Ibux og andre nsaids går bra, de har hovedsaklig renal metabolisme (utskilles mye via nyre). Paracetamol har mye mer levermetabolisme.mls skrev:Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;DKomponenten skrev:Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
WOW!
Er vel avholdsmann også du da...? :;D
Takk for opplysningen. Får kjøpe litt Ibux å ha liggende hvis "vanningen" går i "glemmeboka".....Vidar P skrev:Ibux og andre nsaids går bra, de har hovedsaklig renal metabolisme (utskilles mye via nyre). Paracetamol har mye mer levermetabolisme.mls skrev:Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;DKomponenten skrev:Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
WOW!
Mvh Vidar P
mls skrev:Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;DKomponenten skrev:Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
WOW!
Nå er det ikke så mange av oss mannfolk som plages med at man "putter ting i kroppen." ;DKomponenten skrev:Når man ikke putter ting i kroppen som ikke hører hjemme der så har man neppe problemer dagen derpå heller tenkte jeg...![]()
Hmm, du får spørre dem som jobber på legevakten ..Tubesnake skrev:Nå er det ikke så mange av oss mannfolk som plages med at man "putter ting i kroppen." ;DKomponenten skrev:Når man ikke putter ting i kroppen som ikke hører hjemme der så har man neppe problemer dagen derpå heller tenkte jeg...![]()
Har vel ikke så ofte hodepine heller da kanskje... heldiggriser.. ;DTubesnake skrev:Nå er det ikke så mange av oss mannfolk som plages med at man "putter ting i kroppen." ;DKomponenten skrev:Når man ikke putter ting i kroppen som ikke hører hjemme der så har man neppe problemer dagen derpå heller tenkte jeg...![]()
;DGjestemedlem skrev:Hmm, du får spørre dem som jobber på legevakten ..Tubesnake skrev:Nå er det ikke så mange av oss mannfolk som plages med at man "putter ting i kroppen." ;DKomponenten skrev:Når man ikke putter ting i kroppen som ikke hører hjemme der så har man neppe problemer dagen derpå heller tenkte jeg...![]()
![]()
De gamle typene inneholdt acetylsalisylsyre som ganske riktig som Vidar påpeker øker blødningsfare og var noe svineri.Vidar P skrev:De faset seg ut i takt med blødningstendensen de gav.Tubesnake skrev:Hvor er det blitt av de gode gamle som Globoid, Aspirin og Dispril?
Ibuprofen 600mg og paracetamol 1g er en finfin smertekombinasjon for veldig mange. Tas inntil 4 ggr i døgnet. De skriver jeg ut ofte.
Mvh Vidar P
Disse pinex og ibux greiene virker bare mot så små smerter at det er likegodt å la være å ta dem....el_mariachi skrev:Da har du nok ikke hatt smerter.Birdman skrev:Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.
Begge de to påstandene der er ikke helt iht min erfaring; jeg har en bestemt oppfatning om at Pinex/Ibux i hhv 1g/600mg x4 er temmelig potent smertekombinasjon.Sleiven skrev:Disse pinex og ibux greiene virker bare mot så små smerter at det er likegodt å la være å ta dem....
Som betennelsesdempene er Ibux grei nok for husmødre ,selv om Indometacin (resept) er 5ganger så effektiv,men det varierer fra person til person...
Sleiven
Tannverk;IsakAlexander skrev:Ibuprofen eller hva det nå heter, er det beste mot tannverk. Reseptfritt.
Og hopper man fra toppen av en høyblokk er det mange som knekker beina og det som verre er.IsakAlexander skrev:Paracetamol gir akutt leversvikt hos flere personer hvert år. Overdosering..
Såvidt jeg vet så er muligens warfarin (Marevan) det legemidlet som forårsaker flest dødsfall i Norge. Er det ikke 10-20 pr år da tro?krash skrev:Og hopper man fra toppen av en høyblokk er det mange som knekker beina og det som verre er.IsakAlexander skrev:Paracetamol gir akutt leversvikt hos flere personer hvert år. Overdosering..
Poenget?krash skrev:Og hopper man fra toppen av en høyblokk er det mange som knekker beina og det som verre er.IsakAlexander skrev:Paracetamol gir akutt leversvikt hos flere personer hvert år. Overdosering..
Poenget er at legemidler skal brukes som forskrevet/ i anbefalt mengde. En bør vite at dersom en tar store doser legemidler, så er dette farlig. En vet jo at det er farlig å hoppe fra en høyblokk, og jeg mener at det bør være like selvskrevet at det er farlig å ta store doser av f.eks paracetamol. At noen likevel velger å ta overdose paracetamol, og får livstruende skader av dette, så forteller ikke det noe om kvaliteten på legemidlet. Derimot forteller det mye om den som tar overdose av paracetamol. Sannsynligvis har denne personen behov for hjelp, akkurat som den personen som vurderer å hoppe fra en høyblokk trenger hjelp.IsakAlexander skrev:Poenget?krash skrev:Og hopper man fra toppen av en høyblokk er det mange som knekker beina og det som verre er.IsakAlexander skrev:Paracetamol gir akutt leversvikt hos flere personer hvert år. Overdosering..
Det er en bivirkning ja. Glemte jeg å nevne det?Valentino skrev:Jeg hadde de beina også den gangen...
Nå er de blitt tynne og hårete.