Ibux eller Paracet

Ibux eller Paracet

• Ibux

Stemmer: 0 0.0%
  • Paracet

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Funker Paracet da..? ???

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Er det ikke slik at Paracet er veldig dårlig for fordøyelsesorganene? Mener at jeg ble fortalt det av noen med medisinsk utdanning en gang, men husker ikke helt.. ::)

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
En gang fikk jeg noen sterke Ibux på resept, så jeg knaska noen. Så lå jeg der i senga, og kjente en dundrende hodepine tiltage, og tenkte at var det noe jeg ikke burde ha nå, så var det hodepine...... Kjapp sjekk i pakningsvedlegget, og joda, en mulig bivirkning. Nix Ibux på Rhesus.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Av de uten resept er det Pinex som fungerer best for meg.

O

OldBoy

Gjest
Man mener å ha påvist at Ibux øker risikoen for hjertesvikt, jfr. blant annet følgende link:

http://www.drugs.com/ibuprofen.html

Important information about ibuprofen

This medicine can increase your risk of life-threatening heart or circulation problems, including heart attack or stroke. This risk will increase the longer you use ibuprofen.

Det gikk et program på TV for et års tid siden eller to, hvor det ble hevdet at plutselig hjertesvikt blant unge og friske fotballspillere hadde en klar sammenheng med knasking av smertestillende Ibux.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.302
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Foreløpig rasende jevnt her...
Paracet er ikke så bra om du har allergiske reaksjoner om f.eks. pollenallergi. Ikke kritisk, men om du kjenner en tiltykning i naseborene og vet at du har nappet de lange hårene der, kan du trygt kutte paraceten.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
24.768
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Dårlige begge to, hvis de må tas, så bland de..

Hadde voldsomt hodepine en stund, så legen gav meg Somadirl.. det var saker det gitt.. ;D

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Paracet er febernedsettende samt smertedempende, Ibux fungerer anti-inflammatorisk - dvs. at den demper f.eks. senebetennelse samt smertedempende. Ved å kombinere disse to tablettene oppnår en imidlertid en synergi ved at effektene til begge medikamentene forsterkes. Denne kombinasjonen er ofte brukt i fobbal sammenhenger.
(Tog du han)
Mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.142
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
hifiasylet skrev:
Paracet er febernedsettende samt smertedempende, Ibux fungerer anti-inflammatorisk - Denne kombinasjonen er ofte brukt i fobbal sammenhenger.
Dvs at Paracet brukes mot smerten og Ibux for å få de til å roe seg ned?

Tror RBK har overdoset på Ibux gitt.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ibux er suveren f.eks når du har vondt etter å ha trukket visdomstenner. Gikk tom for Pinex Forte en gang, kjøpte Ibux, funket like bra til akkurat det.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Hvor er det blitt av de gode gamle som Globoid, Aspirin og Dispril?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tubesnake skrev:
De faset seg ut i takt med blødningstendensen de gav.

Ibuprofen 600mg og paracetamol 1g er en finfin smertekombinasjon for veldig mange. Tas inntil 4 ggr i døgnet. De skriver jeg ut ofte.

Mvh Vidar P

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
3.135
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
600 mg ibux dagen derpå kurerer det meste av ubehag rimelig kjapt ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.464
Torget vurderinger
0
Tubesnake skrev:
Globoid og Aspirin har jeg ikke sett på lenge, men Dispril har jeg i lommboka til enhver tid. Genial førstehjelp ved hjerteinfarkt da den virker blodfortynnende. På grunn av plassering i kundegruppen for infarkt ( mann, stresset yrke, lett overvektig, alt for lite mosjon etc etc. ) har jeg fått beskjed fra fruen om å ha slikt tilgjengelig.

Hifiasylet sin beskrivelse var forøvrig "by the book", forsørger et helsevesen og hun har sagt akkurat det samme.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fruen skulle kjøpe noe slikt en gang, men hun fikk ikke lov å kjøpe fordi de hadde bare Paracet, og de har ikke lov å selge den ene uten å også kunne tilby den andre. Syyyykt!

Finnes det ikke billige konkurrenter som fungerer like dårlig/godt?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.464
Torget vurderinger
0
vega65 skrev:
600 mg ibux dagen derpå kurerer det meste av ubehag rimelig kjapt ;D
Det beste "dagen derpå" er 100% oksygen. Gammmelt triks blant jegerflygere etter fuktig aften i messa. Skru oksygenet på 100% og dra noen gode magadrag og formen ble brått upåklagelig!

Med tanke på de som evt er redd for å fly må jeg jo understreke at slikt gjør man selvsagt ikke lenger, det var i "de gode gamle dager". ;D ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
En pose saltvann i armen har vel også et solid rykte? ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.380
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Hva er forskjellen på Ibux og Paracet?

Får jeg skuldern ut av ledd på skogtur, har jeg med en Pinex Forte eller Ibux. Ellers ser jeg ikke vitsen for mitt vedkommende.

Jo. Tannpine gjør vondt. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ibux virker best om man har muskelsmerter (og om det er dette som forårsaker hodepine) synes jeg, men er vel litt sterkt for magen om man bruker mye så vidt jeg vet.
Synes også en av hver funker bra, men foretrekker helst ibux om jeg bare tar en.
Trodde begge to var febernedsettende.
Pinex og parcet er vel det samme trodde jeg.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Komponenten skrev:
Pinex og Paracet er det samme, dvs inneholder samme virkestoff, paracetamol fra to forskjellige produsenter.
Pinex Forte derimot inneholder 30mg kodein i tillegg til 500mg paracetamol; omtrent samme som Paralgin Forte (som riktignok bare inneholder 400mg paracetamol pr tbl).

Mvh Vidar P

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.380
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Et annet spørsmål.

På Ibux-pakken står det barn - 1/2 tablett.
Voksne over 40 kilo - 1-2 tabletter (om jeg husker riktig).

Om man da veier 100 kilo. Kan man spise flere piller enn en voksen persom som veier 50 kilo?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
I prinsipp så er det et spørsmål om væskevolum i kroppen for ibuprofen; fordi den i motsetning til noen andre ikke binder i blodproteiner. Så om man har dobbelt så stort væskevolum, både ekstracellulær og intracellulær væske, så skal man i prinsipp kunne spise det dobbelte; forutsatt at man også har tilstrekkelig enzymaktivitet i lever og nyrefiltrering til å ta unna. Og det har man med små doser, ikke store.

Enkelt svar; Ibuprofen kan du godt ta 1200mg av som engangsdose, og minst 2400mg pr døgn.

Mvh Vidar P

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Vidar P skrev:
Komponenten skrev:
Pinex og Paracet er det samme, dvs inneholder samme virkestoff, paracetamol fra to forskjellige produsenter.
Pinex Forte derimot inneholder 30mg kodein i tillegg til 500mg paracetamol; omtrent samme som Paralgin Forte (som riktignok bare inneholder 400mg paracetamol pr tbl).

Mvh Vidar P
Synes Pinex er snillere mot magen enn Paracet er, eller er det bare i hodet? Bruker som regel de som blandes med vann.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Vet ikke hvorfor men det som fungerer absolutt best mot tannverk er to paracept+ en ibux samtidig.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
el_mariachi skrev:
Synes Pinex er snillere mot magen enn Paracet er, eller er det bare i hodet? Bruker som regel de som blandes med vann.
Forskjellige produsenter bruker forskjellige bindemidler, fargemidler, drasjeringer etc... det er bare selve virkestoffet som er det samme.
Alle andre stoffer i tabletten kan være forskjellige. Derfor kan noen reagere forskjellig på to tabletter hvor virkestoffet er det samme.

Mvh Vidar P

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Birdman skrev:
Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.

WOW!
Er vel avholdsmann også du da...? ::) ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Birdman skrev:
Da har du nok ikke hatt smerter.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Birdman skrev:

WOW!
Nei, men vurderer innimellom å bli det ;).

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.158
Torget vurderinger
1
Boffen skrev:
Paralgin forte er nå mest digg da.
Digg og digg fru Blom ... Paralgin forte er det døveste dopet jeg vet om ... med mindre man kombinerer med et glass sjampis ... ;D

mvh
KJ

PS kombinering av legemidler og alkohol (evt annet mindre legalt dop) gjøres på eget ansvar og risiko ...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Alkohol har nå i det minste en effekt i en eller annen måte. Trenger vel nødvendigvis ikke være noen painkiller heller. Kan vel likesågodt ha en forsterkende effekt av f.eks "O' hjerte, O' smerte". ;)

Ibux eller Paracet har jeg aldri skjønt. ::)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Komponenten skrev:
Birdman skrev:

WOW!
Alkohol er ikke medisin, det er gift og ergo helt greit ihht til Machoparagrafen i MFB. Er forøvrig helt enig. Springer ikke akkurat ned dørene på apoteket.

G

Gjestemedlem

Gjest
Paracet med kodein er bra. Da blir det iallefall litt mer morro å være syk. Greit og stabiliserende hvis det ikke bare er magen som er i ulage også.

4 PF og en dobbel espresso fikser det meste. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Paracet med kodein er bra. Da blir det iallefall litt mer morro å være syk. Greit og stabiliserende hvis det ikke bare er magen som er i ulage også.

4 PF og en dobbel espresso fikser det meste. 8)
Helt sløv og hyper på en gang... ser det ikke helt for meg... ;D

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Komponenten skrev:
Birdman skrev:

WOW!
Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;D

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Spiralis skrev:
Tubesnake skrev:
Globoid og Aspirin har jeg ikke sett på lenge, men Dispril har jeg i lommboka til enhver tid. Genial førstehjelp ved hjerteinfarkt da den virker blodfortynnende. På grunn av plassering i kundegruppen for infarkt ( mann, stresset yrke, lett overvektig, alt for lite mosjon etc etc. ) har jeg fått beskjed fra fruen om å ha slikt tilgjengelig.

Hifiasylet sin beskrivelse var forøvrig "by the book", forsørger et helsevesen og hun har sagt akkurat det samme.
Dispril fungerte fint da jeg fikk høydesyke i Nepal. Problemet var at effekten bare varte i 1-2 timer........

Topp Bunn