransjens haydays, som har ræva full av royalties. Det er faktisk ikke så mye han kan lære dagens nye musikere om hvordan man overlever som proff. Det han kan lære dem noe om er musikk og lyd.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg har spotify premium og det får holde...den blir vel dyrere når de kommer til å tilby høyere oppløsning men det er iofs greit
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Kommer spotyfy med muligheter for høyere oppløsning snart?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    jeg har spotify premium og det får holde...den blir vel dyrere når de kommer til å tilby høyere oppløsning men det er iofs greit
    Hvilket abo du velger er jo helt opp til deg, selv betaler jeg det samme for et familieabo av Tidal. Og så har jeg tilfeldigvis Spotify som jeg slo til på med tre måneder for 99 kroner en periode jeg ikke hadde Tidal. Men det går ut om ei uke.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg har spotify premium og det får holde...den blir vel dyrere når de kommer til å tilby høyere oppløsning men det er iofs greit
    Hvilket abo du velger er jo helt opp til deg, selv betaler jeg det samme for et familieabo av Tidal. Og så har jeg tilfeldigvis Spotify som jeg slo til på med tre måneder for 99 kroner en periode jeg ikke hadde Tidal. Men det går ut om ei uke.
    når jeg tenker meg om lurte juniorene meg til å ta famile....ha-ha
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    som at OP og SG dobbeltapen sendes om en uke :cool:
    Bare vol 1 å finne på vinyl,og den var liketil brukt! Må jeg i boden å finne fram ReVox'n tru? :)
    masse å velge mellom her:
    https://www.discogs.com/sell/list?master_id=347508&ev=mb&format=Vinyl

    selv bestilte jeg en NM versjon av dobbeltplaten 80 kr!
    https://www.discogs.com/sell/list?master_id=799386&ev=mb
    Takker!
    Hvilket land lønner det seg å bestille fra?

    (så får impulse tåle at hans tråd blir brukt til salgsformidling av musikk ;) )
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ingenting er mer i denne trådens ånd enn tre sider med interesse for en skive jeg har tillatt meg å anbefale, Gunner. Så jeg finner det ikke særlig vanskelig å tilgi at det blir noen runder med kjøpelinker...
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Takker!
    Hvilket land lønner det seg å bestille fra?

    (så får impulse tåle at hans tråd blir brukt til salgsformidling av musikk ;) )
    det viktigste er vel bare å trykke på "shipping" for å se hvor mye de tar for å sende en enkelt plate, pluss å passe på at selgeren har høy rating.
    land tror jeg ikke er så viktig ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker!
    Hvilket land lønner det seg å bestille fra?

    (så får impulse tåle at hans tråd blir brukt til salgsformidling av musikk ;) )
    det viktigste er vel bare å trykke på "shipping" for å se hvor mye de tar for å sende en enkelt plate, pluss å passe på at selgeren har høy rating.
    land tror jeg ikke er så viktig ;)
    Unngå USA hvis mulig, for frakten bli drøy.
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Takker!
    Hvilket land lønner det seg å bestille fra?

    (så får impulse tåle at hans tråd blir brukt til salgsformidling av musikk ;) )
    det viktigste er vel bare å trykke på "shipping" for å se hvor mye de tar for å sende en enkelt plate, pluss å passe på at selgeren har høy rating.
    land tror jeg ikke er så viktig ;)
    Mulig vi prøvde å kjøpe samme plate? Fikk mld fra selger,at han hadde solgt den 30min før jeg trykket "kjøp". Han hadde bare ikke fått fjernet den fra lista :) :)
    Takker for god plate anbefaling Impulse :) Hørte gjennom de på TIDAL og lydplanka.....
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Apropos skiver som treffer, i dag føler jeg for en liten historie fra huset i landsbyen.
    Egentlig er det vel en ode til husets førstedame, når jeg tenker meg om.

    Vi har hatt håndverker i huset igjen. "Vinkjelleren" under kjøkkenet har blitt isolert, noen rør er byttet, og en bjelke er byttet ut. Ingen liten jobb, i og for seg. Men nå slipper vi i det minste ferske skispor over kjøkkengulvet vinterstid, samt en og annen frekk mus som forviller seg opp i kjøkkenet fra kjelleren. Det er relativt oppskrytt. Nå ewr hullene tettet, alt er isolert og det er allerede varmere på kjøkkenet.
    Det førte til mye støv, og dermed gikk store deler av fredagen og lørdagen med til vasking, støvtørking, vinduspuss og annet styr.
    Etter at vi var ferdige, spurte jeg husets førstedame hva hun kunne tenke seg å bruke resten av lørdagen til. Hun hadde visst et intenst ønske om en tur til storbyen, rusling i vårsola på mine gamle oppveksttrakter rundt Frognerparken, innhandling av gode ingredienser, veldig god mat og en kveld helt uten TV, bare med fordypning i musikken. Er det rart jeg er glad i den dama?

    Så da ble det akkurat det.Noen timer i vårsola rundt omkring i alle gatestubbene jeg løp som guttunge, besøk i en en liten hyggelig delikatesse i Frognerveien, Merguez-pølser,brød fra Åpent Bakeri,Tabbouleh, Hummus, søtpotetchips, noen morsomme dip-varianter, mørk kaffe, Armagnac, sjokolade, lave skuldre og en kveld full av Beatles, Bowie, Oscar Peterson, Peter Gabriel og Van Morrison. Pur fryd, rett og slett. Særlig Beatles og Bowie er musikk hun elsker, og som hun er vokst opp med. Å se henne sitte i sofaen med et frydelullt smi og lukkede øyne, og uttrykke at hun er intenst lykkelig for at vi har akkurat det anlegget stående i stua...vel, det gjør sitt.
    Særlig høyere WAF-faktor er det vel ikke mulig å oppdrive.
    "Disse musikkveldene er de jeg liker aller best.." kom det fra sofaen etter en ekstatisk reaksjon på kveldens gjennomspilling av favoritt-Beatles-skiva "Abbey Road".
    Noen ganger blir det veldig klart at det faktisk går an å være så heldig at man finner akkurat det mennesket i verden man er ment å tilbringe dagene med.

    DSCF7075.jpg
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Mulig vi prøvde å kjøpe samme plate? Fikk mld fra selger,at han hadde solgt den 30min før jeg trykket "kjøp". Han hadde bare ikke fått fjernet den fra lista :) :)
    Takker for god plate anbefaling Impulse :) Hørte gjennom de på TIDAL og lydplanka.....
    Skal ikke se bort i fra det! :cool:
    Het han dom.findlay?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn