Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Tør ikke diskutere noenting jeg.

    Får spille musikk og rote med det jeg liker. Musikk.

    Det er så mange dejavutråder her nå at det er stort sett bare og lese overskriften, og holde seg unna.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Amen, Vidar. Høyst realistisk billedbruk det ikke er vanskelig å kjenne seg igjen i. Gratulerer med gårsdagen, forresten! ;)


    Rolfozzy, jeg ser den .Deja-Vu på speed. Man ikke bare tror man har vært der før, man vet det. Hundre ganger, minst.
    Bare ikke trekk ut proppen i den eminente Haldentråden din, hører du! Den er en av grunnene til at jeg fremdeles gidder å logge inn.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det finnes en kur imo
    dropp anonymitet!
    om alle fremsto i full åpenhet under eget navn,ville man måtte tenke seg om, før man slenger om seg med dritt!
    mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Godt poeng, Leif. Jeg tror også netopp anonymiteten er grunnen til utallige tastatourettes-anfall....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det opprettes helt sikkert brukere med spesifikke hensikter for særskilte tråder
    skal vedde på at det ligger massevis av "nicks" som bare har vært brukt i korte perioder og kun i enkelte tråder
    nick som ikke har vært aktive på fex 40 dager,burde slettes
    mvh
    Leif
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Se her ja... Jeg satte visst igang noe! Det var vel egentlig det som var meningen. Big S, vi er helt på linje her. Jævlig mye oksemelking! For min del savner jeg stemningen, hjelpsomheten, forbrødringen og "den gode viljen" fra før i verden.. Jeg opplever enslags destruktiv entusiasme, hvor utsultede kjepphester ris med en nesten diabolsk intensitet. Noen synes å ha et tilnærmet erotisk forhold til å fortelle andre hva de, altså disse andre, hører. Skulle det være slik at opplevelsene ikke er samstemte, skyldes det uten tvil placebo. Takhøyden her inne er snauere enn på et kinesisk partikontor, og for meg er det så enkelt som at mye av gleden er borte.
    Alshus, jeg merker meg at du synes løsningen ligger i å bidra. Jeg skal være den første til å innrømme at mine bidrag er færre nå enn før, men det har vel i rettferdighetens navn vært noen av demi årenes løp. Akkiurat nå er mye av entusiasmen borte. Om noen velger å oppfatte dette som sutring, vel, dem om det. Greia er vel mer at jeg trenger en grad av entusiasme for å orke å holde på. Du har helt rett i at det fineste med HFS er musikken og en masse alldeles fantastiske bekjentskaper. Jeg har funnet mennesker her inne som har gitt og gir meg impulser, erfaringer, støtte, tilbakemeldinger, musikktips, inspirasjon, glede og ganske så betingelsesløst kameratskap. Takk alle sammen. Dere vet hvem dere er. Sånn sett har jeg fått mye mer igjen for tilstedeværelsen her inne enn jeg noen gang håpet på.

    Oblivion, OT er høyst velkomment, så lenge det ikke er av typen "Holmenkollbanens innvirkning på hakkespettens rugevaner" ;) Det er det jo aldri fra deg uansett. :) Ellers har du nok rett i at jeg trengte vitaminer. Nye av type D er innkjøpt. Så får vi se om det kommer noen hifivitamininnsprøytninger etterhvert.....
    Awe, det er fint å se at du fremdeles engasjerer deg. Ikke at det var en bombe, men likevel... ;)
    Vi snakket litt om å ta et år til i fjor, og kommer sikkert til å være her i 2011 også. Jeg tror det er viktig å gå noen runder med oss selv innimellom, nærmest for å tenke litt over hva vi vil med HFS-deltakelsen. Jeg lufter mine tanker, i alle fall. Om det har noen verdi for andre enn meg, er det fint.

    Nå om dagen virker det som om den genuine intweressen for god lyd og god musikk er på vikende front her inne også. Off-topic is the new king, og vi kveles fremdeles av kabler. Er HFS på vei til hundene? Og for å gjenta mitt spørsmål fra adventstiden i fjor; vil vi ha det sånn?

    Og Sluket, I have lightened up, beleive it or not. Det var nemlig julebord i Fidelity i går. Det hjalp! ;D
    Vidar P skrev:
    På mange måter ser jeg ståstedet ditt impulse. Det føles som om man står i en korridor med mange lukkede dører foran seg. Man vet at man gjerne kunne ha tenkt seg å sett inn i de fleste rommene, og man vet man kunne ha bidratt til miljøet i de fleste rommene; men samtidig vet man at når man åpner en av dørene og stikker hodet inn så får man en knyttneve i fleisen i 9 av 10 dører.

    Det ender med at man klarer seg fint med å holde seg i de rommene hvor man ikke får noe i fleisen, slik som i musikkavdelingen og noen få hyggelige tråder hvor medentusiaster møtes. For meg er det noen få som ødelegger hyggen på HFS og gjør at jeg hovedsaklig gjør som awe, og (bombe) ikke overraskende så oppholder de samme seg mest i kabelavdelingene. Jeg reagerer på at det er helt greit å ha en fiendtlig, nedrakkende tone over andre tråddeltakere. Og at denne tonen skal få lov å råde på formuleringsmessige teknikaliteter, og få lov å ødelegge hyggelige miljøer og tråder. Her gjør ikke moderatorer jobben sin imo. Mye av dette hadde ikke engang vært lov i en barnehage.

    Å forsøke å kneble folk for sine bidrag, gjerne ved å bruke retoriske grep eller vri på deres uttalelser; eller å konsekvent kalle andre for ikke-tenkende, uintelligente, kunnskapsløse osv osv på en smålig og utrivelig måte mens man pisker sine slitne kjepphestskinn er jo foruten å være tell-tale-signs på den lille manns kompleks også en hovedbidragsyter til at det ikke blir gode meningsutvekslinger. Det burde ta slutt. Imo.
    Jeg er så hjertens enig i det dere skriver.... :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.435
    Antall liker
    35.241
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lar krangel være krangel. Musikk-trådene det er den beste grunnen til at jeg er på HFS.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Sånn er det vel med meg også, Hoj. Samtidig kan man jo spørre seg om ikke HFS har mistet noe av berettigelsen som Hifi-nettsted om det bare er på de forøvrig glimrende musikksidene folk orker å være. Da er det i alle fall noe som virkelig ikke stemmer.....
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg synes det er noe ironisk at man bruker uttrykk som "Fretex anlegg" og samtidig mener det er lite trivlige tråder her på Hfs.. Jeg tror mange her inne trenger en holdningsendring.

    Det er faktisk ikke alle som vinner i Lotto, kan pantsette huset eller tjener store summer penger. Noen må ta til takke med det som i pene ordlag blir omtalt som "fretex anlegg"
    PENGER KJØPER IKKE KUNNSKAP ( med mindre man kjøper bøker ) Erfaringer og refleksjoner er nødvendig for å bygge seg opp en respektabel kunnskapsbank. Jeg for min del begynner sånn smått å bli lei av en viss elietistisk holdning blandt enkelte her inne! En gang har dere også startet med et anlegg i Low-fi eller mid-fi kategorien!

    La meg ta med at jeg skjønner at man blir lei av å pisse i motvind, men løsningen på det er ikke å drite på andre og deres følelser.

    Mvh
    Thomas
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Sånn er det vel med meg også, Hoj. Samtidig kan man jo spørre seg om ikke HFS har mistet noe av berettigelsen som Hifi-nettsted om det bare er på de forøvrig glimrende musikksidene folk orker å være. Da er det i alle fall noe som virkelig ikke stemmer.....
    Betinget spørsmål impulse.
    Noe av grunnen til at det fungerer på musikksidene tror jeg er fordi vi, og det er heldigvis mange - har innsett at dette handler om personlige preferanser og vi respekterer det.
    Slik bør det også være på de tekniske sidene, selv om jeg skjønner at det blir litt annerledes. Utfordringen der er at de som sitter med kunnskap må søke å være overbærende med de, slike som meg foreks.- som ikke sitter med store tekniske kunnskaper, skal få lysst til å lære og suge til seg deres kunnskap. Dette krever en viss form for tålmodighet og pedagogiske evner. Ikke alle har det......
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg synes det er noe ironisk at man bruker uttrykk som "Fretex anlegg" og samtidig mener det er lite trivlige tråder her på Hfs.. Jeg tror mange her inne trenger en holdningsendring.

    Det er faktisk ikke alle som vinner i Lotto, kan pantsette huset eller tjener store summer penger. Noen må ta til takke med det som i pene ordlag blir omtalt som "fretex anlegg"
    PENGER KJØPER IKKE KUNNSKAP ( med mindre man kjøper bøker ) Erfaringer og refleksjoner er nødvendig for å bygge seg opp en respektabel kunnskapsbank. Jeg for min del begynner sånn smått å bli lei av en viss elietistisk holdning blandt enkelte her inne! En gang har dere også startet med et anlegg i Low-fi eller mid-fi kategorien!

    La meg ta med at jeg skjønner at man blir lei av å pisse i motvind, men løsningen på det er ikke å drite på andre og deres følelser.

    Mvh
    Thomas
    Nå leser du andres innlegg som fanden leser bibelen imo.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ALLE som sender meg PM og spør om råd/meninger får svar, og om jeg kan ..hjelp
    UANSETT budsjett
    mvh
    Leif
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Nå leser du andres innlegg som fanden leser bibelen imo.
    Ikke bruk utrykk som det er gått inflasjon i er du snill.
    Jeg leser,tolker og svarer slik jeg oppfatter ting. Hvis du leser ALT jeg skrev vil du se at det er en ganske generell henvisning til de enkelte her. Jeg har IKKE oppfattet det som generelle holdninger til forfatteren, men ironien er der likevell.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Nå leser du andres innlegg som fanden leser bibelen imo.
    Ikke bruk utrykk som det er gått inflasjon i er du snill Jeg leser,tolker og svarer slik jeg oppfatter ting. Hvis du leser ALT jeg skrev vil du se at det er en ganske generell henvisning til de enkelte her. Jeg har IKKE oppfattet det som generelle holdninger til forfatteren, men ironien er der likevell.
    Greit nok men den uthevede settningen er ren hersketeknikk noe som det er for mye av her inne
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    usignerte, anonyme misnøyes-ytringer burde ignoreres
    skal man klage, bør man i det minste kunne innestå for det i full åpenhet!
    mvh
    Leif
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Greit nok men den uthevede settningen er ren hersketeknikk noe som det er for mye av her inne
    Tar den, og innser at jeg trenger en holdningsendring selv. Men jeg oppfatter setningen din som litt nedsettende og faktisk ganske så krenkende. Et slags skudd for baugen sånn rent intellektuellt sett hvis du forstår.

    mvh
    Thomas ( som nettopp har spist en Marsipangris og bør på ingen måte ha lavt blodsukker og dertil upassende dårlig humør )
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Temper, Gentlemen! Dette skal i alle fall ikke bli en tråd med hersketeknikk og lavpannet krangling. Jeg kommer til å moderere som ville helvete ved neste tilløp!


    Edit; Stjerne i boka for ydmykhet, Griff. Det er mangelvare her inne. Marsipan forøvrig høyst relevant føde om dagen.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Griffenfeldt:

    Siden du tar tak i mitt "Fretex"-uttrykk og antyder at det en ufin karakteristikk, lmå jeg utdype:

    - Ja, det er flåsete sagt. Men jeg tror de fleste har forstått at det var sagt med kjærlig humor.
    siden humor er en vanskelig idrett, og jeg så at det jeg sa kunne misforstås, utdypet jeg for sikkerhets skyld i et senere innlegg:

    kke misforstå, ittno´gæli i å ha billig anlegg. Det går an å få mye bra låt ut av det. Blir bare litt pissed innmellom på "...kan det være nødvendig da?" inleggene, som ofte kommer fra Fretex-fronten.

    - At du velger å ta tak i dette uttrykket, ta det ut av sammenhengen og se bort fra det forklarende innlegget, er for meg et eksempel på at du dessverre er en del av det problemet som tråden tar opp - og ikke av løsningen.

    Hårsårhet på andres vegne er sjelden vellykket.

    Kanskje etpar marsipangriser til hadde gjort susen? ;) ;) ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Mange fine poenger her i tråden - igrunn snodig at den er i en sånn tråd som dette og ikke i en tråd om kommentarer til forumet...
    Det er vanskelig dette med anonymitet, ser poengene begge veier. LMC er inne på det - at det er langt værre og sverte sitt eget navn enn et nick - så er det dette med navn og evnt der du bor ... og dem med uærlige hensikter...

    Men jeg er tøff jeg og står for det jeg sier ... selvom jeg oxo kan ta feil ( det er ikke ofte ;) )

    Mvh

    Jan Robert (for første gang så sier jeg navnet mitt her inne)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    G:
    profilen sier 17,kvinne og du heter Thomas? hmmmm ;D
    mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det kontrolleres jo med største letthet ved hjelp av litt potent D-vitamin..... ;D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hårsårhet på andres vegne er sjelden vellykket.
    Det er faktisk på vegne av meg selv. Mitt egenvalgte/delvis påtvungne valg av nivå er stadig et emne som jeg føler blir brukt enten i retorisk sammenheng eller en eller annen svertekampanje som treffer der det svir som best, nemlig at mitt anlegg fra "fretex, moped eller elkjøp fratar meg min kunnskap og rettigheter til å mene noe om anlegg i den eleverte prisklassen..


    Ja, LMC. Jeg er kvinne, 17 år og heter Thomas...Har du et problem det det? ;D

    mvh
    Stine-Lise som liker å være høy, mørk og hemlighetsfull
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Min kommentar om HFS er at jeg har fått supre råd fra deg impulse vedr platespiller kjøp. Jeg sparte vannvittig mye tid på et bruktkjøp samt valg av pickup og riia. Det satt som en kule ved første forslag/forsøk. Hadde det ikke vært for HFS så kunne man ikke dratt nytte av andres lange (og som regel dyre) erfaring. Cluet her er vel forståelse for smak og matching. Ikke bare at en påståelig nybegynner sier at Nordost er best eller at kabler funker eller ikke funker. Eller at Klipsch og andre hornløsninger spiller hardt. Det blir bare så unyansert. Det er her lang erfaring kommer inn :D

    I dag skal jeg forresten til shaunv og låne noen digre Altec horn (ex LMC) og det blir moro. Her er også HFS suveren, man kommer i kontakt med andre som har samme diagnose :p
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Masse intr innlegg her,og tildels enig.

    Det med at annenkvar tråd handler om kabler er jo heilt hjelpelaust.

    Alle med svart belte i kabelinnlegg,og denslags kan vel starte opp med eget forum:KABELFORUM FRA A TIL Å OG LITT TIL....

    Det som verkeleg gjør hfs intr,er all kunnskap og hjelpsomme folk som er her,det gjeld å sile ut.

    Og siden eg først er inne på kunnskap,så er eg nyskjerrig på hvilke type D vitaminer,og doser som taes på Bærumsverk og Fagernes og sikkert fleire med?

    Mvh.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Altec ex LMC var ikke som i "likte ikke" men som i "hadde ikke plass til flere system i stua/huset"
    mvh
    Leif
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Greit nok men den uthevede settningen er ren hersketeknikk noe som det er for mye av her inne
    Tar den, og innser at jeg trenger en holdningsendring selv. Men jeg oppfatter setningen din som litt nedsettende og faktisk ganske så krenkende. Et slags skudd for baugen sånn rent intellektuellt sett hvis du forstår.

    mvh
    Thomas ( som nettopp har spist en Marsipangris og bør på ingen måte ha lavt blodsukker og dertil upassende dårlig humør )
    Beklager bjeffingen Griffenfeldt!! Tror ikke vi er uenig i det hele tatt
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    LMC skrev:
    Altec ex LMC var ikke som i "likte ikke" men som i "hadde ikke plass til flere system i stua/huset"
    mvh
    Leif
    Vet det ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du får legge ut noen bilder om du får inn kamera ;D
    pass på at membranet på HF driveren er omtrent overett med dustcapen på basselementet ellers får du seriøse faseproblemer
    noe få cm ved HF frekvensene gjør store utslag

    mvh
    Leif
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Griff/Stine-Lise,

    Ok, da er vi inne på noe det går an å diskutere (i motsetning til humor/ironi og denslags).

    Du er selvsagt hjertelig velkommen til å mene hva du vil om hvilke komponenter som helst. Men mitt poeng er, at for å komme med såpass bastante utsagn som mange gjør her på sentralen, er det fint om man i det minste har hørt det aktuelle apparatet man uttaler seg om.

    De fleste av oss som har dyre anlegg, har holdt på med dette i mange år (45 år i mitt tilfelle). Vi har lyttet og byttet og sammenlignet oss oppover på stigen, kjøpt og solgt lagt til litt penger, kjøpt og solgt osv...

    Det gir også hos de fleste en viss ydmykhet, fordi man har hørt så utrolig mye rart som har spilt helt fantastisk - på tross av at det "egentlig ikke skulle det".

    Vi har også hørt en masse anlegg som har spilt alldeles grusomt, på tross av en pris i forsvarsbudsjett-klassen.

    Man lærer seg også fort at jo flere tusenlapper man legger i potten, jo mindre får man igjen for hver av dem. Men for noen av oss, er de små forskjellene verdt pengene. Kall det eierglede eller hva du vil. Jeg jobber hardt for pengene mine og spør ikke noen om tillatelse for hva jeg vil bruke dem til (godt kona ikke er på hfs).

    Men penger og musikkopplevelser trenger ikke ha særlig mye med hverandre å gjøre.

    Et av de anleggene jeg har størst glede av å høre på, er hos en venn av meg. Det består av et par gamle, små Martin Logan ht, en cd/dvd-spiller og 25 år gamle ARC-forsterkere. I hans rom låter det helt supert.

    Vil tro at du kunne få kjøpt det anlegget i dag for under 30 lapper på brukten.

    Et av de anleggene jeg selv har eid i mange år, som jeg fremdeles husker lyden av med stor glede, er et rent quad-anlegg, med 22/202 og ESL 57. Da snakker vi under 10.000 på brukten i dag.

    Og det er jo ikke mer enn du må gi for en skikkelig nettkabel (OBS! Ironi)

    Så la oss respektere hverandres rett til å like forskjellige lyd, prioritere våre budsjetter som vi vil - akkurat slik som de fleste på musikkforaene her respekterer at noen liKer Beethoven og andre liker Zappa - og at jeg liker begge deler.

    Jeg tror det er fullt mulig å holde på med et forum på slike pemisser, med friske diskusjoner og mye av de gode rådene og den ivrige hjelpen impulse nevner, og som har gjort at jeg tross alt fremdeles er innom her nesten hver dag.

    Ønsker deg en god jul, med mange gode musikkopplevelser (og marsipangriser).
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Ja, LMC. Jeg er kvinne, 17 år og heter Thomas...Har du et problem det det?  ;D

    mvh
    Stine-Lise som liker å være høy, mørk og hemlighetsfull
    ;D Godt gjort å være kvinne på 17 år med nyrestein og flere barn  ;D
    Eldstemann har bursdag 5. januar....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    mere anonym enn noensinne
    mvh
    Leif

    PS litt mindre P%¤#/(% og litt færre unger, så blir det noe igjen til skikkelig anlegg ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er ikke dette litt skyggeboksing, impulse?
    Her trådene med de nyeste innleggene for litt siden:





    Er ikke så ille med kabler der?
    (Nå har ikke jeg lest de to kabeltrådene som er der, men likevel...)

    Dette er jo veldig enkelt.
    Hvis det bare er noen få som gnåler og ødelegger hele hifisentralen for de mange andre...
    Så ignorer innleggene fra disse personene i tråder og slutt å svare i tråder som de starter.
    Da er problemet løst, ikke sant?`

    Jeg må innrømme at jeg ikke ser de store problemene her.
    Joda, jeg har latt meg irritere og det er mulig jeg synes det er bedre her nå fordi orso er borte. (eller er han det fortsatt?)
    Men hvis vi stikker hodet i sanden, eller hvordan det nå var, er det ikke litt bra at det finnes noen kritiske røster der ute?
    Er det helt smart å kjøpe grisedyre bjeller for å henge på veggen som akustikktiltak, eller er det egentlig helt nødvendig med kabelsett til mange titalls tusen for å kunne høre det som bor i anlegget?
    Vi skal være temmelig arrogante hvis vi ikke tror at vi kan bli lurt. I alle fall jeg som har justert nivået på subwooferen uten at den sto på....

    At alt er bare velstand på musikkforumet er en drøy påstand.
    Når C.Alshus kommer med uttalelser som "Roysen pling-plong hifi-musikk" så forteller kanskje det litt om holdninger?
    (Det var rett nok i en annen tråd og jeg slettet også mitt svar etter to sekunder fordi jeg ikke ville starte en krangel)
    Min påstand er at det er mer legitimt å kritisere anlegg enn musikk, anlegg kan vi holde opp mot referansen virkelighet mens musikk er følelser og personlig.

    Vil man være i fred på forumet og unngå at noen sier imot det man kommer med?
    Så lenge forumet er åpent for alle vil det ikke kunne tøyles i en eller annen retning.
    Dersom målet er å gjøre det "bedre" så må man ignorere og bidra.
    Ellers kan man bare klappe att gommene og kutte ut sutringen.

    R
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.752
    Torget vurderinger
    23
    Litt OT Impulse: husker du tilfeldigvis hvilken EMT modell Finger'n hadde fingern bortpå for litt siden?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Oblivion skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Ja, LMC. Jeg er kvinne, 17 år og heter Thomas...Har du et problem det det? ;D

    mvh
    Stine-Lise som liker å være høy, mørk og hemlighetsfull
    ;D Godt gjort å være kvinne på 17 år med nyrestein og flere barn ;D
    Eldstemann har bursdag 5. januar....
    Årsaken til nyresteiene ble kurert i samme håndvenning som Kreften ble funnet ( er frisk nå, men fy for et år dette har vært ) Yngstemann har bursdag 31 Januar.
    Jeg er ikke høy og mørk, jeg er en kortvokst ( 182 cm ) fet mann ( 84 kg ) på 35

    Griffenfeldt er vel igrunn et etternavn eller et mellomnavn alt ettersom man velger å bruke det. De som er eksperter på google kan vel legge sammen 2 og 2 når jeg røper at alle i min familie har ravnsort hår..

    Vel vel. Det var nok sosialpornografi for i år.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Er det rimelig å forvente stimulerende og inspirerte svar på egne, inspirerte innlegg? Det er spørsmålet. Jeg tror, RoDa, at det er et stykke vei fra inspirasjon til sutring for både Impulse og mange andre av oss. Blir en ikke inspirert litt tilbake, mister en etterhvert egen inspirasjon. Slik er det vel gjerne med fritidssysler, lidenskaper og denslags. En kan ikke forlange inspirasjon og lidenskap, men kanskje forvente det. Synes jeg.
     
    J

    J.J

    Gjest
    awe skrev:
    Er det rimelig å forvente stimulerende og inspirerte svar på egne, inspirerte innlegg?
    Mener du som å få svar på innlegg ??? ??? Som å få en kommentar på det en sier .. ? Men det blir jo sutrete av meg å kommentere sånt.....og det skal det jo heller ikke være ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nei, RoDa. Jeg synes ikke dette er skyggeboksing. Jeg snakker om en gjentagende opplevelse, ikke hva som er de øverste innleggene på et gitt tidspunkt. Mulig du synes jeg sutrer, det får jeg heller ta til etterretning.

    Sluket, jeg kjenner fyren som sitter på EMT-greiene som for noen korte uker siden var Fingerns våte vinyldrøm. Jeg ringer ham og sjekker om den fremdeles er tilgjengelig. ;)
    ``
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.752
    Torget vurderinger
    23
    That's cool!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn