Ibux eller Paracet

Ibux eller Paracet

• Ibux

Stemmer: 0 0.0%
  • Paracet

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
mls skrev:
Komponenten skrev:
Birdman skrev:
Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.

WOW!
Er vel avholdsmann også du da...? ::) ;D
Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;D
Ibux og andre nsaids går bra, de har hovedsaklig renal metabolisme (utskilles mye via nyre). Paracetamol har mye mer levermetabolisme.

Mvh Vidar P

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Vidar P skrev:
mls skrev:
Komponenten skrev:
Birdman skrev:
Putter ikke ting i kroppen som ikke hører hjemme der. Savner alternativet: Ekte mannfolk trenger ikke smertestillende.

WOW!
Smertestillende dagen derpå skal man vært forsiktig med. Leveren er allerede skikkelig på hæla etter alt alkoholintaket. Enkelte smertestillende tabletter er også ganske tøffe for leveren. Dårlig kombinasjon............. Eneste som hjelper på hangover er å drikke mest mulig vann før man legger seg mens man er rusa, eller bælme vann mens man drikker alkohol....... ;D
Ibux og andre nsaids går bra, de har hovedsaklig renal metabolisme (utskilles mye via nyre). Paracetamol har mye mer levermetabolisme.

Mvh Vidar P
Takk for opplysningen. Får kjøpe litt Ibux å ha liggende hvis "vanningen" går i "glemmeboka"..... :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
mls skrev:
Komponenten skrev:
Birdman skrev:

WOW!

Når man ikke putter ting i kroppen som ikke hører hjemme der så har man neppe problemer dagen derpå heller tenkte jeg... ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Har aldri skjønt hva "dagen derpå" betyr. Er det synonymt med å ha en sløy, deilig bakrus, med et glis i trynet. Gjerne krydret med litt sex?? :)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Komponenten skrev:
Når man ikke putter ting i kroppen som ikke hører hjemme der så har man neppe problemer dagen derpå heller tenkte jeg... ;)
Nå er det ikke så mange av oss mannfolk som plages med at man "putter ting i kroppen." ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Tubesnake skrev:
Komponenten skrev:
Nå er det ikke så mange av oss mannfolk som plages med at man "putter ting i kroppen." ;D
Hmm, du får spørre dem som jobber på legevakten .. :eek:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tubesnake skrev:
Komponenten skrev:
Har vel ikke så ofte hodepine heller da kanskje... heldiggriser.. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Gjestemedlem skrev:
Tubesnake skrev:
Komponenten skrev:
Hmm, du får spørre dem som jobber på legevakten .. :eek:
;D
Fikk noen stygge bilder i huet nå. Virkelige sådanne. ;D ;D ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Vidar P skrev:
Tubesnake skrev:
Hvor er det blitt av de gode gamle som Globoid, Aspirin og Dispril?
De faset seg ut i takt med blødningstendensen de gav.

Ibuprofen 600mg og paracetamol 1g er en finfin smertekombinasjon for veldig mange. Tas inntil 4 ggr i døgnet. De skriver jeg ut ofte.

Mvh Vidar P
De gamle typene inneholdt acetylsalisylsyre som ganske riktig som Vidar påpeker øker blødningsfare og var noe svineri.

Paracet (og Paralgin Forte, samme men sterkere effekt) er vel den med minst bivirkninger i dag.

Men, pass på bruken, din lever har ikke godt av for hyppig bruk av smertestillende. De virker heller ikke så bra når man tar for mye og for hyppig av slikt.

Brusetablettene i vann er de som gir best effekt på kortest tid, virker gjerne etter 5-10 minutter.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
el_mariachi skrev:
Birdman skrev:
Da har du nok ikke hatt smerter.
Disse pinex og ibux greiene virker bare mot så små smerter at det er likegodt å la være å ta dem....

Som betennelsesdempene er Ibux grei nok for husmødre ,selv om Indometacin (resept) er 5ganger så effektiv,men det varierer fra person til person...

Ikke ta noe av det på bar mage...

Sleiven

Sleiven

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sleiven skrev:
Disse pinex og ibux greiene virker bare mot så små smerter at det er likegodt å la være å ta dem....

Som betennelsesdempene er Ibux grei nok for husmødre ,selv om Indometacin (resept) er 5ganger så effektiv,men det varierer fra person til person...

Sleiven
Begge de to påstandene der er ikke helt iht min erfaring; jeg har en bestemt oppfatning om at Pinex/Ibux i hhv 1g/600mg x4 er temmelig potent smertekombinasjon.

Det er videre min oppfatning at gehalten i din andre påstand er doseavhengig; Ibux 600mg x4 synes minst like potent som indometacin (f.eks Confortid) 50mg x4 (max døgndose). Jeg skjønner iallefall ikke hvor du har 5 ganger så effektivt fra?

Mvh Vidar P

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Ibuprofen eller hva det nå heter, er det beste mot tannverk. Reseptfritt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
IsakAlexander skrev:
Ibuprofen eller hva det nå heter, er det beste mot tannverk. Reseptfritt.
Tannverk;

- ibuprofen 600mg 1 tbl x4
- fenoksymethylpenicillin 660mg 1 tbl x3 (Apocillin, Weifapenin)

Supert! Paracetamol har ingen plass i behandlingen av tannverk.

Mvh Vidar P

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Paracetamol gir akutt leversvikt hos flere personer hvert år. Overdosering..

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
IsakAlexander skrev:
Og hopper man fra toppen av en høyblokk er det mange som knekker beina og det som verre er.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
krash skrev:
IsakAlexander skrev:
Og hopper man fra toppen av en høyblokk er det mange som knekker beina og det som verre er.
Såvidt jeg vet så er muligens warfarin (Marevan) det legemidlet som forårsaker flest dødsfall i Norge. Er det ikke 10-20 pr år da tro?
For en voksen å forgifte seg med paracetamol så skal man jaggu gå inn for det :)

Mvh Vidar P

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
IsakAlexander skrev:
krash skrev:
IsakAlexander skrev:
Poenget?
Poenget er at legemidler skal brukes som forskrevet/ i anbefalt mengde. En bør vite at dersom en tar store doser legemidler, så er dette farlig. En vet jo at det er farlig å hoppe fra en høyblokk, og jeg mener at det bør være like selvskrevet at det er farlig å ta store doser av f.eks paracetamol. At noen likevel velger å ta overdose paracetamol, og får livstruende skader av dette, så forteller ikke det noe om kvaliteten på legemidlet. Derimot forteller det mye om den som tar overdose av paracetamol. Sannsynligvis har denne personen behov for hjelp, akkurat som den personen som vurderer å hoppe fra en høyblokk trenger hjelp.

Vil også presisere at innlegget mitt ikke var ment som et argument mot det du sier, da det du kommer med er en faktaopplysning. Det var ment som en sammenlikning.

K

kathrine

Gjest
Hei!
Neste gang dere er i hodeverkmodus...

Forsøk 2 Anti-Nauralgica og en iskald Cola...Cola ja ikke noe jukse Cola men Coca-Cola!

Er litt rart at nesten alle sverger til Paracet, ja de er gode til feberdemping.....til muskelplager er det vel nevnt før i tråden Paracet i kombinasjon med Ibux.

Et lite migrenetips...forsøk "Naproxen"! 3 stykker, derpå 1 etter en stund, pleier å funke, og funker i nesten alle tilfeller der migrenen gir forvarsel om at "nå kommer jeg å tar deg"!

Har prøvd nesten alle fancye medisiner til latterlige priser til og med på blå resept!

Vh
S

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vidars formel er glimrende for syklister på todagersritt, trur eg.
Mørbanket etter 180km Skien-Rjukan, poppet jeg 500mg Ibux pluss 500mg Paracet før natta, og beina var smoooth morgenen etter. Anbefales Trondheim-Oslo-aspiranter, som vel omtrent ODer på langkjøringsstinn muskulatur i disse dager.

Edit: Tusendelt. Se under.

P

Parelius

Gjest
Hva du kan få deg til etter en liten mosjonstur, Valentino. 1 kg med medisiner!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hehe lever og magesekk av super klasse, 1 kg piller

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg hadde de beina også den gangen...

Nå er de blitt tynne og hårete.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Jeg hadde de beina også den gangen...

Nå er de blitt tynne og hårete.
Det er en bivirkning ja. Glemte jeg å nevne det?

Mvh Vidar P

Topp Bunn