Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ah... akkurat! Mente du hadde Evans/Zetterlund, ja. Den jeg nevnte tidligere i dag bærer den kortfattede og selvforklarende tittelen "Jimmy Rosenberg featuring Bireli Langrene,Angelo Debarre and Svein Aarbostad.. Virkelig noe å ta på innpust! Den er utgitt på norske Hot Club Records i 1998.
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    @ Eros, det føles godt å være på sporet igjen på en førjulsfredag, og nå har jaggu LMC satt oppgraderingsgriller i hue på meg også.... ;) ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    Litt inspirert av musikken som er omtalt her, bestillte presis denne for 99,- Sek 8)



    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Se der, ja! Glimrende musikk, musicus! ;) Den mannen var en magiker med gitaren, selv med bare tre fingre på en hånd..........
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    impulse skrev:
    @ Eros, det føles godt å være på sporet igjen på en førjulsfredag, og nå har jaggu LMC satt oppgraderingsgriller i hue på meg også.... ;) ;D
    Besmittet på ny, det liker vi.

    Flott bilde av et nydelig anlegg der, forresten :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    impulse skrev:
    Se der, ja! Glimrende musikk, musicus! ;) Den mannen var en magiker med gitaren, selv med bare tre fingre på en hånd..........
    Gamle (dette er visst en innspilling fra 30 & 40 tallet) og live innspillinger har fått en ny dimensjon numere, jeg ville ikke tro det før jeg hører det, takker for tipset om Aspara, jeg gjentar meg vel til det kjedelig nu, men ettersom de mykner opp her hjemme så fremstår de mer og mer som det beste ht kjøpet jeg noensinne har gjort, sin beskjedne størrelse (og pris!) tatt i betraktning, man er musikk lykkelig for tiden ;D ...

    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    musicus skrev:
    impulse skrev:
    Se der, ja! Glimrende musikk, musicus! ;) Den mannen var en magiker med gitaren, selv med bare tre fingre på en hånd..........
    Gamle (dette er visst en innspilling fra 30 & 40 tallet) og live innspillinger har fått en ny dimensjon numere, jeg ville ikke tro det før jeg hører det, takker for tipset om Aspara, jeg gjentar meg vel til det kjedelig nu, men ettersom de mykner opp her hjemme så fremstår de mer og mer som det beste ht kjøpet jeg noensinne har gjort, sin beskjedne størrelse (og pris!) tatt i betraktning, man er musikk lykkelig for tiden ;D ...

    mvh
    Hehehehe - hornsyken fester grepet, godt,godt...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    @ hel, jeg så du etterlyste bilder av monobokkene. Her er de, som du ser.

    de er knallfine.
    og ikke en eneste plankebit å se, da gitt.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    De var lekre. Stilrene. Consonanse med andre trafoer fra øverste hylle? Jeg hørte det av forrige eier som jeg arvet 60 cm med vinyl av for en rimelig penge i høst (mono-kameraten fra Drøbak) :)

    Angående dette med horn så er det nok en irreversibel sykdom. Særlig 15 tommers hornbass.
    Funker veldig bra et stykke uti spor 4 på denne platen som spilles nå 8)
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    musicus skrev:
    impulse skrev:
    Se der, ja! Glimrende musikk, musicus! ;) Den mannen var en magiker med gitaren, selv med bare tre fingre på en hånd..........
    Gamle (dette er visst en innspilling fra 30 & 40 tallet) og live innspillinger har fått en ny dimensjon numere, jeg ville ikke tro det før jeg hører det, takker for tipset om Aspara, jeg gjentar meg vel til det kjedelig nu, men ettersom de mykner opp her hjemme så fremstår de mer og mer som det beste ht kjøpet jeg noensinne har gjort, sin beskjedne størrelse (og pris!) tatt i betraktning, man er musikk lykkelig for tiden ;D ...

    mvh



    Fantastisk hyggelig å høre, musicus. ;D
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    Dette var gode nyheter, Minutten! Vi får håpe de ikke remastrer seg helt bort i tåka, for det er glimrende lyd på disse skivene. Kanskje det er noe for "Audiofil støy? Neppe !"-spalten min? ;)

    Alt fra gamle Tom har nerve, Kjell. Det er bare snakk om forskjellige typer nerver! Har du hørt Waits de siste årene, er det et stykke derfra til det han gjorde på Asylum-labelen fra tidlig søttitall til 1981, som Blue Valentine, titlene minutten nevner, og ikke minst "Heartattack and wine" fra 81.

    Kjøp deg samleren "Asylum Years" (fantastisk dobbel bunn i den tittelen!) som jeg i sin tid trakk fram i Audio. Da har du et bredt utvalg av de beste låtene far sjøl laget i den perioden. Finnes på Ringstrøms antikvariat i strøken dobbel-LP- versjon nå til 150,_
    Det finnes langt værre måter å bruke pengene sine på. ;)
    Misstenkelig rimelige disse platene da... Er det for mye å håpe på rimelige og bra lyd?
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er det disse Rhino-skivene som er annonsert på preorder hos Elusive og andre til rundt $25 dette? I så fall så er det ikke mye risiko for at Rhino har remasteret seg bort. Og svært god pris var det også. Samme titlene er det iallefall; men vel verdt å sjekke om det er de samme pressingene kanskje!
     

    Vedlegg

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Er det disse Rhino-skivene som er annonsert på preorder hos Elusive og andre til rundt $25 dette? I så fall så er det ikke mye risiko for at Rhino har remasteret seg bort. Og svært god pris var det også. Samme titlene er det iallefall; men vel verdt å sjekke om det er de samme pressingene kanskje!
    Hos Elusive er f.eks Closing Time bestnr. WEALP98071 og hos platekompaniet er det 8122798071, så dersom WEALP=81227 bør det blir bra? Begge er fra Warner.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De amerikanske skal være presset hos RTI, og det har vært stor suksess med tidligere album fra Rhino's $25-serie av klassikere iallefall. Jeg har sjelden og aldri hørt så gode hverken remasteringer eller pressinger noe sted. Mon tro om det er for mye å håpe på at de europeiske også er presset der.. ?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ikke lett dette med Vinyl alltid, under er fra webben til The Garden og prisen er som den pleier på import fra US.


    Artist: WAITS, TOM
    Label: ASYLUM
    Art. No: 7559-60836-1
    Format: LP
    Sjanger: AUDIOFIL , POP/ROCK
    Pris: NOK 299,-
    EU 12-track 180g high quality vinyl re-issue.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    På CDON står samme platene på preorder til 149,- og der står label oppgitt som Rhino… spørs om man skal følge litt med der og evt bestille en.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Hei Imp,

    ville bare ønske deg og "dine" (altså de her på tråden din) God Jul og takk for det gamle (eller kanskje "de gamle"?)

    Nei huff, der klirret det i glasshuset. Men du fortjener kudos, for å bruke ditt eget uttrykk, for tråden med desidert lavest kjøtthuefaktor på hele Sentralen.

    Selv sitter jeg her litt julemelankolsk, halvveis ned i en flaske Mercurey 2003 og hører på "Yellow Brick Road" - nei, ikke med Elton, men med Don van Vliet.

    Kaptein Biffhjerte forlot jo skipet for et par dager siden. Jeg løfter også glasset for FZ, som ville blitt 70 i dag.

    Jaja, life goes on...

    Peace.

    ...bedre humør i dag!

    Forsto oppover i tråden at dere er glad i rytmisk og svingende gitarmusikk.

    La dette klippet være julehilsen fra meg:

    http://www.youtube.com/watch?v=TuGvIVnWnTM

    Speedy West og Jimmy Bryant - hilbilly versjonen av Django og Jimmy.

    Begge spilte i bandet og radioprogrammet til Tennessee Ernie Ford på 50-tallet

    Ikke akkurat i hit-hylla på Platekompaniet, men jeg har to cd-er som kan rippes hvis ønskelig.

    Glad jul!
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.428
    Antall liker
    2.855
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Ville bare innom og få sagt God Jul i denne feelgood tråden også :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Slenger meg på Nikko03 her
    God Jul og ei ellers fredelig julehelg Impulse.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Fortsatt god jul til gamle og nye venner, til alle som har vært innom tråden siden jula i fjor, og til alle jeg har delt musikk, meninger og gode øyeblikk med her inne det siste året! ;D

    Takk for veldig hyggelig julehilsen, Swifty! Den ekstremt swingende gitarmusikken må jeg definitivt sjekke ut! Kanskje jeg skal ta med en flaske gammal vin eller to og ramle innom en kveld på nyåret? ;)
    Takk for tankevekkende formulering, forresten. De er du god på! Kjøtthuefaktoren i denne tråden er ekstremt lav! Kudos til dere alle! Det er vel egentlig derfor jeg orker å stilkke innom her fremdeles. Heiskort for neste sesong er løst, selv om jeg ikke har vært så aktiv de siste dagene. Både førjulstid og det meste av selve jula tilbringes nemlig hos min kjære, og her finnes et Tivolianlegg på kjøkkenet, en Geneva i stua og etpar aktive høyttalere på den ene TV`n. Det blir lyttet, men ikke helt på den samme måten, kan du si. Men livet smiler læll, gitt.... ;)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei Trond.. :)

    En liten utpakking til deg - den som du lot ligge igjen fra igår...hmmm

    Håper du liker den... 8)
    Feiende flotte rytmer - også..... ;)
    ;D

    Ha en forsatt god Jul...

    mvh
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Ja, ja Trond....
    Får vel prøve å roe deg ned med en kopp Kaffe
    og da av den sorten du liker best...

    Black Coffe...

    Håper den smaker da den skal vere av beste sort.. :)

    mvh
    Fredd :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Peggy lager god kaffe, men det er vel ellers Ella fra "Let no man write my epitaph"-albumet som lager den beste. Classic Records sin vinylutgivelse av denne er en åpenbaring av "dama-i-stua".

     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Vidar P skrev:
    Peggy lager god kaffe, men det er vel ellers Ella fra "Let no man write my epitaph"-albumet som lager den beste. Classic Records sin vinylutgivelse av denne er en åpenbaring av "dama-i-stua".


    Tja... Derom strides de "lærde" Vidar.. De mener faktisk at Peggy Lee sin versjon er den beste - av "de alle" som; Julie London, Sarah Vaughan og nemnte Ella.
    Men det er vel her som ellers; smaken og baken som spiller inn.

    mvh :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Her er Julie London sin Versjon

    og så med
    Sarah Vaughan

    Nyyydeleg er det uansett om enn noe forskjellig..
    Syns Peggy Lee står seg svært godt jeg.. :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hun er fin (Julie altså, men begge er jo det). Liker du henne så kan jeg absolutt anbefale dette suverene albumet fra Boxstar. Flott vokalist selvsagt; men det er også en helt uvirkelig opplevelse å høre disse opptakene, det er helt som om du kan gå frem og ta på dama.


    Jeg holder utkikk etter flere album fra BoxStar i øyeblikket, det er noen i kjømda nemlig. For denne fra Julie London var en åpenbaring av en utgivelse.

    https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=BSRLP3006-45

    http://store.acousticsounds.com/d/49245/Julie_London-Julie_Is_Her_Name_Vol_1-45_RPM_Vinyl_Record

     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Ja, det vel ingen som hadde hatt noe i mot "å ta på" den dama der Vidar... :D

    Da jeg ikke er innehaver av avspiller av desse svarte og store platene; vet du om det finns
    CD-plater med respektabel lydkvalitet..?
    Det er jo uten tvil nyyyydelig musikk dette ...!

    Fredd
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Joda, Fredd...Det er da noen hjemme her, selv om dette definhitivt ikke har vært en aktiv jul på hifi-fronten. Jeg har funnet ut at fruen liker jazz, i alle fall så lenge det ikke er snakk om "Tom og Jerry-jazz" som hun kaller det. For de fleste av oss andre kalles det "Hard-bop". Dermed har det blitt spilt endel Stan Getz, Ben Webster og Charlie Haden/Quartet West her i romjulsdagene. For anledningen på en rød(som seg hør og bør, skulle jeg mene..) Geneva. Det er som kjent musikken som er viktigst, ikke utstyret den avspilles på.

    Det har vært interessant å følge deres passiar vedrørende kvinnelige stjernevokalister, forresten. Jeg er ikke i stand til å velge versjon, men synes det er fint at noen trekker Frk. London fram i lyset igjen. Og apropos kaffe, jeg har drukket meg igjennom endel kopper av den beste kaffen jeg har smakt i år, en limitert stjernekaffe som muligens er å få på Kaffebrenneriet fremdeles."Olvin" fra Honduras. Smak av mørk sjokolade, haselnøtter og aprikos, med en rikhet av en annen verden. Det er prisen også, hele 550,- pr. kg. Jeg var så heldig å få endel i julepresang. Det er godt man har gode venner med god smak!


    Når har du forresten tenkt å kjøpe deg platespiller, Fredd? ;D ;D

    "Digital is for people that cannot handle reality....."
    ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    .....0g ettersom det snart er slutt på dette for min egen del avsindig begivenhetsrike, men fine året, heiskort her på HFS er løst for de neste tolv, og såpass mange av dere jeg liker å kalle venner fremdeles er her inne, Et riktig godt, lydhørt og befriende år til dere alle sammen.Og takk for det eller de gamle!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn