Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    "Eva Joly stilte i en missekonkurranse" :eek: :eek: Trøste og bære!!


    Ellers et godt år ja, Sluket fylte 4 og hadde full kontroll, fikk overtalt Oscar Peterson til å spille inn "Night Train" - en av de mest kjente jazzinnspillinger overhode!

    Kake høres lovende ut, snakker vi lukket valnøtt?? BTW, er du ved heimen i jula? Mye på gang..
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hun var vel litt yngre dengang, sluket. Ikke sikkert at det hjalp, når jeg tenker meg om...

    Så det var DEG det, altså... Vel, da har vi mye å være takknemlige for. Selv om jeg personlig liker "We get requests" bedre. Men det er meg.

    Det blir ikke "lukket valnøtt". Jeg driver ikke med sånt. Italiensk krydder- og honningkake, derimot ;D

    Joda, jeg er hjemme i jula. Om ikke hos meg selv, så hos kjæresten. Det er ikke langt unna, så det er bare å ringe.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer på etterskudd, impulse.

    Var vel ikke så mye Beatles og høre på det året. Ga ut sin første singel i september. Love me do.

    Men den var jo bra den da. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    100% enig med "Requests"-plata, langt på vei oversett, og svinger enda mer enn "Night Train". Tidvis også bedre lyd.

    Edit; Re: lukket valnøtt - det var da DEG jeg så handle en slik en på Halvorsen's her en lørdag..? :eek: :eek: Kan jo ha vært et skalkeskjul for å frekventere stedet med det for øye å få luxuskroppen sin beglodd av tilårskomne damer (teorien styrkes av den Joly-betraktningen, ved ettertanke..)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, Rolfozzy. :) Jeg ser den med Beatles og vet at de ikke akkurat var overrepresentert, men den finnes likevel på noen lister jeg fant over det årets mest populære låter, sammen med "Crying in the rain", "I can´t stop loving you", "Return to sender" og " Ælle så ner som a´ Ingebjørg". Så da, så. Og det er et veldig fin låt, ja... ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    pengesluk skrev:
    100% enig med "Requests"-plata, langt på vei oversett, og svinger enda mer enn "Night Train". Tidvis også bedre lyd.

    Da er vi på linje, Jan. ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    "we get requests" er vel litt ihjælspilt i hifimiljøet imo

    får slenge meg etter med gratulasjoner
    du trer snart inn i de "voksnes" rekker

    mvh
    Leif 1956 Stenmark, BBorg mfl ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Joda, den er på grensen til å være ihjælspilt, men det begynner å bli noen år siden Robert Amundsen gjorde den til en audiofil hit, så det har vel roa seg litt. Å kjøpe en sånn plate utelukkende for den gode lyden kvalifiserer forøvrig til pisking med anløpen makrell, spør du meg. ;)

    Takk skal du ha, Leif. :) Begynner å bli voksen nå. ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker, Jan! ;) Joda. Trettitre nok engang. Pluss femten, riktignok, men jeg har egentlig slutta å telle. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Takker, Jan! ;) Joda. Trettitre nok engang. Pluss femten, riktignok, men jeg har egentlig slutta å telle. ;)
    Hehehe, slutta å telle når jeg passerte 39.
    Iflg kjerringa er jeg " en jævla guttunge...." så ;D (litt usikker på om det var positivt ment ::) )

    /jan
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Trond :
    kjenner du til Stan Gets meets Oscar Peterson...der bopper de seriøst og gutta svinger seg adskillig heftigere en på WGR
    også har du shootouten Getz versus Stitt på Getz "for musicians only"
    Getz var den største teknikeren av alle, selv om han var hvit....eller kanskje nettopp derfor..hvem vet?
    hvis du ikke har disse.....løp og kjøp!

    mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Jeg unngår slike dobbeltbunnede kommentarer, Jan. Jeg er en skilt mann. ;)

    Ellers går førjulsformiddagen med til skriving for blekka så mange her inne mener så mye om at moderatorene bruker motorsag.....
    og til gjentatt avspilling av et av de største mesterverkene jeg har i hylla. Utgitt i august det året jeg fylte tretten. Min verden ble aldri den samme etterpå....
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg har dem, Leif... men gudene skal vite at det er en stund siden de var framme sist, så takk for at du nevner dem! Fantastiske plater! ;D


    Getz og Bill Evans var de to største hvite jazzgutta, og de hadde nok en annen tilnærming. Kanskje var det hudfargen, gudene vet...
    På tal om hvit jazz, denne bør stå i ethvert møblert musikkelskerhjem! Finnes med to andre covere, men det er samme skiva. Spilt inn da jeg var to år... på tre timer. Magi!
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    forresten: er det glødechoker på 300B i de ampene du kjøpte av Tomas?
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    joda den fikk jeg omsider tak i på vinyl i år! veldig god!

    sikker ? skal spørre T....den kan sikkert løftes videre om du er interessert
    mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    LMC skrev:
    joda den fikk jeg omsider tak i på vinyl i år! veldig god!

    sikker ? skal spørre T....den kan sikkert løftes videre om du er interessert
    mvh
    Leif
    Joda, det skal det være. Ellers er jeg jo alltid interessert i å løfte den videre, om det finnes noen gode planer for sånt. Jeg er ekstremt fornøyd, men må jo passe på at ikke støvet legger seg også..... ;D

    Ser at du er engasjert i samlanes´"Pimp my Heart"- prosjekt, så om du føler for ytterligere arbeid i løpet av året som kommer, er det bare å si ifra! ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå har Bruce gjort sitt for i dag, og Jimmy Rosenberg har overtatt. Genial gipsyjazz fra Djangos etterfølger, fra tiden før åreføden gjorde en zombie av ham.....

    Fy fanken som det swinger!!!!
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Vet ikke helt om du kler permanentert og ortodoks-jødisk kinnskjegg, Jan! Funker det virkelig i Særp? ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    impulse skrev:
    Nå har Bruce gjort sitt for i dag, og Jimmy Rosenberg har overtatt. Genial gipsyjazz fra Djangos etterfølger, fra tiden før åreføden gjorde en zombie av ham.....
    Fankern, er du Rosenberg-fan også?? Har hele rekka med gutta, Stochelo og de andre. Vanvittig bra. Spilte forøvrig Frank Vignola i tre timer i natt etter et heller kjedelig julebord... ren terapi. Regner med at du da også har alt av Bireli Lagrene og Sylvain Luc?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøsses! Stjerne i boka, Sluket! Nei, jeg har ikke alt, men jobber med saken. Lånte bort endel til en nyfrelst kamerat, men fikk det aldri igjen, så jeg har en jobb å gjøre der. Har du forresten sett den fantastiske kortfilmen om vennskapet mellom Rosenberg og unge Hr. Larsen? Anbefales på det aller varmeste!

    Gudene skal vite at dette er terapi, ja. Hjelper mot alt fra hifinevroser, bakfylla, kranglete kjærester, restskatt, regnvær, migrene, innbrudd og overtrekk.....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    impulse skrev:
    Jøsses! Stjerne i boka, Sluket! Nei, jeg har ikke alt, men jobber med saken. Lånte bort endel til en nyfrelst kamerat, men fikk det aldri igjen, så jeg har en jobb å gjøre der. Har du forresten sett den fantastiske kortfilmen om vennskapet mellom Rosenberg og unge Hr. Larsen? Anbefales på det aller varmeste!
    Sett den? Driter Paven i skogen? Har bjørnen kinnskjegg? Selvsagt har vi sett. Synd med disse drogene, da.

    Ser ut som vi må ha en "Gypsy-Jazz" seanse hos undertegnede i nær fremtid, dette er bæltrivelig musikk som en bare må bli i godt humør av.

    Forøvrig anbefales STERKT at du anskaffer deg denne dvd'en:




    Har den også på CD, men av en eller annen grunn er både lyden OG totalopplevelsen bedre på DVD. Superb musikk. Catcher ikke dette er man hjernedød.
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg har forresten funnet ut hva jeg ønsker meg til jul. Enda en platespiller. En Wilson Benesch Act One Turntable. Noen som vet om en??
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Heart er også et godt utgangspunkt for å "foredle", bare man blir kvitt støyen.mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    pengesluk skrev:
    impulse skrev:
    Jøsses! Stjerne i boka, Sluket! Nei, jeg har ikke alt, men jobber med saken. Lånte bort endel til en nyfrelst kamerat, men fikk det aldri igjen, så jeg har en jobb å gjøre der. Har du forresten sett den fantastiske kortfilmen om vennskapet mellom Rosenberg og unge Hr. Larsen? Anbefales på det aller varmeste!
    Sett den? Driter Paven i skogen? Har bjørnen kinnskjegg? Selvsagt har vi sett. Synd med disse drogene, da.

    Ser ut som vi må ha en "Gypsy-Jazz" seanse hos undertegnede i nær fremtid, dette er bæltrivelig musikk som en bare må bli i godt humør av.

    Forøvrig anbefales STERKT at du anskaffer deg denne dvd'en:




    Har den også på CD, men av en eller annen grunn er både lyden OG totalopplevelsen bedre på DVD. Superb musikk. Catcher ikke dette er man hjernedød.


    Den seansen gleder jeg meg til! Og den der skal jaggu anskaffes! Takker! ;D Vi er på linje nok engang. Catcher man ikke dette, er man ikke bare hjernedød, men også tonedøv og taktløs, spør du meg......
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Siden det snakkes musikk her.
    Husker du den plata med "fado musikk" som Karl spilte da jeg overleverte H6 klonene.
    Likte den, men hvem var det?

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    LMC skrev:
    Heart er også et godt utgangspunkt for å "foredle", bare man blir kvitt støyen.mvh
    Leif

    Definitivt! Jeg har hatt både Beat og Double Beat, de var dønn tyste begge to.....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    JanR skrev:
    Gamlinger ;D



    /jan
    GAMLINGER?? Vet ikke helt jeg..

    Her har vi Jan, foto håndstjålet fra "stutmelking"tråden fra i høst





    - og her har vi Impulse, i et arkivopptak..
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Haavard skrev:
    Siden det snakkes musikk her.
    Husker du den plata med "fado musikk" som Karl spilte da jeg overleverte H6 klonene.
    Likte den, men hvem var det?

    Håvard

    Husker musikken, men ikke hvem det var. Jeg skal oppom ham på mandag, skal spørre da. ;)



    Hehehe, Det ligner ikke så halvgæli det der, Sluket... bortsett fra at jeg var mørk i min pure barndom..... ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    Mørk, ja det stemmer, husker det nå. Så litt Krekars'k ut, svære briller.. velvel!

    Musikk er viktig. Denne går på snurra nå, nesten glemt, fra nitti-tallet en gang. Herr Galliano har vi sansen for, og han har gjort mange bra innspillinger med gode "gjesteartister" Bra artwork på coveret også!



    Steintøff skive og nydelig cover, Broder Sluket. Svære briller før i verden, sier du? De var vel mer på John Lennon ca. 1969-nivå, skulle jeg mene. Ganske små og runde. Dessuten hadde jeg vel nærmest konstant tredagers. Litt snauere skjeggvekst enn Krekar, med andre ord. ;D


    Leif, jeg tror ikke det var produsentens fortjeneste, nei. Mer en ivrig og serviceinnstilt importør, som i tilegg til å komme på døra med oppgraderinger og nye rør, også hadde med en veldig fin bamse tre dager etter at jeg hadde blitt pappa.... ;)
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    impulse skrev:
    LMC skrev:
    Heart er også et godt utgangspunkt for å "foredle", bare man blir kvitt støyen.mvh
    Leif

    Definitivt! Jeg har hatt både Beat og Double Beat, de var dønn tyste begge to.....
    det var ikke produsentens feil ;)
    mvh
    Leif
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    oooops! Så at jeg trykka "rediger" i stedet for "svar" der, gitt....
    Håper du tilgir, Broder Sluket.... :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Da er "gutten" i gang igjen - kjekt!!!
    Grattis med overstått Trond
    og som sagt: kjekt å sjå at tråden din er
    i gang igjen..
    Og plutselig var alle flotte musikkanbefalingene der også gitt.. :D

    Rosenberg: fantastisk gitarist og en svært trist sjebne - som mange genier før ham..
    Filmen om han var nesten en "grinare..."

    Må se å få skaffa den plata du nemnte Trond..

    Og som Ivar Aasen sa det:
    "..passer ikkje mannen tida, passar ikkje tida mannen.."

    mvh 56 modell :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.635
    Torget vurderinger
    23
    impulse skrev:
    oooops! Så at jeg trykka "rediger" i stedet for "svar" der, gitt....
    Håper du tilgir, Broder Sluket.... :)
    :-* :-* Tilgitt, men "unter des tviles" som det heter
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Puuuuh! ;D Godt å høre, Broder Sluket. ;) Om enn kun under tvil.


    @Fredd, tusen takk skal du ha. Tråden er igang, ja... må jo innom med en respirator nå og da, vet du. Om det er Evans/Zetterlund du mener, den MÅ du ha, ja. ;D
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Puuuuh! ;D Godt å høre, Broder Sluket. ;) Om enn kun under tvil.


    @Fredd, tusen takk skal du ha. Tråden er igang, ja... må jo innom med en respirator nå og da, vet du. Om det er Evans/Zetterlund du mener, den MÅ du ha, ja. ;D
    @Impulse..
    Zetterlund/Evans-plata har jeg (om en med et annet Cover; brunaktigt med bilde av Zetterlund og Evans "på jobben") - kort og godt fantastisk er denne.. Den hentes frem med jevne mellomrom til ren nytelse og avstressing.. :)
    Den jeg mente å måtte ha var den med Rosenberg som du nevnte.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn