Dvs at Paracet brukes mot smerten og Ibux for å få de til å roe seg ned?hifiasylet skrev:Paracet er febernedsettende samt smertedempende, Ibux fungerer anti-inflammatorisk - Denne kombinasjonen er ofte brukt i fobbal sammenhenger.
De faset seg ut i takt med blødningstendensen de gav.Tubesnake skrev:Hvor er det blitt av de gode gamle som Globoid, Aspirin og Dispril?
Globoid og Aspirin har jeg ikke sett på lenge, men Dispril har jeg i lommboka til enhver tid. Genial førstehjelp ved hjerteinfarkt da den virker blodfortynnende. På grunn av plassering i kundegruppen for infarkt ( mann, stresset yrke, lett overvektig, alt for lite mosjon etc etc. ) har jeg fått beskjed fra fruen om å ha slikt tilgjengelig.Tubesnake skrev:Hvor er det blitt av de gode gamle som Globoid, Aspirin og Dispril?
Det beste "dagen derpå" er 100% oksygen. Gammmelt triks blant jegerflygere etter fuktig aften i messa. Skru oksygenet på 100% og dra noen gode magadrag og formen ble brått upåklagelig!vega65 skrev:600 mg ibux dagen derpå kurerer det meste av ubehag rimelig kjapt ;D
Pinex og Paracet er det samme, dvs inneholder samme virkestoff, paracetamol fra to forskjellige produsenter.Komponenten skrev:Pinex og parcet er vel det samme trodde jeg.
Synes Pinex er snillere mot magen enn Paracet er, eller er det bare i hodet? Bruker som regel de som blandes med vann.Vidar P skrev:Pinex og Paracet er det samme, dvs inneholder samme virkestoff, paracetamol fra to forskjellige produsenter.Komponenten skrev:Pinex og parcet er vel det samme trodde jeg.
Pinex Forte derimot inneholder 30mg kodein i tillegg til 500mg paracetamol; omtrent samme som Paralgin Forte (som riktignok bare inneholder 400mg paracetamol pr tbl).
Mvh Vidar P
Forskjellige produsenter bruker forskjellige bindemidler, fargemidler, drasjeringer etc... det er bare selve virkestoffet som er det samme.el_mariachi skrev:Synes Pinex er snillere mot magen enn Paracet er, eller er det bare i hodet? Bruker som regel de som blandes med vann.
Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
Da har du nok ikke hatt smerter.Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
Nei, men vurderer innimellom å bli detKomponenten skrev:Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
WOW!
Er vel avholdsmann også du da...? :;D
Digg og digg fru Blom ... Paralgin forte er det døveste dopet jeg vet om ... med mindre man kombinerer med et glass sjampis ... ;DBoffen skrev:Paralgin forte er nå mest digg da.
Alkohol er ikke medisin, det er gift og ergo helt greit ihht til Machoparagrafen i MFB. Er forøvrig helt enig. Springer ikke akkurat ned dørene på apoteket.Komponenten skrev:Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
WOW!
Helt sløv og hyper på en gang... ser det ikke helt for meg... ;DGjestemedlem skrev:Paracet med kodein er bra. Da blir det iallefall litt mer morro å være syk. Greit og stabiliserende hvis det ikke bare er magen som er i ulage også.
4 PF og en dobbel espresso fikser det meste. 8)
Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;DKomponenten skrev:Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
WOW!
Dispril fungerte fint da jeg fikk høydesyke i Nepal. Problemet var at effekten bare varte i 1-2 timer........Spiralis skrev:Globoid og Aspirin har jeg ikke sett på lenge, men Dispril har jeg i lommboka til enhver tid. Genial førstehjelp ved hjerteinfarkt da den virker blodfortynnende. På grunn av plassering i kundegruppen for infarkt ( mann, stresset yrke, lett overvektig, alt for lite mosjon etc etc. ) har jeg fått beskjed fra fruen om å ha slikt tilgjengelig.Tubesnake skrev:Hvor er det blitt av de gode gamle som Globoid, Aspirin og Dispril?
Hifiasylet sin beskrivelse var forøvrig "by the book", forsørger et helsevesen og hun har sagt akkurat det samme.