Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    impulse skrev:
    Apropos fryd..eller mangel på det. Hva er det som gjør at presumptivt fornuftige mennesker høvler hverandre ned i skoa fordi de ikke liker andres forhold til kabler, eller summene, være seg gigantiske eller knøttsmå, andre forumdeltakere bruker på dette? På en vanlig førjulssøndag, i adventstiden altså, dukker den ene kabeltråden etter den andre fram og samler tvilere, , overbeviste, døve, hørende, hatske og frelste til kamp på tørre..eh.....tastaturet. Ikke kommer vi noen vei heller. Vi går til angrep på hverandres opplevelser ! Vi blir ikke enige om hva som kan høres og ikke. Noen mener allt er innbilning. De kunne vel egentlig drevet med fluefiske, dressurridning eller modelltog. Noen ser sitt snitt til å misjonere for sitt syn, til å frelse de "døve" eller de som ødsler sine midler på ledning. Det vrimler visst av keisere, både med og uten klær. Noen sogar drapert i Solid Core. Tonen er kjip, fordummende, nedlatende og ikke et forum som er et tilholdssted for folk med den samme hobbyen verdig. Det synes å være endel taleføre her inne som riktignok fikk i seg store mengder bokstavkjeks som barn, men som skylte dem ned med eddik. Ikke veldig sjarmerende.
    For et års tid siden eller så skrev jeg her inne at venne- og anleggstrådene og vinylsidene snart er de eneste som huser noen form for glede, entusiasme, forbrødring, hjelpsomhet og iver. Det står jeg ved. Gleden bor på overtid her inne. Utkastelsesorde er på vei.
    Netopp derfor opprettet jeg denne tråden, for å se om det var mulig å finne tilbake til tonen og entusiasmen fra tidligere bloggtråder, både andres og egen. Og jeg tror vi har funnet den!
    Samtidig kan det virke som om det er enda mer polarisering og høyere skuldre enn før. Kabelkrangletrådene formerer seg som overkåte kaniner, Høvdingen modererer basert på misforståelser og synes det er greit, alt for å unngå netopp krangling.Selv om det vel er sånn at misforståelser fører til netopp...krangling. Er det så dårlige kår for de gode opplevelsene, brorskapet, erfaringene og den felles gledenover det denne hobbyen gir oss at den må gi tapt for stivbente prinsipper, meningstyranni, overformynderi og nedlatenhet? Vil vi ha det sånn??
    Og før det nå kommer en kranglete faen og hevder at jeg bare ønsker meg tannløs idyll, ingenting kunne være lenger fra sannheten. De som kjenner meg vet at jeg ikke går av veien for en meningsutveksling. Men det er et stykke fra tannløs idyll til overpolarisering og "borgerkrig". Jeg bruker nok tid på HiFi som det er, og jeg gidder ikke bruke tid på et samlingssted som dyrker argumentasjonen for argumentasjonens egen del, og hvor dagens nytte av sentralen måles i hvor mange motstandere man tror man har brakt til en foreløpig taushet. Er det dette vi vil? Det er ting som kan tyde på det. Desverre. For om det ikke er dette vi vil, må vi ta noen grep. Vi er i ferd med å bli kvalt av våre egne kabler.
    Her er fjorårets ytring, sånn for ordens skyld.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    awe skrev:
    Er det rimelig å forvente stimulerende og inspirerte svar på egne, inspirerte innlegg? Det er spørsmålet. Jeg tror, RoDa, at det er et stykke vei fra inspirasjon til sutring for både Impulse og mange andre av oss. Blir en ikke inspirert litt tilbake, mister en etterhvert egen inspirasjon. Slik er det vel gjerne med fritidssysler, lidenskaper og denslags. En kan ikke forlange inspirasjon og lidenskap, men kanskje forvente det. Synes jeg.
    Vi er ikke så uenige, tror jeg.
    Selv mister jeg også mye inspirasjon og glød hvis det jeg gjør ikke får stimulerende tilbakemeldinger.
    Ikke helt uten grunn at jeg har bremset kraftig på skrivingen. (Har vel holdt på med en artikkel i noen måneder nå...)
    Men så er det slik at for noen så er inspirasjonen og lidenskapen å fundere på hva det egentlig er vi hører og om det kan være slik at det tillærte egentlig er tillært innbilning. Jeg finner ikke inspirasjon i det samme, for å si det mildt. Men jeg sliter litt med å kunne si at det ene har mer behov for/rett til sin plass på hfs.

    R
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    impulse skrev:
    Nei, RoDa. Jeg synes ikke dette er skyggeboksing. Jeg snakker om en gjentagende opplevelse, ikke hva som er de øverste innleggene på et gitt tidspunkt. Mulig du synes jeg sutrer, det får jeg heller ta til etterretning.
    Tenker jeg tilbake så finner jeg også dette som en gjentagende opplevelse, men jeg må si at i det siste har jeg ikke opplevd det sånn.
    Nå kan det være så enkelt som at jeg ikke har vært inne på de rette trådene bare.....
    Men det kan se ut som folk har funnet sin plass og repetisjonene ikke er like hyppig repeterende som før?

    Sutring, tja tror det spørs hva man forbinder med det ordet.
    Jeg tror forumet blir mer slik den enkelte ønsker dersom man ignorerer og bidrar, that's all. :)

    I dag lå Peter Gabriel i pappen og ba meg klø han på ryggen. Så dine innlegg (og Facebook-kommentarer) funker de. ;)
    Peis på du, TT!!

    R
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hyggelig at du endelig greide å få Peter Gabriel på vinyl i hus, RoDa. Det var på tide! ;D Jeg får vurdere om jeg orker å løse heiskort for neste sesong. I min bok er morroa her inne kun på flyktig gjennomrteise, men vi kan jo se om vi greier å lokke den tilbake. Det hadde være noe. I så fall skal gudene vite at det ikke er noe enmannsløft.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den som venter på noe godt osv....

    Hva er alternativet da, impulse?
    Dette er THE hififorum i Norge og ingen andre er i nærheten.
    Etter at Lf ble ferska av dama ble forumet alment kjent og stadig flere tiltrekkes av HFS.

    R
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Trur det er noe med de lednings stumpene som kødder det til. Spørs om enkelte blir litt feil kobla
    når dem roter seg inn i ledningstøysa.
    Men på Diy hjørnet er det sunn stemmning Ser ut som mdf støv er fin medisin mot ufine slengbemerkninger.
    Så svaret blir vel å rote frem sirkelsaga å fresen for å mekke noe sjæl. :)
    En H2 kopi som jeg kunne finstudert bildene av hadde vært knall ;D ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Vi har drøftet dette før men den derre vinflasken fra Pomerol han ville ha i kompensasjon for at vi splitter høyttalerne er så dyr. Skjønner ikke at han ikke kan nøye seg med en Merlot fra Bulgaria istedet :)

    Nei impulse, du får komme deg inn på DIY hvor timelønna er ekstremt lav og hvor både takhøyde, lærekurve og stemningen er høy
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehehe.. nei, skal det splittes et H2-par, holder det ikke med noe dårligere enn nevnte vin fra Pomerol, er jeg redd... ;D

    Jeg har et lite DIY-prosjekt på gang, så vi får se utpå nyåret...selv om jeg ikke lar meg friste av lav timelønn. Det har jeg mer enn nok av fra før. Man jobber da tross alt for Fidelity. ;)

    I dag er jeg av forskellige grunner i veldig godt humør, så tungsinnet på vegne av HFS er litt på retur. Det blir nok heiskort for neste år også...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    awe skrev:
    Må innrømme at jeg meldte meg på en diskusjon om Fidelity 49 for å teste tingenes tilstand på forumet. Nærmere bestemt om det lar seg gjøre å se på et tema så noenlunde saklig og relevant. Det gikk ikke, rett og slett. Det rakner på flere kanter på en gang, slik at diskusjonen ikke lar seg hente inn igjen.

    Sånn sett må ditt tungsyn være berettiget, Trond. Fullt forståelig også, uten at det handler om sutring i det hele tatt. Det tærer på tålmodigheten, og det personlige utbyttet vris fra positivt til negativt. At du likevel ser lyspunkter, som jeg, er godt å høre. Da øker forventningen om å finne noe givende selv i de villere landskap med en gang.
    Det skulle ikke være noen overraskelse. Folk rir sine kjepphester som før.

    Dataforumet er forresten blitt et sted å slappe av i. Lite krangel, men mye nyttig info og mye folk som deler sin kunnskap. Ikke at jeg forstår så mye....

    mvh
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Må innrømme at jeg meldte meg på en diskusjon om Fidelity 49 for å teste tingenes tilstand på forumet. Nærmere bestemt om det lar seg gjøre å se på et tema så noenlunde saklig og relevant. Det gikk ikke, rett og slett. Det rakner på flere kanter på en gang, slik at diskusjonen ikke lar seg hente inn igjen.

    Sånn sett må ditt tungsyn være berettiget, Trond. Fullt forståelig også, uten at det handler om sutring i det hele tatt. Det tærer på tålmodigheten, og det personlige utbyttet vris fra positivt til negativt. At du likevel ser lyspunkter, som jeg, er godt å høre. Da øker forventningen om å finne noe givende selv i de villere landskap med en gang.
    Det sies at norsk skole har gått av henglsene de siste årene.
    Jeg registerer det samme som deg awe, her på sentralen, ting vris fra positivt til negativt, den saklige diskusjonene forsvinner og rakner. Jeg er redd for at norsk skole har raknet langt tidligere enn PISA, Pirls og hva det nå enn heter.

    Men de gode trådene finnes, denne for eksempel.
    Vi får holde oss til dem, og siden jeg har fått blodtrykksmedisin, så tror jeg at jeg skal greie å la være å engasjere meg i alle de idiotiske diskusjonene i framtida. Kanskje skal jeg vekke til livet min egen anleggstråd også, der jeg engentlig sa takk for meg.

    Håvard
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    Det skulle ikke være noen overraskelse. Folk rir sine kjepphester som før.
    Nå var det vel ikke de med kjepphestene som forsurnet den tråden, vel?

    Enig i at medlemmene alltid bør ha i bakhodet at sentralen skal være et hyggelig sted, der man bør etterstrebe å holde en hyggelig tone.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    impulse skrev:
    Hehehe.. nei, skal det splittes et H2-par, holder det ikke med noe dårligere enn nevnte vin fra Pomerol, er jeg redd... ;D

    Jeg har et lite DIY-prosjekt på gang, så vi får se utpå nyåret...selv om jeg ikke lar meg friste av lav timelønn. Det har jeg mer enn nok av fra før. Man jobber da tross alt for Fidelity. ;)

    I dag er jeg av forskellige grunner i veldig godt humør, så tungsinnet på vegne av HFS er litt på retur. Det blir nok heiskort for neste år også...
    Knall bra lesning at det blir heiskort for neste år også. Så er jeg spent på DIY prosjektet :) :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har lett, men finner ikke. Hvilken Pomerol-vin har jeg gått glipp av? Noe staselig?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Vidar P skrev:
    Har lett, men finner ikke. Hvilken Pomerol-vin har jeg gått glipp av? Noe staselig?
    Sånn ca rundt side 100 i H6 tråden under DIY kjøpslo vi med impulse om å få partere H2ene og det kunne vi til nød mot en eldre Petrus som kompensasjon (trolig verdens dyreste rødvin, en Merlot fra Pomerol).

    Vel vel. Nok utenomsnakk. Har du noen foto av 300B blokkene dine impulse. Har hørt om disse og spesielt trafoene :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror jeg vet hva DIY-prosjektet til impulse er... Forøvrig har mannen bursdag idag!! Så la hilsnene flomme.. ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    hel skrev:
    Vidar P skrev:
    Har lett, men finner ikke. Hvilken Pomerol-vin har jeg gått glipp av? Noe staselig?
    Sånn ca rundt side 100 i H6 tråden under DIY kjøpslo vi med impulse om å få partere H2ene og det kunne vi til nød mot en eldre Petrus som kompensasjon (trolig verdens dyreste rødvin, en Merlot fra Pomerol).

    Vel vel. Nok utenomsnakk. Har du noen foto av 300B blokkene dine impulse. Har hørt om disse og spesielt trafoene :)
    Hørning kan sine ting han... 8)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Impulsive (?) gratulasjoner !

    Ah, jasså, derfor det stigende humøret idag :)

    GRATULERER MED DAGEN, IMPULSE !

    Og gid han lenge lenge lenge leve må!
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Jasså bursdag i dag Da får jeg si.
    Gratulere så mye med dagen Impulse :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    awe skrev:
    Stiller meg gjerne i gratulantenes rekker, og synes det er på sin plass å hedre en av Norges fremste hi-fi-skribenter.

    Ad siste dagers vurdering av Hifisentralens verdi som forum for musikk og lyd: Jeg ble så kraftig sensurert av moderator i tråden om siste nummer av Fidelity at jeg kom til å tvile på vitsen med å skrive her. Jeg forstår rett og slett ikke hva de driver med. Lite å gjøre ved det.
    Som denne moderatoren påpekte, det ble brukt kappsag.. :)...
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Sent men , Gratulerer på etterskudd.Håper på mere skriverier fra deg. Bestandig bra.

    Vennelig hilsen
    Jan Erik
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Gratulerer med nok ett år!

    Ellers synes jeg at du burde ta sutringen til avdelingen for kommentarer til forumet, og ikke sitte med all den «innestengte» frustrasjonen din og se deg i «speilet» her i privaten.

    Selv om jeg også har en hang til å tilbakeføre dårlig stemning og sutring til «de andre», så er jeg ikke så sikker på at det er korrekt. Sannsynligvis tar jeg feil det meste av tiden. Jeg er kanskje ikke den eneste.

    Til slutt vil jeg slå et slag for mindre ydmykhetsprat, mindre sutring, større raushet i samkvemet, og hylle de mange som hjelper asylanter i nød. For ikke å snakke om alle de som bidrar med gode innlegg! De er der fremdeles. At vi ikke ser dem kan ha like meget med oss selv å gjøre som innleggene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Broder Sluk gratulerer. Og gleder seg til kake.. 8) 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, alle sammen! Det varmer virkelig å få så mange gratulasjoner.
    ;D. Dagen ble fantastisk fin med frokost på senga, pakker, middag på en glimrende restaurant og alt en god dag skal innehiolde, med unntak av lytting og musikk. Det ble det paradoksalt nok lite tid til, men det skal jeg kompensere for i dag. ;) Jeg fikk forresten de to første sesongene av den glimrende BBC-serien "George Gently", så dagen ble avsluttet med en episode glimrende britisk krim i sekstitallsmiljø. Anbefales!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kuba-krise, militærkupp i Burma, apartheid ble innført, kald krig på det mest anspente.
    Decca avviser The Beatles, Bruno Walter og Fritz Kreisler dør.
    Litt av et år.
    Det kunne bare gå oppover, og det gjorde det.
    Digital lyd ble anvendt for første gang, og det første dataspill ser dagens lys.
    Dylan debuterte på plate, Rolling Stones ble stiftet, Clockwork Orange, Lolita...
    Og barna som ble født, da. Du verden, for en årgang. Ingen over, ingen ved siden. 8)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med overstått Trond! :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tankevellende tilbakeblikk, Ottone! Takk! Det VAR litt av et år, ja..... ;D

    Takk til Christian og Rune. ;D Dagen var såpass glimrende at det føles godt å legge ut på et nytt år. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ...og Broder Sluket, det blir kake på treff over nyttår. ;D

    Parelius, jeg tar poenget. Neste gang jeg føler for å spytte litt ild, skal det gjøres under kommentarer. ;)

    Joda, Bambadoo. jeg har jaggu hatt fødselsdag på samme dato i alle år. Rart, gitt. Og så tett inni jula, da.... ;)

    Ottone, jeg fant noen flere fakta fra det herrens år 1962.

    Frankrike avsto fra sine siste besittelser på indisk jord.
    James Bond møtte Dr. No
    Eva Joly stilte i en missekonkurranse.
    Norge sendte opp sin første romrakett, Ferdinand 1, fra Andøya.
    Oscar gikk til "Lawrence of Arabia", Gregory Peck og Anne Bancroft.
    J.C.R. Licklider lanserer visjonen om et verdensomspennende nettverk av datamaskiner.
    Gjøvik-Lyn ble norgesmestre i fotball.
    "Nei til EEC" grunnlegges. Hele 143 menn og kvinner skriver under oppropet.
    Folk hørte på Ray Charles, Beatles, Elvis, The Everly Brothers og Nora Brockstedt.....
    1 kg. oksestek kostet kr. 8.65,- og en flaske Lyshom Linie kr. 29,-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn