iHelvete

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.192
Torget vurderinger
4
.retteP skrev:
Sikkert ikke uten grunn den ( Taunus ) ble kalt både Haugnus og Anus, men den var penere enn Sierra, også kalt Sirævva.
Sierra har blitt sammenlignet med Porsche 928 og har i mine og veldig mange andres øyne et meget godt design.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.904
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Sierra har blitt sammenlignet med Porsche 928 og har i mine og veldig mange andres øyne et meget godt design.
Nå synes jeg ikke den Porschen er noe å trakte etter da, men det er langt mellom bilene fra 80-tallet som har holdt så godt som Sierraen rent designmessig ja. Jeg eide forøvrig en 2.0 GL (?) i årene 84 - 87 og hadde ingen dårlige erfaringer med den.

D

Desillusjonert

Gjest
erato skrev:
Nå synes jeg ikke den Porschen er noe å trakte etter da, men det er langt mellom bilene fra 80-tallet som har holdt så godt som Sierraen rent designmessig ja.
Alle klagde på den, men ingen design i nyere tid har vel blitt "kopiert" så mye som på denne...

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.502
Torget vurderinger
0
SOA skrev:
Gago skrev:
tenk dere en audio research sp10 med hull på toppen som man kan plante en sony walkman inni.
Gud forby...
Tja, jeg vet ikke. Noen ganger drar man elendigheten så langt at det får noe episk over seg i all sin gru. En personlig favoritt er fra da SVs stortingsgruppe, Regjeringens parlamentariske grunnlag, demonstrerte utenfor Stortinget mot at Regjeringen hadde besluttet å sende F-16er til Afghanistan. Den varmer fortsatt.

Hva med en LP12 med en Celine Dion-LP presset inn i platetallerkenen?

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Antall liker
2

...men de har noen andre penere forsterkere da.. ::)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
BT skrev:
Vet ikke helt om jeg savner min første bil...

Men den er ganske kul!
skulle gjerne hatt en slik til kortere turer à là søndagsturer sommerstid :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.497
Torget vurderinger
1
Taunus, Granada, jo jeg har vært passasjer ofte den gang da.

-har dere hørt om at noen "ser helt ford taunus ut"?

Nå er vi temmelig OT her.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
den første bilen vi kjøpte da vi kom til norge på begynnelsen av 80-tallet var en brun ford taunus stasjonsvogn.
fattern sparte i tre år, det holdt til en stygt brukt 78-modell.

med bilen fylt til randen med kone, fem gærne unger, mat og kofferter og bager la innvandrerpappaen ut på tur til stavanger for å besøke en venn sommeren 85.
han kjørte stort sett i 50kmt rundt sørlandskysten og ble tutet på av alt og alle.
ved sandnes begynte det å ryke slemt under panseret og gjennom dashbordet, og hele familien holdt på å omkomme av giftig røyk.

akk, nostalgi.

S

Stereo_Mono

Gjest
Enig at docking biten er overdrevent på high-end utstyr, men USB porten er kjekt å ha.
Naim sin nye DAC kan tappe et digitalt signal ut av en iPod via USB. Flere kommer vel.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Gago skrev:
en ting er at billigrælprodusenter lager ipod-vennlig hi-fi, med docking og sånn.
men stadig flere seriøse produkter leveres nå også med "ipod" på fronten og docking og dritt.
f.eks. manley stingray itube.

hva er vitsen?
tror de at ipoden har kommet for å bli?
skjønner de ikke at det ser stygt, og om noen få år helt utdatert, ut?

pen hi-fi skal ha et tidløst preg.
til nød kan vi leve med at det står "cd", osv., på inngangsvelgeren, selv om det beste hadde vært å nummerere.
- dette er bla kommentert i "venner av Manley" tråden ;)

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Nå må dere slutte å tulle :) om man ønsker en fet rørforsterker og kun har et hjørne å plassere den i .. så er jo denne det ultimate produkt :)

oder was? synes den var litt rarsøt jeg :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Trist når seriøs hifi blir smittet av eplesyken. :'(

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
I min første Ford Anglia fantes aldri noensinne noe som lignet en Ipod, og ikke erindrer jeg at det var noe savn heller.. Litt mer Hk derimot, det hadde gjort lykken.

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
her ser dere en dåre:

først tyr man til en retro-ish og maskulin design.
deretter putter man iHelvete på toppen.
og klatter på kinesiske lys rundt volum- og inngangsvelgere.

må jo være hjerneskada for å ikke se at dette ser teit ut.
;D ;D ;D For noe griseri....

Jeg skal ALDRI ha sånn POD

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
fordHelvete

;D
F:O:R:D

Fikse , ordne & reparere daglig.....tru meg , hatt ford som firmabiler i 9 år , og er jævlig gla jeg slipper regningene , for da hadde jeg aldri hatt råd til hi-fi.....titusenhvis i måneden når bilen har gått 140k......

det er jo superkvalitet..... 8)

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
den første bilen vi kjøpte da vi kom til norge på begynnelsen av 80-tallet var en brun ford taunus stasjonsvogn.
fattern sparte i tre år, det holdt til en stygt brukt 78-modell.

med bilen fylt til randen med kone, fem gærne unger, mat og kofferter og bager la innvandrerpappaen ut på tur til stavanger for å besøke en venn sommeren 85.
han kjørte stort sett i 50kmt rundt sørlandskysten og ble tutet på av alt og alle.
ved sandnes begynte det å ryke slemt under panseret og gjennom dashbordet, og hele familien holdt på å omkomme av giftig røyk.

akk, nostalgi.
Mye morsom lesing her gago.....det var godt du fikk hiksta etter litt luft inni Taunus coupen,,,

Her har det gått i FIAT i barndiommen , fytte katta for noe styggedom...
At det går an å lage så dårlige greier......knall gul 127 med laksetrapp , i full driv til EPA varehus.... ;D ;D en sommerdag i 1983 , det ble en røykseanse ala Gagos , men det gikk værst utover herremann i kjøretøyet bak , som så vesentlig mere standsmessig ut kan jeg huske....

Mvh Espen

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det finnes jo løsninger som gjør at det ser pent ut, og som har gode tekniske løsninger. De fleste nyere recievere kan du få med en dokk som gjør at du plugger den inn mens iPod er tøft, og som du kan kaste når iPod ikke lenger er tøft.. Du får også cd-spillere med usb-plugg hvor man kan koble iPod og slikt rett inn. Praktisk, i alle fall så lenge det hentes ut et digitalt signal.

(Så holder jeg fint kjeft om hva som leveres med hva da jeg har en deltidsjobb som involverer pushing av enkelte av de nevnte typer produkter..)

Men - Manley så bare utrolig feil ut med blått lys, og iPod. Jeg synes den er utrolig stilig i utganspunktet!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Flott den der Stingray ituben. Tror nesten jeg kvitter meg med det jeg har, og kjøper en slik.

not!

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Kan ikke skjønne at de ikke kan lage en slotbasert sak, hvor man stapper pod'en helt inn, og så et liknende display som pod, som viser menysystemet på fronten.

Det måtte kunne bli en diskret løsning.
USB 3, firewire og wifi. Kunne godt hatt en hotplug-løsning for SSD for eksempel, i tillegg. Plass til en 3-4 SSD disker.

Skulle jeg plutselig komme over en gal investor så kanskje...... :D

A

AK27

Gjest
Desillusjonert skrev:
"Folk" kjøpte VHS og Sierra og....det er ikke dermed sagt at man ikke kan stille spørsmålstegn ved det "folk" kjøper! Eller blir lurt til å kjøpe...
Der gikk du over streken.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.481
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg kjører en Ford Granada 1978 modell ;D

Og til Ipod.

Tipper det blir en standard. Som annet enn ipoden vil bruke. Heter ikke de forskjellige digitalprotokollene noe som har med firmaet som fant det opp? Toslink og SPDIF. Den brukes kun som en harddisk, eller som en stor cd om en vil.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Gago skrev:
en ting er at billigrælprodusenter lager ipod-vennlig hi-fi, med docking og sånn.
men stadig flere seriøse produkter leveres nå også med "ipod" på fronten og docking og dritt.

hva er vitsen?

til nød kan vi leve med at det står "cd", osv., på inngangsvelgeren, selv om det beste hadde vært å nummerere.
vik fra meg du ipod, satans yngel...... hydr, hydr ;D ;D

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
nei...du må ikke "disse" manley produkter ..da kommer Eve Anna etter deg!!!!!

;D ;D ;D
[/quote]

;D Det er sant at EveAnne er en råtass! Ikke si det til noen at jeg har sagt det, men denne er virkelig ikke en av de kuleste tingsene hun står bak.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.768
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
75
Sjekk fjernkontrollen. Med antenne :eek:.
Gago skrev:
her ser dere en dåre:

først tyr man til en retro-ish og maskulin design.
deretter putter man iHelvete på toppen.
og klatter på kinesiske lys rundt volum- og inngangsvelgere.

må jo være hjerneskada for å ikke se at dette ser teit ut.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
janb skrev:
Gago skrev:

hva er vitsen?

- dette er bla kommentert i "venner av Manley" tråden ;)

ja, det var derfor jeg flyttet diskusjonen ut hit slik at vi kan skjelle ut manley i fred.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
I see

ta ut aggresjon og frustrasjon på uskyldig tredjepart for havarert vinylrigg. Utløst av egen klønethet.
(andrepart er vel mer korrekt forresten)

:-*

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.668
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Lurer på om de blir sponset av eple for å implementere i-porten i all verdens produkter?

S

Stereo_Mono

Gjest
Viktig å huske på at det er solgt over 220 millioner iPods siden den ble lansert. Ikke er de spesielt rimelige heller, så det er vel ikke annet en logisk at flere produsenter retter seg mot denne kundemassen. Det er jo trossalt buisness de driver med.
For min egen del liker jeg godt Naim sin løsning med deres nye DAC. Den tapper et digitalt signal ut fra iPoden via USB. Den er visst den første av sitt slag. Den gjør sikkert mye mer en iPod via USB også.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
bambadoo skrev:
Inntar DJ bransjen også

det der er noe av det mest latterlige, rent sagt patetiske jeg ser. :p
Til og med DJ's med CD-plater bør få mer respekt. ;)

S

Stereo_Mono

Gjest
ErosLoveking skrev:
bambadoo skrev:
Inntar DJ bransjen også

det der er noe av det mest latterlige, rent sagt patetiske jeg ser. :p
Til og med DJ's med CD-plater bør få mer respekt. ;)
Tja! Husker fra mine yngre dager. Å bære rundt på 20 + kg med skiver var ikke så gøy. Men en laptop med Abelton live gjør jo en god jobb nå om dagen.
Men ingen tvil at 2 SL1210 er fortsatt det kuleste :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Denne kunne jeg tenkt meg, så mine håpefulle ikke mister sin i do.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Den dorullholderen hadde vært noe for min bror. Kjekt alternativ til radioen han må høre på nå, siden han da kan velge å gjøre sitt fornødne til personlig valgt musikk. Den tiden jeg var turneleder samarbeidet vi i København med et selskap som het Shit Music på en konsert. Det gikk ganske shit, så kanskje jeg burde tatt firmanavnet som en advarsel...

Jeg kan ikke se at noen har linket til denne fantastiske skapningen fra Numark :-\

Den mixeren er forresten en god ide. Det er ikke alle som spiller musikk som kan/skal beatmixes. Selv har jeg vært gammelpop-dj på åttitallet, og en lik løsning hadde vært perfekt for meg da. Det er ikke alle dj's som driver med beatmixing. De fleste fordi de ikke er flinke nok, men også mange fordi det ikke trengs. Det trengs jo strengt tatt ikke for de fleste rocke-dj's heller, og jeg ser ingen grunn til å ta med (og slite ut) verdifulle vinylplater eller cd-er når slike alternativer som dette finnes. Nå er det slik at jeg ikke helt takler Goa-freaks, men jeg husker at på tiden da minidisc var populært så brukte endel Goa-reisende dj's to portable minidisc-spillere som decks. Denne varianten er enda mer effektiv.

Jeg synes noen ganger at vi her på HFS dømmer produkter ut fra vårt behov. Det må jo være klinkende klart at mange har behov for en slik løsning som dette. Jeg tenker da ikke bare på de som ikke har behov for å beatmixe og backpackende dj's, men også på fattige land. Går du på klubb i de fleste fattige land nå så vil du se at mange bruker laptop/pc som kilde, og et dj-program til selve mixingen. Jeg kjenner selv en dj i Kampala som jobber på den måten. Det finnes ikke noe alternativ for dem, for de har ingen butikker som har et utvalg en dj kan leve med. Så for dem blir det både av praktiske og økonomiske årsaker uaktuelt å bruke noe annet enn MP3 for å kunne ha materiale til et skikkelig set. I en liten storby som Kampala (siden jeg allerede har nevnt den byen) kan det lett bli en standard med slike mixere for utestedene i byen, slik at dj's som spiller flere steder kan forenkle arbeidet. Og de fleste dj's jeg møtte har jobber flere steder. Ikke vær for kjapp med å slakte produkter som vi kanskje ikke har bruk for selv, for i dette tilfellet snakker vi egentlig om et nesten genialt produkt til sitt bruk.

En annen sak er at dj's som bruker vinyl og ikke kan beatmixe i mine øyne bare er forfengelige jålebukker, for lydkvaliteten er ikke noe argument på en standard norsk diskotek. Jeg tror ingen kan skille vinyl fra et tapsfritt format over et diskotekanlegg når festen har startet. Sett bort fra knitringen, selvsagt.

Det minner meg litt om test i bladet Autofil for noen år siden. Der fikk en modell fra Fiat dårlig kritikk fordi den var unødvendig. Med unødvendig mente de veldig høy bakkeklaring uten 4WD. Det testeren ikke tenkt på er at de fleste veier i verden er kjerreveier, men det betyr ikke at man har behov for 4WD. Vi hadde en Pajero i Afrika, men 4WD fikk jeg faktisk aldri bruk for. Den høye bakkeklaringen derimot var nesten et must etter regnvær.

Uff da, det virker jo som om jeg er en tilhenger av MP3 her, men sannheten er at det er et format jeg ikke bruker. Det er selvfølgelig ikke godt nok for meg heller, og jeg har faktisk ikke noen MP3-spiller. Det er ikke helt sant, for jeg har en liten Zen Stone som jeg aldri bruker. Den kostet 150 på ryddesalg og guttungen ville ha en, så da kjøpte jeg like godt to i samme slengen. Men etter å ha blitt ladet opp fylt opp med sanger har den aldri vært i bruk. Jeg synes bare at det blir litt kommunistisk å vurdere andres behov ut fra egne preferanser, og at vi kan tendere til å være litt blinde for andre viktige elementer enn topp lydkvalitet. Derfor ser jeg ingen grunn til å respektere dj's som bruker vinyl istedenfor cd mer, hvis det da ikke er selve håndverket du respekterer. For alle klarer å cue opp en 45 raskt og nøyaktig nok, så hvis det ikke er god beatmixing med vinyl man vurderer det ut fra så synes jeg det er litt slemt å hevde at de som bruker andre media ikke kan forvente like mye respekt. Tvert imot så synes jeg at en dj med en god vinylrigg som ikke kan beatmixe skikkelig fortjener mindre respekt enn en som bruker cd, men det er bare i prinsippet. For jeg respekterer enhver dj som gir meg god underholdning, og skal jeg gå på et party med house eller hip hop så vil jeg forvente beatmixing. Hvis det er Everly Brothers eller Paul Anka som står på menyen er formatet egentlig uvesentlig. Alt så lenge signalet ikke er komprimert ihjel, seff.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
En annen sak er at dj's som bruker vinyl og ikke kan beatmixe i mine øyne bare er forfengelige jålebukker, for lydkvaliteten er ikke noe argument på en standard norsk diskotek. Jeg tror ingen kan skille vinyl fra et tapsfritt format over et diskotekanlegg når festen har startet. Sett bort fra knitringen, selvsagt.

Selvsagt er vi jålebukker. Svært elitiske sådanne. :-X ;D ;D
Hvem som helst kan raske sammen 10000 fete låter på et par ipods, men det ligger mange timers om ikke års hardt arbeid å samle 1000 killer-singler.
Noen ganger går jeg ut fordi jeg er hyppen på å sjekke hva enkelte DJ's har klart å grave frem av kule ting, men det gjør meg heller ingenting å gå ut der det spilles av fra "mindreverdige" formater (leses med ironibriller på), så fremt det er musikk jeg liker. Var det ikke for at det finnes ildsjeler (elitister?) som er på konstant skattejakt, ville mye forsvinne fra musikkhistorien.

Jeg bruker spøkefullt si at det å spille ute ofte er som "å spille for svina" ;)

D

Desillusjonert

Gjest
Litt på sidelinjen, men noe av det tøffeste jeg har hørt på den fronten var en DJ som hadde med seg egen gitarist og som mixet gamle jazz plater med ny beat!
Det var drittøft :)
Og selvsagt var det på Notodden Bluesfestival... :)
Det er mye utover blues der...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
høres kult ut.
Bifalles uten innvendinger.

Når det gjelder det å samle på plater så er det ingen kreativitet i det. Det koster bare penger, samt evnen til å plukke opp interessant musikk (i den grad man har god smak). Men det er ikke hvor lenge du har samlet, eller hvor mange penger du har brukt på musikk, som avgjør om du er en god dj eller ikke. En dj som leser dansegulvet og er i stand til å underholde publikum med oppbyggingen av set-et er det jeg vil kalle en god dj. Og da er det likegyldig om vedkommende har fått en HDD full av gode lydfiler, eller om han/hun har kofferter fulle av vinyl.

Edit: Skattejakten er like viktig når du samler på lydfiler som når du kjøper plater, og for mange veldig mye enklere. Det er i praksis ingen forskjell, men det er klart at digitale løsninger som HDD nok vil tiltrekke seg mange udugelige wannabes. Det vil likevel være de som klarer å underholde publikum tilstrekkelig til at de kommer tilbake neste helg som får fortsette i jobben over tid.

Topp Bunn