Klasse D er ikke best til alt. Så det er nok derfor. Klasse D er for eksempel dårlig til henge opp klesvasken.Er det noen igjen som fortsatt ikke har gått over til klasse D?
Tror jeg beholder de en stund til. Låter bra. Vanskelig å finne til salgs i den tilstanden de er i. Ikke mange som har hørt disse førDa hadde jeg byttet høyttalere sporenstreks![]()
Har ikke hørt 300/200/700, men angående Topping D90LE - gi beng i hva en leser, tipper den fungerer meget godt.Ok, så ICEpower AS serien er "beste valg" for effektforsterker. Har vært interessert i andre merker også, men da først og fremst integrerte forsterkere, Hegel H90/H95 eller Audiolab 6000A/7000A. Og Topping da, som i følge iiWi Reviews på YouTube får med alt av lyden, og minner om Hegel lyd. Vel og merke, Topping PA5 har visst fått litt kritikk for at en modul D01?? ikke liker oppvarming ved bruk og påfølgende nedkjøling. Men Topping PA7 og LA90 Discrete er gode alternativer. Liker selv egentlig høyttaler-element med harde membraner da nyanser og oppløsning ikke forsvinner. Men skjønner egentlig også at klangen eller lyden sin naturlighet ikke er typisk helt i smak for alle.
Er 4 stk ICEpower 300AS1 bra valg for effektforsterker som fungerer til bi-amp for bi-wiring? Eller kanskje bedre med 2 stk dual channel, tja 200AS2 eller 700AS2. Vet ikke om jeg vil ha mest mulig watt, men tenker høyttalere 8 - 10" bass i en kanal og mellomtone diskant sammen i en kanal. Vanlig stereo bare. Kanskje noe slikt fungerer med felles inngang for 2 kanaler (2 stk ICEpower 300AS1) som er praktisk med stereo-utgang fra forforsterker. Altså 2 stk rca/xlr, venstre og høyre ut.
Har Topping D90LE dac med pre-amp mode nå, men har lest det ikke gir helt optimal lyd, da kanskje det er litt som en digital volumkontroll. Men balansekontroll er for meg en must, da det gir bedre sammenheng i lydbildet hvis høyttalerne er litt sidestilt. Topping D90LE har balanse-kontroll justering i en undermeny.
Jeg har undret litt på når ICEpower skal slippe de nye oppgraderte "Conductor" modulene. Det har vært helt stille. Men det kan se ut som de har sendt de ut på markedet i tystnad. Og de har samme modellbetegnene ser det ut som.Her er litt mere om Icepower sitt utviklingsarbeide og mye annet. Artikkelen viser også noe noen målinger av deres første modul (SC300 A2) med "det siste". I samme liga som deres konkurrenter ! Og til en rimeligere pris, mest sannsynlig.
For øvrig er det noen interessante synspunkt på "flavour of the day" i Audiofilverdenen. Nemlig GaN transistorer. Patrick Bostrøm har vel kommet til samme konklusjon som Bruno Putzey (Purifi).
ICEpower – An Audio Company That Also Does Amplifiers | audioXpress
Det er vel ganske vanlig å føye til et suffiks av en eller annen art når man gjør en oppdatering på en modell. Det blir litt spesielt når man lurer på hvilke modeller som er oppdatert.mener soundimports har hatt conductor versjoner lenge.. de nye har vel samme gain og utgangseffekt, og icepower mingler ikke i audiophoolery miljøet, så er ikke behov for å øremerke hver modul. flesteparten av kundene deres bryr seg ikke.