Får i grunnen ikke vite hva som er blitt hørbart bedre etter oppgradering. Noe vanlig på Hifi sentralen. For meg så er det instrument klangen som er viktig, og hvordan vokalen står frem i lydbildet. Og ellers detaljene og hvordan lydbildet har blitt .
Jeg har Ice power til Hifi(Pioneer) og til gitarbruk(Henriksen). Jeg har oppgradert en 50 år gammel Marantz Receiver. Jeg merket mindre støy etter bytte av alle transistorer , men den største forskjellen var når jeg byttet ut den eneste IC "op ampen" BA312 til Sparkos BA312-M i preamp. Da kom det fram mye flere detaljer jeg ikke trodde eksisterte på opptaket. Enda mindre støy og mere akselerasjon som gjør at trommeslagere får mere attack. Tamboriner får mere rassling, vibrafonen får den mere naturlige krispe klangen og mere utkling. Vokale stemmer ble mere frigjort og står frem mere"live". Dette er mine erfaringer.
Noe som mange ikke er kjent med er at ICEPower er benyttet i haugevis av verdens gitarforsterkere, fortrinnsvis som effekttrinn i s.k.
modelling amps. Hvor forforsterkeren inneholder en "digital tryllefabrikk" som kan emulere lyden fra allverdens klassiske gitarforsterkere som Vox, Marshall, Fender, Hiwatt ++ med dertil hørende høyttalertyper/kabinett.
La oss ikke havne opp i en diskusjon her om at de originale "dampdrevne" forsterkere låter mye bedre osv. Det kan man ta i Gitarstæsj - tråden.
Veldig mange bassforsterkere inneholder også ICEpower bl.a flere av Fender sine vet jeg.
Til slutt ikke å forglemme de millionvis av duppeditter som også er drevne av dansk kraft. Jeg har sikkert minst en.